avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 294848 ganger)

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1785 : 15. mai 2011, 22:14 »
Respekt for å droppe påbegynt treningsøkt etter å kjenne på dagsformen! Hvis dette hadde vært min dag hadde jeg garantert forsøkt å kjøre 100% etter planen, for så å feile - dum som jeg er Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1786 : 16. mai 2011, 10:08 »
Innholdsrikt Grin Håper du varmet opp ihvertfall!
jepp, kjører alltid litt stretching på lår + noe dynamisk på over og underkropp. Ekstremt innholdsrikt ja!! Tongue
Respekt for å droppe påbegynt treningsøkt etter å kjenne på dagsformen! Hvis dette hadde vært min dag hadde jeg garantert forsøkt å kjøre 100% etter planen, for så å feile - dum som jeg er Smiley
Det er vel det 90% gjør, og det jeg alltid har gjort før - men hadde litt i bakhodet at "jeg har faktisk sovet sinnssykt lite de siste dagene", så var vel derfor jeg ikke gunna på. Så var det noe Martin Berkhan skrev i bloggen sin om å ha baller nok til å dra til gymmet, kjenne på dagsformen og skjønne at 'i dag er jeg litt for tom til å trene' og så snu og dra hjem, som dukket opp i hodet mitt. Jeg (og kanskje du?) har nok litt å lære av Børge F mentaliteten. Autoreguleringsprinsipper og det å lytte til kroppen!!

Var en liten seier for meg det her, etter x antall måneder med å prøve og regne ut ukesotatolaler og når kroppen er sliten.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1787 : 19. mai 2011, 11:23 »
Dagens blogginnlegg

Har nå vært hos legen og fått svar på blod- og urinprøver. Alt så fint ut, han ante ikke hva det kunne være som gjorde at jeg måtte opp hver natt og tisse. Fikk selvfølgelig beskjed om å prøve å begrense/eliminere væskeinntaket iløpet av kvelden (etter kl 1800 f.eks) og heller drikke tilstrekkelig iløpet av dagen, men det har jeg jo allerede prøvd. Fortalte også om at jeg har registrert væskeinntaket mitt, og det var normalt. Jeg nevnte vekttapet mitt på omkring 20kg, og ble forklart at nattlig vannlating kan være et mønster kroppen hadde vennet seg til iløpet av kaloriunderskuddet (man dropper jo vann på diett etc.) og fortsatt med. Men dette hørtes ut som en solid dose synsing spør du meg, og er ingen løsning, er jo knapt en forklaring. En annen forklaring var at "folk er forskjellige, og noen må opp og tisse om natta, men det er på ingen måte normalt for en gutt på din alder å måtte opp hver natt i et år +". Heller ingen løsning

Han fortalte om legemidler som mange eldre brukte som kunne hjelpe, men det var ikke jeg spesielt gira på, han var heller ikke så gira på å skrive noe ut til meg som var "forbeholdt eldre" til en unggutt som meg, så jeg spurte om andre alternativer. Da nevnte han antihistaminer som Vallergan (for å sovne skikkelig inn og "hoppe ut" av mønsteret kroppen hadde vennet seg til), men det har jeg prøvd før og får vondt i hodet og er slapp (akkurat som å være fyllesyk) dagen etter. Har flere bekjente som opplever akkurat det samme med antihistaminer. Så jeg nevnte melatonin, og fikk en boks med det. Jeg har selvfølgelig googlet litt på nattlig vannlating, og sett en forklaring på at det kan komme av fucked døgnrytme, så skal ikke se bortifra at melatonin kan ha noe for seg. Men jeg synes det er litt rart å gå rundt med skada døgnrytme i 1år+ uten å "merke" det. Legger meg som oftest ~2300 og står opp 0800-0830 hver dag, også i helgene. Bortsett fra tissing om natta føler jeg helt ærlig at jeg har en veldig sunn døgnrytme.

Hadde egentlig håpet at det var noe skikkelig gærent med meg, vitaminmangel eller et eller annet som var lett å rette opp i. Menne skakke værra lett her i verden nei. Så nå får jeg bare prøve, bedre enn ikkeno hvertfall what

Utlogget sayon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1788 : 19. mai 2011, 15:15 »
har/har hatt det samme problemet.
har vært på en ganske lang deff selv(ca 1 år++)med et moderat underskudd. det førte til opp og pisse 3 ganger om natten.
Gikk så over til kcal+/vedlikehold i en 2-3 ukers periode og har aldri sovet så godt før, heller ikke opp på natten en eneste gang å pisse.
gått tilbake til en liten deff igjen nå og da er det pån igjen med opp 3 ganger i løpet av natten.
er ingen ekspert men kanskje det kommer av at vannet man drikker binder seg til den ekstra maten,saltet eller noe

