Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 345313 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #2325 : 16. mai 2009, 12:00 »
de aller fleste medisiner fjerner kun symptomene og ikke årsaken til smerte.
feks hodepinetabletter,de fjerner ikke årsaken til hodepine,kun smerten.
samme med medisiner mot leddsmerter,de er bare et middel for og fjerne smertesymptomer.
mens et bedre alternativ hadde vært og se på hva som forårsaker smerten i ledd,da feks overbelastning osv.

man bør egentlig se forbi måten skolemedisin behandler sykdommer og lignende på,kan være mye og hente på og se på årsaken og ikke problemet.

Riktig. Men alternativmedisinens problem er at ikke de heller er i nærheten av å forstå kroppen og sykdommers kompleksitet, og vil derfor bare funke ved tilfeller av flaks. Jeg tror at enkelte alternative behandlingsformer, homeopati, nåler osv kan være bra som en del av en behandling, men sjelden den enste og rette måten å gjøre det på.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #2326 : 16. mai 2009, 12:01 »
drar du dette rett ut av rævva?



Meningsløst innlegg da.. MB7 har rett i at skolemedisin hemmer symptomer og ikke går til årsaken til sykdommen. Men per dags dato har vi ingen bedre løsninger på de fleste sykdommer enn skolemedisin, og inntil vi klarer å forstå kroppen og sykdommers kompleksisitet så er vi nødt til å basere oss på skolemedisinen.
Sa brura

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2327 : 16. mai 2009, 12:02 »
Meningsløst innlegg da.. MB7 har rett i at skolemedisin hemmer symptomer og ikke går til årsaken til sykdommen. Men per dags dato har vi ingen bedre løsninger på de fleste sykdommer enn skolemedisin, og inntil vi klarer å forstå kroppen og sykdommers kompleksisitet så er vi nødt til å basere oss på skolemedisinen.

nei det er ikke meningsløst.

bevis og dokumenter please!


Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2328 : 16. mai 2009, 12:04 »
Riktig. Men alternativmedisinens problem er at ikke de heller er i nærheten av å forstå kroppen og sykdommers kompleksitet, og vil derfor bare funke ved tilfeller av flaks. Jeg tror at enkelte alternative behandlingsformer, homeopati, nåler osv kan være bra som en del av en behandling, men sjelden den enste og rette måten å gjøre det på.

viss naturmedisin hadde beviselig fungert hadde det ikke vært naturmedisin, men bare medisin.


De gangene noe sjamanisme,varme hender, healing osv fungerer kan vi nok trygt konkludere med at kroppen behandlet seg selv. noe den ofte vil gjøre.

Homoetapi, vet du hva det er?

det er vann.

INGENTING annet enn vann.

virkestoffet er 1 til 100 opphøyd i 30.
det er ikke EN dråpe i HAVET. 

for å få rett forhold med et molekyl av virkestoffet, vil du trenge alle atomene i solsystemet for å få forholdet 1 til 100opphøyd i 30.

svaret til homeopatene: vannet har huskeegenskaper.
hva med alt det andre det har vært igjennom de siste 4milliarder årene? urin, avføring osv.

http://www.youtube.com/watch?v=8KbLHii8M2A#noexternalembed

richard dawkins snakker om homoetapi.


dette er bare en annen form av religion.
hele opplegget er basert på overnaturlige hendelser og tro.
ingen bevis.

du er så kritisk til religion, men dette synes du er helt ok?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2329 : 16. mai 2009, 12:12 »
annbefaler også alle her inne å se "here be dragons".

en film om kritisk tenkning som tar for seg store deler av for eks alternativ medisin osv.

ligger på youtube og er veldig bra laget.

http://www.youtube.com/watch?v=OKdG7yGi0KA#noexternalembed

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: allmektig Gud
« #2330 : 16. mai 2009, 12:15 »
hvilken naturmedisin fungerer da?

hadde det beviselig fungert hadde det jo vært skolemedisin.
Skolemedisin er ikke en statisk greie. Så vidt jeg har fått med meg (uten at jeg har noen kilo med dokumentasjon i baklomma å slå til med), så har f.eks johannesurt, som har vært tradisjonell folkemedisin, vist en viss positiv effekt mot uro og nedstemthet i kliniske tester. Hvem vet, kanskje det er på vei inn i skolemedisinen. Poenget er at naturmedisin kan fungere selv før det er kjørt ett sett med kliniske tester på det.

