Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279567 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Fru kennyo svarer:

Nova Scotia Duck Tolling Retriever (eller Toller som den også kalles) er vel en hund med litt mer egne meninger enn labradoren. I tillegg vil jeg tro at den kanskje har et litt høyere aktivitets- og stressnivå. Ellers er nok denne en flott hund som de fleste andre retrieverne.

Her er en link hvor du finner mer om rasen: http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=320

Takk fru Kennyo! Skulle gitt deg en honnør, men da tror jeg mannen din tar all æren. Smiley Canis m.m har jeg lest ja. Lurte mer på egne erfaringer da dere har en annen retriever. Men, jeg fikk jo noen tanker. Takk. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Fru kennyo har skrevet ned noen erfaringer på et annet forum (merk at Kajsa er en jaktlabrador, som er slankere og mer "fit" enn en "vanlig" labrador av norsk standard. Jaktlabradoren er avlet opp primært på jaktegenskaper). Her er det hun skrev om Kajsa da hun var nesten 14 måneder gammel i februar:

Kajsa elsker å jobbe. Da hun var liten jobbet hun bare for lek, men nå jobber hun hardt for godbiter også (det at hun ikke var glad i godbiter som liten er ikke vanlig for labrador da, de er som regel veldig glad i mat). Ellers er hun veldig rolig inne. Hun lader liksom opp for så å gi alt på trening. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med valget jeg gjorde. Tror disse hundene egner seg til det meste. Kjenner forresten mange andre jaktlabber i Bergen også. En konkurrere i høyere klasser i agility og en annen konkurerer i elite i lydighet. Ellers vet jeg om mange som konkurrerer i jakt. Alle er fantastiske hunder som er utrolig lærevillige.

Håper dette hjalp litt.


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Fru kennyo har skrevet ned noen erfaringer på et annet forum (merk at Kajsa er en jaktlabrador, som er slankere og mer "fit" enn en "vanlig" labrador av norsk standard. Jaktlabradoren er avlet opp primært på jaktegenskaper). Her er det hun skrev om Kajsa da hun var nesten 14 måneder gammel i februar:

Kajsa elsker å jobbe. Da hun var liten jobbet hun bare for lek, men nå jobber hun hardt for godbiter også (det at hun ikke var glad i godbiter som liten er ikke vanlig for labrador da, de er som regel veldig glad i mat). Ellers er hun veldig rolig inne. Hun lader liksom opp for så å gi alt på trening. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med valget jeg gjorde. Tror disse hundene egner seg til det meste. Kjenner forresten mange andre jaktlabber i Bergen også. En konkurrere i høyere klasser i agility og en annen konkurerer i elite i lydighet. Ellers vet jeg om mange som konkurrerer i jakt. Alle er fantastiske hunder som er utrolig lærevillige.

Håper dette hjalp litt.

Det hjelper masse! Takk. Dog, jeg tror at dere er mer aktive enn mine foreldre. Så noen jakt-labrador blir heller tvilsomt. Det blir heller en turkamerat, noe som gjør at jeg skyver den Toller-ideèn litt lenger unna. Men takk for tips fra deg og Fruen! Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Bare hyggelig! Skal hilse fra fruen å si at en vanlig labrador kanskje kan være det som passer dine foreldre. Det er en flott turkamerat! Lykke til uansett!  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gikk på vekta i dag, 4 måneder etter at jeg startet denne loggen. Den gang var jeg 97 kg, og i dag:

91,5!  Dance

Kjempefornøyd med det, dog mistet jeg sikkert litt muskelmasse forrige uke da jeg var syk. Men slikt er uansett motiverende, og jeg kommer bare til å stå på videre! Nå blir det litt mindre fokus på å løfte så tungt jeg klarer fremover av to grunner: 1. Behandlingen av skuldrene mine. 2. Mer fokus på årets 7-fjellstur og Stoltzekleiev opp til høsten. Men styrke skal uansett trenes!  Smiley

Og så får jeg høre fra stadig flere sånt som: "Har du slanket deg? Det syns i alle fall godt!" Artig!  Cheesy

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Men disse jaktlabradorene, er instinktet strekt og bra i de ? De bør jo være mer i retning av den "opprinnelige" labradoren da slik jeg forstår det ?

