Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279989 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gratulerer med pers! Isn't life wonderful?  Smiley

Deeeeilig!

*Danse på bordet*  Grin


Oisann. Trening!! Shocked

Jeg som trodde at du testet biler, og ikke annet? Grin

Edit!

Biltesting er da også trening! Mental i alle fall...  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

29.01.2007:

Trening:

-Spinning, 45 min. høyintensiv (som instruktør). Puls snitt / max: 159 / 186

Kost:

-Frokost: 1 dobbel grovbrødskive med kokt skinke, 2 yoplait 0,1% yoghurt. Vann.
-Mellommåltid: 1 dobbel grovbrødskive med kokt skinke. Vann.
-Lunch: 1 skål salatblanding med tunfisk, agurk, skinke, paprika, isbergsalat, oliven. 1 grovbrødskive. Vann.
-Mellommåltid: 1 dobbel grovbrødskive med kokt skinke. Vann.
-Før trening: 1 skål havregrybn, 1ss 100% syltetøy og skummetmelk
-Umiddelbart etter trening: 1 gainomax
-Kvelds/middag: 1/3 pizza. Lightbrus


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Var en stripe på den lokale Citroën-forhandleren på lørdag, og hadde med meg vår Citroën-frelste kamerat. Vi skulle kikke litt mer på C5, mest for moro skyld egentlig. Testkjøringen blir ikke før i dag (i hvert fall etter planen). I det vi skulle svinge inn til forhandleren, utbryter plutselig kameraten: "ÅÅÅÅÅHHHHH! SEEEE! EN C6!!!" Omtrent på samme måte og med samme utrykk som en unge som brått oppdager verdens største godteridisk med gratis smaksprøver, så mye han vil.  Grin

Prøvesatt selv en C6 på en utstilling i fjor, så jeg var ikke like entusiastisk, men du verden for en bil! C6'en var hentet over fra Oslo, da det var en bergenser som kanskje skulle kjøpe en, og derfor skulle teste den. Så det ble mye C6 sitting og glaning på oss, og noe mindre C5 kikking  Wink Dog var det positive at det faktisk ikke var noe særlig bedre plass i C6'en. Men desto mer duppeditter, da  Wink

Den eneste grunnen til at vi ikke er interersert i C6, er at den ikke kommer som annet enn sedan. At den koster 830k mot C5's 320k har selvsagt ingenting å si (yeah, right...)  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gårsdagens testkjøring:

Citroën C5, 1,6 HDi, 5tr. manuell gear. Utstyrsnivå SX (med tilleggsutstyr skinninteriør, svingbare xenon og afil)

Positive sider:

-Komfort
-Kjøreegenskaper
-Fremkommelighet
-Meget bra motor
-Sikkerhet
-Seter
-Økonomi
-Utstyrsnivå
-Stort bagasjerom


Negative sider:

-Litt lang vandring på gass
-Litt lang vandring på gearspaken
-Grunne koppholdere
-Litt få oppbevaringsrom foran

Oppsummering:

Den desidert mest komfortable bilen å kjøre i testene våre! Selv vår ellers så "komfort-kritiske", Citroën-elskende og DS/XM-eiende kamerat var imponert over komforten her! Kunne vært enda bedre på småhull, men det blir bare flisespikkeri. Hydractive 3 fjæringen gjorde en kjempejobb! Motoren er den samme som i C4 Picasso, og er sprek så det holder i bøtter og spann. Bakkeklaring fikser bilen selv i utgangspunktet, men den kan også heves og senkes manuelt om behovet skulle melde seg. Men elektronikken tar over kontrollen over fjæringen om du er for "slem" med bilen. I forhold til 307SW er den ikke like fleksibel, men C5 er da også en "vanlig" stasjonsvogn, og vi skal således ikke forvente det. Flisespikkeri er også de negative sidene jeg har listet opp, i forhold til bilens mange positive sider. Bilen er jo ganske lang, så direkte enkel er den ikke å parkere i trange p-hus. Men den er ikke så bred, og parkeringssensorene hjalp godt til, så noe stort problem var det ikke. Og man parkerer bare ikke i trange p-hus om det ikke står om liv eller død, eller om man ikke finner en enslig plass helt i enden, der ingen andre gidder å stå! Garantert bulk, selv om man kjører en liten Micra.... Helt utrolig hvor kjipe plassene i p-husene er! Nei, C5 er rett og slett en vidunderlig bil! Anbefales på det varmeste å prøve denne!  Cheesy

