Skrevet av Emne: Cecilie gjør et nytt forsøk  (Lest 20773 ganger)

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Cecilie trener igjen
« #150 : 19. august 2010, 18:44 »
Hamris: Takk for svar. Smiley Prøvde den kalkulatoren, men den foreslo at jeg skulle ligge på rundt 1600 kalorier, og det synes jeg virker litt lite. Og jeg har ikke så lyst å spise 50 gram ris 5 ganger om dagen, men det kan jo være greit for å få en pekefinn som du sier.

------

Første uke RYP er overstått, og er godt i gang med uke 2. Den første uken kom som et sjokk på kroppen, var slapp, sliten og støl stort sett hele tiden og jeg ville egentlig bare gi opp. Men nå har det blitt bedre. Trener styrke 3 dager, og kondisjon 2-3 dager.

Veide meg på gymmet i dag, der sto det at jeg veier 79 kg med treningstøy og frokost i magen. Tipper jeg ligger på rundt 76 i "virkeligheten".

Hadde en litt kjip episode med kneet under knebøy på tirsdag, det føltes ikke noe godt, og jeg er ikke hypp på å få mer problemer der. Kanskje er det teknikken det skorter på, men jeg er nøye med at knærne ikke går innover og å ha vekta jevnt fordelt på hele foten. Uansett roer jeg det med knebøy (trener lett og forsiktig), og har begynt å inkludere mer dynamisk uttøying som oppvarming. Er frontbøy bedre eller verre for knærne enn vanlig knebøy? Hva med bulgarsk utfall? Kanskje jeg rett og slett har dårlige knær?

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: Cecilie trener igjen
« #151 : 27. august 2010, 19:08 »
Nå går alt så meget bedre. Smiley Blir ikke lenger utslitt etter trening, prøver å ikke kjøre meg for hardt med kondisjonstrening og variere mellom forskjellige aktiviteter så det ikke blir kjedelig. Målet er å endre livsstil (dvs. komme tilbake til der jeg var før og fortsette slik) og da kan man jo likegjerne gjøre det så kjekt som mulig. Prøver å legge igjen egoet hjemme.

Gidder ikke å logge trening, siden det ikke er så interessant foreløpig. Trener ikke knebøy med vekter, fordi jeg er redd for kneet mitt. Prøver heller å fokusere på bevegelighetstrening, og så får vi se om knebøyen eller en annen beinøvelse kommer på plass etterhvert.

Vekten i dag var 77,3 kg, etter lunsj. Så det går rette veien. Prøver å følge noe à la health & fitness concept, og selv om jeg ikke følger oppskriften helt, så blir det i hvert fall mye frukt og grønt! Og det trives jeg med. En typisk dag kan se slik ut:

Frokost:
Havregryn med melk og sukkerfritt syltetøy
1-2 frukt (grapefrukt, appelsin, eple)

Lunsj:
Kylling og grønnsaker i wok, kanskje ris hvis jeg er veldig sulten
1-2 frukt

Middag:
Omelett med sopp, spinat og salat
1-2 frukt

Jeg ligger på ca. 1900 kcal gjennomsnittlig i løpet av de 2 siste ukene. Har kuttet ut pasta, brød og ikke minst alkohol fram til bursdagen min om 3 uker. Foreløpig er det det som er motivasjonen min, men det går jo etterhvert mot sommer, så det kan jo være greit å føle seg litt ålreit i alle fall. Prøver å være fornuftig med tanke på kosthold og trening, og ikke minst positiv. Da går det nok bra.

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: Cecilie trener igjen
« #152 : 02. september 2010, 00:37 »
Vel, så sitter jeg her og bekymrer meg for framtiden. Jeg bekymrer meg rett og slett for at jeg enten ikke skal klare å gå ned i vekt, eller at det skal bli en evig kamp for å ikke gå opp igjen når jeg er "ferdig". Har jo hørt at kroppen "husker" at den har veid for mye, og vil prøve å komme opp i vekt igjen. Det vil si at jeg alltid må passe på vekta, og det hjelper jo ikke på motivasjonen.