Dette med at de lader opp inne kjenner jeg til ja, særlig det at de KAN ta det ut inne også om de ikke får det ut andre steder.... Ohmy
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Dette med at de lader opp inne kjenner jeg til ja, særlig det at de KAN ta det ut inne også om de ikke får det ut andre steder.... Ohmy

He he..

Har vokst opp med en norsk skogskatt. Den var totalt utekatt. Vi måtte ha den inne en uke grunnet sykdom engang. Katter kan også bli SÆRS ustabile og urolige til tider.  Shocked
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Gikk på vekta i dag, 4 måneder etter at jeg startet denne loggen. Den gang var jeg 97 kg, og i dag:

91,5!  Dance

Kjempefornøyd med det, dog mistet jeg sikkert litt muskelmasse forrige uke da jeg var syk. Men slikt er uansett motiverende, og jeg kommer bare til å stå på videre! Nå blir det litt mindre fokus på å løfte så tungt jeg klarer fremover av to grunner: 1. Behandlingen av skuldrene mine. 2. Mer fokus på årets 7-fjellstur og Stoltzekleiev opp til høsten. Men styrke skal uansett trenes!  Smiley

Og så får jeg høre fra stadig flere sånt som: "Har du slanket deg? Det syns i alle fall godt!" Artig!  Cheesy

Utrolig bra! Grin

Slike kommentarer varmer mer enn man skulle tro! Gleder meg til å se resultatet fra årets kondisjonsprøvelser! Nesten så en skulle slengt seg med på 7-fjellsturen, om man hadde kondis til det Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Når går årets 7-fjellstur? Kanskje jeg skulle vært med i år. En kompis var med i fjor, han sa den var jævlig å gåmen likevel gøy!


Stolzen har jeg gått før. Den er grei opp, men et helvette ned (grunnet kneskade). Den gangen jeg tok tiden brukte jeg ca 16 min opp etter en styrketrening. Kan kanskje klare 15 hvis jeg husker astmamedisin og kutter ut styrkeøkten før jeg skal gå den Tongue
Støttes av Lånekassen

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Men disse jaktlabradorene, er instinktet strekt og bra i de ? De bør jo være mer i retning av den "opprinnelige" labradoren da slik jeg forstår det ?

Dette med at de lader opp inne kjenner jeg til ja, særlig det at de KAN ta det ut inne også om de ikke får det ut andre steder.... Ohmy

He he..

Har vokst opp med en norsk skogskatt. Den var totalt utekatt. Vi måtte ha den inne en uke grunnet sykdom engang. Katter kan også bli SÆRS ustabile og urolige til tider.  Shocked

Tja, i travle perioder for oss, har det hendt at hun ikke har fått noe annet enn et par lufteturer om dagen tre-fire dager i strekk. Ikke noe problemer ifm. det i alle fall. Og ja, jaktlabradoren har instinkter nærmere de opprinnelige labradorene. Dette er en av grunnene til at jaktlabb-oppdrettere er meget selektive med hvem som får kjøpe valp (i alle fall de seriøse). De vi kjøpte av, solgte i utgangspunktet kun til jaktbruk. Men de ville gjerne se hvordan rasen klarte seg som redningshund, så vi fikk kjøpe.

Ingen av de nåværende hundene våre har hatt noe problemer med utagering inne. Selv ikke Nira, som har mye bordercollie-lynne i seg, har vært noe problem. Men vi er påpasselig med å gi dem nok stimulans. Det er svært sjelden (maks 10 ganger i året) at de ikke får jobbe på fire dager. Stort sett er det maks to-tre dager mellom hver trening, og de får seg minst en times tur hver dag.

