Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279569 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Og husk på at du har to fjærer pr pedal. Det er altså en justerings mulighet for hver side av pedalen. Dette fikk jeg smertelig erfare  Undecided

Satt fast ved stans? Auuuu!  Undecided

21.04.2007:

Trening:

-Stoltzekleiven opp med 2 hunder og stive bein... Tid: 17:55. Puls snitt / max: 155 / 164
-Tur ned igjen: ca. 45 min. rolig tempo.

Kost:

-Frokost: 1 skål havregryn, 1ss syltetøy, skummetmelk.
-Etter trening: 4 grovbrødskiver med makrell i tomat, lett brunost, lett syltetøy. Skummetmelk.
-Middag: Tacos, ca 4 små tortillalefser m/innhold. Lightcider.
-Kvelds: Litt godteri og 3 pizzastykker. Diverse alkohyler.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

22.04.2007:

Trening:

-Morgentur med ene hunden før frokost, 60 min. rolig tempo.
-Skråbenk med hantler: 15 x 15, 8 x 22,5, 8 x 22,5, 8 x 22,5
-Nedtrekk i apparat: 10 x 70, 8 x 80, 8 x 80
-Pulley: 8 x 50, 8 x 50, 8 x 50
-"Roing" i terapimaster, 10 x 3 (kv)
-Bekkenløft med sidebevegelse på beina i terapimaster: 10 x 3
-Omvendt stående kryssdrag: 8 x 7,5, 7 x 7,5, 8 x 6,25

Kost:

-Frokost: Som i går
-Etter trening: Som i går
-Middag: Sprøstekt and i sursøt saus med grønnsaker og ris. Lightcider.
-Kvelds: Litt nøtter. 0,33l øl.



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

23.04.2007:

Trening:

-Sykle til jobb. Tid: 25 min. Puls snitt / max: 153 / 168
-Sykle fra jobb. Tid: 28 min. Puls snitt / max: 159 / 176
-Spinning, 45 min. høyintensiv (som instruktør) Puls snitt / max: 151 / 175

Kost:

-Frokost: 2 doble grovbrødskiver med kokt skinke. Vann.
-Lunch: 1 skål salatblanding med tunfisk, pasta, oliven, agurk, mais, isbergsalat. 1 grovbrødskive. Vann.
-Mellommåltid etter jobbsykling: 2 pizzastykker. Vann.
-Etter trening: 300gr. kylling, 100gr. ris, 1/3 broccoli, krydder, lightcider.
-Kvelds: 0,3l øl.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

24.04.2007:

Trening:

-Sykle til jobb, 11km. Tid: 25 min. Puls snitt / max: 154 / 169
-Sykle fra jobb, 11km. Tid: 28 min. Puls snitt / max: 159 / 175
-Benkpress i apparat: 12 x 50, 10 x 60, 9 x 60, 8 x 60
-Pulley: 15 x 40, 15 x 40, 15 x 40
-Hantelcurl: 10 x 12,5, 10 x 12,5...
...og så sa det bare stopp.. En av de dagene i dag der det bare ikke var krefter.  Sad

For syklingens del, gikk det greit, men kjenner litt ubehag i ene kneet. Satt opp setet litt, noe som hjalp på. Og skoene skal være riktig innstilt, jeg bruker samme instilling som på spinningen. Mulig jeg kjører litt for tunge gir i oppoverbakkene.  Undecided Skal prøve med litt lettere neste gang. Men foreløpig tar jeg meg noen hviledager fra "utesykkelen" og holder meg til spinning et par ganger til denne uka. Så får vi se neste uke hva kneet sier. Blir mc til jobb resten av denne uka, bil utgår i alle fall!  Wink

Kost:

-Frokost: Som i går
-Lunch: Som i går
-Middag: 200gr biff, 1/2 kopp ris, litt olivenolje og krydder. Vann.
-Etter trening: 150gr biff, 1/3 kopp ris, litt olivenolje og krydder. Lightcider.
-Kvelds: 200gr. cottage cheese, 1 ss lettsyltetøy. Litt nøtter.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gårsdagens trafikkobservasjon:

Syklet hjemover fra jobb, og veksler litt på veibane, fortau og gang/sykkelsti, alt etter hva som er tryggest og raskest til en hver tid. Tok igjen et par damer som var ute og tuslet på fortauet. Hadde ikke så stor fart da, siden jeg akkurat hadde krysset veien. Gav et lite "pling" i bjellen (den på sykkelen altså...), de snudde seg og gikk inn til siden mens jeg passerte dem i rolig tempo. I det jeg passerte dem, hørte jeg den ene si til den andre. "Gudameg! Han va no grei!"  Cheesy Ble rasket over av to ting: 1. At to kvinner faktisk viste trafikkforståelse og smidighet. 2. At de faktisk hørte meg til tross for høylytt skravling.  Grin Måtte de være eksempler til etterfølgelse!  Smiley

