Skrevet av Emne: Nordisk Mesterskap 2009 Norge  (Lest 31486 ganger)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #90 : 18. oktober 2009, 20:30 »
Det ser ut som det er du som mangler innsikt...........

Som jeg sa tidligere så er BMI et brukbart verktøy på folk med lavt fettnivå, men du ser vel ikke helheten du.........

Det er nok byggere i verden til å sette en viss standard på mesterskap utenfor landegrensene, om det blir for få deltakere så kan man redusere innsteget på tungvekt til 90+, kvaliteten på -100 var bedre én +100, nettopp fordi de fleste hadde mer masse i forhold til høyden og ofte bedre deffet fordi de må under et krav på innveiing.

Sist men ikke minst ta ballen og ikke mannen, ellers bør du ikke skrive noe, du har ikke kommet med et argument på hvorfor du er uening........ da har du vel ingen argument.....................


Klovn.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #91 : 18. oktober 2009, 21:13 »
Det ser ut som det er du som mangler innsikt...........

Som jeg sa tidligere så er BMI et brukbart verktøy på folk med lavt fettnivå, men du ser vel ikke helheten du.........

Det er nok byggere i verden til å sette en viss standard på mesterskap utenfor landegrensene, om det blir for få deltakere så kan man redusere innsteget på tungvekt til 90+, kvaliteten på -100 var bedre én +100, nettopp fordi de fleste hadde mer masse i forhold til høyden og ofte bedre deffet fordi de må under et krav på innveiing.

Sist men ikke minst ta ballen og ikke mannen, ellers bør du ikke skrive noe, du har ikke kommet med et argument på hvorfor du er uening........ da har du vel ingen argument.....................

Det ser ut som det er du som mangler innsikt...........

Som jeg sa tidligere så er BMI et brukbart verktøy på folk med lavt fettnivå, men du ser vel ikke helheten du.........

Det er nok byggere i verden til å sette en viss standard på mesterskap utenfor landegrensene, om det blir for få deltakere så kan man redusere innsteget på tungvekt til 90+, kvaliteten på -100 var bedre én +100, nettopp fordi de fleste hadde mer masse i forhold til høyden og ofte bedre deffet fordi de må under et krav på innveiing.

Sist men ikke minst ta ballen og ikke mannen, ellers bør du ikke skrive noe, du har ikke kommet med et argument på hvorfor du er uening........ da har du vel ingen argument.....................

Dette hadde du virkelig peiling på gitt!!! hehe

tfildaed

  • Gjest
Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #92 : 18. oktober 2009, 21:34 »
Dette hadde du virkelig peiling på gitt!!! hehe

Mer én du ser jeg!!!!!!!

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #93 : 18. oktober 2009, 21:42 »
Mer én du ser jeg!!!!!!!
hehe, ja, mer enn MEG Wink der traff du spikeren på hodet Einstein, årets kommentar på Treningsforum, bygging kan jeg ingenting om Wink

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #94 : 18. oktober 2009, 21:56 »
Finnes det noen innveiengs lister?

I friidrett får man ikke delta uten om man klarer kvalikk-kravene uansett om man vinner NM, noe å tenke på.


Angående listene så vet jeg rett og slett ikke.

Så forslaget er å slå sammen klassene? Finnes det andre alternativer? Vil det være rettferdig om en på eksempelvis 91kg og en på 106kg går i samme klasse? Hvor skal grensene gå? Begynner det ikke eventuelt å minne veldig om classic da? Blir ikke litt av poenget med å ha de to forskjellige grenene litt borte da?
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #95 : 18. oktober 2009, 21:57 »
hehe, ja, mer enn MEG Wink der traff du spikeren på hodet Einstein, årets kommentar på Treningsforum, bygging kan jeg ingenting om Wink

LOL - dette er fantastisk bra underholdning nå - fortsett slik Agenten hahahaha.
BMI-klasser for bygging, Arnold er ingen god bygger, og Daniel kan ingenting om bygging og symetri..
Dette blir bare bedre og bedre..  Grin
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #96 : 18. oktober 2009, 21:59 »
Da har jeg lagt opp bildegallerier fra Nordisk Smiley

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1092
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #97 : 18. oktober 2009, 22:44 »

Til dere som ikke forstår bruken av BMI fordi dere har hengt dere opp i debatten rundt overvektighet og forsikring på godt trente folk, så er det ikke det jeg snakker om, prøv å les til forandring.


Tror de fleste vet dette her på forumet...


Til Orkanger helten, synes du Arnold var en komplett BB, synes du nedre mage og ben står i forhold til armer og bryst, samt rygg. Hvis det så ta av ØL-brillene.

Arnold vant fordi han trollbandt damene og hadde en karisma som var tiltalende, det var flere byggere som hadde bedre symmetri, og var i bedre form.


Orkanger-helten...? Tusen takk  biggrin

Kan ikke huske å ha skrevet noe sted at jeg sa at Arnold var en komplett bygger..?
(Det er nok litt tatt ut av luften som flere av dine utsagn her på nettet det siste døgnet..)

Men av de som stilte opp disse konkurransen ble han kåret bli den beste byggeren,
og tror ikke at selv om Arnold "trollbandt" damene (og det var nok ikke flere av de enn menn i panelet)
at det alene var grunnen til han vant flere ganger Mr Olympia..

