Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 345347 ganger)

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1290 : 08. februar 2009, 17:36 »
alt i GT stemmer, alt i NT stemmer, det er bare det at når Jesus kom igjenn ble det nye regler osv, Gt er for at vi skal forså visse ting og hvorfor det var,ble og er sånn den dag idag å den gang det var. siste innlegg fra min side.

Alt i GT stemmer, er det så?

Kort sagt så ville det slå føttene under det meste av grunnlaget for vitenskapelige teorier og historie. Med all respekt, men å påstå noe slikt er som å be om å bli latterliggjort.
Jeg skal innrømme at jeg har mine tvil om at du virkelig tror på det du skriver, men det gjør ikke debatten mindre interessant av den grunn.

Er det noe som helst i GT som kan bekreftes av noe som helst? Ble virkelig universet skapt i løpet av 6 dager? Skjedde syndfloden? Burde ikke slikt legge igjen gologiske bevis? Har det aldri vært istider? Hva med dinosaurene? Et slikt verdenssyn besvarer dessverre ikke mange spørsmål, men greit nok.

Det jeg lurer på, og som jeg ønsker du kunne tatt deg tid til å besvare er følgende; Hva er det som gjør den kristne troen sann, sammenlignet med andre religioner? Er det slik at andre religioner er basert på falske guder? Du er kanskje klar over at alle religioner hevder at nettopp de er sanne, mens alle andre er falske. Har du noen gang prøvd å betrakte religoner fra et objektivt ståsted?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1291 : 08. februar 2009, 17:38 »
Alt i GT stemmer, er det så?

Kort sagt så ville det slå føttene under det meste av grunnlaget for vitenskapelige teorier og historie. Med all respekt, men å påstå noe slikt er som å be om å bli latterliggjort.
Jeg skal innrømme at jeg har mine tvil om at du virkelig tror på det du skriver, men det gjør ikke debatten mindre interessant av den grunn.

Er det noe som helst i GT som kan bekreftes av noe som helst? Ble virkelig universet skapt i løpet av 6 dager? Skjedde syndfloden? Burde ikke slikt legge igjen gologiske bevis? Har det aldri vært istider? Hva med dinosaurene? Et slikt verdenssyn besvarer dessverre ikke mange spørsmål, men greit nok.

Det jeg lurer på, og som jeg ønsker du kunne tatt deg tid til å besvare er følgende; Hva er det som gjør den kristne troen sann, sammenlignet med andre religioner? Er det slik at andre religioner er basert på falske guder? Du er kanskje klar over at alle religioner hevder at nettopp de er sanne, mens alle andre er falske. Har du noen gang prøvd å betrakte religoner fra et objektivt ståsted?
Ikke alle religioner hevder at alle andre religioner er usanne.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1292 : 08. februar 2009, 17:50 »
Ikke alle religioner hevder at alle andre religioner er usanne.

Greit, vi holder oss til de 3 store: Kristendommen, Islam og Hinduismen.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: allmektig Gud
« #1293 : 08. februar 2009, 18:20 »
Nja, hinduismen er ganske fleksibel. Mener å ha lært i KRL at det fantes kristen-hinduister.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1294 : 08. februar 2009, 18:22 »
Hvor mange ganger har Hansimann proklamert sitt siste innlegg?

tre?
Sa brura

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1295 : 09. februar 2009, 08:12 »
Hvor mange ganger har Hansimann proklamert sitt siste innlegg?

tre?

Alle gode ting er tre.


Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #1296 : 09. februar 2009, 11:38 »
Alle gode ting er tre.

"Og med det fjerde må vi le." ? I alle fall i dette tilfellet!  Grin

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1297 : 09. februar 2009, 13:02 »
Kilder og interessant og kritiske bøker dere bør lese om dere skal få svar på HELE tråden.. (snakket med en venn av sjølen som er utdanna professor i et eller annet på universitet og har studert Teologi, og skrevet en rekke bøker..)
Han har mange tusen bøker og lånte bort 5 til meg igår da han mente jeg burde lese de..

