Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279988 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dagens testkjøring:

Peugeot 307SW, 1,6l diesel, 109hk. 5 trinns manuell gear. Utstyrsnivå: SW/Oxygo

Positive sider:

-Kjøreegenskaper
-Meget bra motor
-Sikkerhet
-Seter
-Økonomi
-Fleksibilitet
-Utstyrsnivå

Negative sider:

-Litt lang vandring på clutch
-Litt lang vandring på gearspaken

Oppsummering:

For første gang måtte jeg faktisk tenke meg godt om før jeg fant noe negativt å skrive i det hele tatt! Sambo syntes gearspaken var litt "langt fremme", slik at hun måtte strekke seg litt mer enn hva hun var vant til for å nå 1., 3. og 5. gear. Og så måtte clutchen bevege seg litt lenger enn hva vi er vant med, men den var såpass lett at det egentlig ikke oplevdes som noe problem. Antispinn var ikke veldig ivrig da vi testet bakkestart på snø, men esp hjalp så godt til, at fremkommelighet neppe blir noe problem med denne bilen. Da skal det enten være svært, svært glatt, eller så er du havnet så langt til skogs at det kun er 4-hjulstrekker som kan komme seg frem uansett.  Wink Selvsagt er ikke komforten like perfekt som i C8, men det kan vi heller ikke forvente av en bil som koster ca. 200.000 mindre for tilsvarende antall seter... Komforten var nemlig bra den! Småhull og skarpe dumper, ble veldig bra forsert, litt dårligere på større ujevnheter. Men alt i alt, en komfortabel bil. Meget sprek motor, ser for meg at 90 hesteren som også selges, vil holde for de fleste som ikke skal langt avgårde med fullt lass. Men den leveres ikke med partikkelfilter, og for oss er da 109 hesteren mer "riktig". Lavt forbruk er det også! Likte glasstaket, det ble nesten som en cab av det! Og blir det for mye lys og varme, er det bare å trykke på en knapp, så trekkes gardinen for! Listen over standardutstyr er meget omfattende for å være en bil av denne størrelsen / prisklassen. Bra, Peugeot!

Vi er i utgangspunktet altså ute etter en bil med grønne skilter, både pga lastekapasitet og pris. Men 307SW er så fleksibel (bakseter kan skyves frem og tilbake, 1, 2, eller alle 3 kan tas helt ut etter behov) at denne ikke bare er høyaktuell, men legger seg helt i tet sammen med Citroën'ene!  Smiley Denne bilen er mer som en "mini-fleksibil" enn en stasjonsvogn å regne! Selvsagt laster den ikke like mye som de andre franskmennene som ligger godt an hos oss, men det er så mye annet positivt her, at 307SW virkelig må tas med inn i "finalen" tror jeg  Wink Størrelsen er jo ikke bare negativ heller: Lettere å parkere, bruker mindre drivstoff, lavere utslipp, og er rimeligere i innkjøp.  Smiley

We like a lot!  Cheesy

I morgen skal vi forøvrig teste Peugeot 807, søsteren til C8. Egentlig samme bil, men noen små forskjeller er det likevel. Kommer antakelig ikke til å skrive noe særlig annet om den, enn hva den skiller seg fra C8 på.




Utlogget Schultz-

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

hørtes ut som en deilig bil den peugeoten, tenkte meg selv en 207cc til sommeren. men det er jo klart at vi to har forskjellige interesser av hva bilen skal brukes til. Får se om jeg har råd, men etter å ha lest litt rundt virker 307 som en utrolig bra bil, leste også at den har vunnet årets bil pga komfort, kjøreegenskaper, design og pris. gleder meg til å høre hvilken bil det blir
Trent siden 1. Januar 06'

- 18 år
- 86 kg
- 185 cm

Jeg trener ikke for at jentene skal snu seg... Det er gutta som skal snu seg

Loggbok M/Bilder: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=47402

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spente, vi også! Her blir det tett i teten, tror jeg! Har en bekjent som har 206 cc. Er fornøyd med bilen, men å kjøre med 4 voksne personer, er noe man bare gjør i nødsfall Wink 2 voksne går helt greit. Det er en 2001 modell, og det eneste tullet som har vært, er at et par fjærer som skal klemme toppen nedpå med frontruta er blitt litt slakke, slik at det kommer inn et par dråper når det regner kraftig. Enkel og grei sak å fikse, og kan vel knapt kalles et problem Wink 207cc er vel en litt større bil, så den er sikkert bedre på alle måter Smiley Ville testet Renault Megane CC også, om jeg var deg. Ja, sånn generelt ville jeg vel egentlig testet alle aktuelle kandidater. Er jo ikke noe særlig å sitte med en ny bil som du ikke er heeelt sikker på var det beste valget Wink


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

25.01.2007:

Trening:

-Nedtrekk i apparat: 12 x 60, 8 x 80, 6 x 90, 6 x 85
-Rygghev i bukk med/uten vektskive: 10 x 0, 8 x 15, 8 x 15, 12 x 0
-Hantel sideløft: 10 x 32,5, 10 x 32,5, 10 x 32,5
-Mageøvelse på fitball (husker ikke hva den heter...): 12 x 12 x 12

