Skrevet av Emne: Apaco legger opp for 2011, tilbake i 2012.  (Lest 967404 ganger)

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5760 : 26. august 2011, 18:54 »
Dagens:

Masse oppvarmingsgreier

Smalbenk med beina opp:
oppvarming+
6x105kg
4x117,5kg
4x132,5kg
3x147,5kg
2x152,5kg
1x160kg

Det desidert høyeste jeg har vært på denne øvelsen i dette programmet og det gikk overraskende lett.

Stående frontpress med stopp:
oppvarming+
6x95kg
3x105kg
1x110kg
3x117,5kg
2x125kg
1x132,5kg

de 3 siste settene i supersett med 6x32,5kg hantler i gulvsittende hantelpress med strake bein.

Verdensmestersidehev:
4x10x12,5kg hantler

Preachercurl:
5x10x40kg

Leg-ext: 4 sett

Lårcurl: 4 sett

Eksentrisk leg-ext: 4 sett

Legger: 4 sett

5 dager igjen av Ramadan og ca en uke til det braker løs. Neste fredag er vel de fleste ferdige med feiringa og klar for maxing for å se hvor mye de har tapt seg under fasten.....mandagen etter starter maxinga for å øke igjen.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5761 : 26. august 2011, 19:41 »
Du har det desidert sprøeste benk-til-press forholdet jeg har sett. Du har hva, 150 i press og 190 i benk nå? Presser du full ROM fra kragebeina?

Har du et tips til meg som er omvendt av deg, og enn så lenge pinlig ubrukelig i press?

Kan du huske hvor du lå ann i starten i press og hvor lang tid du brukte på å nå feks 100 eller 120?

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5762 : 26. august 2011, 20:15 »
Du har det desidert sprøeste benk-til-press forholdet jeg har sett. Du har hva, 150 i press og 190 i benk nå? Presser du full ROM fra kragebeina?

Har du et tips til meg som er omvendt av deg, og enn så lenge pinlig ubrukelig i press?

Kan du huske hvor du lå ann i starten i press og hvor lang tid du brukte på å nå feks 100 eller 120?

Hehe, ja det er merkelige greier - jeg har alltid vært veldig sterk i press - og ganske svak i benk....og kan ikke helt forklare hvorfor bortsett fra at jeg alltid har hatt rimelig store skuldre og ikke noe voldsom kasse. Skal vel ligge noen videoer i boka av et par sett med press ihvertfall - kjører med fullt rom helt ned til kragebeinet hvor stanga ligger helt død for hver rep og med helt avstivet kropp ved press. Edit - leita litt på en gammel harddisk og fant denne - i følge mine egne notater er dette 135kgx2 reps for noen år siden...og det er vel ganske representativt for teknikken på "tunge" vekter - så er det litt penere på lavere vekter.

Angående opplegg har jeg min egen rutine som jeg kjører et par ganger i året og som egentlig alltid funker bra for meg....ellers holder jeg meg til dietmar og suplerer med verdensmestersidehev...men skal jeg være helt ærlig tror jeg det er mye genetikk inne i bildet, for jeg er jo relativt svak i veldig mye annet.

Jeg kjørte veldig lenge sittende press i smith og der ble jeg veldig sterk veldig fort...hadde 8x160kg der i en alder av 25 og det var pene reps helt ned og helt opp med tilnærmet rett rygg - på samme tid tok jeg såvidt 200 i benk i smith, så egentlig helt absurd. Sånn sett var jeg ganske sterk når jeg starta ordentlig med stående press og tok vel 5-6 reps på 120kg i det 2 eller 3.økta når teknikken var inne. Husker jeg kriga litt med OD på denne øvelsen og har vel 2,5 kg dårligere pers enn han...hvis jeg ikke surrer helt har jeg hatt en treer på 150 eller 152,5kg i stående på det beste...pr dags dato har jeg vel kanskje 145kg...neppe noe særlig mer tror jeg.

IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget StoreRoger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

  • Do work!
Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5763 : 28. august 2011, 19:51 »
Måtte hilse på en bror før du skrudde av kameraet? Tongue

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5764 : 29. august 2011, 21:22 »
Måtte hilse på en bror før du skrudde av kameraet? Tongue

Du fikk med deg den detaljen ja. Må alltid hilse på brødre.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5765 : 29. august 2011, 21:46 »
Nytt program fra verdens beste coach!

Dagens:

litt oppvarmingsgreier.

