Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 280011 ganger)

Utlogget Schultz-

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

Du kjører utrolig mye spinning og må være i super topp form, nå er jeg nysgjerrig på hva pulsen din ligger på....
Trent siden 1. Januar 06'

- 18 år
- 86 kg
- 185 cm

Jeg trener ikke for at jentene skal snu seg... Det er gutta som skal snu seg

Loggbok M/Bilder: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=47402

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Du kjører utrolig mye spinning og må være i super topp form, nå er jeg nysgjerrig på hva pulsen din ligger på....

Ja, det kan du tro...  Tongue Et kosthold som ikke ligner grisen (i hvert fall tidligere) har vel satt sine naturlige begrensninger her. Har alt for høy fettprosent (les: ØLVOM!) for å si at jeg er i toppform. Dog er jeg nok i bedre form enn snittet på min alder, i hvert fall hva sykkelmusklatur angår. Er en dass på jogging for å si det slik...

Anyway: Sist jeg sjekket hvilepulsen min, var den 51 (1/2 år siden ca.) og maxpulsen er 195. Er mer instruktør enn deltaker på spinning, så jeg ligger gjerne litt "feil" på disse timene i forhold til hva som er ideelt. På en time der jeg er deltaker, prøver jeg å holde en snittpuls på rundt 150 - 155. Når jeg sykler ute, ligger den stort sett høyere.

En indikator på om kondisen er god, er i tillegg til hvilepuls å se hvor raskt pulsen synker igjen etter toppene. Jo raskere nedover, jo bedre form. Personlig bruker jeg sånn røflig 1 1/2 til 2 minutter fra max (195) og ned til aerob puls (ca. 125). Om det er bra eller dårlig, får andre avgjøre.  Wink

PS. Jeg ligger nok litt i overkant av antall timer man bør kjøre hardt på en uke.... Restitusjon er viktig! Men må jo gå på jobb...

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

07.12.2006:

Trening:

-Spinning, høyintensiv 45 min. Puls snitt / max: Ja / ja (I dag satt jeg for nære høyttaleren på 300w = full tilt for reserveklokka mi...  Wink )

-"Nedtrekk" i hockeystilling i kabelrack: 10 x 15, 10 x 17,5, 10 x 20, 10 x 22,5, 8 x 22,5
-"Knestående nedtrekk i kabelrack i kylligvingestil": 8 x 20, 6 x 20 (Her sa skuldrene stopp, litt synd, for denne øvelsen kjentes godt i lats'ene)
-Nedtrekk i apparat: 8 x 75, 7 x 80 (pers!  Grin )
-Bicepscurl med stang: 10 x 20, 8 x 30, 8 x 30

Ikke helt gunstig med spinning før styrke, nei. Men av og til så blir det bare sånn pga timer som passer inn osv. Fikk uansett kjørt med kanongodt i dag! I morgen blir det en rolig tur med hundene tenker jeg. Nok spinning for noen dager nå.  Wink Og dæven så godt det er å være flere som trener styrke sammen! Har aldri kjørt meg så hardt før, og perset jo i nedtrekksapparatet i dag. Så litt fremgang er det jo også! Gøy!  Grin

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går - 1 dobbel brødskive. Byttet ut med et eple.
-Lunch: Som i går
-"Før-trening": En dobbel brødskive med magerost + 1 eple
-Etter spinn, før styrke: 1 banan
-Umiddelbart etter trening: 1 gainomax recovery drikk
-Middag: Omelett av 4 små egg og en boks tunfisk med litt ketchup.
-Kvelds: 4 knekkebrød med brunost + 1 proteinshake

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Filmanmeldelse, Borat:

Sjelden jeg ler så jeg griner av en film, men her gjorde jeg det. Dog er jeg litt usikker på om det var latteren eller noe annet som fremkalte tårene mine i DEN mest absurde/ekle/morsomme/kvalme (se filmen, og forstå hva jeg mener) slosscenen jeg har sett på film ever! Gullkorn på gullkorn gjennom så godt som hele filmen! Dette må da være årets beste film!  Grin

Et lite sitat fra da Borat ble fulgt inn i heisen på hotellet og begynte å kle av seg, mens hotellverten prøvde å forklare at dette var en heis som skulle bringe ham til rommet hans: "I will not move to a smaller room than this"! (eller noe sånt) Grin

*Sitte å glise over alle de gode minnene fra filmen*  Cheesy

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Innihelvete med cardio og spinning på deg!!  woot

Du må ha bloddeffede bein og lår, samt en ekstrem kondisjon....

Hvordan er fremgangen/forandringen kroppsmessig og vektmessig siden starten på loggen??