Han hadde en x-form som var veldig bra, men som på andre områder så går utviklingen fremover her også, og byggere har fått mere volum.. Og byggere generelt hadde mindre fokus på bein den gang enn nåtidens. Det er heller ikke uten grunn til at Arnold fremdeles er regnet som en av verdens fremste byggere.

Men igjen: bygging er ikke bare å ha max volum! Les IFBB sine regler over ha som det dømmes etter - så kom med en SAKLIG begrunnelse til dine tidligere utsagn her på forumet..

Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #98 : 18. oktober 2009, 22:45 »
Arnold veide mindre enn Shawn Ray, selv om han var høyere. Du kan kutte av minst 6 kg med vann og fett, siden kravene til conditioning og lav fettprosent ikke var så strenge som det de er idag.

Ronnie Coleman btw, med uberlav fettprosent og nesten 0 vann = nesten 140 kg.

Utlogget KennethF

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

  • No Pain No Gain
Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #99 : 18. oktober 2009, 22:49 »
Synes du skal sende en brev til IFFB, Agenten, og ytre de fantastiske ideene og meningene din...tror at de sikkert kommer til å gjöre om reglementet i verden, siden det må väre helt galt i fölg deg. Og så tror jeg vi i NKF skal lage en ny gren...."Konkuransen i å veie mest"

Kroppsbygging handle ikke om å veie mest, selv ikke i tungvekt...noe du tydligvis mener...

Men men bevares du skal jo få lov til å ha dine meninger Grin

Kenneth F.


Styremedlem i NKF (Norges Kroppsbygger Forbund)

3 pl CB +180cm Oslo Grand Prix 2010
7 pl CB +180cm NORDISK 2008
1 pl CB +180cm NM2008
2 pl CB +180cm SM 2008
6 pl AF +180 Oslo Grand Prix 2006
3 pl AF +180 Sandefjord 2006

www.kennethfoss.com

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #100 : 18. oktober 2009, 22:58 »
Nei, men størrelse har mye å si. Størrelse = vekt. Auch den var hardt å klekke ut...

Ikke kom her å tro at Arnold hadde plassert noe høyt blandt dagens byggere. Han hadde ikke fått være med i olympian engang.

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #101 : 18. oktober 2009, 23:03 »
Synes du skal sende en brev til IFFB, Agenten, og ytre de fantastiske ideene og meningene din...tror at de sikkert kommer til å gjöre om reglementet i verden, siden det må väre helt galt i fölg deg. Og så tror jeg vi i NKF skal lage en ny gren...."Konkuransen i å veie mest"

Kroppsbygging handle ikke om å veie mest, selv ikke i tungvekt...noe du tydligvis mener...

Men men bevares du skal jo få lov til å ha dine meninger Grin

Kenneth F.
ikke om og veie mest??? hva?? har jeg misforstått hele greia?? Shocked :Smiley woot hehe

Utlogget KennethF

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

  • No Pain No Gain
Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #102 : 18. oktober 2009, 23:16 »
klassen heter +100, og det betyr at de må veie over 100. så om de veier 101 eller 130 spiller ingen rolle?
fysikk, symetri, posering, friprogram, hardhet, muskel definasjon...gjör vinneren..ikke vekten...

Så som alle andre her, skjönner ikke vi hva du egentlig mener....


Men som sagt du skal da få ha dine meninger...


Styremedlem i NKF (Norges Kroppsbygger Forbund)

3 pl CB +180cm Oslo Grand Prix 2010
7 pl CB +180cm NORDISK 2008
1 pl CB +180cm NM2008
2 pl CB +180cm SM 2008
6 pl AF +180 Oslo Grand Prix 2006
3 pl AF +180 Sandefjord 2006

www.kennethfoss.com

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #103 : 18. oktober 2009, 23:20 »
Å sammenligne amatørbygging med størrelsen på proffbyggere blir som å sammenligne Molde Sykkelshow med Tour de France.

Pål Snorre var ubestridelig best i sin klasse i helgen. best etter at forbedømming, friprogram og obligatoriske poseringer og sammenligninger var unnagjort.

Hadde Pål vært 20 kg tyngre i samme form, så hadde han hatt proffkort og ikke vært på Nordisk som annet enn gjesteposør. Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nordisk Mesterskap 2009 Norge
« #104 : 18. oktober 2009, 23:36 »

Sa aldri 20kg mer, men 120kg, dvs +14-12kg, en proff på den høyden må være 130++++++



At 106-108kg er for lite på 188cm til å vinne, men ingen har klart å trylle frem innveiingslistene heller, men da er nivået i den tyngste klassen for lavt. Volume teller mye, det må selfølgelig være god deff.
det der var uforståelig. Jeg vet ikke hvor vanlig det er med å legge ut innveiingen i dokumentform. Mulig det gjøres, jeg vet ikke.

Du kan lite om dømming tror jeg. Hvordan mener du %fordelingen burde vært mellom Symmetri, definisjon og volum?? 25, 25 og 50? Forklar meg så hvordan du skal dømme etter denne nøkkelen i så fall.

Hvor mye bør friposering og evne til å sette obligatoriske poseringer telle?

Kunne du ikke heller bare sagt at du skulle ønske byggerne i tungvekt var større?

en siste ting? har du i det hele tatt sett Pål Snorre eller noen av de andre her på annet enn  bilder?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!