Men dette varierer nok en del fra individ til individ vil jeg tro.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Utrolig bra! Grin

Slike kommentarer varmer mer enn man skulle tro! Gleder meg til å se resultatet fra årets kondisjonsprøvelser! Nesten så en skulle slengt seg med på 7-fjellsturen, om man hadde kondis til det Tongue

Takk for det! 7-fjellsturen krever vel mer utholdenhet enn kondis, egentlig.  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Når går årets 7-fjellstur? Kanskje jeg skulle vært med i år. En kompis var med i fjor, han sa den var jævlig å gåmen likevel gøy!


Stolzen har jeg gått før. Den er grei opp, men et helvette ned (grunnet kneskade). Den gangen jeg tok tiden brukte jeg ca 16 min opp etter en styrketrening. Kan kanskje klare 15 hvis jeg husker astmamedisin og kutter ut styrkeøkten før jeg skal gå den Tongue

Mener det er 20. mai. Bergen Turlag har info her.
Edit: Sist jeg gikk, kunne jeg ikke gå normalt på 3 dager etterpå, og måtte bruke handicap-toalettet på jobben pga lårene var så mørbanket!  Grin Men en flott tur, og gøy!  Smiley

Går aldri ned Stoltzen selv, er døden for knærne ja! Velger å gå via Fløyen om det er tid, ellers er Munkebotn eller Skredderdalen å foretrekke. Den tiden din er jeg neppe i nærheten av på lang, lang tid enda. Har en pers på 17:20, men det er lenge siden. Skal prøve å komme under 18 minutter i år, som vil være 1 minutt bedre enn i fjor. Vi får se.

Men nå fikk vi besøk her, så det får bli nok skribling på meg for i dag.  Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Ingen av de nåværende hundene våre har hatt noe problemer med utagering inne. Selv ikke Nira, som har mye bordercollie-lynne i seg, har vært noe problem. Men vi er påpasselig med å gi dem nok stimulans. Det er svært sjelden (maks 10 ganger i året) at de ikke får jobbe på fire dager. Stort sett er det maks to-tre dager mellom hver trening, og de får seg minst en times tur hver dag.

Men dette varierer nok en del fra individ til individ vil jeg tro.  Smiley

Tror du har helt rett i dette. Jeg har jo beagle nummer 2 nå, og merker ENORM forskjell på de selv om hun nå ikke er mer enn 4 måneder. Riktignok er instinktene og behovet for stimuli betydelig større hos henne, hun er også seigere rent fysisk og er derfor vanskelig å slite ut sånn sett allerede i ung alder, men det skal lite til rent treningsmessig før hun er fornøyd - og det er moro. Det som også virkelig er moro, noe sikkert dere også opplever, er at trening forandrer hele hunden. F.eks. etter at jeg startet med blodspor har hun blitt en helt annen hund å gå tur med - og min lille teori bak dette er at instinktene hennes er i ferd med å bli vekket til live. Noe slikt merker sikkert også dere ?

Ellers kjører jeg samme løpet som dere med mye aktivitet hver eneste dag. Dette med å ta det ut inne er nok mer i form av å ha "mye spring" som jeg kaller det... Grin

Men Kenyo, du har helt rett; hund er gøy !
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Javisst, de elsker å jobbe. Og når Kajsa får gå enten blodspor eller søke etter folk, er hun liksom i sin egen lille himmel.  Cheesy

Den eneste fellen kan være den vi gikk i med vår forrige hund. Det var en engelsk springer spaniel hann, og den var en skikkelig rakett. Så kjørte vi den godt på turer og trening i håp om at den skulle få svidd litt fra seg der og være roligere hjemme. Tabbe. Det eneste det resulterte i, var at den vente seg til et høyt aktivitetsnivå og ville bare ha mer... Litt som oss mennesker som trener. Vi får mer overskudd og klarer enda mer.

Utfordringen er å finne den gyldne middelvei.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

11.03.2007:

Trening:

-Høyintensiv intervalltrening på cross-trainer, 35 min. Snittpuls: 156.

Kost:

-Frokost: Som i går
-Etter trening: Som i går
-Mellommåltid: 1 appelsin, 1 pære.
-Middag: 1/2 grillet kylling, 1/2 kopp ris, krydder. Vann.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!