Skrevet av Emne: Hva er deres motivasjon?  (Lest 4820 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hva er deres motivasjon?
« #15 : 27. september 2008, 14:19 »
Jeg tror faktisk det starter med chicks for de aller aller fleste - i en sped kombinasjon med street-rezpekt! Etter hvert som den enorme tilgangen på chicks gir begrenset med spenning, får man sakte men sikkert en sunnere mening med treningen, og tilslutt går det over i kontrollert galskap der det gode sosiale miljøet blir den viktigste faktoren for det man holder på med. Gud bedre så mye rare, men utrolig hyggelige folk, man møter hvis man interesserer seg for og dyrker kraftsport.
Trur jeg og. Dog var det aldri grunnen til at jeg sjøl begynte. Mobbing var vel heller grunnen.. Tongue Blir ikke mobba lenger nå, for å si det sånn, men folk blir jo voksne og.

Har ikke så veldig erfaring med miljøet du nevner der, jeg har jo stort sett trent alene eller i kjellern eller sånn. Går ikke på gymmet for å bli kjent med folk, liksom, så om man ikke kjenner fra før dem som trener der blir det jo litt vanskelig. Kjedelig. Spesielt om man trener på SATS, som undertegnede, der det bare er biceps- og tredemølle-folk.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Hva er deres motivasjon?
« #16 : 27. september 2008, 14:50 »
Hvilken klasse og alder?
---------------------------------------------------------

Min motivasjon nå er å holde kroppen sunn og sterk.  Før var det vel en kombinasjon om å bli stor og kraftig (noe jeg aldri ble), men etterhvert ble styrken viktigst uten at jeg på noen måte har oppnådd noe som helst innen styrkeløft. Grin
Etter å ha blitt voksen og noen års pause med styrkeløft så ble målene og komme opp i samme styrke som jeg hadde som junior selv om jeg har bechtrevs.  Det har jeg faktisk klart i bøy,benk og sammenlagt, men mangler 5 kilo i markløft.  Det får bli mitt neste mål.  Selv om jeg er ca 10 kilo tyngre nå enn som junior og løfter bare bittelitt mer så er jeg fornøyd med det.

Jeg har en tendens til å slutte med styrkeløft hver vår og sommer og da sier jeg at jeg ikke skal være med igjen, men så kommer høsten og vinteren og da er det påan igjen. Grin  På den måten kommer jeg jo aldri noe mye lengre, men jeg holder da sykdommen nogenlunde i sjakk. Wink

Senior +125

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Hva er deres motivasjon?
« #17 : 27. september 2008, 14:57 »
Det som motiverer meg er å gå ut av gymmet å vite at jeg har økt i styrke siden sist trening, at jeg imøtekommer fysiske utfordringer på jobb, samt at man ser bedre ut!
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hva er deres motivasjon?
« #18 : 27. september 2008, 17:06 »
Senior +125
Lykke til med det.  Hva tar du idag?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Hva er deres motivasjon?
« #19 : 27. september 2008, 17:53 »
Det er mange år siden jeg selv var aktiv, men er likevel en del av miljøet som tillitsvalgt. Min motivasjon er uten tvil miljøet. Her er vi sammen gammel som ung og vi elsker denne sporten. Å være sterk er en av de 3 opprinnelige målene: Citius, altius , fortius -  raskere, høyere, sterkere, -  og er fantastisk. Dette er få idretter forunt.

Når dette er sagt, må jeg innrømme at jeg var en av dem som kom med slengbemerkninger om Electra etter VM i Stavanger. Jeg mente hun hadde en unik sjanse til å få en VM-medalje i benken, og visste ingenting om hennes spiseforstyrrelser. Ingen unnskyldning for dette, for selvsagt burde jeg ha tatt signalene. Synes ikke dette forumet er rette plass for mine unnskyldninger, så det tar vi personlig når vi treffes.

Styrke er en fascinerende ting. Å løfte mest er utrolig - å være sterkest!! Tenk hvordan man kan føle seg. Likevel er det flere utøvere som føler seg som ”dritt” selv om de er utrolig steke. Min motivasjon er derfor likevel miljøet. Dette er unikt!

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Hva er deres motivasjon?
« #20 : 27. september 2008, 17:57 »
Hovedmålet er rett og slett å bli så sterk som jeg overhodet kan med mine forutsetninger. Delmål er 200kg (med benkskjorte) i -82,5kg, få konkurrere internasjonalt og en gang dra 300 i mark.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Hva er deres motivasjon?
« #21 : 27. september 2008, 18:38 »
Lykke til med det.  Hva tar du idag?