I dag var ikke den beste dagen. Trøtt, sliten og vondt i hodet. Da jeg kom hjem fra skolen, heiv jeg i meg det første jeg fant på kjøkkenet (og empanadas er ikke sunt) og gikk og la meg. Må begynne å lage matpakke når jeg har forelesning på morgenen.

Prøver å spise når jeg er sulten, men jeg er jo nesten aldri skikkelig sulten. Blir bare trøtt og sliten. Bør prøve å spise mer uansett, teller kalorier for å ha en sånn høvelig oversikt over hva jeg får i meg, og det kan bli veldig lite noen dager. Det er sannsynligis der skoen trykker.

Det ble veldig mye rot med progresjonen på treningsprogrammet mitt, så begynner like gjerne på nytt igjen. Og nå skal jeg bare følge programmet slavisk, uten å tenke. Rusler ned på gymmet nå. Tjohei.

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: Cecilie trener igjen
« #153 : 03. september 2010, 19:43 »
Fredag er den beste dagen. Cheesy

Dro på gymmet før lunsj, og vekta viste 76,8 kg. Så jeg har gått ned en halvkilo, selv om jeg ikke har vært veldig flink denne uka. I går fikk jeg postpakke hjemmefra med masse godteri fra Norge, jeg var på nippet til å spise opp alt, før jeg husket at det sannsynligvis ville ødelegge veiedagen i dag og knuse motivasjonen. Nå er jeg glad for at jeg klarte å beherske meg sånn nogenlunde. Det er utrolig viktig at jeg synes jeg får resultater av det jeg gjør, ellers gir jeg bare opp. Og det vil jeg ikke. Bør skaffe meg et målebånd så jeg kan se om jeg har noe framgang når vekta evt. stopper opp.

Da jeg skulle gå hjem fra treninga, var det en fyr som sa til meg at jeg trente bra og han spurte om jeg var profesjonell. Wtf? Ser meg ut som profesjonell! Nå skal man ta ting som argentinske menn sier med en god klype salt, men jeg gikk i det minste hjem med et smil om munnen. God motivasjon til å peise på neste uke!

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: Cecilie trener igjen
« #154 : 05. september 2010, 04:32 »
Begynte RYP på nytt i forrige uke, siden det ble rot med progresjon, var ikke sikker på hva gymmet hadde av utstyr, osv. Tenkte jeg skulle notere meg status nå og mål fram mot jul.

Har bestemt at knebøy må gå ut fordi jeg rett og slett ikke får det til. Prøver meg på bøy med bare kroppsvekt, men det knaker likevel i knærne og jeg orker bare ikke mer problemer på det området. Skal prøve bulgarsk utfall på mandag, og se om jeg kan bruke det som alternativ øvelse. Har også byttet ut benkpress med armhevinger, siden jeg har lyst å bli sterk i den øvelsen. Kjører eget program for dette. Ellers legger jeg inn en god del tøying, og et par coreøvelser på slutten.

10RM (sånn circa):
Markløft, strake: 30
Armhevinger: 9 reps
Nedtrekk, smalt grep: 30
Roing, bredt grep: 20
Arnoldpress: 10
Bicepscurl: 10
Tricepspress: 12


Mål:
- Gå ned til 68 kg
- Bedre bevegelighet
- Sterkere coremuskler
- Bedre holdning
- Friske knær
- 25 pushups
- 5x50 kg nedtrekk

Dette med kosthold er ikke lett... Har vel klart å bryte alle regler i dag, har spist croissanter, smågodt, verdens største kyllingsandwich, pommes frites, og eplepannekake. Vi får kalle det spisedag. Det ble vel rundt 2600 kcal totalt, og det blir ikke resultater av slikt. Må komme meg på rett kjøl igjen.

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: Cecilie trener igjen
« #155 : 08. september 2010, 19:02 »
Kom meg på rett kjøl igjen med kostholdet allerede på søndag, og det er jo en seier i seg selv. Det har ikke skjedd mange ganger. Og ingen dårlig samvittighet for lørdagens utskjeielser heller. Utfordringen ligger først og fremst i å få i meg nok proteiner, ligger på ca. 21 % = 95 g per dag. Blir litt lei av kjøtt og kylling etterhvert, og det er vanskelig å få tak i fisk og magre melkeprodukter kan jeg bare glemme. Har jo tunfisk og egg for å variere litt da, men det er likevel litt kjedelig. Prøver å kutte ut havregryna denne uka, for å se om det gjør noe forskjell på magen, men hittil merker jeg ingenting.