For vår del, skal sambo ta en siste test av 307SW i dag, det koker vel ned til disse to egentlig. Og det er slett ikke sikkert det blir C5 til slutt. Veldig mye for og imot begge to til vårt bruk. 307SW er en mer fleksibel bil, og er litt sprekere (like stor motor i en lettere bil) som kanskje passer vårt bruk bedre. Men C5 vil jeg jo si frister mer å kjøre langt i, uten at jeg vil kalle 307SW som ukomfortabel av den grunn. Det er den nemlig langt i fra. Det er bare C5 som er så ufattelig komfortabel Wink

Og når det gjelder Afil (Vibrasjon i setet om man krysser midtlinja uten å bruke blinklys): Litt vel kinky for oss gutta, men kan skjønne at jenter (og gutter på "det andre laget") liker denne!  Grin Personlig hylte jeg som "Autofil-Larsen" når jeg testet den...  Grin Men det viser vel bare at den funker bra!  Cheesy

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
Er bilen vi har her det jo Grin (bortsett frå skinnseter. Blir ufatteleg klamt i baken i solsteiken)

ESP'en funker som berre juling på glatta, om du held på å skli ut blir du raskt henta inn igjen om det ikkje er for alvorleg fart.

Men det er den helsikkes franske elektronikken eg påstår er det største problemet med bilen. Men når det gjeld kjøyrekomfort er den fantastisk Smiley
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

 Cheesy

Glemte å nevne det om ESP ja. Den funket meget bra (så sant man kjører normalt, da...)

Hmm. Trodde franskmennene hadde kommet seg på elektronikken, jeg. Men mulig jeg tar feil. Det er vel der garantien kommer inn dersom noe skulle skje Wink

Edit: Lastet ned "Engelsk Bil" av Øystein Sunde (som du skrev teksten til tidligere i loggen min).

Den sangen er et MUST for alle bilfrelste! Lo så jeg grein, den skal på min neste "kjøre-cd". Vær du sikker!

Øystein Sunde:

 rofl Bow

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

30.01.2007:

Trening:

-Intervalltrening på cross-trainer, ca. 35 min. Puls snitt / max: 159 / 192
-Tur med hundene: 30 min. moderat tempo.

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Etter trening: 250gr kylling og 150gr wokgrønnsaker woket. 1/2 kopp ris, litt olivenolje og krydder. Vann.
-Etter hundetur: 2 pizzastykker. 1/3l øl.
-Kvelds: 4 knekkebrød med ost. Skummetmelk

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

31.01.2007:

Trening:

-Hundeluftetur, 45 min. rolig tempo
-Spinning, 45 min. pulsspinn (som instruktør). Puls snitt / max: 157 / 192

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch:Som i går
-Middag: 250gr kylling og 150gr wokgrønnsaker woket. 1/2 kopp ris, litt olivenolje og krydder. Vann.
-Etter spinning: 250gr tunfiskbiff, 1/2 kopp ris og isbergsalat. Vann.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

wtf. Har du spist middag allerede??
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

 Grin I wish!

Bare litt "skrive-effektivitet" til senere i dag.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Status biljakt:

Hmmmm. Det er ikke helt lett dette her. Sambo tok siste test av 307SW i går, og det er fortsatt mye som taler for og mot både den og C5. Men vi er vel sånn ca. 78,2% sikker på at vi har bestemt oss for å gå for C5'en  Cheesy Vi holder i alle fall på å hente inn tilbud på slike nå. For det er slett ikke sikkert at vi kjøper i Bergen. Sendte vel forespørsler rundt om kring i en omkrets av ca. 700km i går, tenker jeg  Grin

Utfordringen vår er vel egentlig å få solgt vår nåværende XL-7 dyrest mulig, og kjøpe den nye bilen billigst mulig...(mission impossible, ja  Wink ) Det vil i praksis si at vi bør selge her i Bergen, og kjøpe på østlandet, der konkurransen er større og prisene lavere. Men vi frykter jo at vi må gå kanossagang i den store "innbytte-taps-karusellen", og da kan det egentlig være et fett hvor vi kjøper...  Tongue

Time will show, vi har det jo ikke travelt.  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Time will show, vi har det jo ikke travelt.  Wink

Nei, men når vi fikk et, etter vår mening, godt tilbud inkl. innbytte fra Hamar, sa vi ja takk! Så i løpet av noen hektiske minutter fikk jeg ta ut to feriedager, og reiser østover i morgen! Bil? Det ble C5, ja! Akkurat samme typen som vi testet, med samme utstyret. 1. gang registrert i september i fjor, og har 6000km på telleren. Vi fikk omtrent det samme i innbytte som her i Bergen + at C5'en var røflig 20k billigere. Da var det ikke så veldig mye å nøle etter.  Wink