300 med belte, har bare trent to og et halvt år. Kjørt styrke program siste 5mnd.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hva er deres motivasjon?
« #22 : 27. september 2008, 23:22 »
300 med belte, har bare trent to og et halvt år. Kjørt styrke program siste 5mnd.
Over 20% økning på to år når du allerede har kommet såpass høyt? Da skal jeg spise hatten min, eller capsen.Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Hva er deres motivasjon?
« #23 : 28. september 2008, 00:37 »
Over 20% økning på to år når du allerede har kommet såpass høyt? Da skal jeg spise hatten min, eller capsen.Smiley
Tror det kan gå, kanskje på kortere tid å. Med tolv uker på Dietmar økte jeg 30 kilo i mark så tror jeg har mere og hente med riktig trening.
Hvis helsa holder Smiley, blir fort syk vis treningen blir for tung

Utlogget tobiasht

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 809
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 809

Sv: Hva er deres motivasjon?
« #24 : 07. oktober 2008, 01:45 »
Alle de man møter! Det og finne seg ett mål og trene mot det.. Gi alt og gi jernet.. Føle seg død på kvelden der man ikke orker å løfte en arm... Cheesy
Norges 4. Sterkeste Mann (-90kg) 2012
Norges Sterkeste Mann (-90kg) 2010
Norges 3. Sterkeste Mann (-90 kg) 2009

Medlem av Kristiansand Strongteam

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Hva er deres motivasjon?
« #25 : 07. oktober 2008, 01:49 »
Min motivasjon er fremgangen.. snakke med mye trivelige folk på trening. og være på treningsforumet Grin
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Hva er deres motivasjon?
« #26 : 06. august 2009, 16:57 »
Tror det finnes to forskjellige motivasjoner, ytre motivasjon og indre motivasjon.

Ytre er når grunnen er ytre faktorer.
Indre er når du gjør det for indre faktorer.
Og indre motivasjon varer mye lenger en ytre motivasjon.



Mine ytre motivasjoner er for å se bra ut blant babesa og være sterkere en andre.

Mine indre motivasjoner er at det gjør meg mere selvsikker, og jeg synes det er gøy å hele tiden konkurer med meg selv om å bli bedre. Pluss at jeg har lyst til å se muskuløs ut.
sterk,blid og ronkefri

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva er deres motivasjon?
« #27 : 06. august 2009, 16:58 »
Min motivasjon får jeg av treningsmål, og resultatene jeg oppnår.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Hva er deres motivasjon?
« #28 : 06. august 2009, 16:59 »
Signerer den!

dave the brave

  • Gjest
Sv: Hva er deres motivasjon?
« #29 : 09. august 2009, 03:50 »
Glimrende svar Gilberg! Honnør gitt. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du sier, og støtter deg 100% i f.eks. den om at vi aldri kan gi oss når vi først har kommet så godt i gang, og jeg tror også det er masse økninger å hente på veien når vi får taket på det:)
Jeg kan fortelle sånn kjapt at jeg gikk rundt som rusmisbruker i tenårene og leta etter noe å drive med, et sted hvor jeg kunne utfolde meg, bruke evnene mine, og yttrykke meg på en måte så at jeg ble forstått. Fotballen var blitt altfor kjedelg, jeg hadde altfor krefter og frustrasjon. Jeg likte å "pumpe jern" og leste blader med Ronnie Coleman fra det første året han vant Mr. Olympia bl.a. (og Kirk Karwoski, som jeg senere møtte på VM i Stavanger i 2006;)
Som 18-19åring trodde jeg alt håp var ute, at jeg hadde ødelagt så mye at det ike var mulig å rette det opp igjen, at den insatsen jeg evt skulle kune legge ned fra nå av ville bli forgjeves uansett. Men jeg hadde et håp, en tro i hjertet mitt om at det fantes en ny sjanse. Jeg ba til Gud om å få livet tilbake, en mulighet til å vise meg sjøl og dem jeg er glad i hva som bor i meg. Og jeg fikk håp, styrke og mot til å ta fatt på det livet jeg levde i den tunge enden, med en kroppsvekt på 75 kg:( ( Jeg begynte på skolen igjen(skal ta siste eksamen nå til jul, 11 år etter jeg begynte på videregende skole, en enorm seier å ikke ha gitt seg)
Jeg fikk meg jobb på gård, måka møkk og høyballer, og begynte å løfte jern. Gymlæreren min, Geir Ottar Olsen, lærte meg sumomarkløft, som jeg begynte å trene hyppig, med enorm innsats:) Jeg fant videoer på nettet med Ano Turtiainen, Ed Coan, Bill Kazmaier osv osv, og fikk voldsom interesse for dette. Også strongman likte jeg, og har i disse dager lyst til å begynne for alvor ed dette ved siden av styrkeløft. Og en dag vet jeg at jeg kommer til å løfte vekter som ingen andre hadde trodd når jeg begynte å snakke om dette her. Og jeg vet at du også kan få oppleve det samme Einar. Unner deg det, og håper å få se det. Er vi enige om at det er lenge til noen av oss kommer til å gi seg?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!