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hehe, jeg ELSKER cardio!  Grin Og så blir det jo litt ekstra med spinn når jeg er instruktør da...

For å sitere min sambo: "Hadde du vært like trent i overkroppen som i beina, kunne du vel stilt i en eller annen sånn derre bodybuildig konkurranse... "

Vet ikke helt om det da, men FRA beltestedet og ned (i hvert fall i beina) er det vel ikke så verst.  Smiley OVER beltestedet derimot... For å si det sånn: Hadde vel sett ut som et egg, om beina var kappet av.  Undecided Derfor vil jeg fokusere mer på "inputen" fremover. Kondisen er vel sånn noenlunde ok. Min alt for høye fettprosent og kroppsvekt setter sine naturlige begrensinger der, men er vel i bedre form enn snittet på min alder tenker jeg.  Smiley

Når det gjelder fremgangen, har jeg faktisk (ja, helt sant!) glemt å gå på vekta siste uka. Gikk ned 2 kg på de første 14 dagene, men har trent ganske hard styrke (for å være meg altså) denne tiden også, så fettprosenten har kanskje gått mer ned i forhold. Burde kanskje fått den målt også. Samt midjemål.

Hva kondis-fremgang angår, bruker jeg "Stoltzen Opp" som målestokk, og der har jeg ikke vært siden jeg begynte med loggen. Årsaken er rett og slett at det ikke har passet inn i helgene, og på hverdagene er det for mørkt når jeg har hatt muligheten. Men skal komme meg opp dit snart, håper jeg. Da får vi se.

Gikk opp på 18:59 i selve løpet, men da hadde jeg gått MYE for å trene der før. Til gjengjeld var vekta høyere, så det skal bli spennende å se.  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

08.12.2006:

Trening:

Egentlig hviledag, men litt ble det jo:

-Vask med svamp og bøtte av to biler = 1 times svette og bannskap.  Wink
-Luftetur med hundene: ca. 60 min. moderat gange.

Kost:

-Frokost: 2 doble grovbrødskiver med magerost og 1 eple
-1. mellommåltid: 1 dobbel grovbrødskive med magerost
-2. mellommåltid: 1 eple (Jeg har 5 timer fra frokost til lunch, etter eget valg)
-Lunch: Som i går
-Middag: 5 små fiskekaker, 5 små poteter, en god leiv med gulrøtter og broccoli.
-Mellommåltid: 1 proteinshake
-Kvelds: 1/2 boks mager kesam og druer.

*Blir nok bare en luftetur med hundene i dag. På tide å spare spinningmusklaturen litt nå. Og kjenner godt at det var en god styrkeøkt i går, for å si det slik. Så i dag er det rooolige greier som gjelder*  Smiley



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Har forøvrig begynt å lage lyd når jeg trener styrke nå! Og nei: den kommer ikke "nedenfra" (I hvert fall ikke alltid  blush ) Ser sikkert litt corny ut når jeg småbrøler med pinglevektene mine, men det viktigste er vel å løfte så tungt jeg kan + litt til eller hur?  Cheesy Herlig å trene sammen med andre som kan gi meg det "lille ekstra" som får meg til å ta den helt ut!  Cheesy

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Har forøvrig begynt å lage lyd når jeg trener styrke nå! Og nei: den kommer ikke "nedenfra" (I hvert fall ikke alltid  blush ) Ser sikkert litt corny ut når jeg småbrøler med pinglevektene mine, men det viktigste er vel å løfte så tungt jeg kan + litt til eller hur?  Cheesy Herlig å trene sammen med andre som kan gi meg det "lille ekstra" som får meg til å ta den helt ut!  Cheesy

Selvsagt! Det viktigste er at man løfter det som er tungt for en selv. Spiller jo egentlig ingen rolle hva alle andre løfter! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

09.12.2006:

Trening:

Fjelltur med hundene: 1 1/2 time moderat gange
Spinning, mellomintensiv 45 min. Puls snitt/max: ja/ja.  Wink

Kost:

-Frokost: 4 grovbrødskiver med makrell i tomat og kalkunskinke. Skummetmelk.
-Lunch: 1 proteinshake og 4 knekkebrød med mager ost. Skummetmelk.
-Middag: Pizza i diverse varianter.  Grin
-Kvelds: Kaker i diverse varianter.  Grin
-Kvelds 2: Diverse alkohyler...  Wink

Dagens vekt: 95 kg. Fortsatt ikke nedgang ut over de 2 kg jeg gikk ned etter de første 14 dagene. Trener egentlig mer enn nok, så jeg får prøve å begrense mengdene mat litt. Har så smått begynt å redusere ris/pasta/potetmegden til middag, og bytter den ut med grønnsaker. Fortsetter med det en stund, så får vi se.

