Skrevet av Emne: Jente kalte pakistaner for pakkis, pakistaner slår ned og går fri  (Lest 5203 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Som det sies i overskriften, weird!

Finner ikke artikkelen, men leste den nettop i en avis på jobb. Samme kan det være, og det forundrer vel ingen i dette fantastiske landet at når ei jente sier "pakkis" til en pakistaner og han slår henne ned så hardt at han blir bevisstløs, så får han et par dager i fengsel og den meget harde bot på 8000kr. Dog det mest oppsiktsvekkende, eller ikke, for vi er jo så antirasistiske i Norge, er at retten la vekt på at kvinnen hadde ytret et rasistisk ord, og derfor ikke gav mannen noe erstatningskrav!! Javel, ikke pent av kvinnen, men så vidt jeg vet er det ytringsfrihet i dette landet. Derimot kan ingen ta seg den friheten å slå ned noen, slik at personen får skader og i verste fall kan dø. Det mener ikke det norske rettsvesen.

Sa brura

Utlogget Stormbringer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Som det sies i overskriften, weird!

Finner ikke artikkelen, men leste den nettop i en avis på jobb. Samme kan det være, og det forundrer vel ingen i dette fantastiske landet at når ei jente sier "pakkis" til en pakistaner og han slår henne ned så hardt at han blir bevisstløs, så får han et par dager i fengsel og den meget harde bot på 8000kr. Dog det mest oppsiktsvekkende, eller ikke, for vi er jo så antirasistiske i Norge, er at retten la vekt på at kvinnen hadde ytret et rasistisk ord, og derfor ikke gav mannen noe erstatningskrav!! Javel, ikke pent av kvinnen, men så vidt jeg vet er det ytringsfrihet i dette landet. Derimot kan ingen ta seg den friheten å slå ned noen, slik at personen får skader og i verste fall kan dø. Det mener ikke det norske rettsvesen.



Så retten mener at det er greit å slå kvinnfolk så lenge en er blitt kalt pakkis??? Hadde nok blitt sint om noen kalte meg pakkis også, men det er jo fordi jeg ikke er pakkis. Uansett så hadde jeg ikke slått pga en sånn filleting. Skjønner ikke at de klikker over å ha blitt kalt pakkis, pakkiser kaller jo hverandre for pakkiser også. Liker han ikke ordet så er det jo bare å flytte hjem igjen.
"lead with speed - follow with power".

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Dakkar lederen for produksjons avdelingen i hennig olsen is ,som har Pakistanske arbeidere, "Vi har dårlig tid PAKK-IS" wooaæh :p

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Dette er i utgangspunktet en vanskelig sak da vi ikke vet de bakenforliggende faktorene. Hvis denne jenta ved en rekke anledninger har ytret rasistiske bemerkninger kan det tenkes at denne gangen var det som fikk begeret til å flyte over. Vi er dessverre ganske raske til å trekke en slutning basert på hvordan det blir fremstilt i media, men burde kanskje gjøre oss opp en mening hvor vidt hele sannheten blir fortalt.

Det sagt; vold løser aldri et problem - det skaper bare nye problemer og jeg mener selvsagt ikke at det hjelper å slå henne ned av den grunn. Hvor streng dom dette skal medføre skal jeg heller uttale meg om da jeg ikke innehar den nødvendige profesjonsutdannelsen til å kunne uttale meg. Videre kan jeg si at jeg er selv av utenlandsk opprinnelse, har bodd her i nesten 23 nå (er snart 24) og føler meg like norsk som alle andre, men merker at visse mennesker har enkelte fordommer mot de som ikke ser ut som en selv, og har fått merke dette ved visse anledninger. Jeg har for øvrig både norske og "utenlandske" venner, og da også pakistanske bekjente. Hyggelige folk som jeg har ledd mye med og som pleier å kalle meg "guling". Det at jeg da kaller de "pakkis" er helt greit for de så lenge vi vet at det kun er kameratslig mobbing, men saken stiller seg nok noe annerledes hvis uvedkommende hermer etter denne oppførselen.

Uansett; dette er som sagt en vanskelig sak og jeg tror folk ikke bør trekke slutninger altfor fort da dette kan være med på å skape uriktige fordommer og synspunkter. Selv om en pakistaner handler galt betyr selvsagt ikke det at alle er av samme oppfatning. Vi er, uavhengig av etnisk opprinnelse, individer med ulike meninger og synspunkter.


