Skrevet av Emne: UpAndComming - marathon completed!  (Lest 487122 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5370 : 24. mai 2007, 17:47 »
Dagens :

En del 3ere i bøy progressert oppover. Totalt fint og lett. Teknikken satt bra i dag, og kjørte med full stopp i bunnen.

Tilsvarende i benk egentlig, full stopp; lett og fint og litt tyngre enn sist.

3x8x65 kg fremoverbøyd roing. Lett og fint gjennomkjøring der med.


Øker samtlige vekter neste runde.


Planlegger en liten kardiorunde senere i kveld en gang. Ble ingenting i går av noe intensitet å snakke om, men var på ringtrening med bikkja i to timer. Flink var hun, faktisk flinkest av de alle som var med trass i at hun med sine 6 måneder var yngst med god margin. Det er håp fortsatt ! Cheesy
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5371 : 25. mai 2007, 18:17 »
Ble en økt i dag også, må få det til å passe med neste uke.

Bøy, 3x8
Benk, 3x8,

Fin teknikk i bøy i dag egentlig. Benken kommer også litt teknikkmessig nå. Stikkordene er "lenger frem".

Avsluttet med 3x3 i fremoverbøyd roing som en lett gjennomkjøring etter i går.


Fin økt, kardio litt senere i kveld. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5372 : 25. mai 2007, 22:17 »
Så ble den litt kardio i kveld også, en liten tusletur med litt fart i 25-30 minutt. Fint på kvelden og flott temp. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5373 : 26. mai 2007, 13:00 »
I morgen anser jeg diett for over for denne gang, i hvert fall for en periode. Gjør nok godt for kropp og sjel å spise litt mer fritt igjen, selv om jeg skal holde meg til et paleolithic-preget kosthold videre også. Magen og kroppen fungerer kjempemessig på dette. Som tidligere nevnt består kostholdet av kjøtt, fisk, egg, nøtter, frukt, grønnsaker og bær. I tillegg tar jeg tran og olivenolje i gode mengder. Utover det søker jeg å unngå det meste av andre matvarer med mindre man blir tvunget i diverse sosiale settinger. Men erfaringen er at et "juskemåltid" 1-2 ganger i uken har liten eller ingen betydning holdt innenfor rimlighetens grenser.

Videre har jeg gjort meg den erfaringen gjennom disse ukene at et karb-fritt kosthold fungerer helt greit, men jeg her seriøst mer tro på å innføre "litt" karbs fra frukt og grønt da jeg føler - og også ser - at det gjør at vekten går noe raskere ned da. Jeg har ingen god grunn til å forklare akkurat det fenomenet, men slik er nå erfaringen. Fordelen med å kjøre "karb-fritt" er at sultfølelsen forsvinner totalt i løpet av en dag eller så.

Å spiser 1-3 måltider pr. dag, hvor kcalmengden justeres tilsvarende selvsagt, går også fint gitt at man øker fettinntaket betraktelig. Å spise et måltid for meg falt mest naturlig å ta på tidlig kveld.

En annen ting, og dette er vel antagelig et resultat av flere ting, men normalt sett var jeg på do og bomme-lommet 6-9 ganger pr. dag som en normal. Pr. i dag etter nytt kosthold er det 1 gang, i sjeldne tilfeller 2. Det tar jeg også som et godt tegn.

Blodsukkeret mitt har stabilisert seg på 4,2,-4,6 mmol/L hver morgen, og de gangene jeg har testet det ca. 1 timer etter måltider er det også i det området, litt avhengig av type mat selvsagt. Noen andre blodprøver har jeg ikke tatt nå, men det kunne vært artig å måle kolestrolet nå sammenlignet med tidligere da jeg normalt sett ligger FOR LAVT i forhold til normalene - men det å ligge for lavt utgjør vel kanskje ingen fare i seg selv uansett ?

Som bildet nedenfor viser så er jeg forberedt på å spise mer mat :
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5374 : 27. mai 2007, 12:13 »
Økt i dag :

3x3 bøy, veldig lett, fin teknikk.
En del 3ere i mark, opp til 125 kg. Lett og fint, teknikken kommer tilbake den. Litt stiv i ryggen når jeg setter meg, men sikkert bare litt stiv. Tøye. Smiley
Fremoverbøyd roing 3x5 bare litt lett pumping etter mark
Millitærpress 3x8
Biceps 1x12


Fin økt i dag. Begynner å øke matinntaket nå, så får vi se hvordan det går. Regner med at jeg øker i noen få uker fremover.

Blir 1,5 timer kardio senere i dag, akkurat nå er det altfor varmt både for meg og hunden.

Apropo hunder, i går fikk vi enda et valpekull ! 4 stykker ble født, men hvorav en  dessverre var død  Cry. Litt rart med det, men det er alltid trist når man ikke får liv i en av de. Men hadde heller ikke den letteste veien til verden, han kom nemlig gale veien. Så om han ikke hadde snudd seg fordi han var død i mors liv eller om fødselen var for tøff vites ikke, men etter 30 minutt med gjenoppliving ga vi til slutt opp. Begraver han i dag. De 3 andre, tisper alle 3, ser i hvert fall veldig sunne og friske ut og det mangler ikke på morsfølelsen hos tispemammaen for å si det slik ! Utover det gikk fødselen fint, det er spesielt å være med på noe slikt. Riktignok stod dyrlegen en litenn periode og slipte kniven for å ta et keisersnitt, for utsiktene så ikke gode ut, men plutselig kom den ei lite jente ut på den naturlige måten - og da var det heldigvis gjort.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5375 : 27. mai 2007, 12:15 »
uff da..
Slikt er alltid trist.
Sad
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5376 : 27. mai 2007, 19:43 »
Så ble det halvannen time i skogen i dag - litt slappere tempo enn vanlig, men like fullt en fin tur. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5377 : 28. mai 2007, 10:04 »
Gratulerer med nye valper! Trist med den ene som døde, men dere får holde fokus på dem som klarte segt fint.  Smiley

Regner med bilder dukker opp snart.  Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5378 : 28. mai 2007, 10:17 »
Ja da, vi tar oss pent av de 3 andre. Han som døde er nå gravlagt i hagen.

Bilder har jeg - har i grunn mange også, men i hvert fall et lite utvalg av dette kullet :
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5379 : 28. mai 2007, 10:18 »
Noen til :
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5380 : 28. mai 2007, 10:18 »
Og et siste med den meget stolte, og flinke, mor. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5381 : 28. mai 2007, 17:03 »
Å, så søte de er! Håper jeg får hilst på dem før de flytter ut.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5382 : 28. mai 2007, 17:41 »
Vi får satse på det !!

Det blir en uke i juli hvor vi har alle 10 (!!!) her.... 10 små nøster som løper over alt... Ohmy Ellers så forsvinner vel disse om ca. 8 uker da tenker jeg.




Forøvrig, litt kardio av ymse slag i dag : to separate turer med hundene, et blodspor og ringtrening med en hund. Kardio og kardio .... aktivitet i hvert fall.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5383 : 28. mai 2007, 18:07 »
Dagens sitat :

The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, got told that you're a god or a total bastard. The iron will always kick you the real deal. The iron is a great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. I have found the iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.

- Henry Rollins
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: UpAndComming - walking the paleolithic way
« #5384 : 29. mai 2007, 07:59 »
Se det ja! Flotte bilder!  Cheesy Fikk NESTEN lyst på valp igjen.  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!