Skrevet av Emne: Skylinepower trening, markløftpers s182  (Lest 354579 ganger)

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2130 : 19. april 2010, 22:08 »
Gratulerer så mye!
Knallbra løftet. Wink

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2131 : 19. april 2010, 22:10 »
var det jeg tenkte Grin alle løfta dine i mark har vært sjukt lette.. 180 løftet var jo dritlett det også..

start med hook grip, så har du sikkert 190+.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2132 : 19. april 2010, 22:27 »
Jævlig bra! Fy faen..Liker ikke detta ass:D:D
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2133 : 19. april 2010, 22:29 »
Grattis!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2134 : 19. april 2010, 23:46 »
Grattis med pers ogmeget bra teknikk, men du skriver akurat det jeg sier: grepet holder deg tilbake. Mtp farten til 180 tror jeg du har 195 og muligens 200 inne om du bare hadde giddet å lært deg tommellås, det gjør vondt i starten og så går det over Smiley Lykke til videre uansett
Non Plus Ultra

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2135 : 19. april 2010, 23:51 »
fantasisk markløft!!!

nå har ikke jeg lest så nøye tidligere her, så jeg vet ikke om du har svart... men hvorfor bruker du ikke mixed grip?

med den slanke og fine stanga der vil også hook grip være suffisant! (sufficiant) Grin

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2136 : 20. april 2010, 03:00 »
Gratulerer med KNALLMARK!!! tar igjen meg neste uke du nå Smiley
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2137 : 20. april 2010, 03:24 »
Ja, dette var MEGET bra! Veldig bra at du trener med overhåndsgrep og bygger opp grepet, men jeg er enig i de som samtidig kritiserer dét. Tren slik hele tiden, ja, greit. Bruk reimer hvis du føler at grepet sliter på flere reps og bruk mixed grip på maksinger. Du ødelegger ikke ryggen ei heller utvikler ryggen feil ved å ta mixed grip kun på maksløftene dine. Jeg tror ikke bare 195 eller 200 går. Jeg tror at hvis du er villig til å ta et sliteløft så klarer du 220 kg. Dette er utrolig bra styrke på en 16-åring. Du kan bli den nye Hjelmtveit hvis du fortsetter slik.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2138 : 20. april 2010, 07:22 »
RÅTT
Cheesy

grattis med pers kamerat!! Cheesy stort!!
ja Cheesy
Er bare 20kg unna de hellige 200kg nå Cheesy

du e bra sterk i hendene dine Wink kommer til å bli bra dette her fremover Cheesy stå på
Takk Smiley

Det må jeg si! Veldig imponerende løfting! Grattis!

Takk å takk Smiley

Nydelig løfting Jonas! Bare å holde koken så tar du meg igjen i mark om ikke lenge!
Takk Smiley
210kg du har så er et stykke da Wink

Gratulerer så mye!
Knallbra løftet. Wink
Takk Smiley

var det jeg tenkte Grin alle løfta dine i mark har vært sjukt lette.. 180 løftet var jo dritlett det også..

start med hook grip, så har du sikkert 190+.
De var kanskje lette, men de kjentes :p
Får prøve å trene litt med tommellåsgrep/hookgrip Wink

Jævlig bra! Fy faen..Liker ikke detta ass:D:D
Takk Smiley
Hehe Cheesy
du må stå på og holde koken nå ja for å holde deg forran meg i mark Tongue

Grattis!
Takk:)

Grattis med pers ogmeget bra teknikk, men du skriver akurat det jeg sier: grepet holder deg tilbake. Mtp farten til 180 tror jeg du har 195 og muligens 200 inne om du bare hadde giddet å lært deg tommellås, det gjør vondt i starten og så går det over Smiley Lykke til videre uansett
Takk Smiley
195-200kg Shocked ?! det har jeg ikke tro på enda nei Tongue
Vi får si jeg holde igjen til ny persing mot sommeren da Wink
Kan prøve å løfte litt med tommellåsgrep da Wink men kan ikke love at jeg perser med det ved neste persing.
Men har jævla lyst på 200kg mot someren så må kanskje ofre meg til tommellåsgrep.

fantasisk markløft!!!

nå har ikke jeg lest så nøye tidligere her, så jeg vet ikke om du har svart... men hvorfor bruker du ikke mixed grip?

med den slanke og fine stanga der vil også hook grip være suffisant! (sufficiant) Grin
Takk Smiley
Bruker overhånd siden jeg synes det er bedre en mixed grip.
Tenker også at det misker faren for evt skade siden ryggen har lik begevegelse på begge sider og blir belastet likt.