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1789 : 19. mai 2011, 15:18 »
har/har hatt det samme problemet.
har vært på en ganske lang deff selv(ca 1 år++)med et moderat underskudd. det førte til opp og pisse 3 ganger om natten.
Gikk så over til kcal+/vedlikehold i en 2-3 ukers periode og har aldri sovet så godt før, heller ikke opp på natten en eneste gang å pisse.
gått tilbake til en liten deff igjen nå og da er det pån igjen med opp 3 ganger i løpet av natten.
er ingen ekspert men kanskje det kommer av at vannet man drikker binder seg til den ekstra maten,saltet eller noe
Jepp det er jo sånn det funker, men jeg tisset om natten i hele høst/vinter også, og da lå jeg i kalorioverskudd. Så det kan ikke være kaloriunderskuddet som har skylden.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1790 : 19. mai 2011, 16:55 »
Er litt lei av RPT, var ikke helt meg. Har derfor sett litt på APRE http://www.ampedtraining.com/workouts/apre-strength-size

Ser for meg noe som dette, er det helt retarded? Ikke kjempegjennomtenkt, tok meg vel ti minutter. Er jeg for noob til å pønske ut egen split, bør jeg slutte å leke hardcoar?

APRE 6RM PROTOCOL

Dag 1 Upper A
Militærpress APRE
Floor press APRE
Chins KV x MAX + 2x5 m/strikk
Pendlay rows 3x6-10


Dag 2 Lower A
Knebøy APRE
Frontbøy APRE
Pallof press 3x8-10


Dag 3 Upper B
Benkpress APRE
DB press 3x6-10
DB rows 3x6-10
Chins KV x MAX + 2x5


Dag 4 Lower B
Markløft APRE
Chins KV x MAX + 2x5 m/strikk
Front squat APRE

I chins kjører jeg ikke til failure, men så jeg kjenner at jeg ikke klarer en rep til. Typisk RPE 8-9.

Blir over tre dager i uken, så f.eks

Mandag Upper A
Onsdag Lower A
Fredag Upper B

Mandag Lower B
Onsdag Upper A
Fredag Lower A

Mandag Upper B
Onsdag Lower B
Fredag Upper A

etc.

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1791 : 19. mai 2011, 18:40 »
Leste litt på den, men er litt treig i dag.. Helt kort, hva er hovedforskjellen på det der og RPT?Smiley
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1792 : 19. mai 2011, 19:10 »
Leste litt på den, men er litt treig i dag.. Helt kort, hva er hovedforskjellen på det der og RPT?Smiley
Treghet er lov rett etter fullført russefeiring Wink

RPT er det første settet (etter oppvarming) det tyngste, etterfulgt av eksempelvis 2 sett med 10% mindre for hvert sett, men 1-2 reps mer enn settet før. F.eks:

Knebøy
100kg x 5
trekk fra 10% og legg til en-to reps
90kg x 6
trekk fra 10% og legg til en-to reps
80kg x 7

Mer magisk er det ikke.

Autoregulated Progressive Resistance Excercise
I 6RM protokollen må du finne ut av din 6RM i løftene du skal trene med APRE prinsipper. Første settet skal være 10 reps, på 50% av 6RM. Andre set er 6 reps på 75% av 6RM, tredje set skal du kline inn så mange reps du klarer på din 6RM vekt, altså 6 eller fler reps. Opprinnelig skal man kjøre til failure i tredjesettet, men i denne artikkelen blir det anbefalt å gi seg når man når 8-9 RPE (sjekk RPE skalaen hvis du er usikker), altså når du vet du har 1-2 reps i reserve. Mao. rett før failure. I sett fire justerer du belastning relativt til hva du klarte i set 3 (failure settet), etter tabellen i artikkelen. Er din 6RM 120kg, og du klarte 9 reps i set 3, skal du ha 120kg + 2.5-5kg i set nr 4 (122.5kg eller 125kg), med 6 reps. Dette blir din nye 6RM. En økt kan se slik ut:

Knebøy
60kg x 10 (50% av 6RM, skal være 10 reps)
90kg x 6 (75% av 6RM, skal være 6 reps
120kg x 9 (6RM = 120kg, derfor 120kg x 6+)
122.5kg x 6 (dette er din nye 6RM)

I praksis vil nok APRE ligne noe på 531 hvis du har sett noen sånne økter. Skjer nok ikke så mye mer magisk med APRE prinsipper kontra RPT enn at det er en litt annen måte å trene på. Begge har autoregulerte "programregler"/prinsipper, APRE er det gjort litt forskning på, RPT er det ikke gjort noe forskning på (som jeg har sett iallefall).

http://www.ampedtraining.com/2010/exercise-science/research-review-autoregulatory-training-linear-periodization

EDIT: Mulig jeg har misforstått noe, bare å si ifra Tongue

Utlogget Henkz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 94

Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1793 : 19. mai 2011, 21:24 »
Har det samme problemet selv, må opp hver eneste natt å tisse... Sykt irriterende!
22år - 170cm - 108kg

SmalBenk - 150x2
Benk - 160
Militærpress - 110
Stokk - 110x3
Mark - 235 (Høsten 2011) Kne skade
Bøy - 190   (Høsten 2011) Kne skade
RAW


Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108943.0

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1794 : 19. mai 2011, 21:49 »
Så interessant ut det programmet der, Stian!