Har testet ut bulgarsk utfall, og det virker som at jeg kan bruke den øvelsen. Det blir jo gjerne mer hoftedominant, men det får så være. Får i hvert fall trent bakside ben veldig bra. Kjører bare kroppsvekt foreløpig, jeg er tung nok i meg selv.

Får ikke framgang på push-ups, og det er irriterende. Nå er jeg riktignok rimelig utrent, men jeg har klart å gå fra 1 til 20 på en måned, så det skulle jo være mulig å gjøre det samme en gang til. Men når jeg kommer til 10, så sier det stopp. I dag klarte jeg kun 4. Kan jo være dagsform. Jeg hsar vært veldig slapp og sliten i det siste, selv med mye søvn og uten å gjøre noe spesielt anstrengende. Men i dag etter trening føler jeg meg mye bedre, og det er jo egentlig derfor jeg trener. Prøver å finne en balanse, sånn at jeg ikke sliter meg ut.

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: Cecilie trener igjen
« #156 : 11. september 2010, 20:54 »
Til tross for at jeg har ligget i kcalunderskudd denne uka, så har jeg ikke klart å gått ned noe som helst! Vekta viste 77 kg blank, og det var jo litt skuffende. MEN jeg merker på kroppen at jeg begynner å få uttelling for treninga, blant annet har armene og lårene blitt fastere. Så vi kan jo håpe at det er muskler jeg har fått? Magen er det dessverre ingen forskjell på, like rund og utstående som før. Skal kjøre hardt med magetrening framover, har nok svake muskler i dette området.

Må bare samle motet til å holde det gående en uke til nå og være ekstra flink, og se om det blir resultater til da. Må kanskje prøve å få tatt noen bilder også.

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Cecilie bøyer og tøyer
« #157 : 16. september 2010, 03:24 »
Kneet samarbeider ikke, så det er vel på tide at jeg tar ubehaget på alvor. Jeg vil IKKE ha problemer med knærne verken nå eller senere i livet. Derfor har jeg prøvd å utdanne meg litt; jeg har lest Bulletproof Knees av Mike Robertson, samt sett Magnificent Mobility og prøvd å lage en plan for oppvarming, uttøying og bevegelighetstrening.

Jeg vet ikke hva som feiler knærne mine. Jeg burde egentlig få det utredet, men jeg tror det kan bli vanskelig inntil jeg kommer tilbake til Norge. Jeg har smerter og ubehag i begge knær, men det kommer og går. En dag har jeg vondt i høyre kne, en annen dag har jeg vondt i det venstre. I tillegg "vandrer" smertene rundt i kneet, i dag før trening hadde jeg vondt på utsiden under kneskålen, nå etter trening er smertene lokalisert over kneskålen. Det skal dog sies at det ikke ekstremt smertefullt. Jeg kan gå og løpe normalt, men f.eks. trapper fører til noe ubehag. Og det er vel derfor jeg har hatt problemer med å ta dette på alvor. Men det kan ikke fortsette slik.

Ideelt sett skulle jeg testa ut foam rolling, men jeg tror det kan bli vanskelig å få tak i en slik sak her nede. Jeg skal ønske meg en til jul. Inntil da får jeg prøve å gjøre så mye jeg kan. Jeg har ikke spesielt god kroppsholdning, balanse eller koordinasjon, så jeg håper å få forbedret dette i samme slengen. Jeg tror jeg har korte hoftebøyere, og jeg vet jeg har svake gluteus og hams. Ankelmobiliteten tror jeg er helt grei, men jeg skal trene på det for å være på den sikre siden. I dag trente jeg på å aktivere gluteus før jeg trente strakmark, og jeg merket en stor forskjell. Fikk mye mer kraft i draget, og jeg kjente at musklene arbeidet.