Ja, dette var MEGET bra! Veldig bra at du trener med overhåndsgrep og bygger opp grepet, men jeg er enig i de som samtidig kritiserer dét. Tren slik hele tiden, ja, greit. Bruk reimer hvis du føler at grepet sliter på flere reps og bruk mixed grip på maksinger. Du ødelegger ikke ryggen ei heller utvikler ryggen feil ved å ta mixed grip kun på maksløftene dine. Jeg tror ikke bare 195 eller 200 går. Jeg tror at hvis du er villig til å ta et sliteløft så klarer du 220 kg. Dette er utrolig bra styrke på en 16-åring. Du kan bli den nye Hjelmtveit hvis du fortsetter slik.
Takk Smiley
Ikke hver dag fasiten tar turen innom og kommenterer Smiley
Er artig det Smiley

Blir heller reimer eller hook grip en mixedgrip Wink
Siden du meiner styrken er på plass, tips til gode grep øvelser?, selv synes jeg chins/pullups med vekt og mark med en lengre stopp på toppen for hver reps er gode.

Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

taraquin

  • Gjest
Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2139 : 20. april 2010, 14:11 »
Veldig bra dette, gratulerer med fin persing! Blir artig å se hva du greier på stevnet, at du kommer over 400 totalt er det ihvertfall ingen tvil om! Marken gjør jo halve totalen omtrent så Wink

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2140 : 20. april 2010, 15:24 »
Tenker også at det misker faren for evt skade siden ryggen har lik begevegelse på begge sider og blir belastet likt.

Blir heller reimer eller hook grip en mixedgrip Wink
Siden du meiner styrken er på plass, tips til gode grep øvelser?, selv synes jeg chins/pullups med vekt og mark med en lengre stopp på toppen for hver reps er gode.
Tror du seriøst at risikoen for skade på ryggen er spesielt stor om man bruker mixed grip? Jeg skjønner ikke helt staheten i å kategorist unngå denne holdemetoden. Jeg skjønner at du ikke vil trene med denne metoden, men jeg skjønner ikke at det ikke er mulig å perse eller bruke metoden på stevner? Jeg tror jeg aldri har vært borti at en frisk rygg har ødelagt seg på en person som har fin teknikk i markløft på et enkeltløft uavhengig av grepsmetode. Hvis man skader seg er det som regel belastningskader som skjer over tid. Ikke av enkeltløft. Selv har jeg trent markløft med mixed grip i 12 år og grepet mitt har ikke forårsaket problemer for meg. Dette betyr selvsagt ikke at det ikke er bedre å trene slik du gjør, men når jeg aldri har sett folk få problemer av enkeltløft tidligere og Gud, som har følt problemer med å hele tiden ha brukt mixed grip, trener med overhåndsgrep til vanlig (med reimer) og drar mixed grip på konkurranser ; ja, da er jeg sikker i min sak Smiley Vi har også en ryggspesialist her på treningssenteret, Johan Nystrøm tidligere norgesrekordholder og landslagsutøver i vektløfting for Trondheim Atletklubb, som er helt enig med det jeg sier. Fortsett og tren slik du gjør, men bruk mixed grip på maksløft og i konkurranser. Det er å bruke grepet så lite at det ikke vil gjøre noe fra eller til skademessig ; men du vil kunne løfte mye mer enn det du leker med nå.

Tro meg!