1: Bjørn Are Davidsen - Da Vinci Dekodet
(http://www.dagbladet.no/kultur/2004/08/02/404410.html, http://frikirken.no/index.php?f_c_id=875...
Masse kilder på google.no.. les boka! MEGET INTERESSANT!

2: Espen Ottosen - Guds Stemme, Er bibelen til å stole på? (handler om Bibelen forhold til oppdatering, fjerning, og idag osv..
http://www.aftenposten.no/meninger/spaltister/ottosen/

3: Oskar Skarsaune - Skaperkoden (Har moderne vitenskap knekket den?)
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3454489&rom=MP
Masse kilder på google.no
MÅ LESES..


Her gir jeg dere tips på 3 bøker som dere ABSOLUTT børr lese.. Smiley MENER DET!
Interessant, og kommer med litt lange kanskje, men flotte svar på ALT topicen her har tatt opp tror jeg.

Ta en sjans.. les.. kan ikke bli dummere av det. Smiley

Btw; Til den som skrev at kristne er ofte dumme folk.. Nesten alle i min menighet er topp-ledere, leger og ingeniører.. alle mine kompiser og studentmenigheten i salem studerer juss, medisin og ingeniør..
Jeg er en av de få som gikk yrkesfag og har håndtverk-utdanning Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1298 : 09. februar 2009, 20:24 »
1.første linkene fungerer ikke. edit: må fjerne punktum på slutten av linken, men har ikke tid til å lese nå, må dusje NÅ! mener dama Sad
Uanesett, at DaVincikoden er veldig spekulativ er da ikke nytt.... hvis det er det det handler om..
Edit2: DaVincikoden tar jo mye av bibelen og eksistensen av jesus for god fisk, uten spørsmål. Tror du ateister holder DaVinciKoden "hellig"?

2. Er det noe spesielt her du mener vi bør lese? Hva? og hva og hvilke spørsmål i trådene er det du mener de tar for seg?

3.tredje link. Nei, jeg kjøper ikke en bok! Alt vi referer til ligger tilgjengelig på nettet. Hva er argumentene? du bør da vite de ettersom du mener de svarer på endel spørsmål her.

Nei, kristne er ikke dumme. Men de inngår ofte utrolige kompromisser for å samsvare troen med utdannelsen, eller blander ikke inn logikk i det "spirituelle"/barndomstroen i det hele tatt.

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #1299 : 09. februar 2009, 20:29 »
Sitat
Ta en sjans.. les.. kan ikke bli dummere av det.  Smiley
Jeg vil ikke bli hjernevaska, så står over  Wink

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #1300 : 09. februar 2009, 21:13 »
Jeg vil ikke bli hjernevaska, så står over  Wink

skal han si det samme om forskning.

den kmmer du ikke unna med. les det, så tenk over det og mest sannsynsligvis kommer du fram til at det bare er tull uansett.

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1301 : 09. februar 2009, 21:53 »
1.første linkene fungerer ikke. edit: må fjerne punktum på slutten av linken, men har ikke tid til å lese nå, må dusje NÅ! mener dama Sad
Uanesett, at DaVincikoden er veldig spekulativ er da ikke nytt.... hvis det er det det handler om..
Edit2: DaVincikoden tar jo mye av bibelen og eksistensen av jesus for god fisk, uten spørsmål. Tror du ateister holder DaVinciKoden "hellig"?

2. Er det noe spesielt her du mener vi bør lese? Hva? og hva og hvilke spørsmål i trådene er det du mener de tar for seg?

3.tredje link. Nei, jeg kjøper ikke en bok! Alt vi referer til ligger tilgjengelig på nettet. Hva er argumentene? du bør da vite de ettersom du mener de svarer på endel spørsmål her.

Nei, kristne er ikke dumme. Men de inngår ofte utrolige kompromisser for å samsvare troen med utdannelsen, eller blander ikke inn logikk i det "spirituelle"/barndomstroen i det hele tatt.