Dog, det er absolutt ikke et argument for at all naturmedisin fungerer, noe jeg ikke mener.

Healing, homeopati etc. er jeg ingen stor forkjemper av. Derimot, meditasjon og avspenning har jo kommet inn mer i psykiatrien. Videre at urter brukt i naturmedisin kan fungere uten kliniske tester, det kan jeg tro.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2331 : 16. mai 2009, 12:23 »
Skolemedisin er ikke en statisk greie. Så vidt jeg har fått med meg (uten at jeg har noen kilo med dokumentasjon i baklomma å slå til med), så har f.eks johannesurt, som har vært tradisjonell folkemedisin, vist en viss positiv effekt mot uro og nedstemthet i kliniske tester. Hvem vet, kanskje det er på vei inn i skolemedisinen. Poenget er at naturmedisin kan fungere selv før det er kjørt ett sett med kliniske tester på det.

Dog, det er absolutt ikke et argument for at all naturmedisin fungerer, noe jeg ikke mener.

Healing, homeopati etc. er jeg ingen stor forkjemper av. Derimot, meditasjon og avspenning har jo kommet inn mer i psykiatrien. Videre at urter brukt i naturmedisin kan fungere uten kliniske tester, det kan jeg tro.

ja er helt enig her.

ting fungerer ikke FORDI de er bevist, men jeg synes det er uansvarlig og uetisk å anbefale ting som ikke beviselig fungerer.

Nå leste jeg om at de fant en kur på svineinfluensa for noen uker siden. alikevell vil ikke denne slippes på markedet før om 6 måneder. det er jo pga grundig testing, forsøk og observasjoner osv, noe som gir en sinnsykt bra kvalitetskontrol for skolemedisinen.

De fleste naturmedisiner osv blir tilbudt testing av skeptikere, og de fleste har blitt testet.
som du forstår tenker jeg mer på de litt whacky tingene som homoetapi osv.


Viss johannesurt beviselig fungerer mot visse lidelser, så er jo det fantastisk og de som selger det kan selge med god samvittighet.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #2332 : 19. mai 2009, 01:37 »
Vil avsløre 500 prester i en ny overgrepsskandale i Irland:
http://www.dagbladet.no/2009/05/19/nyheter/utenriks/irland/overgrep/6288078/
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #2333 : 19. mai 2009, 02:02 »
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2334 : 19. mai 2009, 13:00 »
viss naturmedisin hadde beviselig fungert hadde det ikke vært naturmedisin, men bare medisin.


De gangene noe sjamanisme,varme hender, healing osv fungerer kan vi nok trygt konkludere med at kroppen behandlet seg selv. noe den ofte vil gjøre.

Homoetapi, vet du hva det er?

det er vann.

INGENTING annet enn vann.

virkestoffet er 1 til 100 opphøyd i 30.
det er ikke EN dråpe i HAVET. 

for å få rett forhold med et molekyl av virkestoffet, vil du trenge alle atomene i solsystemet for å få forholdet 1 til 100opphøyd i 30.

svaret til homeopatene: vannet har huskeegenskaper.
hva med alt det andre det har vært igjennom de siste 4milliarder årene? urin, avføring osv.

http://www.youtube.com/watch?v=8KbLHii8M2A#noexternalembed

richard dawkins snakker om homoetapi.


dette er bare en annen form av religion.
hele opplegget er basert på overnaturlige hendelser og tro.
ingen bevis.

du er så kritisk til religion, men dette synes du er helt ok?


