Skrevet av Emne: UpAndComming - marathon completed!  (Lest 487197 ganger)

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Re:UpAndComming
« #30 : 17. januar 2004, 13:50 »

Men du har kanskje noen råd Bamse??
Ja. Du kan trene frontknebøy. Det er mykje tyngre og altså meir skånsomt for kneet siden trykket blir mindre da du må løfte med mindre vekter. Pleier å gjer dette sjølv. Akkurat no har eg fått en liten betennelse i kneet.

Beinstillinga er veldig viktig i knebøy. Stå skulderbredt og med tærne peikende lett ut. Ca 15 grader ut. Gå ned med fokus på  mest mulig trykk på hælen. Press knærne utover i den vinklingen dei står i. Ellers så er det viktig at du skyver brystkassa ut under heile løftet og kikker opp.

(Denne beskrivelsen gjelder for frontknebøy også)

PS: Ikkje bruk joggesko. Bruk sko med harde såler. Har du ikkje slike sko så er det bedre å ikkje bruke sko i det heile tatt. Luftputer som joggesko er knedrepere i knebøy.

Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:UpAndComming
« #31 : 17. januar 2004, 15:08 »

Er kiloangivelsene for hanteløvelsene per hantel eller samlet for begge hantlene? Regner med at det er det første, men blir litt i tvil når du angir 35(!)kg i sidehev...

Min feil det der. Sidehev bruker jeg maskin. Ikke noe fan av det egentlig, men syntes sideshev er en øvelse det er lett å jukse ubevisst i med hantler. Derfor maskin.  
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:UpAndComming
« #32 : 17. januar 2004, 15:10 »

Tidlig opp på lørdag morgen for å trene, deretter rett til byen å kjøpe trange bukser...!!?
Du er min store helt og forbilde, vet du det!!?
Trening og sunn mat hele tiden!! :Smiley
Er datoen satt for konkurranse??


Helt og forbilde ja.... Du vet, det er noe som gir meg ekstra kraft om dagen....

Dato er ikke satt, men 2005 er målet. Blir det 2006, blir jeg skuffet over meg selv, men ingen krise da.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget stridsmøy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 627
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 627

Re:UpAndComming
« #33 : 18. januar 2004, 09:47 »
Ville bare nok en gang takke for all hjelpen,tipsene,svarene og motivasjonen du bidrar med i dagboken. Sikkert flere som mener det samme her inne!
Ha en fin dag   Grin

Konkurrerende utøver i Styrkeløft.


Aktiv styrkeløfter for OSK
knebøy 135,0kg godkj m drakt
benkpress 100kg godkj m skjorte
markløft 147,5kg.godkj u drakt

Utlogget hannesen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 816
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 816

  • full-av-futt!!!
Re:UpAndComming
« #34 : 18. januar 2004, 12:54 »


Tidlig opp på lørdag morgen for å trene, deretter rett til byen å kjøpe trange bukser...!!?
Du er min store helt og forbilde, vet du det!!?
Trening og sunn mat hele tiden!! :Smiley
Er datoen satt for konkurranse??


Helt og forbilde ja.... Du vet, det er noe som gir meg ekstra kraft om dagen....

Dato er ikke satt, men 2005 er målet. Blir det 2006, blir jeg skuffet over meg selv, men ingen krise da.
[/size]
Ekstra kraft om dagen??
Må være en spesiell person!??
Mester i snooker i dag!??
Hanne

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:UpAndComming
« #35 : 18. januar 2004, 15:46 »
Det er vel fare for at det er det ja.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:UpAndComming
« #36 : 18. januar 2004, 18:24 »
Søndag 18/1-04

Rygg og legg

Chins, Pyramide, totalt 8 set
Fremoverbøyd roing, smal 3x6x50
Fremoverbøyd roing, bred 3x6x45
Omvedt pecdec 4x9x35 (for å få ut siste lille...)
Rygghev 4x11x35

Stående tåhev 3x50x16
Sittende tåhev 3x22x20

Kommentar
Alt gjennomført som vanlig med 60 sekunders pause mellom settene. Roing gikk overrasende enkelt. Øker neste gang uten problem. Fikk kjørt leggene litt skikkelig i dag. Med resultatet krampe i siste lyskryss på vei hjem. Ikke så lett å gire da nei...... Undecided
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:UpAndComming
« #37 : 19. januar 2004, 18:30 »
Siden jeg har en fridag i dag, en av de mer sjeldne...., tenkte jeg at jeg kunne sette opp et typisk dag men hva jeg spiser.

