Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 138811 ganger)

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #990 : 12. juli 2009, 02:34 »
Sitat "Hvert år får ca. 700 mennesker i Norge kreft i magesekken"

Edit: Dramatiske tall du baserer dine matvaner på..


Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #991 : 12. juli 2009, 02:40 »
Nei, sushi kan inneholde hvalkveis (parasitt) så det holder jeg meg unna. Dessuten er annet dyrekjøtt vanskelig for kroppen å fordøye. Vårt system er tregere enn rovdyrs systemer, så kroppen våres tar opp mye mer fra kjøttet, som igjen forårsaker høyt kolesterol osv.
At shushi kan inneholde parasitter er ikke grunn god nok for å kutte det ut vil jeg si. Det kan nær sagt all mat om den ikke oppbevares/tilbredes på riktig måte.
Kjøtt, og i hvert fall ikke fisk, er sjelden tungt fordøyelig. Ta for eksempel rakfisk, som det er lange tradisjoner for i Norge. Rå ørret legges i saltlake noen måneder og dette spises direkte etterpå (gjerne sammen med løk, lefse og rømme). Fisken er ikke varmebehandlet og i løpet av modningstiden er proteinene i fisken fermentert, dvs. spaltet ned til lettere fordøyelige enheter.
Dette kunne kanskje vært mat å invitere deg på, Eneres? Smiley
Du snakker om treg fordøyelse som noe negativt. Helt motsatt er forøvrig tilfelle. Langsom fordøyelse gir bedre utnyttelse av maten. Om kjøttet fordøyes raskt eller langsomt har lite eller ingenting å si for nivået av kolesterol i blodet. Kjøtt (proteiner) i seg selv er dessuten ikke det som påvirker kolesterolet, men fettet (renskåret kjøtt og fett er to forskjellige ting) Videre har det vist seg at mengden fett og kolesterol gjennom maten har lite å si for blodkolesterolet. Kroppen produserer selv kolesterol etter nøye reguleringer, og er i seg selv ikke skadelig, men et nødvendig stoff.

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #992 : 12. juli 2009, 02:50 »
At shushi kan inneholde parasitter er ikke grunn god nok for å kutte det ut vil jeg si. Det kan nær sagt all mat om den ikke oppbevares/tilbredes på riktig måte.
Kjøtt, og i hvert fall ikke fisk, er sjelden tungt fordøyelig. Ta for eksempel rakfisk, som det er lange tradisjoner for i Norge. Rå ørret legges i saltlake noen måneder og dette spises direkte etterpå (gjerne sammen med løk, lefse og rømme). Fisken er ikke varmebehandlet og i løpet av modningstiden er proteinene i fisken fermentert, dvs. spaltet ned til lettere fordøyelige enheter.
Dette kunne kanskje vært mat å invitere deg på, Eneres? Smiley

Rakfisk er hærlige saker Wink
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget peenut

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #993 : 12. juli 2009, 02:55 »
Hadde vi kunne spise rått kjøtt uten problemer, da hadde jeg spist rått kjøtt. Men slik er det ikke. Varmebehandlingen som kreves for at jeg ikke skal måtte bøte med livet eller bli alvorlig syk, har jeg ikke lyst til å gjennomføre, da varmebehandling danner gasser og stoffer som jeg ikke vil ha i min kropp.

Vi KAN spise kjøtt uten problemer, hallo?? Er du like problemorientert ifh til alle hindre du møter? Alt det du foretar deg forutsetter "unaturlighet" fra andre. Vi mennesker kan ikke fly, ergo er det FULLSTENDIG unaturlig for befolkningen på denne steinrøysa vi kaller Norge å spise spirulina fra andre siden av kloden. Logikken din om naturlighet er mer ubrukelig enn TV-shop apparater, men heldigvis ikke verre enn at den kan brukes mot deg.

Uansett hvilket svadasvar du nå kommer opp med om kjøttspising, så er det ingenting som tilsier at du, med ditt kosthold, kommer til å leve hverken lenger eller med bedre helse enn meg. Alle gamlinga i familien min har overlevd snittalderen og vært spreke til det siste. Det handler om sunt og balansert kosthold, men aller mest om genetikk og kanskje en liten dose flaks.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #994 : 12. juli 2009, 02:56 »
Du kan jo spise fenalår.. eller diverse røykt kjøtt..

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #995 : 12. juli 2009, 02:58 »
Du kan jo spise fenalår.. eller diverse røykt kjøtt..

Eller pæreskinke, det er jo snadder! Grin
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #996 : 12. juli 2009, 11:24 »
Hvorfor ikke møte henne med respekt, og ikke nedlatende holdninger som at "vi ler av henne"?
Er det så vanskelig å være ydmyk?
Igjennom 68 sider med delirisk og inkoherent argumentasjon samt et titalls med youtube-videoer som vitenskapelig dokumentasjon døde ydmykheten ut etterhvert...


... Skal man simpelthen hoppe bukk over den mellomliggende evolusjon fra ape til menneske sett i lys av tilberedelse og funksjonell tilpasning så må man transitivt feilslutte at vi i likhet med apene må gå på alle 4, fordi aper gjør det og at det å gå oppreist for mennesket er en moderne mistilpasning.
Hihi, det er det ironiske er at Dr. Eneres, PhD, MD, er svoren fan av Darwin og hennes tolkning av utviklingslæren (hvilket er at vi har felles opphav med apekatter, men det har ikke skjedd noen evolusjon siden Adam og Eva kom ned fra trærne).

