Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279568 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Birken overstått. Arrangørene hadde gjort en kjempejobb med løypa, og været var ikke så ille som fryktet, men bløtt var det likevel. Hadde passeringstidene fra i fjor på sykkelen, for å se hvordan jeg lå an underveis. Målet var pers under dårlige forhold, og under 4.30 under optimale. Altså var ny pers årets mål. Begynte greit nok, men kom til Skramstad ca et minutt etter skjema. Måtte stoppe og legge brillene i sekken der, for jeg konkluderte med at det var mindre farlig å risikere øyeskade enn å se nada... Så kjørte jeg godt til Bringebu, inkludert rask gange i "gåpartiet", og var nesten 8 minutter foran skjema på Bringebu. Kjørte ytterligere to minutter raskere enn i fjor derfra og til Kvarstad, men så fikk jeg trøbbel med fremre gearveksler. Ikke vet jeg hva som skjedde, men hele greia vred seg. Klarte å vri den noenlunde på plass igjen, men jeg hadde nå i realiteten kun midtre klinge resten av rittet, selv om jeg klarte å lure kjedet på den største noen ganger. I tillegg begynte nå krampa å lure (ikke veldig rart, jeg kjørte rittet med snittpuls på 85%) , så jeg måtte kjøre lette gear og lav fart helt opp til Storåsen, og passerte her 10 minutter ETTER fjorårstiden. Med kun drøye 3 mil igjen, tenkte jeg at pers nå var håpløst, men kjørte så godt jeg kunne resten av rittet. At alle himmelens sluser åpnet seg i den raskeste utforkjøringen, gjorde ikke saken bedre. Uten briller, i over 60 km/t, var det ikke særlig kjekt å nærmest drukne både øyne og munn nedover... Men det gikk jo det og. I det dårlige asfaltpartiet like etter kjørte jeg godt, og da jeg nærmet meg mål så ting plutselig lysere ut. Jeg hadde kjørt min beste sistedel av løypa noensinne, og snudde 10 minutter bak til 2 1/2 minutts forbedring av pers i mål!  Cheesy Kom inn på knappe 4t 35min, noe jeg er meget fornøyd med  Smiley

Tid: 4t 35min
Distanse: 94,5 km
Snittfart: 20,2 km/h
Maxfart: 64,3 km/h
Puls snitt/max: 165(85%)/185(95%)

Km-status: 2807,0

Nå har jeg altså tre sykler: Racersykkelen har slitt drivverk, treningsoffroaden har skeivt hjul og min nyoverhalte rittoffroad har antakelig skader i drivverket... Dyrt å være kar, og godt at jeg nå i utgangspunktet er ferdig med årets utesykkeltrening  Wink

Forøvrig måtte både sykkel og klær spyles med høytrykk også i år  Grin

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Frisk tid. I det tempoet der er jeg redd du var for kjapp til å få gjort noe av det vi snakket om  Wink

Gratulerer med pers!
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Takk for det Smiley Jeg så etter, men fant ingen "objekter" dessverre Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spinning i går. Tenkte det var greit å sykle litt dritt ut av beina. Klarte ikke holde lav nok intensitet til det selvsagt, så i dag kjennes det ut som jeg har fått på meg Chicagotøfler...  Grin

Tid: 45 min. Puls snitt/max: 161(83%)/180(92%)


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1504 : 03. september 2011, 15:15 »
Svak. Kjempesvak! Hadde en styrkeøkt i dag, og ser at jeg sliter godt med armstyrken. Og ikke bare den. Vet ikke om jeg fortsatt har litt gruff i beina etter Birken, men da jeg prøvde meg på 3 x 12 i knebøy kom krampa sigende på tredje settet, og jeg avbrøt. Faen. Det positive er jo at det herfra bare kan bli bedre Smiley

Etter styrketreningen var det en tur i spinningsalen. 46 min. Puls snitt/max: 154(79%)/187(96%). Hvordan jeg klarte å komme opp i 96% etter å ha hatt krampetendenser i bøy vites ikke...

Til slutt ble det en halvannentimes tur på Løvstakken med hundene. Beina var da helt kjørt, så det ble ikke mye fart av det. Men en fin og gjørmete fjelltur nesten uten å møte på folk Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1505 : 03. september 2011, 21:14 »
Ikke rart jeg er svak i overkropp. NULL styrkeøkter siste måned. Desto mer på sykkel, men likevel...


Antall styrkeøkter: 0.

Antall spinningøkter: 2. Tid: 1t 30min.

Antall sykkeløkter: 10. Tid: 17t.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1506 : 06. september 2011, 20:55 »
Mandagens: Spinning, 46 min. Puls snitt/max: 160(82%)/182(93%).

Var ikke helt restituert etter lørdagens hardkjør, så det ble tungt. Men artig var det jo Smiley

Dagens: Motbakketrening. Var selvsagt ikke bedre restituert i dag, så også her gikk det tungt. Men sånn blir det når muligheten for trening ikke er så stor resten av uka Smiley Det ble Skredderdalen opp i dag. Tid: 14:33 (2 min. bak pers, så alt annet enn bra altså). Puls snitt/max: 169(87%)/179(92%). Gikk videre til Rundemanen i moderat tempo og rolig ned igjen Fløyen. Skikkelig vått og forblåst, men gode klær gjorde turen fin likevel Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1507 : 08. september 2011, 21:11 »
Hviledag i går, og en ny styrkeøkt i dag. Denne gang gikk det litt bedre. Jeg klarte i det minste alle tre settene i bøy, selv om det begynte å lugge litt i lårene på siste settet. 3 x 12 fullkropp i dag og, og jeg kommer nok til å holde meg der til jeg merker en del økning.

