Skrevet av Emne: Hva gir styrkeløft deg?  (Lest 4244 ganger)

Utlogget plop

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #15 : 23. desember 2007, 12:37 »
det gir meg en deilig følelse når jeg løfter noe jeg ikke har løftet!
før var jeg liten å feit som alltid ble dytta på, nå har det forandret seg VELDIG!:P hehe

elsker styrkeløft og strongman, kommer alltid til å gjøre det!!!!

 elsker jern!
Markløft: 240kg
Benkpress: 120kg
Knebøy: 180kg 3x3

19 år, 115 kg 180cm

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #16 : 23. desember 2007, 13:31 »
Hva gir styrkeløft meg?

Jo det skal jeg si deg.
Styrkeløft gir meg vonde knær og en stiv rygg. Skuldrene sutret og skjelettet skriker hver bidige gang man prøver å yte litt utenom det normale.
Ikke nok med det så gir styrkeløft meg mange uglesette blikk og ikke minst drøssevis med fordommer. Må ikke komme her og tro at du kan løfte vekter og påstå at du liker det uten å bli sett på som en mentalpasient.
Styrkeløft gir meg flust av frustrasjon og bekymringer blant familiemedlemmer da dette en dag selvfølgelig vil gå riktig så ille. Det er jo ikke for uten grunn at det er allment kjent at styrkeløft, det er farlig det.
Når jeg først er i gang kan jeg jo nevne at styrkeløft gir meg mange nærmest uoverkommelige hverdager etter jernets tyranni. Den sure og stive muskulaturen som gir fra seg sitt nødskrik i det de takker for seg og må se seg tapt for denne gang. Den uendelige kampen om å kunne stå oppreist og seirende over jernets krefter. Er det verdt det?

Vist faen er det verdt det!
Hva skulle jeg ellers gjort uten styrkeløft? Kanskje drukket meg dritings og snøvlet meg frem til et basketak en ellers frydefull kveld.
Jeg kunne sittet hjemme og spilt ludo med min far og tenkt tilfreds for meg selv at slik er bortkastet tid, men jeg har i det minste helsa i behold, trening er jo farlig.
Jeg kunne satt meg ned forrant tven og kost meg med alskens såpe serier med god samvittighet for at jeg ikke er så dum og bedriver sjansespill med helsa.

Nei takke seg til.
Styrkeløft gir meg glede og engasjement. Det gir meg lysten til å ville noe mer. Det gir meg håp og glede. Uten styrkeløft hadde jeg vært en latsabb uten mål og mening her i livet. Styrkeløft gir meg konkrete mål og da samtidig mening. Styrkeløft gir meg muligheten til å utvikle meg akkurat som jeg selv vil og det bare på bekostning av hva jeg selv velger og gjøre. Jeg trenger ikke alle og enhver til å måtte oppmuntre meg og presse meg til å ville løfte, det kommer av seg selv. Styrkeløft ligger i sjelen og det er også der motivasjonen kommer frem. Uten motivasjonen hadde jeg vært et null, en udugelig boms. Motivasjonen for styrkeløft vekker motivasjonen for det å ville utvikle seg på også andre områder i livet. Og det og se at man mestrer noe gir følelsen og tryggheten av at man kanskje kan mestre flere ting.
Styrkeløft gir meg alt.

 Knebøy
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #17 : 23. desember 2007, 13:38 »
Nei takke seg til.
Styrkeløft gir meg glede og engasjement. Det gir meg lysten til å ville noe mer. Det gir meg håp og glede. Uten styrkeløft hadde jeg vært en latsabb uten mål og mening her i livet. Styrkeløft gir meg konkrete mål og da samtidig mening. Styrkeløft gir meg muligheten til å utvikle meg akkurat som jeg selv vil og det bare på bekostning av hva jeg selv velger og gjøre. Jeg trenger ikke alle og enhver til å måtte oppmuntre meg og presse meg til å ville løfte, det kommer av seg selv. Styrkeløft ligger i sjelen og det er også der motivasjonen kommer frem. Uten motivasjonen hadde jeg vært et null, en udugelig boms. Motivasjonen for styrkeløft vekker motivasjonen for det å ville utvikle seg på også andre områder i livet. Og det og se at man mestrer noe gir følelsen og tryggheten av at man kanskje kan mestre flere ting.
Styrkeløft gir meg alt.

 Knebøy

Kan faen meg ikke være mer enig Fredrik!! Fantastisk. Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #18 : 23. desember 2007, 14:18 »
Hva gir styrkeløft meg?