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Helt sjukt. Stikk av svin!

Jeg er ingen rasistisk person, det finnes idioter i alle kulturer og overalt på jorda. Men slike situasjoner som dette irriterer meg grenseløst. Samma som når jeg eller en annen hviting (var det rasistisk mot hvitinger? Svarting er jo definitivt rasistisk) kommer i en diskusjon med en mørkhudet, eller noe så blir det alt for ofte sett på som rasistisk, alt handler om rasisme disse dager.

Utlogget EirikOut89

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 824

  • 178cm, 92kg
Helt sjukt. Stikk av svin!

Jeg er ingen rasistisk person, det finnes idioter i alle kulturer og overalt på jorda. Men slike situasjoner som dette irriterer meg grenseløst. Samma som når jeg eller en annen hviting (var det rasistisk mot hvitinger? Svarting er jo definitivt rasistisk) kommer i en diskusjon med en mørkhudet, eller noe så blir det alt for ofte sett på som rasistisk, alt handler om rasisme disse dager.
Les innlegget over. Smiley
Bøy: 2x160kg (4x155kg)
Benk: 1x130kg (8x105kg)
Mark: 1x210kg  (7x180kg)
Militær: 1x80kg (7x70kg)
Chins: 13 stk. (5x+20kg)
Dips: 32 stk.
Stangroing: 5x120kg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=30529.0

"I could do this aaall day!"

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

en pakistaner er en pakkis bare i en forkorta versjon.. må være lov å si det! Grin

pakkis=pakistaner..

Utlogget [HE-Man]

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 287
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 287

  • Sheiko
Om du ikke har en kilde står dine argumenter svakt. Men er ingen hemmelighet at norges rettsvesen nesten er dårligere en sharia lovene. Norges rettsvesen er en spøk. Det er i flere tilfeller virkelig ubrukelig.

Men jeg vil høre alt. Sa hun oppfordret eller uoppfordret "pakkis"? Hva skjedde først? Jeg hadde syntes at en straff på oppimot 20 år hadde vært passende, om det skjedde som du skrev det. Problemet er at da hadde skatten blitt høy.

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

noen som har link?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Få jæveln ut av landet.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Om du ikke har en kilde står dine argumenter svakt. Men er ingen hemmelighet at norges rettsvesen nesten er dårligere en sharia lovene. Norges rettsvesen er en spøk. Det er i flere tilfeller virkelig ubrukelig.

Men jeg vil høre alt. Sa hun oppfordret eller uoppfordret "pakkis"? Hva skjedde først? Jeg hadde syntes at en straff på oppimot 20 år hadde vært passende, om det skjedde som du skrev det. Problemet er at da hadde skatten blitt høy.
Hva i all verden er det du babler om? Tongue "Oppfordret eller uoppfordret? Hva mener du med det da, vil du vite om hun fikk beskjed om å si "pakkis" eller ikke?

20 år..? Skatt..? What....? Tongue

Nuhvel, i linken Evis la inn stod det at det skal ha "svartnet" for pakistaneren (eller pakkisen, om du vil.) Dette skal jo selvfølgelig være formildende i en sak. Dessuten var det usikkert om hun faktisk hadde kalt ham "pakkis", og dette virket formildende i tiltaltes favør. Naturlig nok.



Det siste der er sarkasme, for de som ikke skjønte det.

The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

..og jeg kjenner atter en gang at jeg er svært takknemlig for at rettsvesenet i Norge er styrt av jurister og at lovverket har blitt utviklet gjennom politiske prosesser fremfor at folka på tf skulle tatt seg av det.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Oki, hvis jeg har bodd i Pakistan, hadde jeg ikke slått ned et evnt. menneske der hvis ei dame der hadde kalt meg norg. Og hadde jeg slått ned ei dame der fordi hun kalte meg norg tror jeg nok det er jeg som ville endt opp med straff....
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Waal

  • Gjest
"Han dro dermed jenta ned fra en fastmontert krakk slik at hun fallt i gulvet og slo hodet."

Hun burde brukt hodet i forkant!
Man sier ikke ting som kan oppfattes gall til pakistanere!

Men jeg synes ikke han hadde trengt å skade ho, han kunne vel kalt henne for hore eller hva nå enn de mener om norske jenter...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!