tror noen på spøkelser? gjenferd? sett åndenes makt? kanskje noen tror på ekte magi?
big bang, et bang som kom ifra ingenting, for at banget skulle skje måtte det ALLTID ha funnes noen partikler, gass osv for at banget skulle ha skjedd. Mange tror på spøkelser, gjenferd, åndenesmakt å hjemsøkt som begge går på tv. Mange tror på big banget som kom ut ifra ingenting og partikler og gasser som alltid har funnes. Mange sier kristendom evt andre religioner er bare for folk som er redde for døden og ikke har et svar på hvor de er ifra osv. Egentlig vil jeg si det er motsatt, det er heller "banget" fra ingenting og alle disse teoriene om hvordan vi ble skapt så utrolig spesiellt osv som folk tror på når de er redde. Vist alle disse bangene, partikler og gass, ånder osv kan finnes. Hvorfor kan da ikke Gud alltid ha funnes? hvorfor kan ikke Gud da ha komt fra ingenting, han har alltid vært.
Det handler om tro, men vist vi skal dra opp sannsynlighet for at det er sant synes jeg også at sannsynligheten for at en Gud som er allmektig har skapt alt stemmer, enn at partikler, gass og vann har skapt mennesker, dyr, jorda og alle planetene vi har den dag i dag, og hvor god kunnskap vi mennesker har kan ikke ha blitt lagd av partikler, gass og vann som alltid har funnes, men av en Gud som er allmektig, og hans veier er uransakelige og man klarer aldri å finne ut alt som er i verden eller i himmelen i vår levetid som vi har igjen på jorda, hadde vi vist alt hadde vi selv vært allmektige og hvordan hadde det gått vist vi hadde vært allmektige? for det første kan vi se hvor dårlig verden går den dag i dag når vi er små mennesker på jorda, for det andre kan vi tenke oss hva som ville skje vist alle mennesker var allmektige og deres egen vilje skulle skje, vist jeg ville hatt min vilje og min venn ville motsatt hadde det ikke gått uansett, det er derfor det er bra at det er kun en som er allmektig og det er Gud, og heldigvis er han god.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2335 : 19. mai 2009, 13:07 »
tror noen på spøkelser? gjenferd? sett åndenes makt? kanskje noen tror på ekte magi?
big bang, et bang som kom ifra ingenting, for at banget skulle skje måtte det ALLTID ha funnes noen partikler, gass osv for at banget skulle ha skjedd. Mange tror på spøkelser, gjenferd, åndenesmakt å hjemsøkt som begge går på tv. Mange tror på big banget som kom ut ifra ingenting og partikler og gasser som alltid har funnes. Mange sier kristendom evt andre religioner er bare for folk som er redde for døden og ikke har et svar på hvor de er ifra osv. Egentlig vil jeg si det er motsatt, det er heller "banget" fra ingenting og alle disse teoriene om hvordan vi ble skapt så utrolig spesiellt osv som folk tror på når de er redde. Vist alle disse bangene, partikler og gass, ånder osv kan finnes. Hvorfor kan da ikke Gud alltid ha funnes? hvorfor kan ikke Gud da ha komt fra ingenting, han har alltid vært.
Det handler om tro, men vist vi skal dra opp sannsynlighet for at det er sant synes jeg også at sannsynligheten for at en Gud som er allmektig har skapt alt stemmer, enn at partikler, gass og vann har skapt mennesker, dyr, jorda og alle planetene vi har den dag i dag, og hvor god kunnskap vi mennesker har kan ikke ha blitt lagd av partikler, gass og vann som alltid har funnes, men av en Gud som er allmektig, og hans veier er uransakelige og man klarer aldri å finne ut alt som er i verden eller i himmelen i vår levetid som vi har igjen på jorda, hadde vi vist alt hadde vi selv vært allmektige og hvordan hadde det gått vist vi hadde vært allmektige? for det første kan vi se hvor dårlig verden går den dag i dag når vi er små mennesker på jorda, for det andre kan vi tenke oss hva som ville skje vist alle mennesker var allmektige og deres egen vilje skulle skje, vist jeg ville hatt min vilje og min venn ville motsatt hadde det ikke gått uansett, det er derfor det er bra at det er kun en som er allmektig og det er Gud, og heldigvis er han god.
'
klassisk.

siden du ikke kan noen verdens ting bak teorien big bang, evolusjon eller generelt noe om kjemi/fysikk/biologi så forklarer du noe som for deg er vanskelig å forstå med en gud.
hva forklarer du guden med? ingenting.

derfor er det du forklarer realiteten med ikke en forklaringen i det hele tatt.

du skyver bare problemet et hakk videre opp på stigen.