Kan legge til at selv om jeg tok det rolig her, kom jeg hjem på ny bestetid! Må nok la medvind ta æren for det meste av det, men likevel.  Smiley Unngår forøvrig å prøve på å være raskest mulig ifm. jobbsyklingen. Safety first! Det er såpass mye trafikk, at det kan bli store variasjoner fra dag til dag, uavhengig av form. Registrerer tiden mer som en treningstid og ikke en "racertid".  Smiley

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Satt fast ved stans? Auuuu!  Undecided
Veltet over sakte men sikkert  biggrin
Passion trumps fucking everything!

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Veltet over sakte men sikkert  biggrin

Sikkert?  Huh  biggrin

25.04.2007:

Trening:

-Spinning, 45 min. høyintensiv pulsspinn (som instruktør).

Kost:

-Frokost: Som i går
-Lunch: Som i går
-Mellommåltid: 4 knekkebrød med lettost. Skummetmelk
-Middag/Etter trening: 300gr. kyllingfilet, 80gr. pestosaus, 1/3 kopp ris. Lightcider
-Kvelds: Litt nøtter og lightcider.

Dagens trafikkobservasjon-chit-chat 1:
Kjørte mc i dag, og lå i "vanlig" kjørefelt sammen med et par-tre andre biler. Pleier å bruke kollektivfeltet om trafikken er stor, men i dag holdt den grei fart og jeg fant altså ut det var like greit å da holde det "vanlige" feltet. Alt fryd og gammen, vi holdt alle fin avstand og fart altså. Så kom det en taxi i "det vanlige" feltet som tok igjen bilen bak meg, så i speilet at den lå klint oppi støtfangeren dens en stund, før den hev seg ut i kollektivfeltet (som nå snart var slutt på), gav full pinne forbi bilen bak meg og meg, før den så vidt klarte å kaste seg inn mellom meg og bilen foran før kollektivfeltet altså var slutt. Avstand foran forhjulet mitt ved "innkastelsen" var vel ca. 0,5 meter...

...og han oppnådde med dette..... (fyll inn det som mangler, her er jeg temmelig blank...)Huh

Tulling.  what

Dagens trafikkobservasjon-chit-chat 2:

Skulle hjem fra jobb, da jeg atter en gang observerte en som hadde parkert på tvers foran sykkelstativet på jobben. Dette skjer ikke rent sjelden, da bilførerne kan risikere å måtte gå flere METER ekstra om de ikke står der...  Wink Og dene gangen var det en av firmaets egne biler som stod der, så føreren kunne være hvem som helst, dog blir dette selvsagt logget. Den stod forsåvidt ikke i veien for noen, da de fleste som sykler hadde reist hjem for dagen. Med et par unntak... Møtte en syklende kollega som stod ganske fortvilet å så på sykkelen sin like innenfor den feilparkerte bilen. Det viste seg at bilen ikke bare hadde parkert på trynet. Føreren hadde kjørt ned sykkelen hennes som stod i stativet, slik at hjelmen hennes som hang på styret, hadde fått et par sprekker, og sykkelen var ripet opp på siden.  Sad Nå så vi ikke så mye på bilen, men det skulle forundre meg om den var helt uskadd etter dette, den er forøvrig splitter ny.  Sad Bilføreren hadde ikke lagt igjen lapp og heller ikke gitt beskjed om "uhellet" til noen...

At folk driver med "hit and run" og feilparkering med viten og vilje er forsåvidt ikke noe nytt, uten at det gjør saken bedre akkurat... Når dette i tillegg skjer med en av firmaets splitter nye biler og vedkommede har skadet sykkelen og hjelmen til en kollega av seg blir det ikke akkurat mere klapp på skulderen av det. Vedkommede vil selvsagt bli identifisert og kommer til å bli stilt ansvarlig både for skadene på sykkelen, hjelmen og evt. skader som måtte ha kommet på bilen. Uhell kan selvsagt skje med oss alle, men man gir da beskjed etterpå! Og vedkommede kan vel helller ikke si "jeg så ikke at jeg traff sykkelen..." siden dette må ha laget et godt smell. Godt mulig at forsikringen vil dekke de materielle skadene, men forholdet til sin kollega derimot....