Dette er programmet for bevegelighet, tatt fra Bulletproof Knees:

Psoas stretch, 3x30 sek, i supersett med
Glute bridge, 3x10 reps

Piriformis stretch, 3x30 sek, i supersett med
Side-lying clams, 3x10 reps

Ankle mobility drill 1
Ankle mobility drill 2
Ankle mobility drill 3

Ankeløvelsene har jeg ikke helt skjønt utførelsen av ennå, synes det var ganske lett, så er usikker på om jeg gjorde det riktig.

Anterior-Posterior Leg Swings, 10 reps
Side-to-Side Leg Swings, 10 reps
High Knee Walks, 5 reps
Pull-Back Butt Kicks, 5 reps
Single-leg Romanian Deadlift, 5 reps
Reverse Warrior Lunge with Twist
Walking Spiderman, 5 reps
Cradle Walks, 5 reps
Squat-to-stand, 8 reps

Dette skal jeg gjøre hver dag, men jeg er usikker på hvor mange sett jeg må gjøre av hver øvelse. Kanskje holder det med ett sett? I alle fall skader det ikke med for mye mobilitetstrening. Men smertene må bestemme hva jeg kan gjøre. Noen av øvelsene kjentes ikke bra ut i dag, så jeg måtte avbryte. Flere av øvelsene var også vanskelige fordi jeg mangler balanse og koordinasjon. Men målet er jo også å endre et forkokklet bevegelsesmønster. I tillegg skal jeg trene statisk uttøying hver kveld, da med hovedfokus på hofter og quads. Jeg har jo drevet og tøyet hamstrings, helt til jeg leste i går at det bare gjør problemene enda verre! Nå må jeg snu om på ting.

Beintrening skal bestå hovedsakelig av ettbeinsøvelser, og det må være knærne som bestemmer hva og hvor mye. Jeg er dog litt usikker på hvor mye jeg kan regne med å klare, bulgarsk utfall kan faktisk bli litt for mye, mens strakmark stort sett går fint. Programmet har satt opp Low Box Step-Up, Single-Leg Back Extension, Band Stomp og Lunge EQI som øvelser. Jeg har veldig lyst til å kjøre mye bein, jeg ønsker meg fine lår og bakende, men jeg vet jo at fornuften må styre og at jeg må tenke langsiktig.

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: Cecilie trener igjen
« #158 : 16. september 2010, 22:58 »
Tenker at jeg skal begynne å logge trening igjen... Litt sånn ordentlig. Neste uke begynner jeg på uke 4 i RYP.

Torsdag 16. september:
2000 m roing
Bevegelighetsprogram (tipper det tar en halvtime å gjenomføre, kanskje mer? La inn noe shoulder dislocations også.)
Planke og sideplanke
15 min tredemølle, litt jogging, litt gange
10 min step-maskin

Alt dette før frokost, med lite folk på gymmet og godt humør. Ikke noe vondt i kneet i det hele tatt under trening, bare en litt rar følelse før og rett etter trening. Droppet beintrening i går, og jeg tror ikke at jeg skal gjøre noe hard beintrening, men bare holde meg til programmet slik det står. Så får vi se om jeg snart kommer meg tilbake for full maskin.

I alle fall synes jeg bevegelighetsprogrammet er skikkelig kjekt å gjøre. Jeg blir nok sikkert lei etterhvert, men jeg merker at dette er supert for min usportslige kropp, får virkelig trent på koordinasjonen og jeg blir faktisk svett av det. Utførelsen er ganske vanskelig, men det gikk bedre i dag enn i går. Og aktiviseringsøvelsene for gluteus er bare helt knall, merker allerede forskjell når jeg går rundt. Jeg har heller ikke sluntret unna plankeøvelser for magemusklene, og det merker jeg også at begynner å bære frukter. Jeg er på vei opp!

I kveld blir det statisk tøying:
- Iliacus stretch
- Psoas stretch
- Rectus femoris stretch (bulgarsk utfall)
- Basic quad stretch
- Kneeling quad stretch
- Groing stretch
- Frog stretch
- Gluteus maximus stretch
- Figure 4 stretch
- Gastrocnemius stretch

TØY OG BØY, DET ER GØY!

