Skrevet av Emne: UpAndComming - marathon completed!  (Lest 488103 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6135 : 02. desember 2008, 12:50 »
Think er en bil som går på møkkete polsk kullkraft.

Må innrømme at jeg har prøvd å kjøre en slik el-bil, og det kan best beskrives som å kjøre en parkbenk...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6136 : 02. desember 2008, 12:55 »
Think er en bil som går på møkkete polsk kullkraft.

Må innrømme at jeg har prøvd å kjøre en slik el-bil, og det kan best beskrives som å kjøre en parkbenk...

mer muskler i ræva hjelper.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6137 : 02. desember 2008, 13:05 »
Minsker det skranglinga og ustabiliteten?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6138 : 03. desember 2008, 19:39 »
Enkelt og greit - 5,5 km løpetur. Tungt i løssnøen, men temperaturen er flott og landskapet enda bedre.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6139 : 04. desember 2008, 09:01 »
En tanke bekymret for leggene min, det være seg i forhold til beinhinnebetennelse. Ingen tegn på det enda, men det murrer ørlite - og siden jeg har slitt emd dette tidligere tar jeg det litt forsiktig. Blir derfor en sykkeltur i dag og en langtur på beina lørdag og søndag tenker jeg. Med all snøen som er kommet nå er vel mulighetene for harejakt heller små... Sad

Men sykkel innendørs på mølle fungerer fint så lenge man har en film å se på, det er drepende kjedelig å se i samme veggen over lengre tid. Hvit er liksom hvit uansett.... what

Et par tanker om løpingen forøvrig. Begynner å få tro på at å fullføre ikke skal være noe stort problem, og med å fullføre mener jeg under 5 timer. Tror 4 timer også skal være mulig, spørsmålet nå er vel heller om man skal gå for 3:30 og legge på treningen deretter, eller være noe mer bedagelig. Må nok tygge litt på den der fremover.

Legger opp til ca. 1700 km løping fra 1/1 frem til maraton i slutten av september i så fall, periodisert etter alle kunstens regler. Første halvmaraton skal løpes i slutten av mars i bedagelig tempo, og øker langturene sakte men sikkert deretter slik at det blir noen 3-milsturer gjennom sommeren. Men igjen, dette betinger at skader etc. ikke blir noe reelt tema. Den som lever for se. Sper helt sikkert på med diverse sykkelturer også for variasjonen sin del, og de lange gåturene kommer selvsagt i tillegg.

Vekta? Ingen store planer annet enn at den skal ned. Langt ned....  >Cheesy
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6140 : 04. desember 2008, 11:59 »
Blir en solid mengde det der. Hvordan kommer du til å legge det opp med tanke på fordeling av intervaller og langkjøring? Hvor rolig kommer du til å ta det på de rolige turene? : )

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6141 : 04. desember 2008, 12:12 »
Planen er vel å kjøre de lange langturene 1 gang i uka med stigning hver uke, 4 uke litt lavere, før nye tre uker med progresjon - dog noe overlapp mellom disse 3-ukerssyklusene. Utover det regner jeg med 3-4 "koseøkter" á 5-8 km pr uke i tillegg til ei intervalløkt i uka, evnt. fartslek i skogen. Intervallene blir vel hovedsaklig av den lange typen.

Langturene kommer jeg nok i all hovedsak til å kjøre på asfalt og heller ha de andre turene i skog og mark. Fartsmessig så kommer jeg nok til å løpe litt på puls på de lange turene og legge meg sånn rundt 140 tenker jeg, disse 5-8 km turene kjøres nok noe raskere rent pulsmessig. Lenge siden jeg har testet nå, men jeg skal ha en makspuls på ca. 196, kanskje bittelitt under, sånn for å sette det i perspektiv. Men nå i starten så vil nok pulsen ligge noe høyere på langturene men jeg regner med dette bedrer seg med tiden. En sist ting er vel at disse rolige turene kanskje blir kuttet litt nå i starten som et ledd i progresjonen over tid.