Jo det skal jeg si deg.
Styrkeløft gir meg vonde knær og en stiv rygg. Skuldrene sutret og skjelettet skriker hver bidige gang man prøver å yte litt utenom det normale.
Ikke nok med det så gir styrkeløft meg mange uglesette blikk og ikke minst drøssevis med fordommer. Må ikke komme her og tro at du kan løfte vekter og påstå at du liker det uten å bli sett på som en mentalpasient.
Styrkeløft gir meg flust av frustrasjon og bekymringer blant familiemedlemmer da dette en dag selvfølgelig vil gå riktig så ille. Det er jo ikke for uten grunn at det er allment kjent at styrkeløft, det er farlig det.
Når jeg først er i gang kan jeg jo nevne at styrkeløft gir meg mange nærmest uoverkommelige hverdager etter jernets tyranni. Den sure og stive muskulaturen som gir fra seg sitt nødskrik i det de takker for seg og må se seg tapt for denne gang. Den uendelige kampen om å kunne stå oppreist og seirende over jernets krefter. Er det verdt det?

Vist faen er det verdt det!
Hva skulle jeg ellers gjort uten styrkeløft? Kanskje drukket meg dritings og snøvlet meg frem til et basketak en ellers frydefull kveld.
Jeg kunne sittet hjemme og spilt ludo med min far og tenkt tilfreds for meg selv at slik er bortkastet tid, men jeg har i det minste helsa i behold, trening er jo farlig.
Jeg kunne satt meg ned forrant tven og kost meg med alskens såpe serier med god samvittighet for at jeg ikke er så dum og bedriver sjansespill med helsa.

Nei takke seg til.
Styrkeløft gir meg glede og engasjement. Det gir meg lysten til å ville noe mer. Det gir meg håp og glede. Uten styrkeløft hadde jeg vært en latsabb uten mål og mening her i livet. Styrkeløft gir meg konkrete mål og da samtidig mening. Styrkeløft gir meg muligheten til å utvikle meg akkurat som jeg selv vil og det bare på bekostning av hva jeg selv velger og gjøre. Jeg trenger ikke alle og enhver til å måtte oppmuntre meg og presse meg til å ville løfte, det kommer av seg selv. Styrkeløft ligger i sjelen og det er også der motivasjonen kommer frem. Uten motivasjonen hadde jeg vært et null, en udugelig boms. Motivasjonen for styrkeløft vekker motivasjonen for det å ville utvikle seg på også andre områder i livet. Og det og se at man mestrer noe gir følelsen og tryggheten av at man kanskje kan mestre flere ting.
Styrkeløft gir meg alt.

 Knebøy

Godt å høre-trodde du drev med noe byggegreier jeg....?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #19 : 23. desember 2007, 14:22 »
Godt å høre-trodde du drev med noe byggegreier jeg....?
Det var fitness Henning. Du må følge med vet du Wink Han har begynt med styrkeløft nå, men har fortsatt litt drømmer mtp. fitnessen - men virker som om styrkeløft har første pri for tiden selv om han har fått påvist skliose og andre problemer med ryggen. Du er imidlertid ett bevis på at slike småting ikke trenger være noen stopper Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #20 : 23. desember 2007, 14:32 »
Det var fitness Henning. Du må følge med vet du Wink Han har begynt med styrkeløft nå, men har fortsatt litt drømmer mtp. fitnessen - men virker som om styrkeløft har første pri for tiden selv om han har fått påvist skliose og andre problemer med ryggen. Du er imidlertid ett bevis på at slike småting ikke trenger være noen stopper Smiley
Virker som styrkeløft er virkelig i skuddet blant forummedlemmene nå.Smiley
Fitness er selvfølgelig ikke forenelig med styrkeløft!
Problemer med ryggen er jo ikke å kødde med,regner med Einar mener skoliose, som er skjev ryggrad.  Sikkert ikke enkelt kombinert med vekttrening, men alt går om man bare prøver!
For 5 år siden klarte jeg såvidt å knyte skoa og å få på meg sokkene pga min sykdom, revmatologen svarte meg på angående trening at jeg ikke måtte trene vekter-men om jeg absolutt måtte trene så anbefalte han lett jogging. :Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #21 : 23. desember 2007, 14:50 »
Artig at folk følger litt med på hva jeg driver med må jeg si. Smiley
Ellers stemmer det bra det Einar sier om at jeg for tiden prioriterer styrkeløft men har fortsatt interessen for fitness.
At kroppen er sliten og på grensen til å bli skadet hindrer meg på ingen måte og trene. Må bare ta det litt mer med ro Smiley
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #22 : 23. desember 2007, 15:09 »
det meste er jo alt sakt, men min mening er: At det er jo for å holde kroppen i form og for å trives med seg selv. Det er jo også veldig morro å drive med løfting. Klare mer og konkurere med folk er jo også veldig morro å et mål for mange, og god jul til alle her som leser dette Smiley både gjester og medlemmer Cheesy
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #23 : 23. desember 2007, 20:20 »
Artig at folk følger litt med på hva jeg driver med må jeg si. Smiley
Ellers stemmer det bra det Einar sier om at jeg for tiden prioriterer styrkeløft men har fortsatt interessen for fitness.
At kroppen er sliten og på grensen til å bli skadet hindrer meg på ingen måte og trene. Må bare ta det litt mer med ro Smiley
Jeg vil tro interessen for fitness vil avta etterhvert. Jeg har også sagt at jeg skal stå på scenen en gang til, men det tror jeg blir i mitt neste liv. Gidder ikke dette deffetullet en gang til bare for å oppleve at de andre har "litt" mere liberal holdning til usportslighet enn det jeg har.