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #997 : 13. juli 2009, 13:36 »
Pusser råveganere tennene? Kan dette i tilfelle forsvares da det er å anse som noe unaturlig? Ingen andre dyr gjør i alle fall det, og vi mennesker har heller ikke pusset tennene lengre enn 50-100 år.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #998 : 13. juli 2009, 16:10 »
Bruker råveganere såpe og shampo? Det er IALLEFALL unaturlig.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #999 : 13. juli 2009, 16:15 »
Jeg kan ikke svare for andre råveganere enn meg på dette, og jeg (som jeg har sagt før) spiser natulig, men lever i det samfunnet vi har idag.

Jeg ser en stor misforståelse av hva jeg har forgjeves prøvd å fortelle gjennom trådene. Jeg har ikke ord igjen snart, jeg får ikke forklart det bedre, så jeg beklager.

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1000 : 13. juli 2009, 16:18 »
Jeg kan ikke svare for andre råveganere enn meg på dette, og jeg (som jeg har sagt før) spiser natulig, men lever i det samfunnet vi har idag.

Jeg ser en stor misforståelse av hva jeg har forgjeves prøvd å fortelle gjennom trådene. Jeg har ikke ord igjen snart, jeg får ikke forklart det bedre, så jeg beklager.
Men før du går helt tom for ord, hva er det du egentlig ville fortelle?

Man skal spise som dyr, men vaske seg? Er det korrekt?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1001 : 13. juli 2009, 16:22 »
Jeg kan ikke svare for andre råveganere enn meg på dette, og jeg (som jeg har sagt før) spiser natulig, men lever i det samfunnet vi har idag.

Jeg ser en stor misforståelse av hva jeg har forgjeves prøvd å fortelle gjennom trådene. Jeg har ikke ord igjen snart, jeg får ikke forklart det bedre, så jeg beklager.


Ser frem til den dagen du går tom for ord, blir litt trist også, men det har absolutt sine fordeler. Du har jo gjort det rimelig klart at du er en AFRIKANSK APE. Og at du ønsker å leve så "naturlig" som mulig. Bruker du parfyme og deodorant/antispiranter?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1002 : 13. juli 2009, 16:29 »
At man ikke skal varme maten men spise kun naturlig mat. Og jeg har hele tiden snakket om at vi lever unaturlig i forhold til alle andre dyr, det er vi som er avviket og det er vi som har dratt vekk fra den rå natur. Jeg er født inn i den og det blir svært vanskelig for meg å gå imot denne utviklingen og leve i den rå naturen. Vi kommer aldir til å kunne gå tilbake til den rå naturen slik jeg mener at vi var designet til fra børjan av.

Jeg har overhodet ikke ment at vi nå skal slippe hele utviklingen ut av henda og bo i skogen. Det er det andre som har prøvd å sagt og latterliggjort meg med, og IKKE jeg som har sagt.  Jeg forklarer kun hva jeg mener er naturlig og ikke.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1003 : 13. juli 2009, 16:31 »
At man ikke skal varme maten men spise kun naturlig mat. Og jeg har hele tiden snakket om at vi lever unaturlig i forhold til alle andre dyr, det er vi som er avviket og det er vi som har dratt vekk fra den rå natur. Jeg er født inn i den og det blir svært vanskelig for meg å gå imot denne utviklingen og leve i den rå naturen. Vi kommer aldir til å kunne gå tilbake til den rå naturen slik jeg mener at vi var designet til fra børjan av.

Jeg har overhodet ikke ment at vi nå skal slippe hele utviklingen ut av henda og bo i skogen. Det er det andre som har prøvd å sagt og latterliggjort meg med, og IKKE jeg som har sagt.  Jeg forklarer kun hva jeg mener er naturlig og ikke.
Jo du har sakt det, men jeg gidder ikke å gå tilbake i tråden å lete. Derfor kan du bare innrømme det med en gang.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1004 : 13. juli 2009, 17:20 »
Bruker råveganere såpe og shampo? Det er IALLEFALL unaturlig.
Vel, dette er jeg ikke enig i. Såpe har lange tradisjoner. Bland talg (dyrefett) og lut f.eks, og du får såpe. Olivensåper o.l. er også fra gammelt av.
Dagens såper og sjampoer er jeg imidletid enig i ikke faller inn under det naturlige.
Når det gjelder tannkrem, så er det annerledes siden vi her finner omstridte stoffer som triklosan (bakteriedrepende), natriumlaurylsulfat (skum-dannende), parabener (konserveringsmiddel) og parfyme.

Jeg kan ikke svare for andre råveganere enn meg på dette, og jeg (som jeg har sagt før) spiser natulig, men lever i det samfunnet vi har idag.

Jeg ser en stor misforståelse av hva jeg har forgjeves prøvd å fortelle gjennom trådene. Jeg har ikke ord igjen snart, jeg får ikke forklart det bedre, så jeg beklager.
Var dette ment som et svar på mitt spørsmål om tannpuss?
Jeg spør igjen: pusser du tennene? (ja/nei). Begrunn svaret Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!