Nei, jeg skjønner at de fleste ikke TROR på davinci koden osv.. Men den inneholder veldig mange av spørsmålene alle egentlig lurer på.. Til og med jeg lurer såklart på mye. Smiley

Spesielt syntes jeg "Guds stemme" -Er bibelen til å stole på, fra Ottosen er meget tung, men tar opp alt som folk snakker om ang dette med tolking og forskjellige tolkninger og det store kirkemøte, den katolske kirkes opplegg og Martin Luther osv osv.. Verdt å lese for deg som lurer.

Noen poengterte her om jeg hoppet i stolen når den blasfemiloven ble fjerna.. hehe, jeg sier det på trøndersk: "Shiiit æ tii"..
Alle skal få si hva de vil, men da må de tåle motstand også.. eks: Muslimene som ikke tålte vi tegnet mohammed, når de dreper og herjer, brenner ting osv..
Vi må alle tåle litt. Smiley

Men vi som kommer med "det glade budskap" om at Gud elsker deg og at du er planlagt og Jesus døde for deg så du kunne få gå fri, vi lærer medmenneskelighet og derfor ville ikke jeg personlig ha tegnet mohammed eller noe slik.. fordi jeg tror om alle bare gidder å smile litt mere og hjelpe hverandre litt mere, så kan verden bli ganske mye bedre.

Ang blasfemiloven; Gud er Gud uansett.. Han klarer seg uansett hva noen bestemmer ang blasfemi.. tror ikke akkurat han blir såra. Smiley hehe Smiley

-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1302 : 09. februar 2009, 21:54 »
skal han si det samme om forskning.

den kmmer du ikke unna med. les det, så tenk over det og mest sannsynsligvis kommer du fram til at det bare er tull uansett.

Takk for den støtten Smiley Jepp, vi kan alle sammen si bare: "såklart vil de som tror si dèt, og de som ikke tror, si dèt..."
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1303 : 10. februar 2009, 00:44 »
Btw; Til den som skrev at kristne er ofte dumme folk.. Nesten alle i min menighet er topp-ledere, leger og ingeniører.. alle mine kompiser og studentmenigheten i salem studerer juss, medisin og ingeniør..
Jeg er en av de få som gikk yrkesfag og har håndtverk-utdanning Smiley

http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_authority

Nesten alle i din menighet er toppledere, leger, rettsvitere og ingeniører? Virkelig? Din menighet har da sannsynligvis en utdanning som langt overstiger et representativt utvalg av befolkningen forøvrig. Greit nok.

Jeg finner det derimot veldig snodig at leger og ingeniører (kanskje biologer?) bekjenner seg til den samme troen som du har, om alderen på universet, artenes opprinnelse, historien, vitenskap osv. Selvfølgelig finnes de, men som sagt så synes jeg det er veldig merkelig. En lege som setter spørsmålstegn ved evolusjon? Noe av det viktigste de som studerer medisin lærer er vitenskapelig metode og tenkning, dette er grunnlaget for all fremskritt på disse fagfeltene, og er antagelig religionens hovedfiende. Jeg tviler ikke på at det du skriver er sant, men jeg finner det altså litt merkelig.

There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1304 : 10. februar 2009, 01:38 »
Jeg synes denne tråden har blitt lite givende, og har kastet meg av lasset forlengst. Det er synd at folk med ulike meninger ikke i større grad kan respektere hverandre og diskutere noe mer vennlig enn denne tråden har vært eksempel på. Selv tror jeg på Bibelen, eller håper på Bibelen, som jeg pleier å si det. Folk før meg har jobbet hardt med å både bevise og motbevise denne boken, men hva folk tror på må vel kunne være valgfritt? Og er egentlig "beviser" 100% troverdig? (Hva er et bevis?) Bibelen gir folk håp og trøst, og de som bruker Bibelen som frontfigur for onde gjerninger skal visselig få sin dom.
Jeg håper kristne og ikke-kristne kan vise større respekt ovenfor hverandre her inne. Vi har tross alt noe å lære hverandre uansett hvor sikker vi måtte være i vår sak.

Jeg kan takke mange her på TF som jeg er uenig i, men som likevel har bidratt med en del poenger som har fått meg til å tenke over ting i et nytt lys. Både i denne tråden og andre. Takk Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!