Benkpress med stopp:
oppvarming+
7x107,5kg
5x125kg
5x135kg
4x142,5kg
4x152,5kg
4x152,5kg

Skråbenk med smalt grep til kloss:
5x102,5kg
5x107,5kg
4x112,5kg
4x120kg
4x120kg

siste 4 settene i supersett med 4x8x3punktspushups!

Facepull:
3x12

Leg-etx: 4 sett
Lårcurl: 4 sett
Eksentrisk Leg-ext: 4 sett
Legger: 4 sett

* Note to myself: Det har skjedd noe med ryggen i natt, har nå stråling nedover høyre ben helt ned i leggen, med smertesenter midt i korsryggen - noe stråling i venstre bein også, men bare hamstring. Veldig vondt å få benet på strekk i lårcurl og vondt å sitte, vondt med oppspenn i benk.

Trente på et annet senter i dag siden jeg måtte jobbe en halvtime lenger enn vanlig og satset på at det var mindre maxe-kø på senteret jeg valgte. Valget var bra, men det tok kun et kvarter før en av brødrene mine ringte og lurte på om kreatinen hans hadde blitt svakere av at han hadde blandet ut i mer vann enn det som stod på boksen - han hadde gjort det pga vondt smak, men angret i ettertid

IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5766 : 30. august 2011, 07:56 »
Valget var bra, men det tok kun et kvarter før en av brødrene mine ringte og lurte på om kreatinen hans hadde blitt svakere av at han hadde blandet ut i mer vann enn det som stod på boksen - han hadde gjort det pga vondt smak, men angret i ettertid

Hva svarte du da?

Håper du ba ham om å kompensere med sprit eller marsipan. Det ville jeg gjort  >Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5767 : 31. august 2011, 21:03 »
Gårsdagens:
Oppvarmingsgreier

Smalbenk med beina opp:
7x95kg
6x110kg
5x122,5kg
5x127,5kg
4x135kg
4x135kg

i supersett med fremoverliggende hantelroing:
5x8x2x35kg hantler

I supersett med:
5x8x110kg i shrugs.

Push-down:
4x12

Eksentrisk leg-ext:
4 sett

Leg-ext:
4 sett

Legger:
4 sett

Lårcurl:
4 sett

Magemaskin:
4sett

Dagens

Oppvarmingsgreier

Benkpress medium grep med stopp:
oppvarming+
6x110kg
4x117,5kg
4x135kg
4x142,5kg

Benkpress medium grep med stopp på kloss:
4x145kg + 4x135kg
4x145kg + 4x135kg
4x145kg + 4x135kg
4x145kg + 4x135kg

Sittende frontpress (nesten første gang jeg har kjørt denne øvelsen med fristang)
oppvarming+
5x92,5kg
3x105kg
1x117,5kg
3x122,5kg
3x122,5kg
3x122,5kg
5x117,5kg
6x110kg
7x102,5kg

Sittende dobbel hantelcurl i skråbenk:
oppvarming+
3x6x32,5kg hantler
12x25kg hantler

Eksentrisk leg-ext: 4 sett

Legger: 4 sett

Ettbeins-benhev: 3sett x 2 bein

Etter den store festen i går var det full maxerunde i dag. Det gikk mest i reps på 100kg for å vite hva man kan klare å maxe på førstkommende mandag. Andre små høydepunkter i dag var norges styggeste rygg i markløft, en ny stirrer som ingen helt var sikre på om hadde tenkt til å sprenge bygget i lufta - eller om han kun var sjokket over at han var eneste nordmann på stedet og en som lurte på hva han skulle trene for å bli sterk i liten ball (første gang jeg har fått akkurat det spørsmålet på trening)

I morgen starter jeg dagen hos kjeveordtoped for å operere ut den siste visdomstanna mi....det betyr nok at trening utgår siden det ikke skal bli så mye trykk første døgnet etter operasjon.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5768 : 02. september 2011, 16:24 »
Pga visdomstannoperasjon i går og et trykk i kjeven som den mest bola kroppsbygger ville misunne meg blir det treningsfri i dag også....tar uke 1 igjen på nytt fra mandag og satser på at disse 2 dagene med fravær ikke ødelegger det neste året med trening.

