Skrevet av Emne: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF  (Lest 128619 ganger)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Ser du er medlem i Super Grizzly sin fanklubb......han deltok på VM i benk sammens med meg og vi hadde faktisk en veldig god tone......men så fort jeg er borte kan man kanskje snakke dritt om meg bak min rygg...: det er vel ikke noe ukjent fenomen i NSF eller OSK da..
Jeg har utelukkende fått høre positive ting om deg fra grizzly. Slik jeg husker det støtter han uttakskriteriene, men han sa at det ble vanskeligere å forholde seg objektivt til uttakskriteriene etter at han hadde blitt litt kjent med deg, da du virket som en trivelig kar. Så jeg vet ikke hvor du har dette fra egentlig.

Er vel ikke noe mer baksnakking på osk enn andre steder Smiley
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Du har mange poenger, men hvis man ikke kan ha kriteriene fordi det kan finnes smutthull og dermed lar Roy løfte på landslaget så tillater de det de ikke vil tillate. Selv om det går ann å lure kriteriene så er det vel like bra at de faktisk er der for å vise holdningen og hvis man vil ha et livstids dopingfritt landslag så må man kunne unngå å invitere de man vet har dopet tidligere fordi kriteriene ikke er vanntette. Jeg synes det blir logisk feil å mene at de bør la Roy løfte på landslaget fordi kriteriene ikke er gode nok til å ramme alle som evt. har dopet tidligere i livet. De må få lov til å "ta" de de kan ta. Motsatt hadde det vært det samme som praksisen mange ønsker pga. de mange dopingdommer idretten får ; noen mener at doping bør legaliseres så slipper vi problemet fordi uansett hvor mange dopingregler og dopingtester som blir gjort så vil det finnes jukesmakere. NSF ønsker ikke å tenke på denne defensive måten. Og det synes jeg bør være greit.
I tour de france får utøverene være med igjen 2 år etter at de har pisset rødt. Hvofor skal det være annerledes i styrkeløft? Såvidt jeg har forstått har aldri Roy Holte blitt tatt for doping, hvorfor skal han utestenges? Skal ikke landslaget bestå av de beste reine utøverene våre?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Du har mange poenger, men hvis man ikke kan ha kriteriene fordi det kan finnes smutthull og dermed lar Roy løfte på landslaget så tillater de det de ikke vil tillate. Selv om det går ann å lure kriteriene så er det vel like bra at de faktisk er der for å vise holdningen og hvis man vil ha et livstids dopingfritt landslag så må man kunne unngå å invitere de man vet har dopet tidligere fordi kriteriene ikke er vanntette. Jeg synes det blir logisk feil å mene at de bør la Roy løfte på landslaget fordi kriteriene ikke er gode nok til å ramme alle som evt. har dopet tidligere i livet. De må få lov til å "ta" de de kan ta. Motsatt hadde det vært det samme som praksisen mange ønsker pga. de mange dopingdommer idretten får ; noen mener at doping bør legaliseres så slipper vi problemet fordi uansett hvor mange dopingregler og dopingtester som blir gjort så vil det finnes jukesmakere. NSF ønsker ikke å tenke på denne defensive måten. Og det synes jeg bør være greit.

Så det at Roy nå blir nektet inngang ved døren er helt OK?, når han hele tiden har løftet og rettet seg etter krav som har vært helt til de nye nå kom og stengte muligheten helt. Selv om han har løftet med flagget på brystet i over 4 år og blitt profilert i media.

Så om det kommer en om 2år som gjør 1000kg på sitt første stevne og deretter innfrir alle krav og "alle"  "vet" at han har dopet seg, men han har ikke brutt noen regler og hevder han er livstids-dopingfri. Da får han en landslagsplass altså?    

