Skrevet av Emne: Skal på ferie til NYC i julen..  (Lest 2421 ganger)

Utlogget chubby2ripped

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Skal på ferie til NYC i julen..
« : 09. desember 2010, 16:19 »
Jeg skal på ferie til NYC i julen+nyttår og gleder meg som en liten unge! Cheesy
Jeg har nettopp begynnt å spise 40gr protein hver tredje time og lite kalorier og fett. Sist gang jeg var i new york (da jeg ikke trente og tenkte på kosthold) la jeg på meg 5kg på en uke. Da spiste jeg bare fastfood hvert måltid gjennom hele dagen.. Tongue

Vi skal bo en leilighet, så det vil være mulihet for å lage mat, men når vi er på ferie pleier vi å spise mye ute. Hva bør jeg bestille på restauranter? Hva bør jeg unngå? Finnes det fastfood kjeder som serverer sunn og proteinrik mat? Har jeg nødt til å gå rundt med kokte egg i lommen? Tongue

Med det samme jeg lager en tråd; er det noe jeg bør kjøpe med meg fra USA, som ikke er å få tak her til lands?

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Skal på ferie til NYC i julen..
« #1 : 09. desember 2010, 16:41 »
har aldri vært til nyc, men kan forstå det slik at det å kjøpe vann er sikrest, da bakteriefloraen der kan være av annen art enn det din kropp er vant til, å man kan bli sittende å drite ut ferien.
Kan heller ikke se for meg noe "sunn" fastfood-kjede i statene men finnes vel et eller annet, heller ville satset på egentilberedt mat etter nøye valg av matprodukter (grønnsaker, rent kjøtt,ris,pasta,etc). Nå har ikke jeg noe erfaring fra nyc, å kan hende dette virker drastisk. Ambefaler at du hører med et reisebyrå eller lignende da de har mere erfaringer fra dette området.

Mvh Kim

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Skal på ferie til NYC i julen..
« #2 : 09. desember 2010, 16:47 »
Du finner sunn mat over alt faktisk, så lenge du gidder å se etter. McDonalds har for eksempel en veldig bra kyllingsalat med grillet kyllingfilet hvor du får dressing "on the side" som default tror jeg. Mange restauranter i USA er også veldig diett-vennlige (eller bare sunnhetsvennlige), og enkelte oppgir også kalorier i måltidene. Stikker du innpå et hotell og spør en concierge så har han sikkert gode tips. Men pass deg for "liksom sunne" gimmicks... Det meste markedsføres som sunt nå for tiden, ved at det kommenteres at det er "whole grain", eller "includes one-third of daily fiber" eller "has a healthy amount of protein"... Litt på samme måte som at Grandiosa har en variante som er merket med nøkkelhull..

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Skal på ferie til NYC i julen..
« #3 : 09. desember 2010, 16:49 »
Ingen grunn til å spise fast food, NYC har mye god mat. Men strengt tatt hva du gjør en uke spiller liten rolle i det store og hele.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: Skal på ferie til NYC i julen..
« #4 : 09. desember 2010, 16:57 »
kan du ikke bare NYTE FERIEN DIN MANN  Grin kost og annet kjedelig kan du ta når du kommer hjem!!!

Utlogget 41232341

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: Skal på ferie til NYC i julen..
« #5 : 09. desember 2010, 22:05 »
40gr protein hver tredje time er unødvendig...

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Skal på ferie til NYC i julen..
« #6 : 09. desember 2010, 23:53 »
NYC er konge!
Om du vil ha skikkelig mat der, kan du stikke på lokalbutikken og handle inn slik at du kan tilbrede maten selv. Det er jo alltid enklest.  Greit å få inn havregryna på morgenen. Ellers har du starbucks på hvert hjørne, som selger sandwitcher som er helt greie. Du kan også kjøpe bagels, som er veldig NYC.
En resturant du nesten må dra på er thai market http://www.thaimarketny.com/ (den ligger på amsterdam ave, mellom 107 og 108 street. Kjøp and! Den er helt utrolig god! Du får bokstavelig talt en haug med rent andekjøtt med en nydelig saus til, og ris. Om det betyr at du må ta metroen i en halvtime, så får det bare være. Det er verdt det!
Om dere velger å spise lunch ute, finnes det alltids en og annen salat på menyen. Cæsar salat med kylling er en vinner! Husk at posjonene i USA er mye større enn i Norge, så du får mer enn nok proteiner i en slik en.
Ha en god tur!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Skal på ferie til NYC i julen..
« #7 : 12. desember 2010, 18:50 »
Mat er ikke noe problem. Det er verre å finne et skikkelig treningssenter i Manhattan. Alt er SATS-like.

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Skal på ferie til NYC i julen..
« #8 : 12. desember 2010, 23:53 »
Mat er ikke noe problem. Det er verre å finne et skikkelig treningssenter i Manhattan. Alt er SATS-like.

Nei. Dessuten kan en ta bussen ut til syosset til Bev Francis Powerhouse Gym, som er "the east coast mekka of bodybuilding", men det vil jo ta en god stund.
Det går an å dra til Brooklyn å trene der Kai Greene trener. Tror det skal være ganske bra. Husker ikke helt hva det heter i farta, men det tar jo sikkert ikke mer enn en halvtime i metroen fra time square.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!