Kost:

-Frokost: 2 yoplait 0,1% yoghurt, 1 dobbel grovbrødskive med kyllingskinke. Vann
-Mellommåltid: 1 dobbel grovbrødskive med kyllingskinke.
-Lunch: Som i går
-Mellommåltid: 1 dobbel grovbrødskive med kyllingskinke.
-Middag: 1/3 pizza. Vann.
-Etter trening. Den siste 1/3 med pizza. Vann


Dagens vekt: 93,5kg. Uforandret siden sist, men helt greit. Begynner å få kommentarer fra folk som jeg ikke har sett på en stund om at jeg ser tynnere/slankere/mindre feit (kjært barn har mange navn Wink ) ut siden sist! Gøy og motiverende!  Cheesy

Utlogget Svetlana

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 245
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 245

  • Pump it up!
Det er alltid gøy å få tilbakemelding når man er på slanker'n,
ofte så ser man jo ikke selv at det går nedover..
Stå på!  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Akkurat! Takk skal du ha forresten!  Cheesy

En helt annen sak:

Litt info om Outlander II: http://www.dinside.no/php/art.php?id=366296

20k over det vi var forespeilet for 2-seteren. Hmmm, vi får se  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dagens testkjøring:

Peugeot 807, 2,0l diesel, 120hk. Automatgear. Utstyrsnivå: Usikker, mellomnivå tror jeg.

Positive sider:

-Se C8 testen
-Fin motor til denne bilen

Negative sider:

-Se C8 testen

Oppsummering:

Tja, det meste er vel skrevet i testen av C8 egentlig. Denne hadde ikke armlener, det savnet jeg fra C8. Ellers hadde denne 11 hk ekstra ift. C8. Det var akkurat det som skulle til for å få en tilnærmet perfekt motorstørrelse til bilen.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Status biljakt:

I dag testet vi 807 i et trangt parkeringshus. Og det er med blandede følelser vi må konkludere med at både 807 og C8 rett og slett er for brede for oss.  Sad Synd, for vi likte virkelig disse bilene ellers. Det er faktisk første gang på lang, lang tid at sambo måtte ut av bilen for å dirigere, mens jeg snirklet meg inn i parkeringsluken. Parkeringssensorer hjelper ikke på sidene av bilen, så denne blir rett og slett for stor for oss i daglig bruk (Burde vi ha testet dette første gang? Ja. Gjorde vi det? Nei...  Tongue ). Nå er det jo selvsagt mulig å parkere der det ikke bare er èn liten, ledig luke, men i realiteten skal man jo være fornøyd om det finnes et eneste ledig lite smutthull i Bergen...  Undecided Dessuten kan jo fort den store plassen bli spist opp av en som akkurat klarte å snike bilen sin inn der det var litt luft til overs... Slikt blir det bulker av.  Sad Så da er disse to ute av "kampen".

Vi sjekket ekstra grundig bagasjerommet i C4 Picasso også, og også her ble vi litt klokere i dag. Det blir rett og slett for upraktisk til vårt bruk, pga. skrånende vegger. Så da skulle vinneren være 307SW, evt. Outlander når den blir testet? TRODDE vi i alle fall....

Så skjedde det:

Jeg gjorde en kjempetabbe hos Citroën-forhandleren. Mens sambo målte og styrte i Picassoen, satt jeg meg for moro skyld inn i en C5. Dumme meg. Sambo kom over og målte og styrte baki C5'en også, og fant ut at det i denne, i motsetning til de andre stasjonsvognene hun har kikket på, faktisk var god plass til hundene med det buret som de trenger. Men hun var litt skeptisk til en slik bil i utgangspunktet. Den er jo ganske lang, faktisk 2cm lenger enn C8, og har lengre akselavstand, men den er til gjengjeld en del smalere. Og siden det var bredden som var det største problemet med C8 / 807, fant hun ut at hun også ville prøvesitte den. Dumme sambo, dumme meg.  Wink

Resultat: Det blir ENDA en testkjøring som må utføres! Utrykket til begge to da vi satt oss inn i den første gang var vel ganske likt: "ÅÅÅÅHHHH!"  Grin C8 og 807 var fantastiske å sitte i, 307SW veldig god den og. Men C5 er, med unntak av C6 (som jeg var så heldig å få sitte i i fjor Wink ), det man kan kalle himmelsk!  Cheesy

I tillegg er dette en "ekte" Citroën, som kan heves og senkes med sin hydrauliske fjæring. Dermed eliminer vi bakkeklaringsproblemet. Dyr bil? Ca. 20k BILLIGERE enn C8! Og vesentlig lavere drivstofforbruk! Dog er den en god del dyrere enn 307SW, så akkurat når vi trodde vi nesten var i mål, kan det nok en gang komme en "outsider" i siste liten.  Smiley Blir veldig mye for/mot som skal vurderes her... Men først må den prøvekjøres. Er den også kjeipete å parkere, er den nok ikke aktuell. Heller ikke om den bare er LITT bedre å kjøre enn 307SW, den må være såpass mye bedre at det forsvarer prisforskjellen! Dog har jeg mine anelser om at den er det, selv om 307SW var en knallbra bil å kjøre også! For/mot/for/mot/for/mot etc. etc.  :Smiley

