Skrevet av Emne: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.  (Lest 9987 ganger)

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #45 : 17. oktober 2007, 12:17 »
Nesten halvparten av kundene har en eller annen skade / sykdom av noe slag, og da bør man vite hva man skal gjøre.

Noen trener også aktivt innen olympiske grener, turn, fotball , håndball, kampsport osv, og da passer ikke alltid 3x12 på de syv maskinene.

Andre vil bare ha en å trene sammen med for å være motivert, og da kan 3x12 være fine greier.

De fleste PT'er i Elixia-sentrene jeg kjenner , er i hvertfall dyktige nok og kan gi hjelp når det kommer til skader.
En er utdanna innen bevegelsesteknikk/biomekanikk , tre av disse er fysioterapauter , en idrettsterapaut , osv.. Så jeg tror de er ganske godt dekket. Elixia skal OGSÅ ha inn fysioterapauter på alle sine sentre , og massører , og er meget godt i gang.
Fem av de PT'ene jeg kjenner på Elixia har gså avtaler med kiropraktorer og naprapater som de sender sin kunde til . Og som de får kunder fra , som trenger de forskjellige typene behandling.


Jeg sitter igjen og undrer meg hvem du er og hvorfor de er så ekstremt kritisk til Elixias utdanningspolitikk, men alikevel vet lite om hva som foregår der innad ?
Dersom du lurer på Elixia og hva de tenker så ta en telefon til Elixia Nordic og snakk med Ståle Angell som er sjefen selv .
Flere av mine nære venner jobber i elixia som PT , og jeg kjenner deres bakgrunn, og vet hva elixia holder på å bygge opp med tanke på fagkompetanse innen fysio, osv.. Elixia ønsker bli er helhetstilbud , ikke bare noe folk kommer til for å bevege seg.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #46 : 17. oktober 2007, 12:47 »
Hehe, har jo noe å tafse på hjemme da. Men uansett er det motiverende med sexy damer, sånn er det bare.

Jeg kan være sexy om du vil jeg ass  Smile Tights og en søt liten top er heller ikke noe hinder Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #47 : 17. oktober 2007, 12:50 »
Jeg kan være sexy om du vil jeg ass  Smile

Du har en kropp jeg bare kan drømme om, men du sliter for å motivere meg like mye som pupper Smiley

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #48 : 17. oktober 2007, 13:24 »
Nesten halvparten av kundene har en eller annen skade / sykdom av noe slag, og da bør man vite hva man skal gjøre.

Noen trener også aktivt innen olympiske grener, turn, fotball , håndball, kampsport osv, og da passer ikke alltid 3x12 på de syv maskinene.

Andre vil bare ha en å trene sammen med for å være motivert, og da kan 3x12 være fine greier.

Er jo ikke akkurat astrofysikk dette da......

Dersom en kun har PT utdanning - uansett hvor en har tatt den - så er en uansett rimelig lite kompetent mht å dekke en del spesialbehov med mindre en selv fordyper seg i det eller har egen kunnskap om det fra tidligere.

Uten at jeg har peil på hva Elexias kursopplegg vil inneholde så er det vel uansett rimelig å tro at en ville lært mer på et mer utvidet opplegg ala "PT-utdanningen" i dag.
Nå kan en vel også litt ondsinnet hevde at noen måneder på skolebenken neppe kan kalles rare utdanningen når temaet rundt trening, kosthold, skadeproblematikk og pedagogikk er såpass enormt som det er. Så begrenset kompetanse basert på kurset aleine har en vel uansett hvilket opplegg en følger - om enn i ulik grad.

Hvor gode PT'ene i seg selv blir er likevel ikke like gitt - noe flere har påpekt tidligere (personlighet og kunnskap/erfaring etc ut over utdanningen). Noen kelnere er rett og slett mye bedre enn andre - selv om alle serverer maten lissom Smiley


Personlig kjenner jeg ikke mange PT'er, men de jeg kjenner har rimelig bra oversikt over et variert spekter av trening og kostholdsrelaterte emner. Det er nå alikevel en gang slik med den kunnskapen som all annen kunnskap.... dersom en ikke er genuint interessert, og bruker den noenlunde frekvent, så går den fort i glemmeboka. Det som sitter igjen da er vel stort sett rimelig basic.....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #49 : 17. oktober 2007, 13:30 »
Du har en kropp jeg bare kan drømme om, men du sliter for å motivere meg like mye som pupper Smiley

Slapp helt av - vi er i samme båt vi to!
Mjuke og deilige pupper er rett og slett digg det; sjøl om jeg kanskje er et lite hakk mer opptatt av brystvortene jeg dah.  Facinerende greier i grunn - brystvorter - kvinnelige altså!



Hmm ja, men nærmere ettertanke er i grunn brystvorter på menn enda mer facinerende - sånn i tråd med den "Skapelse vs evolusjon"-tråden som har herje dette forumet den siste tia.........Mannlige brystvorter bør egentlig være en creasjonists verste mareritt, og medføre uendelige søvnløse netter..............


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #50 : 18. oktober 2007, 21:17 »
Grunnen til at menn har brystvorter er fordi vi alle er hunkjønn i begynnelsen.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #51 : 19. oktober 2007, 10:43 »
Grunnen til at menn har brystvorter er fordi vi alle er hunkjønn i begynnelsen.