2 fine episoder fra i dag. Den første, en noe spesiell potet med ryggsekk som kunne minne litt om JanB, som lurte på om tyrkerne på den lokale restauranten hvor jeg spiste lunsj kunne opplyse om hvor mange egg omelettene deres bestod av....og hvor mye skinke det var i ost og skinke-omeletten. Tyrkerne skjønte ingen ting og viste fram en sleiv med ferdiglagd røre for å vise hvor mye egg det var og en klype med skinke for å vise andelen skinke. JanB-kopien betalte 10 kroner xtra for xtra skinke og godkjente menyen.

Den andre av en litt overivrig kassa-ansatt som nekta damen før meg i matbutikk-køen å kjøpe øl, fordi hun ikke hadde meg seg legitimasjon men ville betale kontant. Greit nok det, hvis ikke dama hadde sett ut som om hun var minst 35 år...makan til kontroll har jeg aldri vært borti. Var dama foran meg under 30 år skal jeg personlig spise opp sofaen min neste helg. Hun prøvde til og med å vise at hun hadde bilnøkler i lomma som et tegn på at hun var over 18...men den standhaftige ungjenta bak kassa (som jeg tipper var rundt 18 selv) nekta plent for at det var et gyldig argument (kanskje hun har prøvd bilnøkkeltrikset selv).  Grin
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5769 : 05. september 2011, 20:46 »
Åssen går det med tanna til klippfisk - kongen Huh?   Grin Grin Grin

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5770 : 05. september 2011, 22:14 »
Åssen går det med tanna til klippfisk - kongen Huh?   Grin Grin Grin

Klippfisk??

Tanna er operert ut, formen er slækk grunnet forkjølelse, men tanna kjenner jeg ikke så mye til...skal ta ut stingene på torsdag og kjenner det skal bli helt greit å slippe presset fra drenet som er lagt inn...og når forkjølelsen slipper taket blir formen helt kanon! buttrock

Forøvrig var du savnet på trening i dag, nå er "alle" tilbake og på trening i dag var det ca 20 gutter og ei dame i slutten av 40-åra som var i studio, så hadde vært en bra dag å presentere "trofeet" mitt på Grin
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5771 : 05. september 2011, 22:21 »
Pga sykdom/operasjon starter jeg med uke 1 en gang til. 3 første treningene blir dermed identiske som de 3 i forrige uke.

Dagens:

litt oppvarmingsgreier.

Benkpress med stopp:
oppvarming+
7x107,5kg
5x125kg
5x135kg
4x142,5kg
4x152,5kg
4x152,5kg

Skråbenk med smalt grep til kloss:
5x102,5kg
5x107,5kg
4x112,5kg
4x120kg
4x120kg

siste 4 settene i supersett med 4x8x3punktspushups!

Facepull:
3x12

Leg-etx: 4 sett
Lårcurl: 4 sett
Eksentrisk Leg-ext: 4 sett
Legger: 4 sett

*Pga sykdom kjørte jeg litt lett sidehev og hantelcurl i tillegg for discopump.


* Dagens pakistaner vurderte å legge opp i og med at han på en uke hadde gått ned 10kg i max.
* En 16år gammel tyrker lærte bort til en potet at stangcurl skal avsluttes over hodet for max effekt Smiley
* En inder hadde ikke gått på proteiner på 3 måneder og skulle nå begynne på 8 ukers proteinpulverkur og håpa på å gå opp 10kg i benk.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5772 : 05. september 2011, 22:27 »
Javisst... klippfisk  Cheesy Visste du dreiv med annet enn trening  Wink

Hehehe... skulle vært der da  Tongue
Vi prøver å få til en økt i løpet av neste uke da  Smile

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5773 : 06. september 2011, 08:26 »
Åssen går det med tanna til klippfisk - kongen Huh?   Grin Grin Grin
Forøvrig var du savnet på trening i dag, nå er "alle" tilbake og på trening i dag var det ca 20 gutter og ei dame i slutten av 40-åra som var i studio, så hadde vært en bra dag å presentere "trofeet" mitt på Grin

Oh, get a chat-room you two  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder!
« #5774 : 06. september 2011, 10:15 »
Javisst... klippfisk  Cheesy Visste du dreiv med annet enn trening  Wink

Hehehe... skulle vært der da  Tongue
Vi prøver å få til en økt i løpet av neste uke da  Smile

Aha, nå har jeg funnet ut hva du mente med klippfisken....en godt bevart hemmelighet! Smiley

Jepp, neste uke høres bra ut!

Oh, get a chat-room you two  Grin

Du hadde kanskje hatt litt med troverdighet hvis ikke de siste 9 innleggene i treningsdagboka di hadde handla om hårgele og feite mannfolk Grin
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!