En typisk ute litt ute i opplegget blir da f.eks. :

Mandag : 5 km rolig
Tirsdag : 8 km rolig
Onsdag : fri
Torsdag : 6x1000 meter, evnt. farstlek
Fredag : 5 km rolig
Lørdag : fri, evnt. 5 km rolig eller sykkeltur
Søndag : langtur, alt fra 15-32 km


Innspill eller tips?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6142 : 04. desember 2008, 19:45 »
1.5 time langkjøring i dag. Pulsen fin og rolig, fin økt helt enkelt. Merker at det er betydelig lettere å holde pulsen under kontroll nå og også greit å holde i sone 1. Får ta med seg den fremgangen en har.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6143 : 05. desember 2008, 21:34 »
Puls i sone 1 under løping?! Er det mulig?? Du begynner å komme i form, mann!  Cheesy

Vær obs på beina dine nå da. Høres fornuftig ut å variere litt slik du har tenkt.  Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6144 : 06. desember 2008, 10:30 »
Det begynner å komme seg i hvert fall, og moro er det. Men som du sier, jeg skal passe på beina. Jeg har tidliigere vært veldig plaget med beinhinnebetennelse og følgelig er jeg varsom for hva som måtte skje på den fronten. Regner med at hyppige skobytter, bruk av skog og mark samt avveksling med sykkel skap bidra til å få det på stell. I hvert fall mye enklere når man er bevist på dette og ikke plutselig står midt oppe i problemet. Og det blir vel en tur til løplabbet på nyåret tenker jeg.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6145 : 06. desember 2008, 10:54 »
jeg er imponert!
Hvordan går det med vekta nå? Jeg tipper du er for tung, og at det er grunnen til at leggene murrer.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6146 : 06. desember 2008, 14:13 »
88,9 kg i dag tidlig, og du er nok inne på noe i forhold til tyngden ja. Det blir på en måte litt "brå" overgang i forhold til hva man er vandt med. Så det er ingenting annet å gjøre enn å senke vekta.

Har foresten vært å kjøpt et sett av forsvarets truger i dag, så kan en jo håpe at det er mulig å holde jakta i gang litt til også. Ligger vel omtrent halvmeteren her nå, og det blir i meste laget å vabbe i, ikke minst at det trengs en som kan måke snø - det tror jeg de har glemt i år  what
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6147 : 06. desember 2008, 16:55 »
Intervaller i dag, og for å prøve en litt ny vri delte jeg i to og doblet antallet. Altså 8x2 minutt, 1 minutt pause mellom. Erfaringen ble at dette var lettere å gjennomføre, men det har kanskje mest å gjøre med at jeg sliter litt med å tilpasse farten etter lengden enda. Øvelse gjør mester. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6148 : 06. desember 2008, 18:50 »
UAC, du er nå lettere (mindre tung) enn meg... VENDETTA!  Angry

Spis godt nå, du må varme opp til jula vettu!  Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: UpAndComming - den lange veien mot den lange veien
« #6149 : 06. desember 2008, 20:04 »
For å si det slik - dagens middag bestod av følgende :

400 gram kjøttdeig
200 gram revet Jarlsberg vellagret
2 ts Dijon sennep
Salt, pepper + grillkrydder
1 hakket rødløk
3 egg
8 fedd hvitløk... Grin

Alt sammen mikses godt sammen og stekes som hamburgere, men kun 2-3 minutt på hver side på middels varme slik at de er bittelitt rå inni - da blir de nemlig saftigst.

Til dette hadde jeg hjemmelaget risotto, lagd på følgende måte :

3 dl arborio
ca. 1.5 liter kraft
1 hakket løk
100 gram revet Jarlsberg, vellagret

Løken stekes litt i GODE mengder smør, før ris tilsettes og "svis" bittelitt, for deretter å koke på "risottovis". Osten tilsettes til slutt.

Nå er jeg, forsiktig fortalt, jævlig mett. Så i skrivende stund er det mulig du er den letteste igjen. Og om det er noen trøst har jeg 2 kg ribbe i kjøleskapet ferdig saltet og pepret så jeg blir nok mett i morgen også... Grin

Men jeg har stygge planer for vektutviklingen fremover...  >Cheesy

Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!