Er det ikke egenbtlig litt forunderlig at guden valgte å gjøre det på den måten dersom han måtte vite at vi skulle poppe ut som hannkjønn uten behov for brystvorter lissom?
Men hvem veit.....kanskje guden er mer liberal mht transer, gutter med piercing i brystvortene og sånn en kirken har antatt??  Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #52 : 19. oktober 2007, 12:28 »
Hvis du får en dame til å småbite deg litt i brystvorta di, så stiller man ikke lenger spørsmål om hvorfor vi har dem.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #53 : 21. oktober 2007, 08:34 »
Elixia kommer nå med en egen "PT-utdanning", hvor de som i dag er treningsveiledere får tittelen Personlig Trener ved å ta ett kurs over to helger. Kurset vil bli noe liknende det de som skal bli treningsveiledere går igjennom, men av litt høyere kvalitet ifølge Elixia.

Så fra neste år en gang, så vil tittelen "treningsveileder" forsvinne. Alle vil bli kalt Personlig Trener og vil kunne tilby PT-timer akkurat slik som dagens PT'er gjør. Om man har en ordentlig PT-utdanning enten via AFPT eller NIH blir sett på som en fordel for seg selv, men vil ikke bli bemerket på noen måte.


Dette vil si at :
- personer som ønsker PT hos Elixia i 2008 ikke lenger kan være sikker på kvaliteten på tjenesten de kjøper.
- Man trenger ikke bruke 20-40k på PT-utdanning, da man vil bli lønnet likt med eller uten PT-sertifiseringen i lommen.


Jeg er klar over at man til i dag heller ikke har trengt å ha PT-sertifiseringen for å kalle seg PT, men de fleste arbeidsgivere har satt ett krav de siste årene til at PT'ene skal ha utdanningen fordet.
Treningsveiledere har til i dag stort sett vært en stilling hvor eneste kravene til den ansatte er at man er blid og utadvendt, samt vet hvordan man bruker apparatene i gymmet. Disse kan snart selge PT-tjenester til 450kr timen.


Hva synes dere om dette?

Ikke overraskende at dette kommer fra Elixia. De ønsker å tjene mer CA$H!

De utvanner en allerede skrøpelig utdannelse. En PT uten egeninteresse for faget som har bestått et kurs er ikke kompetent til å ta ansvar for folks helse.

En PT-utdannelse burde vart i tre år, hvor en rekke aspekter ble ivaretatt.


Utlogget Bjorn4fitness

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #54 : 30. oktober 2007, 15:04 »
Synes det som Elixia gjør er uetisk,og det undergraver PT yrket. De fleste trenings veiledere der har = erfaring og kompetanse ,så det de gjør er helt bak mål.
Ingen me erfaring gidder å jobbe der for lenge ,slik som de betaler trenere og ansatte..

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #55 : 30. oktober 2007, 15:08 »
Bjorn, helt enig med deg. De satser på unge ildsjeler som ikke vet sitt eget beste, når de er utbrent og lei, får de bare tak i noen nye...


Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #56 : 30. oktober 2007, 15:13 »
Er det ikke egenbtlig litt forunderlig at guden valgte å gjøre det på den måten dersom han måtte vite at vi skulle poppe ut som hannkjønn uten behov for brystvorter lissom?
Men hvem veit.....kanskje guden er mer liberal mht transer, gutter med piercing i brystvortene og sånn en kirken har antatt??  Smile


http://www.abcnyheter.no/node/32948

Kan jo ikke garantere noe men morsomt å lese=P

Utlogget gnumannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • yeah
Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #57 : 10. november 2007, 18:54 »
Dette er off-topic, men da jeg trente på elixia i singlet forleden, kom det en "instruktør" bort til meg og sa at jeg ikke kunne trene i singlet i apparatsalen pga. renslighet.
Jeg skulle si jeg derfor ikke ville trene der lenger (jeg har bundet kontrakt), og lurte på om det gikk an å bli "kastet ut" og på den måten bryte kontrakten slik at jeg slipper å betale for resten av året.

Før jeg rakk å si halve setningen avbrøt han meg og sa "ja, da får du finne et annet sted å trene". Etter å ha forsøkt gjentatte ganger å fullføre setningen måtte jeg be han om å "holde kjeft mens jeg snakker, å avbryte er sånt man gjør når man er barn".
Nå begynte han å bli spydig, og vi hadde en litt ubehaglig ordveksling.. Helt utrolig at det er sånn de behandler kunder som betaler over 600kr i måneden der slik.

Jeg ble så provosert at jeg har lyst til å stifte en egen anti-elixia organisasjon!

Så spørsmålet mitt er om noen her vet om man kan bli "kastet ut" og på den måten slippe å betale resten av kontrakten?
17 år
1.87 - 90-95kg
135kg i benkpress
ML: 205x3kg/215 1RM
KB: 185kg (dyp)

(Trener for tiden til marinejegerkurs)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #58 : 11. november 2007, 00:47 »
Vil du stifte en anti-elixia organisasjon blir jeg med. hva med å registrere elixiasucks.com ? Wink

Jeg fikk forøvrig selv kjeft fordi jeg brukte magnesium på trening på et elixia-senter.


Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Elixia drar ned standarden på personlige trenere.
« #59 : 11. november 2007, 00:50 »
Vil du stifte en anti-elixia organisasjon blir jeg med. hva med å registrere elixiasucks.com ? Wink

Jeg fikk forøvrig selv kjeft fordi jeg brukte magnesium på trening på et elixia-senter.


count me in!
sterk,blid og ronkefri

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!