Nå tror jeg jaggu vi snart har testet alle biler som er på markedet! Når selgerne begynner å komme på fornavn med oss, er det vel tegn på at vi, for å si det på en fin måte, bruker god tid i prosessen.  Wink

Og vi som i utgangspunktet bare skulle ha en billig bil på grønne skilter...  :Smiley

Et ordtak som jeg fant på, som er ganske dekkende for oss i denne biljakten, og som kan passe bra etter alle testene våre må være: "Det er ikke vits i å prøve å selge en tysk bil, til en kunde som er frankofil!"  Grin

Og Outlander skal være litt av en kanonbra bil for å slå franskmennene tror jeg! Men det kan den jo godt være...  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

26.01.2007:

Trening:

-Hviledag, med unntak av en halvtimes snømåking...  Tongue

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Middag: 200gr karbonadedeig, 1/2 glass tomatpurè og 100gr pasta.
-Kvelds: Et par never peanøtter og 1/2 l øl


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Livets skole, gårsdagens leksjon:

Skiftet i garderoben, og skulle ta på meg ytterjakka. Der har jeg to slike "snap on" reflekser som jeg bare har hengende på ermene hele tiden. I hvert fall inntil da. Plutselig ble den ene til "snap off" i stedet, og fløy i en fiiin bue...... rett i dass!  Angry Måtte plukke den opp igjen fra skåla selvsagt. Gjorde det "the doggy style", med en plastpose over armen som jeg vrengte etterpå... Heldigvis var det ikke noe annet "innhold" enn vann i doskåla, men likevel... Lips Sealed

Lærdom: Dolokket skal ALLTID være igjen, utenom når dassen er i bruk! (For ordens skyld var det ikke meg som hadde latt det stå åpent WinkDeal

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

27.01.2007:

Trening:

-1 times rolig tur i skogen med hundene.

Kost:

-Frokost: 1 skål havregryn, 100% syltetøy og skummetmelk.
-Lunch: 4 grovbrødskiver med kyllingskinke, agurk og makrell i tomat. Skummetmelk
-Middag: 250gr kyllingfilet, 1/2 kopp ris, olivenolje og krydder. Vann.
-Kaffeslabberas: Diverse kaker og knask, kaffe.
-Kvelds: 1/3 pizza. Vann.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Måler dere vekt/volum på ris før eller etter koking egentlig? Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

28.02.2007:

Trening:

-Benkpress i apparat: 12 x 50, 9 x 65, 6 x 75, 7 x 70. Pers!  Grin
-Hantelpress skulder: 10 x 15, 8 x 15, 8 x 15
-Hantel sidehev: 10 x 7, 8 x 8, 8 x 8
-30 min. høyintensiv intervalløkt på cross-trainer.

Fin økt! Skuldrene tålte treninga, og valgte å kjøre dem litt ekstra. Men ville ikke strekke strikken for langt, så jeg valgte å kjøre cardio til slutt.  Smiley

Kost:

-Frokost: Som i går
-Lunch / etter trening: 3 grovbrødskivere med skinke, agurk og makrell i tomat. Et par småkaker. Skummetmelk.
-Middag: 1/2 grillet kylling med 1/2 kopp ris, olivenolje og krydder. Vann.
-Kvelds: Noen småkaker og skummetmelk...

Måler dere vekt/volum på ris før eller etter koking egentlig? Tongue

Personlig måler jeg det før. En kar som er så matgal som meg, hadde blitt psykisk nedbrutt   om jeg skulle hatt 1/2 kopp ris målt ferdigkokt til en middag!   Grin




Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Gratulerer med pers! Isn't life wonderful?  Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

28.02.2007:

Trening:

-Benkpress i apparat: 12 x 50, 9 x 65, 6 x 75, 7 x 70. Pers!  Grin
-Hantelpress skulder: 10 x 15, 8 x 15, 8 x 15
-Hantel sidehev: 10 x 7, 8 x 8, 8 x 8
-30 min. høyintensiv intervalløkt på cross-trainer.

Fin økt! Skuldrene tålte treninga, og valgte å kjøre dem litt ekstra. Men ville ikke strekke strikken for langt, så jeg valgte å kjøre cardio til slutt.  Smiley

Kost:

-Frokost: Som i går
-Lunch / etter trening: 3 grovbrødskivere med skinke, agurk og makrell i tomat. Et par småkaker. Skummetmelk.
-Middag: 1/2 grillet kylling med 1/2 kopp ris, olivenolje og krydder. Vann.



Oisann. Trening!! Shocked

Jeg som trodde at du testet biler, og ikke annet? Grin

Edit!
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!