Skrevet av Emne: Bli brun "Tan"  (Lest 4366 ganger)

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Bli brun "Tan"
« #15 : 27. juni 2008, 20:05 »
Gen-i-alt:

"Når man legger seg i solsteika begynner kroppen å lage MSH. Det er et hormon som får huden til å trykke opp massevis av melanin, som er små fargekorn. Disse pigmentene suger nemlig til seg UV-stråler, og beskytter dermed huden mot mer skummel stråling. Nå har forskerne ved Monash University i Melbourne klart å lage sitt eget MSH-hormon, Melanotan, og når menneskelige prøvekaniner fikk injeksjoner av stoffet ble de brune som svisker, helt uten sol. De som fikk narremedisin ble bare blekere og blekere.I motsetning til selvbruningskremene, som inneholder ett eller annet fargestoff, gir altså Melanotan en ekte brunfarge, slik man ville ha fått med vanlig soling. Det geniale er så klart at man dermed også får beskyttelse mot UV-stråler. Melanotan er dermed langt mer enn et nytt skjønnhetsprodukt for jålete mennesker med rynkeskrekk. Dette er et viktig middel for bekjempelse av hudkreft, mener Dr Wayne Millen, sjefen for firmaet Epitan som lager stoffet. En injeksjon eller to vil for eksempel gi oss blekansikter umiddelbar beskyttelse før sydenturen i påska, og det uten så mye som en antydning til truseskille. Millen ser heller ikke bort ifra at Melanotan også kan være utgangspunktet for helt nye medisiner mot pigmentsykdommer".


----------

Hvor har du det ifra, at det muligens er større sjanse for å få hudkreft???

Det er vel å bra det, MEN, er en grunn til at melanotan IKKE er godkjent av FDA.  Og at dr. Wayne Millen, Sjefen for firmaet Epitan skryter, har jeg overhode ikke noe problemer med å se. Hadde han sagt noe annet ville han jo gruslagt alle potensielle kunder og ikke minst videre samarbeidspartnere som legger inn penger i disse prosjektene.

Ift hudkreft; er det jo som kjent varseltegn når føflekker skifter farge, form etc. Tar jeg ikke helt feil, påvirker melanotan disse. Prøver ikke å prakke på mitt synspunkt her nå, folk for tro hva de vil....men det er også lov til å være litt smart. Melanotan er et hormon, og som kjent påvirker det somregel mer enn en prosess i kroppen!!

Etter min mening bør det, som alle andre legemidler testes grundig for å utelukke eventuelle senskader, eller andre komplikasjoner/interaksjoner i kroppen.
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: Bli brun "Tan"
« #16 : 27. juni 2008, 21:56 »
har du vanskelig for å bli brun? Hvis ikke er det vell ikke værre enn å ta ca. 2x15 min vær uke i solarium.

Og smøre huden med alovera krem etterpå.. kanskje gå opp til 2x20 innimellom. ? Funker hvertfall for meg.
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!