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: Cecilia gjør rare ting på gymmet
« #159 : 18. september 2010, 20:23 »
Lørdag 18. september
2000 m roing
Bevegelighetsprogram

Strakmark, 1x10, 35 kg
Push-ups: 6, 6, 4
Nedtrekk: 1x10, 30 kg
               1x10, 35 kg
Roing: 1x10, 25 kg
Skulderpress: 2x10, 10 kg
Bicepscurl: 2x10, 10 kg
Franskpress: 2x10, stanga + 2,5 kg
Planke: 2x40 sek
Sideplanke: 2x30 sek

Før frokost, og det tok vel nesten 2 timer å få gjort alt. Knærne er med på laget. men merker at Pull-back Butt Kicks er skikkelig vanskelig å gjøre riktig, jeg er latterlig stiv i framside lår. Kanskje jeg må finne en litt enklere øvelse. Nå venter jeg bare på at fisken i ovnen skal bli klar, nå er jeg sulten som en hest. Neste uke blir det 5 reps! Blir nok kjekt.

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: Cecilia gjør rare ting på gymmet
« #160 : 05. oktober 2010, 02:04 »
Tilbake på gymmet etter noen ukers opphold. Motivasjonslow fordi jeg følte at jeg ikke gjorde annet enn å trene og tenke på mat, og så ble det en del festing pga. bursdag. Mye vondt i høyre kne og høyre skulder, uten at det egentlig er noen god grunn til det. Det var sånn type vondt som bare var der når jeg våknet om morgenen, og som kom selv om jeg satt i ro. Det var på grensen til at jeg kunne gå normalt til tider, men tror det er bedre nå. Det gikk skeis med kostholdet også, men jeg er på vei tilbake. Er mett på sukker på en stund nå kjenner jeg. Fortsetter der jeg slapp...

Mandag 4. oktober
1000 m roing
Bevegelighetsprogram, noe redusert

Strakmark, 2x5, 32,5 kg
Push-ups: 5, 5, 5
Nedtrekk: 2x5, 30 kg
Roing: 1x5, 25 kg
          1x5, 30 kg
Skulderpress: 2x5, 10 kg
Bicepscurl: 2x5, 10 kg
Tricepspress: 2x5, 10 kg
Planke: 2x40 sek
Sideplanke: 2x30 sek

Så jeg har altså gått på den samme smellen som jeg sa at jeg ikke skulle gjøre denne gangen, og har blitt altfor overivrig. Jeg har mange andre ting jeg vil gjøre enn å trene, og spesielt vil jeg kunne tenke på annet enn kosthold og trening 24 timer i døgnet. Må rett og slett få et mer avslappet forhold til trening, og gjøre det fordi jeg har lyst og fordi det gjør hverdagen så mye bedre. Men det kan ikke ta over livet mitt.

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: Cecilia gjør rare ting på gymmet
« #161 : 07. oktober 2010, 03:04 »
Har det veldig travelt for tiden! Har vel stort sett vært på farten i hele dag, og i morgen blir det også fullt opplegg. Sånn er det når man skal drive med fiolin, norskundervisning, DJ-ing, meditasjon, studere to ulike språk, osv. Glemte nesten at jeg hadde planlagt å trene i dag, men sprang og fikk gjort en liten time før det stengte i kveld.

Onsdag 6. oktober
1000 m roing
Noen aktiveringsøvelser for gluteus og skulderdislokasjoner. Hastverk!

RYP uke 4, dag 3:
Strakmark, 2x5, 35 kg
Push-ups: 6, 6, 6
Nedtrekk: 2x5, 35 kg (denne maskina er rar, av og til er det veldig lett, andre ganger altfor tungt. Lett i dag)
Roing: 1x5, 30 kg (samme med denne)
Skulderpress: 2x5, 10 kg
Bicepscurl: 2x5, 10 kg
Franskpress: 2x5, stanga + 2,5 kg
Planke: 2x50 sek
Sideplanke: 2x30 sek