Dagens utblåsning: Bannade feminine fjortispakk som kjører bicescurl i knebøyracket!  furious Det, sammen med kjip R&B på høyttalerne fikk i det minste aggresjonen opp. Kanskje det var derfor bøyen gikk bedre da racket endelig ble ledig Wink

Øvelser i dag:

-Knebøy
-Stangroing
-Nedtrekk bak nakke
-Brystpress i apparat
-Skulderpress i apparat
-Liggende beinløft m/ball

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1508 : 11. september 2011, 19:32 »
Fredagen bestod av moderat motbakketrening. Har ikke pulsdata på dette.

I dag kjørte jeg mer på i motbakke, og valgte Rundemanen opp fra Svartediket. Tidtaking fra bommen:

Tid: 54:02. Puls snitt/max: 157(81%)/179(92%). Valgte å ikke løpe i dag, og heller holde jevnt "powerwalk"-tempo hele veien. Ser ut som det gav gevinst på et par minutter, men forholdene var relativt gode (tjukk tåke, men opphold og fin temperatur). Fullførte runden ned igjen Fløyen og var nede før hordene inntok fjellet. Fin tur altså Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1509 : 12. september 2011, 07:36 »
Styrketrening på morgenkvisten. Herlig å kunne trene frivekter med rommet nesten for meg selv Smiley 3 x 12 i dag også. Merker at det nå er begynt å bli litt bedre med styrken, men det er fortsatt en lang vei å gå Smiley Øvelser:

-Markløft
-Stangroing
-Nedtrekk
-Liggende hantelpress
-Skulderpress m/hantler
-Liggende beinløft m/ball

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1510 : 15. september 2011, 17:56 »
Mandag kveld ble det en spinningøkt også, men mangler pulsdata. 45 minutter var det i det minste Smiley

To hviledager, og så styrketrening igjen i dag. Fortsatt 3 x 12, og merker enda litt forbedring nå Smiley Men fikk ikke trent like mye frivekter som jeg hadde håpet, det var rett og slett for mye folk, selv på formiddagen. Og jeg trener heller apparater enn å stå i kø. Dagens øvelser:

-Knebøy
-Sittende roing, smalt grep
-Pulldown
-Chest press
-Shoulder press
-Sideplanken i slynge (to ganger på hver side, og holdt til det sa stopp)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1511 : 16. september 2011, 20:52 »
Travel dag, men fikk skvist inn en kjapp motbakkeøkt. 14 og et halvt minutt med full guffe og 45 minutters tusling etterpå i nydelig kveldssol var slett ikke feil Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1512 : 18. september 2011, 19:39 »
Klarte utrolig nok å snike inn en økt i Stoltzen likevel. Første og siste før løpet på lørdag. Tiden ble omtrent som forventet siden jeg har 4 kg mer å dra på opp der i år. 16:33 er litt over to minutter bak persen i løpet i fjor. Det som virkelig er ille, er at løypa antakelig er litt raskere nå, etter utbedringen. Litt må jeg skylde på at jeg hadde begge hundene med, men slett ikke alt.

Det nederste partiet, der det før var mange glatte røtter, er nå gruset, og det bratteste partiet ("Melkesyren") har nå fått en ekstra sving, slik at selv om den er noen meter lengre, er den enklere. Men slapp av: Det er fortsatt et lite helvete å komme seg opp dit  Grin Har forstått det slik at det skal fikses litt mer på den før de er ferdige, men jeg må jo si at de innleide sherpaene og kommunen har gjort en kjempegod jobb så langt! Jeg var litt redd for at den skulle bli for strømlinjeformet, men de har opprettholdt et naturlig preg, bare med unntak av det tidligere nevnte nederste partiet.

Puls snitt/max: 173(89%)/184(94%). Kunne klart å presse puls og pust mer, men som vanlig var det beina som sa stopp. Økta ble etterfulgt av en finfin tur over Fløyen Smiley Kom meg også såpass tidlig avgårde, at det var mulig å både gå i Stoltzen og på Fløyen uten å måtte bruke spisse albuer. Det var i grunnen dagens største overraskelse  :Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1513 : 19. september 2011, 20:54 »
Spinning i dag. 45 min. Puls snitt/max: 152(78%)/175(90%).

Da blir det treningsfrie dager frem til løpet på lørdag for å bygge overskudd. Tar meg sikkert noen rolige tusleturer med hundene, men that's it Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1514 : 24. september 2011, 13:45 »
Da var årets Stoltzen opp unnagjort. Løypa er raskere enn i fjor, men undertegnede er 4 kg tyngre (feitere) og dessuten forkjølet. Fjorårets tid var drøye 14:20. Årets tid ble knappe 15:20. Fornøyd tross alt Smiley Får se om ikke vekta er litt lavere neste år (tviler, men det går jo an å håpe Wink), hva tiden blir da. Fokuserte på jevn puls like over syreterskel nesten helt til topps, og kjørte det jeg hadde igjen de siste 150 meterne. En fin taktikk egentlig Smiley Slo min argeste konkurrent med 17 sekunder som hadde satt seg som mål å slå meg for første gang. Det er da noe  Grin

Puls snitt/max: 179(92%)/192(98%).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!