Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279572 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Lang, flott og hard fjelltur i dag. Søndre Gullfjellstoppen fra Osavatnet t/r. 1t40min opp i treningstempo. Lang omvei ned igjen. Totalt 4 1/2 time. Gullfjellmassivet er mitt absolutte favorittområde for turgåing i Bergensregionen. Desverre blir det sjelden tid til å gå der, så dagens tur var balsam for kropp og sjel.  Cheesy

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hviledag i går. Sykkel i dag. Nye dekk på offroaden til Birken, og de må jo kjøres inn. Det ble langkjøring i dag, og kun asfalt. Beina var helt ok hele veien, hadde ingen pauser (pleier å spise litt på turer over to timer, men droppet det i dag for å teste meg selv litt. Ble tungt mot slutten, men alt i alt fornøyd.

Tid: 2t 45min.
Distanse: 73,5 km.
Snittfart: 26,6 km/h
Maxfart: 47,5 km/h
Puls snitt/max: 150(77%)/178(91%)

Km-status: 1744,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ut på offroaden igjen. Artig tur i dag, selv om det innebar en tryning. Kjørte en ca 3 km lang motbakke på grus og pukk og ned igjen etterpå. Tryningen skjedde heldigvis på veien opp, så farten var lav. Men steinene var spisse likevel... Et fint lite hull på kneet ble resultatet, samt blodtrykksfall og en liten, sittende timeout for å komme til hektene igjen. Artig ned igjen, der en av de lokale bøndene hadde tatt bilen med på en inspeksjonsrunde av beitet til sauene sine. Jeg tok ham først igjen, og så at han så meg i speilet sitt. Da dro han på, og jeg lå med "plog" foran meg hele veien ned. Jevnt 40 - 50 km/t på grus og pukk var bare gøy egentlig Wink Kunne ikke kjørrt like fort uten bilen foran til å ta støyten om noe skulle komme i mot. Da vi kom ned til bommen i enden av bakken takket jeg ham for bra kjøring utfor. Han smilte og sa "Ja, jeg så at du kom, og lurte på om jeg skulle slippe deg først, eller prøve å dra på litt. Jeg valgte det siste, og det gikk jo bra." "Javisst", sa jeg og rådet ham til å begynne med følgebilkjøring i sykkkelritt  Grin

Tid: 3t 30min.
Distanse: 72,5 km.
Snittfart: 23,4 km/h
Maxfart: 50,3 km/h
Puls snitt/max: Ingen anelse. *

Km-status: 1817,0

Pulsklokka er ikke mer. Tok kvelden i tryningen.  Cry


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Grenserittet?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Nei, det er nok Birken på meg. Mulig jeg kommer til å prøve Grenserittet en gang, men føler at jeg er langt fra god nok teknisk til det pr. i dag. Har du syklet Grenserittet og/eller Birken, og hva er evt. dine erfaringer der?

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En kjapp økt i går også, før en del sykkelfrie dager. Ny pulsklokke er bestilt, så inntil den kommer er jeg pulsløs...  :Smiley To harde bakkedrag og trøkk på flatene for å få greit utbytte av tiden.

Tid: 1t 1min.
Distanse: 26,0 km.
Snittfart: 25,7 km/h
Maxfart: 54,6 km/h
Puls snitt/max: X

Km-status: 1843,0




Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Kjører på til blodet siler  Grin
Stigene form frem til Birken? Blir det merke på deg? Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Merke er jeg nok ganske så langt unna. Pleier å ligge ca 30 - 50 min. bak merkekravet, så jeg har aldri hatt det som mål. Formen er grei, men ikke mer. Sykkel er ingen god idrett å bedrive med begrenset med treningstid, men jeg liker det jo, så derfor holder jeg på. Er også blitt litt mer avslappet ift. til treningstid på sykkelen nå, og prioriterer å trene det jeg har lyst til. Går jo mye i fjellet og, noe som utfyller sykkeltreningen godt Smiley

Tar Birken som den kommer, så får tiden bli som den blir Smiley

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Nei, det er nok Birken på meg. Mulig jeg kommer til å prøve Grenserittet en gang, men føler at jeg er langt fra god nok teknisk til det pr. i dag. Har du syklet Grenserittet og/eller Birken, og hva er evt. dine erfaringer der?

Jeg debuterer i Grense- og birk(mest sannsynlig fredagsbirk). Grense er vel ikke regnet som et teknisk ritt forøvrig. Husmødre og pensjonister kommer seg jo igjennom.  Wink Birken er vel som et landeveisritt på grus, sier folk. Bare å skaffe en grensebillett på terrengsykkel- eller grenseforumet Smiley
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Vel. Mitt teknikknivå ligger under husmødres, så vi får se Wink Jeg tror du kommer til å like Birken. God stemning langs løypa og fin løypeprofil Smiley

Hard økt i dag, med harde motbakker. Syklet over Rundemanen fra Svartediksiden, og trodde jeg skulle daue underveis opp Wink Videre ned Munkebotn, rundt Eidsvåg, opp Munkebotn fra nord og Fjellveien tilbake til "mål" i Solheimsviken. Fælt, men en god økt Smiley

Tid: 2t 25min.
Distanse: 37,5 km.
Snittfart: 17,1 km/h
Maxfart: 51,3 km/h
Puls snitt/max: 156(80%)/187(95%)

Km-status: 1880,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tur - retur - tur til jobb i går og i dag. Skal kjøre en lengre økt etter jobb, så den fører jeg seperat. De andre tre får gå under ett:

Tid: 1t 10min.
Distanse: 30 km.
Snittfart: 26,0 km/h
Maxfart: 41,0 km/h
Puls snitt/max: Ikke målt

Km-status: 1910,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Det ble en flat økt med mye fokus på lavintensitet i dag, selv om topografien gjør det umulig å holde høypulsen helt borte. Derfor blir snittpulsen litt  "feil" ift. hva jeg stort sett hadde. Fokuserte på å ligge rundt 70%. Gode bein etter hardkjøret på søndag.

Tid: 2t 35min.
Distanse: 66,0 km.
Snittfart: 25,4 km/h
Maxfart: 47,8 km/h
Puls snitt/max: 149(76%)/176(90%)

Km-status: 1976,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Fredag 3/8: Spinning, intervalløkt på 55 min. Kjørte 5 x 4 med 87 - 92% i dragene.

I går: Fjelltur. 3 1/2 time opp Ulriken, videre via Turnerhytten til Haugavarden, derfra krysset Vidden til Storfjellet, og så tilbake til Ulriken og ned Korketrekkeren igjen. Høy puls og motbakketrening opp, moderat intensitet resten.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sykling til jobb og treningstur etterpå. Slår dem sammen. Jaggu røk ikke den ene pedalen på turen. Kjipt, men heller på trening enn i ritt. 11 år med hard bruk er ikke verst levetid egentlig. Kom meg hjem igjen ved sånn halvveis bruk av den ødelagte pedalen...  Nye på plass, så ingen tap av treningstid Wink

Tid: 3t 15min.
Distanse: 80,0 km.
Snittfart: 25,1 km/h
Maxfart: 49,9 km/h
Puls snitt/max: 140(71%)/170(87%)

Km-status: 2056,5

Passert 200 mil, jippi!  Cheesy

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Jeg sluttet å sykle etter å ha knekt to pedaler på en uke  Grin

For sterk eller for tung, spiller ingen rolle. Orker ikke kjøpe adamantiumsykkel, for så gøy er det ikke. Kjøper heller bil  Cool
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!