Så nå skjer følgende:

1. Bli ferdig å skrive logg på TF...
2. Gjøre klar til avreise
3. Dagens siste tur med hundene, de skal være med i bilen, og må få beveget seg litt.
4. Sooove
5. Kjøre til Hadeland å hente sambo
6. Kjøre til Fredrikstad
7. Laste opp bilen med ekstrasetene som ligger hos svigers der
8. Soooove
9. Reise til Hamar tidlig fredag morgen
10. Bytte bil!  Cheesy
11. Rekke hjem igjen til Bergen for å gå i 30-års lag fredag kveld...  Grin

Stress? Ja helt sikkert, men det er jo bare å ta den tiden jeg trenger over fjellet. Er sikkert ikke bar asfalt på fjellet akkurat... Både hundene og meg må få noen pauser over, samt litt mat. Prøver å komme meg avgårde tidlig.  Smiley

Forbehold: Om forhandleren på Hamar skulle begynne å kjipe seg, reiser vi i verste fall hjem igjen i XL-7'en! Det KAN jo skje, men mest sannsynlig går det vel bra.  Smiley

Gleder oss!  Cheesy

Forøvrig blir det da ingen trening de to neste dagene... Skal prøve å logge kostholdet etter husken min, og skal prøve å unngå møkkamat på bensinstasjoner. Har smurt matpakke til reisen nedover, med grovbrød og magerost. Og har vann som skal drikkes underveis.  Smiley

Natta.  18smileysleep

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

God tur og velkommen til det vakre Østlandet Grin
Smiley

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
Cheesy

Glemte å nevne det om ESP ja. Den funket meget bra (så sant man kjører normalt, da...)

Hmm. Trodde franskmennene hadde kommet seg på elektronikken, jeg. Men mulig jeg tar feil. Det er vel der garantien kommer inn dersom noe skulle skje Wink


No er vel mykje av elektronikken i Citroën tysk så vidt eg veit.
Men eg kan jo liste opp problema vi har hatt med vår:

Stoppa midt på motorvegen mot Trondheim, utan nokon spesiell grunn.

Om bilen står i ro skrur stereoen seg av kvart 30 sekund, du kan slå det på igjen ved å late opp ei vilkårleg bildør.

Om ein rygger sprett bakluka opp

Om ein let opp venstre framdør sprett bagasjeloket opp.

Antispinnen har til tider slått seg av når den trengst mest.

Det kan jo vere vi har eit spesi eksemplar ala pelle politibil. (Slik er forresten sykkelen min og) damn, går alt eg prøver i stykker? dry

Men garantien tek seg jo av det, om noko skulle skje. I mellomtida får du kose deg med ny bil, den er ein drøm å kjøyre, det er vertfall sikkert Grin
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

God tur og velkommen til det vakre Østlandet Grin

Takk, takk! Kaldt ar det, men fint, ja.  Grin

No er vel mykje av elektronikken i Citroën tysk så vidt eg veit.
Men eg kan jo liste opp problema vi har hatt med vår:

Stoppa midt på motorvegen mot Trondheim, utan nokon spesiell grunn.

Om bilen står i ro skrur stereoen seg av kvart 30 sekund, du kan slå det på igjen ved å late opp ei vilkårleg bildør.

Om ein rygger sprett bakluka opp

Om ein let opp venstre framdør sprett bagasjeloket opp.

Antispinnen har til tider slått seg av når den trengst mest.

Det kan jo vere vi har eit spesi eksemplar ala pelle politibil. (Slik er forresten sykkelen min og) damn, går alt eg prøver i stykker? dry

Men garantien tek seg jo av det, om noko skulle skje. I mellomtida får du kose deg med ny bil, den er ein drøm å kjøyre, det er vertfall sikkert Grin

Årsmodell? Har en kompis som hadde en av de første C5 som kom til Norge, og han hadde en del merksnodige ting og tang som skjedde med sin også. Bakluke som åpnet seg under fart, klimaanlegg som trodde det var +30 ute, og ikke -30 som det virkelig var... Lite kofortabelt å nesten ha det kaldere inni bilen enn utenfor en vintersdag på Dovrefjell...  Grin

Men ut fra de jeg har sjekket med, virker det som disse problemene er et tilbakelagt stadie på nyere modeller. Men vi har jo garanti uansett. Får bare håpe vi aldri får bruk for den.  Wink Turen over fra Hamar var i alle fall en sann fryd! For en herlig bil!  Cheesy eneste ulempen var da jeg skulle kjøre Honda Jazzen min i går igjen. Det virket som noen slemme folk hadde STJÅLET FJÆRINGEN mens jeg var borte!  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!