Hva styrkeløft gir meg: Stiv og mørbanket kropp, stiv og ekkel rygg som når jeg ligger litt for lenge om morgenen. Jeg klarer ikke å sitte stille lenge om gangen (som f.eks. bursdager eller andre selskaper) da blir jeg helt ubrukelig. Vondt overalt mtp. betennelser og ømme ledd m.m.
Og så stiller alle likt mtp. holdninger.

Er det verdt det? JA absolutt. Disse smertene og plagene går fort i glemmeboken når en solid pers går i boks. Som Arnold uttalte: it`s like having sex with a woman.. biggrin
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #24 : 23. desember 2007, 20:50 »
Styrkeløft gir meg noe å gjøre på Smiley pluss en 4er i gym siden jeg mistet all kondisjon og vi har pokker meg bare langdistanse i de hekkans gymtimene.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #25 : 24. desember 2007, 11:56 »
Som Arnold uttalte: it`s like having sex with a woman.. biggrin

Du vet vel sikkert at Arnold bare køddet når han sa det Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #26 : 24. desember 2007, 12:02 »
Du vet vel sikkert at Arnold bare køddet når han sa det Wink


Jeg har begynt å ha endel sex i det siste, for før trodde jeg alltid at det var sånn som Arnie sa.  Men jeg har levd på en løgn i mange år. Sex er bedre Sad
Sa brura

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #27 : 24. desember 2007, 12:07 »
En kombinasjon er alltid bra. Ta med dama på trening så slår man to fluer i en smekk  Grin
Badstue på trening husker jeg var en veldig bra ting  Cool

Dette er selvsagt off-topic, styrkeløfter generelt er ikke kåte griser, slik som jeg er  :Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #28 : 24. desember 2007, 12:18 »
Dama vil bare spinne. Og da jeg sa at hun så ut som hun hadde litt potensiale som styrkeløfter så ble hu fornærma!! :O  Skal nevnes at hu har fin kropp, men ganske sterk til å være så lita!

Så jeg har faen meg måtte inngå et kompromiss for å få hu med å trene styrke, og det er at jeg må spinne. Greit at jeg ser ut som en gay med mine 88kg, men å gjøre gay-ting, det blir hardt. Men jeg gjør det for sporten, og at hun kanskje, etter den ene økta med meg innser hvor fantastisk styrkketrening er!

Den burde jeg få masse honnør for!
Sa brura

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hva gir styrkeløft deg?
« #29 : 24. desember 2007, 12:35 »
For å ikke ødelegge tråden helt;
Styrkeløft har gitt meg utrolig mange venner rundt om i landet. Sikkert noen uvenner og men det kan jeg leve med Wink
Det er godt samhold mellom de aller fleste styrkeløftere, så miljøet er en viktig faktor for meg.
Jeg har også fått muligheten til å ta trenerkurs arrangert av forbundet. Dette har hatt god nytte av i ettertid og har allerede fått være med som lagleder på Junior Nordisk, Benk VM, veteran EM og diverse NM. I og med at ryggen min ble ødelagt svært tidlig og jeg har slitt med en skulder en hel del, har dette hatt mye å si for min deltagelse i styrkeløft de senere årene (siden jeg ikke er aktiv lengre selv som uttøver).

En annen viktig faktor for meg er det faktum at spriket mellom topp og bunn er lite. Finnes ingen stjernenykker hos noen av dagens landslagsløftere. I styrkeløft kan jeg trene med toppen, selv om jeg er ræva, det kunne jeg ikke gjort i så mange andre idretter. At de beste løfterne er så jordnære og imøtekommende synes i alle fall jeg er veldig morro Smiley
Dette gir meg masse motivasjon.

Styrkeløft er svært målbart. Og har du økt i bøy/benk/mark har du blitt sterkere i det daglige liv også. Hele kroppen blir trent bra og fremgangen må du selv sørge for. Alt står og faller på deg selv, så styrkeløft er utmerket for å styrke psyken. Øktene kan være både lange og tunge og som regel trener man alene.
Det krever stor mental styrke å bli en god styrkeløfter. Man må være sta og tolmodig. Svært få klarer å oppnå sterke resultater på kort tid. Så jeg har kjempestor respekt for de som har nådd toppen. Dette vet jeg tar enormt med tid.

Ellers er det bare å støtte seg til innlegg fra blant annet Frontbøymannen, Baliba, m.flere Smiley

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!