Må glise litt hver gang jeg er innom her, og nå må jeg bare meddele at jeg har fått det samme pisseproblemet Sad måtte opp tjue på fem natt til i går for å pisse, og da var det så lyst at jeg ble liggende våken en time før jeg sto opp. I natt måtte jeg opp tre. Frykter gjentakelse....
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

satell

  • Gjest
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1795 : 19. mai 2011, 21:54 »
Så interessant ut det programmet der, Stian!

Må glise litt hver gang jeg er innom her, og nå må jeg bare meddele at jeg har fått det samme pisseproblemet Sad måtte opp tjue på fem natt til i går for å pisse, og da var det så lyst at jeg ble liggende våken en time før jeg sto opp. I natt måtte jeg opp tre. Frykter gjentakelse....
Dere er ikke aleine..! våkner gjerne to-tre ganger iløpet av natta selv, noe som er litt uforståelig siden jeg alltid er på do før jeg legger meg, og våkner gjerne 7-ish og må tisse da og.. What's wrong with us??

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1796 : 19. mai 2011, 21:56 »
Jeg må nesten slenge meg med på eldrebølgen her selv. Sliter ekstremt mye med problemer med blæra om nettene altså. Kan omtrent ikke drikke vann etter 18.00. Uken før jeg reiste hjem, noterte jeg meg alle doturene. Og gjennomsnittet den uken var 5 turer på toalettet hver natt. Utrolig kjedelig Smiley

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1797 : 19. mai 2011, 21:59 »
Det er nok bare pga moderering av karb inntak på hele gjengen! Smiley
NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1798 : 19. mai 2011, 22:31 »
Har det samme problemet selv, må opp hver eneste natt å tisse... Sykt irriterende!
what
Så interessant ut det programmet der, Stian!

Må glise litt hver gang jeg er innom her, og nå må jeg bare meddele at jeg har fått det samme pisseproblemet Sad måtte opp tjue på fem natt til i går for å pisse, og da var det så lyst at jeg ble liggende våken en time før jeg sto opp. I natt måtte jeg opp tre. Frykter gjentakelse....
Jepp, tror det kan bli good shit - mener å huske studien som er gjort på det er den Børge viser til i en artikkel hvor han snakker varmt om autoregulering.
Jeg må nesten slenge meg med på eldrebølgen her selv. Sliter ekstremt mye med problemer med blæra om nettene altså. Kan omtrent ikke drikke vann etter 18.00. Uken før jeg reiste hjem, noterte jeg meg alle doturene. Og gjennomsnittet den uken var 5 turer på toalettet hver natt. Utrolig kjedelig Smiley
Dere er ikke aleine..! våkner gjerne to-tre ganger iløpet av natta selv, noe som er litt uforståelig siden jeg alltid er på do før jeg legger meg, og våkner gjerne 7-ish og må tisse da og.. What's wrong with us??
Det er nok bare pga moderering av karb inntak på hele gjengen! Smiley
Jepp, men husk at jeg slet med dette gjennom hele høst/vinter, som var kalorioverskudd. Sier ikke det for å være kulere enn de andre, men jeg tror ikke bare det er karboen som har skylda.

Har lagt merke til at hvis jeg går helt amok på kaker og godis, og spiser under 100g protein til dagen, slipper jeg å gå på do. Nytter ikke å bare legge til 50g karbo, så løser det seg - skal ganske ekstreme mengder til, kombinert med sinnsykt lite protein. Å spise ~150g protein til dagen, og la karbo fylle der jeg hadde protein hjelper heller ikke..

Masse vanndrivende så jeg får tisset fra meg rett før sengetid funker også bra, men tror ikke det er noen god løsning å legge seg stup dritings hver kveld.

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: softcore: diskotekspump s113
« #1799 : 19. mai 2011, 22:39 »
Jepp, men husk at jeg slet med dette gjennom hele høst/vinter, som var kalorioverskudd. Sier ikke det for å være kulere enn de andre, men jeg tror ikke bare det er karboen som har skylda.

Har lagt merke til at hvis jeg går helt amok på kaker og godis, og spiser under 100g protein til dagen, slipper jeg å gå på do. Nytter ikke å bare legge til 50g karbo, så løser det seg - skal ganske ekstreme mengder til, kombinert med sinnsykt lite protein. Å spise ~150g protein til dagen, og la karbo fylle der jeg hadde protein hjelper heller ikke..

Masse vanndrivende så jeg får tisset fra meg rett før sengetid funker også bra, men tror ikke det er noen god løsning å legge seg stup dritings hver kveld.

Ohh, coolguy! Wink  Cheesy  Tongue

Det hang ikke litt "karbfrykt" igjen hos deg selv om du ikke forsøkte gå ned i vekt, kanskje?  Smiley

Forøvrig så synes jeg ikke det legen din mente om "vannlatigsmønster" hørtes heeeeeelt på tryne ut.
Synser masse rart jeg da! Wink

NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!