Ellers trener du grepet på best mulig måte i forhold til hvordan du skal bli god på grepet. Du blir god på det du trener på og du trener med overhåndsgrep og bli dermed sterk i overhåndsgrep. Du trenger ikke så mye annen trening.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2141 : 20. april 2010, 16:55 »
Veldig bra dette, gratulerer med fin persing! Blir artig å se hva du greier på stevnet, at du kommer over 400 totalt er det ihvertfall ingen tvil om! Marken gjør jo halve totalen omtrent så Wink
Takk Smiley
Ser for meg 130-100-190 nå egentlig Cheesy
Men jeg skal sikre meg 400kg nå iallefal for nå ser jeg at jeg klarer det! Smiley
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2142 : 20. april 2010, 17:00 »
Tror du seriøst at risikoen for skade på ryggen er spesielt stor om man bruker mixed grip? Jeg skjønner ikke helt staheten i å kategorist unngå denne holdemetoden. Jeg skjønner at du ikke vil trene med denne metoden, men jeg skjønner ikke at det ikke er mulig å perse eller bruke metoden på stevner? Jeg tror jeg aldri har vært borti at en frisk rygg har ødelagt seg på en person som har fin teknikk i markløft på et enkeltløft uavhengig av grepsmetode. Hvis man skader seg er det som regel belastningskader som skjer over tid. Ikke av enkeltløft. Selv har jeg trent markløft med mixed grip i 12 år og grepet mitt har ikke forårsaket problemer for meg. Dette betyr selvsagt ikke at det ikke er bedre å trene slik du gjør, men når jeg aldri har sett folk få problemer av enkeltløft tidligere og Gud, som har følt problemer med å hele tiden ha brukt mixed grip, trener med overhåndsgrep til vanlig (med reimer) og drar mixed grip på konkurranser ; ja, da er jeg sikker i min sak Smiley Vi har også en ryggspesialist her på treningssenteret, Johan Nystrøm tidligere norgesrekordholder og landslagsutøver i vektløfting for Trondheim Atletklubb, som er helt enig med det jeg sier. Fortsett og tren slik du gjør, men bruk mixed grip på maksløft og i konkurranser. Det er å bruke grepet så lite at det ikke vil gjøre noe fra eller til skademessig ; men du vil kunne løfte mye mer enn det du leker med nå.

Tro meg!

Ellers trener du grepet på best mulig måte i forhold til hvordan du skal bli god på grepet. Du blir god på det du trener på og du trener med overhåndsgrep og bli dermed sterk i overhåndsgrep. Du trenger ikke så mye annen trening.
Men jeg har trent meg opp med overhåndgrep og svekkes ikke grepet/blir uvant og derfor svakere i mixed grip?
Skal på klubbstevne på skogn i Mai så da får jeg prøve mixed grip Wink
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2143 : 20. april 2010, 17:38 »
Men jeg har trent meg opp med overhåndgrep og svekkes ikke grepet/blir uvant og derfor svakere i mixed grip?
Skal på klubbstevne på skogn i Mai så da får jeg prøve mixed grip Wink
Nei, jeg tror jeg tør påstå at alle, uansett hva de har gjort tidligere får sterkere grep med mixed grip. (men vektløftergrep og reimer kan kanskje holde ut mer). Svaret er altså nei. Anbefaler deg selvsagt å prøve litt med mixed på forhånd og ikke debutere med det på stevnet da du kan kaste bort et forsøk på dette hvis det skulle skjære seg pga. uvanthet.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Skylinepower trening, 16år og 180kg i mark s145
« #2144 : 20. april 2010, 19:55 »
Nei, jeg tror jeg tør påstå at alle, uansett hva de har gjort tidligere får sterkere grep med mixed grip. (men vektløftergrep og reimer kan kanskje holde ut mer). Svaret er altså nei. Anbefaler deg selvsagt å prøve litt med mixed på forhånd og ikke debutere med det på stevnet da du kan kaste bort et forsøk på dette hvis det skulle skjære seg pga. uvanthet.
kan trene litt på mixedgrip med tommellås får stevne nå, så får jeg se om jeg synes grepet holder til å prøve å perse, eller bare stagnere på 180kg..
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!