Tulling.  what

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

26.04.2007:

Trening:

-Spinning, 45 min. høyintensiv (som instruktør). Puls snitt / max: 152 / 185

*Blir ingen jobbsykling før tidligst i midten av neste uke igjen nå... Skal passe ene bikkja noen dager og må raskest mulig hjem igjen fra jobb da. Sykling er dessverre bare NEST raskest. Blir MC, det er jo sykkel det også...  Wink Cardiomessig ser jeg for meg at det blir noen gode fjellturer i stedet sammen med bikkja. Om værmeldingene slår til, blir det slett ikke å forakte det heller.  Cheesy

Kost:

-Frokost: 1 dobbel grovbrødskive med lettost. 2 0,1% yoghurt. Vann.
-Lunch: Som i går
-Middag: 200gr. kjøttdeig, 100gr. pasta, 1/2 glass pastasaus. Vann.
-Etter trening: 1/2 pizza. Vann.

Dagens trafikkobeservasjon chit-chat:

Kom putrende på en smal vei på mc'en min og lå bak en liten varebil. Mot oss kom bussen, og det ble et kort stopp mens de andre bilene som lå foran varebilen knotet seg forbi på en møteplass. Det gikk veldig greit, helt til det var varebilen sin tur. I stedet for å ta det litt kuli, legge speilet sitt inntil bilen og kjøre rolig forbi, gav varebilen godt med guffe og smalt selvsagt speilet sitt rett i speilet til bussen... og fortsatte uten å stoppe for å sjekke hvordan det gikk med bussen. Bussjåføren ristet oppgitt på hodet og fortsatte, det var jo ikke akkurat bare for ham å snu og kjøre etter varebilen... Tok nummeret på varebilen og meldte meg som vitne til busselskapet, så får vi se om det skjer noe. Tviler egentlig på det, det skal vel en del skade til for at de gidder å gjøre noe med det. Får bare "håpe" at varebilen var den som fikk eventuelle skader. Dette er altså den andre "hit and run" saken på to dager! Hva pokker er det med folk?  Angry

Håper den neste chit-chaten blir mer positiv.   Undecided

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Nira var til kontroll hos vet'en i går. Hun har gått på noen medisiner en måneds tid nå, etter at hun fikk påvist høye leververdier. I tillegg går hun på kortison, pga noe utslett og kløe som de verken fant ut av eller kunne få ordnet med andre medisiner.  Undecided Det virker som muskelmassen svinner hen, og leververdiene var i går fortsatt høye. Nye blodprøver ble tatt, og det ble tatt ultralyd av leveren. Den viste seg ikke å være noe større enn normalt, så dette er merkelige greier. Det er jo ikke helt utelukket at dette er bivirkninger av kortisonen. Vi får se hva prøvene viser og så får vi se hvordan hun utvikler seg videre. Er ganske frustrerende nå, siden hun pga kortisonen går rundt og vil spise alt hun kommer over...  Undecided Håper på det beste, men hun er jo inne i sitt 7. år nå, så det er jo ingen unghund lenger. Men så lenge hun ser ut til å ha det greit og ikke lider, ser vi ingen grunn til å sette den "siste sprøyte" ennå i alle fall.

*Krysser fingrene*  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

27.04.2007:

Trening:

-Polering av 1 stk. bil... God cardio altså.  Wink

Kost:

-Frokost: Som i går
-Lunch: Som i går
-Middag: 200gr. kjøttdeig, 1/2 glass pastasau, 1/3 kopp ris. Vann.
-Etter "trening": 250gr. laks, 100gr. pasta, 1/3 broccoli, krydder, olivenolje. Vann.

Chit-chat fra gårsdagens spinning:
Den ene sykkelbuksa mi kom ved en feiltakelse av undertegnede inn i tørketrommelen for en stund siden. Har ikke brukt den etter det, men prøvde den i går. Siden det er stretch, så den egentlig helt grei ut fortsatt, dog var den noe trangere. Tenkte ikke noe mer over det, helt til jeg var ca. midt i spinningtimen. Kastet et blikk ned på pedalene, da blikket straks ble trukket inn mot "min hellige". Det viser seg at buksa ikke bare var blitt LITT trangere, men nå så det ut som jeg hadde stappet en sokk nedi "der"!  woot Makan til avslørende bul på buksa har jeg ikke sett på lenge! Heldigvis er jeg såpass "master of my domain" og å være spinninginstruktør sørger for at fokus ligger helt andre steder enn hanky-panky, så bulen ble aldri større enn det den var da. Men likevel...  blush

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

28.04.2007:

Trening:

-Stoltzekleiven opp m/hund. Tid: 17:03. Puls snitt / max: 168 / 180
-Tur ned igjen: 45 min. rolig tempo.