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: Cecilia gjør rare ting på gymmet
« #162 : 06. november 2010, 03:07 »
Logger ikke så mye, men trener likevel. Og det er jo det viktigste. Må dog ta en kraftig sjekk på kostholdet. Naboen spurte i dag om jeg skulle ha barn. Først skjønte jeg ikke helt spørsmålet, men jeg sa nei. Neivel, sa hun, da må du sykle mer. Hyggelig.  Tongue

Fredag 5. november
1000 m roing
Bevegelighetsprogram

RYP uke 5, dag 3:
Bulgarsk utfall: 2x5, ikke vekt
Strakmark, 1x5, 37,5 kg
Push-ups: 15, 10, 4
Nedtrekk: 2x5, 35 kg (glemte å justere opp)
Roing: 1x5, 30 kg
Skulderpress: 1x5, 10 kg
                     1x5, 15 kg
Bicepscurl: 2x5, 10 kg
Franskpress: 2x5, stanga + 2,5 kg
Planke: 2x60 sek
Sideplanke: 2x30 sek

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: Cecilia gjør rare ting på gymmet
« #163 : 09. november 2010, 03:35 »
Har latterlig treningsverk i albuene... Men overraskende lite kneproblemer. Kan det være at opplegget mitt funker? Bruker lang tid på oppvarming og uttøying, men dog ikke like mye som jeg burde ifølge programmet. Men så slenger jeg noen poser med frosne erter på knærne rett etter trening, og det virker som at det er det som gjør forskjellen.

Merker at jeg har blitt litt fastere i fisken etterhvert. Veier 75 kilo okke som, men føler meg litt bedre. Spesielt armene merker jeg en forskjell på. Kjekt!

Mandag 8. november
1000 m roing
Bevegelighetsprogram

RYP uke 6, dag 1:
Bulgarsk utfall: 2x8, ikke vekt
Strakmark, 1x5, 40 kg
Push-ups: 12, 10, 4
Nedtrekk: 1x3, 40 kg (for tungt, og var ennå altfor støl)
                1x5, 35 kg (sleit med denne også)
Roing: 1x5, 25 kg (30 ble for tungt)
Skulderpress: 2x5, 15 kg
Bicepscurl: 2x5, 10 kg
Franskpress: 1x5, stanga + 2,5 kg
                   1x5, stanga + 5 kg
Planke: 2x60 sek
En annen mageøvelse jeg ikke har navn på

Helt ok trening, hadde for mye treningsverk til å klare å gjennomføre alt. Håper det går over snart, er så stress å ikke kunne rette ut armen. Tongue

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: Cecilia gjør rare ting på gymmet
« #164 : 11. november 2010, 00:52 »
Ondsdag 10. november
2000 m roing

RYP uke 6, dag 2:
Strakmark, 1x5, 30 kg
                 1x5, 40 kg
Push-ups: 20, 8, 4
Nedtrekk: 1x3, 40 kg (for tungt)
                1x5, 35 kg (sleit, men det gikk opp)
Roing: 1x5, 30 kg (såvidt)
Skulderpress: 2x5, 15 kg (lett)
Bicepscurl: 2x4, 15 kg
Franskpress: 2x3, stanga + 2,5 kg (tungt)
Planke: 3x45 sek
En annen mageøvelse jeg ikke har navn på

Grei trening, fikk ikke gjort alt som planlagt pga. plassmangel. Ble plutselig veldig sterk i push-ups, men alt annet går det tregt med. Hadde uansett ikke spist så mye i dag. Vurderer å lage matlogg, der jeg skriver når, hva og hvordan jeg spiste, og årsak (sulten, sliten, kjedsomhet, etc). Tror det kan være nyttig for å se hva som utløser dårlige matvaner og prøve å komme til bunns i dette en gang for alle. I dag:

09:00: Var sulten, spiste 1/2 kg jordbær
13:30: Var skrubbsulten, spiste kyllingsmørbrød med tomat og litt majones (spiste kun den nederste delen av baguetten), 1 kopp kaffe med sukker
17:30: Var sulten, spiste en halv boks karamellpålegg. Var bare latskap, skulle heller hatt noe mer nyttig.
21:00: Sulten etter trening. Planlagt pasta med kylling.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!