Men i kveld er det 30 års lag til sambo, med kaker, snadder, øl og det som hører med.    Food  Drikke

Da får trening og kosthold ta en pause litt.  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

10.12.2006:

Trening:

30 minutters mellomintensiv økt på crosstrainer.

Kost:

-Frokost: Litt havregryn med skummetmelk og litt 100% syltetøy. Appelsinjuice
-Middag: 200gr karbonadedeig med pasta og pastasaus
-Kvelds: Kaffe og kakeslabberas...  Tongue

Redusert trening på en redusert dag...  Tongue
For ikke å snakke om kosten...  Tongue

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

11.12.2006:

Trening:

-Spinning, 45 min. høyintensiv (som instruktør). Puls snitt/max:

Kost:

-Frokost: 1 dobbel grovbrødskive med kalkunskinke, 2 små 0,1% yoghurt. Vann.
-Mellommåltid x 2: Dobbel grobvbrødskive med kalkunskinke og mager ost.
-Lunch: 1 grovbrødskive med makrell i tomat, 1 skål salatmix bestående av tunfisk, egg, agurk, mais, oliven, skinke. 2 små glass appelsin og eplejuice.
-Middag: 250gr tunfiskbiff, ca 150gr pasta og ca 150gr wokgrønnsaker. Vann
-Etter trening: 2 kakestykker.  Tongue
-Kvelds: 4 knekkebrød med ost. Skummetmelk.

Her må jeg til mitt forsvar si at samboerens kake må være laget etter en oppskrift fra Gud eller noe sånt. Get this: Mandelbunn, fromasj, jordbærgele og ferske jordbær. Med krem utenpå. Her er jeg rett og slett solgt! Kostholdsfokus får bare ta en god pause når den kaka er på gang! Heldigvis (eller egentlig er jeg på gråten) er det ikke mer igjen nå.  Food Mmmm. Kake.  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

12.12.2006:

Trening:

-Sidehev hantler: 10 x 6, 10 x 6, 10 x 7
-Skulderpress med hantler: 10 x 12,5, 10 x 12,5, 10 x 15
-Crunch i apparat: 10 x 55, 10 x 55, 10 x 60
-Hantel sideløft: 10 x 32,5, 10 x 32,5, 10 x 32,5
-Benkpress: 12 x 50, 8 x 60, 7 x 60 (2 siste med spotterhjelp)
-Skråbenk med hantler: 10 x 20, 6 x 20, 6 x 20
-Pulldown med stang i kabelrack. Smalt grep: 8 x 25, 9 x 27,5, 8 x 27,5
-Pulldown i kabelrack med tau: 10 x 15 + 10 x 10 med kun nederste bevegelse

Her var det stopp! Fullstendig utkjørt, og er fortsatt skjelven etter en knalløkt! Ble litt baklengs rekkefølge i dag. Måtte vente på spotter. Men dæven som jeg fikk kjørt meg når han kom! Herlig!  Cheesy Skuldrene tålte kjøret i dag og, men jeg merket at de ikke hadde holdt så mye lenger siden de fikk kjørt seg først i dag. Var veldig obs på dem, men klarte likevel å ta meg helt ut uten at det ble smerter ut over den herlige treningsverken.  Cheesy

Kost:

-Frokost: Som i går:
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går, men med 2 glass vann i stedet for juice.
-"Førtrening": 1 skål med havregryn og skummetmelk + 2 ss 100% syltetøy.
-Middag rett etter trening: 2 kyllingfileter med 1/2 kopp ris (måler risen før tilbereding) og en god leiv broccoli. Vann.
-Kvelds: 200gr cottage cheese med 2ss 100% syltetøy

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

13.12.2006:

Trening:

-Spinning, 45 min høyintensiv (som instruktør). Puls snitt/max: 159 / 188

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går
-Middag: 250gr svinefilet, to never pasta og en god dæsj broccoli. Krydder og olivenolje. Vann.
-Umiddelbart etter trening: 1 banan
-Kvelds: 1/2 boks mager kesam og druer, litt tørrfisksnacks. Vann.


Dæven som jeg kjenner gårsdagens økt! Første gang jeg har hatt spotter på brystøvelser på lenge. Både bryst og triceps småskalv i flere timer i går. Og er fortsatt temmelig gele nå på morgenkvisten.  Cheesy

Forøvrig fått pulsklokka igjen! Fikk helt ny føler, eller fikk og fikk... Det kom på over 600,- for overhalingen, men den gamle var jo mildt sagt ikke helt på nett, så det måtte vel til.  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!