Kost:

-Ja....  :Smiley

29.04.2007:

Trening:

-Min egen lille 3-fjellstur i morgensolskinnet med sekk og hund. 2,5 timer i vekslende tempo. Puls snitt / max: 124 / 168  Cheesy
-Kveldstur med en hund, 45 min. rolig tempo.

Kost:

-Ja, det også.  :Smiley

*For en herlig dag! Var oppe kl 8, og gikk rett på fjelltur før "hordene" inntok byfjellene. Hadde noen flotte områder helt for meg selv og bare nøt turen! La inn en liten spisepause med appelsin, sjokolade og nøtter i solskteiken på Rundemanen. Herlig!

Deretter var det vårmønstring for mc'ene i Bergen. Søs' på Harley, og jeg på Kawasakien min kjørte sammen inn og myste på alt det vidunderlige. Deretter var det, tradisjonen tro, kortesjekjøring. Så herlig å ligge i et laaaangt følge med politiet først, å bare dure gjennom alt som heter lyskryss uavhengig av farge på lysene.  Grin Avsluttet med en softis.  Grin

 2thumbsup 2thumbsup



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

30.04.2007:

Trening:

-Tusletur med hund, 45 min. rolig tempo.
-Spinning, 45 min. høyintensiv (som instruktør). Puls snitt / max: 152 / 178
-Fjelltur med hund. 60 min. høyt tempo.

Kost:

-Frokost: 1 dobbel grovbrødskive med lettost. 2 0,1% yoghurt. Vann.
-Mellommåltid: 1 enkel grovbrødskive med lettost. Vann.
-Lunch: 1 skål salatblanding med tunfisk, cottage cheese, mais, isbergsalat, ris. 1 grovbrødskive. Vann.
-Middag: 200gr. karbonadedeig, 1/2 glass tomatpure, 1/3 kopp ris. Vann.
-Etter trening: 200gr. karbonadedeig, 1/2 glass tomatpure, 1/3 kopp ris. Lightbrus.


*Har meldt meg på årets 7-fjellstur nå, så nå er det bare skade og/eller sykdom som kan hindre meg i å være med den 20. mai. Gleruer meg! Vet jo at det er en fin tur, men dagene etter er ilt-i-foten... Sånt må man tåle av og til.  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Drømme-chit-chat... Om du lett får stygge bilder på netthinnen, ikke les videre!

Jeg hadde den sykeste drømmen på lang, lang tid i natt: Jeg skulle på kino med en kompis og filmen var noe spesiell. Husker ikke hva den egentlig skulle handle om, men det var en del blest om den, siden regissøren skulle opptre naken i den. Da fant kompisen og meg ut at da skulle vi se filmen nakne selv, sånn for moro skyld. Jeg stilte opp utenfor kinoen kun iført en liten frakk, så jeg ikke skulle bli tatt for blotting på vei dit. Og så hadde jeg med et lite håndkle som jeg skulle sitte på, for å hindre besudling av kinosetet. Kompisen kom, og han hadde selvsagt feiget ut fra hele opplegget. Etterhvert begynte flere å reagere på at jeg kun stod der iført frakk, og vi bestemte oss for å gå inn i salen litt før. Vi hadde selvsagt plass på 1. rad, og måtte skreve over flere benkerader før vi kom frem dit av en eller annen grunn. Vel fremme på plassen kom det et par eldre damer bort til meg og begynte å skjelle meg ut og truet med å få meg kastet ut og anmeldt for blotting. Etterhvert ble det mer og mer oppstyr og jeg forklarte høyt og tydelig at dette jeg drev med var KUNST og en hyllest til regissøren! Da fikk jeg plutselig full forståelse og et par småjålete fruer som satt ved siden av meg begynte å applaudere for at jeg var så modig og kunstnerisk anlagt.

Plutselig kom en hel gjeng med terrorister inn i salen og skulle sprenge oss alle til himmels! Da de kom frem til meg, ble de så sjokkert at de mistet helt munn og mæle. Etterhvert begynte de å spørre hva i alle dager jeg holdt på med siden jeg satt der naken og de ble da møtt med høylytte hyllest-rop til meg mens jeg oppgitt forsvarte min rett til å utøve kunst. Da gav de opp og reiste til Flesland og sprengte et fly i stedet...

Filmen begynte og jeg våknet....  Huh

Snodig drøm egentlig...  :Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Hvor lang er denne 7-fejllesturen ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!