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #2336 : 19. mai 2009, 13:08 »
Det er ingen som ikke finner en skaperkraft plausibelt, for det kan man jo ikke vite, eller hva? Det de aller færreste i et opplyst land finner lite sannsynlig, og heller absurd, er at man skal tro på en bok som er skrevet av mennesker for mange tusen år siden. Hvis det finnes en Gud, så er det garantert ikke den guden det står skrevet om i Bibelen.
Sa brura

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: allmektig Gud
« #2337 : 19. mai 2009, 13:08 »
'
klassisk.

siden du ikke kan noen verdens ting bak teorien big bang, evolusjon eller generelt noe om kjemi/fysikk/biologi så forklarer du noe som for deg er vanskelig å forstå med en gud.
hva forklarer du guden med? ingenting.

derfor er det du forklarer realiteten med ikke en forklaringen i det hele tatt.

du skyver bare problemet et hakk videre opp på stigen.



Problemet?

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #2338 : 19. mai 2009, 13:18 »
tror noen på spøkelser? gjenferd? sett åndenes makt? kanskje noen tror på ekte magi?
big bang, et bang som kom ifra ingenting, for at banget skulle skje måtte det ALLTID ha funnes noen partikler, gass osv for at banget skulle ha skjedd. Mange tror på spøkelser, gjenferd, åndenesmakt å hjemsøkt som begge går på tv. Mange tror på big banget som kom ut ifra ingenting og partikler og gasser som alltid har funnes. Mange sier kristendom evt andre religioner er bare for folk som er redde for døden og ikke har et svar på hvor de er ifra osv. Egentlig vil jeg si det er motsatt, det er heller "banget" fra ingenting og alle disse teoriene om hvordan vi ble skapt så utrolig spesiellt osv som folk tror på når de er redde. Vist alle disse bangene, partikler og gass, ånder osv kan finnes. Hvorfor kan da ikke Gud alltid ha funnes? hvorfor kan ikke Gud da ha komt fra ingenting, han har alltid vært.
Det handler om tro, men vist vi skal dra opp sannsynlighet for at det er sant synes jeg også at sannsynligheten for at en Gud som er allmektig har skapt alt stemmer, enn at partikler, gass og vann har skapt mennesker, dyr, jorda og alle planetene vi har den dag i dag, og hvor god kunnskap vi mennesker har kan ikke ha blitt lagd av partikler, gass og vann som alltid har funnes, men av en Gud som er allmektig, og hans veier er uransakelige og man klarer aldri å finne ut alt som er i verden eller i himmelen i vår levetid som vi har igjen på jorda, hadde vi vist alt hadde vi selv vært allmektige og hvordan hadde det gått vist vi hadde vært allmektige? for det første kan vi se hvor dårlig verden går den dag i dag når vi er små mennesker på jorda, for det andre kan vi tenke oss hva som ville skje vist alle mennesker var allmektige og deres egen vilje skulle skje, vist jeg ville hatt min vilje og min venn ville motsatt hadde det ikke gått uansett, det er derfor det er bra at det er kun en som er allmektig og det er Gud, og heldigvis er han god.

hihihihihihihihihi, u da man
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: allmektig Gud
« #2339 : 19. mai 2009, 13:19 »
tror noen på spøkelser? gjenferd? sett åndenes makt? kanskje noen tror på ekte magi?

Nei, ingen ateistar trur på dette tullet.

big bang, et bang som kom ifra ingenting, for at banget skulle skje måtte det ALLTID ha funnes noen partikler, gass osv for at banget skulle ha skjedd.  Mange tror på big banget som kom ut ifra ingenting og partikler og gasser som alltid har funnes.


Hæ?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!