0600 Frokost : 40 gram whey, 5 dl. vann, 50 gram AllBran + 1 spiseskje linfrøolje
0800 Frokost2 : 200-250 gram kjøtt, 50 gram pasta, litt olivenolje som "dressing"
1100 Typisk lunsj i kantine, 2 grove skiver brød, med makrell i tomat eller noe deromkring.....
1400 Som frokost 2!
1700 Et måltid sammensatt av 50 gram protein, 30 gram karbs (trege) og noe fett. Varierer en del her. I blandt slenger jeg nedpå en Myoplex Orginal hvis tiden er dårlig!
1900 60 gram maltodextrin + 40 gram whey(etter trening)
2000 1 boks tunfisk, 4 egg, 1 spiseskje linfrøolje + brunris i "passe" mengde
2230 40 gram kasein blandet i vann

200-250 gram kjøtt er her karbonadedeig, kyllingfilet, indrefilet...... varierer etter egen lyst. Salat og slik er en selvfølge og er ikke satt opp!!

Alle shaker blande i vann. I tillegg bruker jeg ca. 1000 mg r-ala pr. døgn, ZMA, vitamin-/mineraltilskudd, kreatin (litt til og fra...). Skulle vel oppsumere det meste tenker jeg....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:UpAndComming
« #38 : 19. januar 2004, 19:02 »
Er dette hverdagskostholdet ditt, deffekosthold eller bulkekosthold? (Tipper at det iallfall ikke er det siste...) Så gjennomført ut iallfall!

Hvor lenge har du trent, og hva løfter du i "de tre store"?
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:UpAndComming
« #39 : 19. januar 2004, 20:20 »
Dette er vel et mer et hverdagskosthold, men setter meg en del i pluss. Kontrollert oppgang vet du!! Så kan vel ikke helt kalle det bulk, men litt mer enn hverdags...

Jeg har trent til og fra siden jeg var 14-15 år, men ikke bare med vekter. Hadde en lengre periode med mye utholdenhetstrening. Løp 6-8 mil i uka en periode!!! Hadde ikke fiksa det nå. Da jeg var 20 var jeg så drittlei alt, at jeg lå unna i en del år. Men nå er jeg tilbake igjen med full seriøsitet. Derav UpAndComming!!! Wink

Nå trener ikke jeg for de 3 store, og leeeenge siden jeg har testet noe slikt. Med litt slit med det ene kneet tar jeg heller ikke knebøy for tiden. Men håper å få i gang litt lett bøy utover vårparten i hvert fall.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:UpAndComming
« #40 : 20. januar 2004, 07:46 »
Tirsdag 20/1-2004

En dag med kardio. 0615 staret en time med spinning!! Jo da, folk rister litt på hodet av meg!! :huh:

Men leggene er fortsatt støle etter søndagen... fikk nok ut mer enn jeg visste da ja.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget stridsmøy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 627
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 627

Re:UpAndComming
« #41 : 20. januar 2004, 08:39 »
Riste riste riste...huffamei...
Men mest misunnelig på de som klarer å ha en time kardio så tidlig ja!!
Ikke verst det nei!!!    Grin
Kan du smitte meg med den infeksjonen tror du?  
Morgen trøtt og sliter meg av gårde om morgenen ....går sikkert de km i søvne jeg  :Sleep:

Konkurrerende utøver i Styrkeløft.


Aktiv styrkeløfter for OSK
knebøy 135,0kg godkj m drakt
benkpress 100kg godkj m skjorte
markløft 147,5kg.godkj u drakt

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:UpAndComming
« #42 : 20. januar 2004, 22:13 »
Riste riste riste...huffamei...
Men mest misunnelig på de som klarer å ha en time kardio så tidlig ja!!
Ikke verst det nei!!!    Grin
Kan du smitte meg med den infeksjonen tror du?  
Morgen trøtt og sliter meg av gårde om morgenen ....går sikkert de km i søvne jeg  :Sleep:


Kan godt få noen slike baselusker av meg ja... Har altfor mange av dem jeg nemlig!!! Grin

Er bare å bite tennene sammen det. Og så målbevisst som du er, er det vel ikke noe problem vel?? Finn deg en "gulrot" så går ting mye mye enklere!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
Re:UpAndComming
« #43 : 21. januar 2004, 10:42 »

Tok vel ca. 3 måneder tenker jeg. Men ikke sikkert alle syntes den er helt "anstedig da"  Wink

Du sier det tok tre måneder altså HVA? Hvor mange kilo, % kroppsfett, kroppsmål??? Var det streng diett. Noe mere målbart så det blir litt letter å diskutere og vurdere hva du oppnådde....
Har du deffet før? Grin


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:UpAndComming
« #44 : 21. januar 2004, 10:51 »
Hva ja.... Hva skal jeg si. Livmålet ned med 12-14 cm (!!) Grin.

Det var mest fornøylig. Men reelt gikk vel fett% ned fra noen og 20 til ca. 13 % eller deromkring. Det vil vel si ca. 7-8 kilo fett på meg. Ikke råstrengt diett, men relativt strikt ja!! Målet var jo å komme til et noe mer "anstendig" nivå som jeg kaller det, får ikke å ha en brutal jobb å gjøre senere. Ta ting litt stegvis.

Jeg har aldri deffet meg ned i sceneform nei. Ikke enda!! Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!