Jeg mener det er 100% høl i hodet å ha regler som det er umulig å etterprøve. Man må gå etter det som det er mulig å bevise, etterprøve og ha ett forhold til. Ikke noe så vagt som et man skriver under på ett papir om man har dopet seg før eller ikke. Det vil komme dopere inn i forbundet deres og ikke alle vil bli tatt. Det at dere nekter Roy, som faktisk er ÆRLIG, ANGRER og faktisk har ytret at han vil hjelpe ADN i antidopingarbeid, i døra er bakmål.

Non Plus Ultra

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Ser du er medlem i Super Grizzly sin fanklubb......han deltok på VM i benk sammens med meg og vi hadde faktisk en veldig god tone......men så fort jeg er borte kan man kanskje snakke dritt om meg bak min rygg...: det er vel ikke noe ukjent fenomen i NSF eller OSK da..
Jeg synes du her er barnslig. Vet du at Grizzly har snakket dritt om deg? Jeg tror du tror alle som forsvarer kriteriene er i mot deg, men det stemmer ikke. Du virker svært bitter og prøver å dele ut skyld til folk i hytt og pine. Skriver nedlatende, kommer med insinuasjoner og vil bare prøve å lage mest mulig bråk. Jeg synes du kan skjerpe deg og begynne å oppføre deg mere voksent. Det er veldig synd at kriteriene skal ramme deg. Veldig få har nok noe i mot deg som person og ingen i forbundet har ønsket å ta deg som person. Hadde du vært dopingfri hele livet hadde alle ønsket deg velkommen på landslaget. Hvorfor skulle de ikke det? Du er en god mann, en hyggelig fyr og faktisk ganske kjekk. Det er ene og alene pga. din bakgrunn de ikke vil du skal representere landet og det må du nå bare begynne å godta. Sutring på Treningsforum kommer det lite ut av, i alle fall ikke når de innlegg som blir publisert er så usaklige og barnslig formulert. Du har skrevet at jeg har vært med på å fått deg til å synke og jeg har spurt hva du mener med det uten å fått svar. Jeg visste nesten fra mitt første innlegg at du kom til å ta mine meninger personlig og tro at jeg hadde noe imot deg. Det virker som om du tenker alt for mye "er de ikke med meg så er de mot meg", og det bør du slutte med for det er ikke bra for deg. I de fleste av mine innlegg har jeg f.eks. vært flittig til å skrive at jeg ikke har noe i mot deg og jeg har også brukt ordet "hvis" flittig. For eksempel har jeg skrevet noe slik som at "hvis man har langtidsvirkning av dop så føler jeg at uttakskriteriene er riktige" osv. Jeg har fått sterk kritikk av en annen jeg kjenner pga. mine holdninger og meninger. Og også denne personen hadde nok ikke sett helt hva jeg har skrevet. Det virker som om "hvis" har blitt lest som "siden" og at det at jeg har både forsvart noe og kritisert noe bare har blitt forstått som om jeg har hatt noe i mot deg. Dette er også feil. Jeg har altså ikke noe i mot deg, men det at det ikke virker som om du respekterer andres meninger om de ikke er lik dine egne påvirker såklart synet. Jeg håper du klarer å forstå dette og at dette innlegget ikke er ment å være hverken frekt eller spydig. Selv om du ville jeg skulle spare meg livredningsvesten så kaster jeg den egentlig ut nå. Og jeg håper du tar i mot.

Hilsen en som faktisk synes du er litt kul selv om vi kan ha ulike meninger.

Mvh,
Einar  
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Så det at Roy nå blir nektet inngang ved døren er helt OK?, når han hele tiden har løftet og rettet seg etter krav som har vært helt til de nye nå kom og stengte muligheten helt. Selv om han har løftet med flagget på brystet i over 4 år og blitt profilert i media.
Tidspunktet for kriteriene er jeg enig i at er feil, men bedre sent enn aldri hvis, legg merke til hvis, det er, eller er grunn til å tro, at man kan ha langtidseffekter av dopingbruk. Det at en utøver har løftet med flagget på brystet tidligere betyr ikke at man skal få fortsette med dette hvis dette egentlig er feil. Og jeg synes det er feil at det skal være egne regler for styrkeløftlandslaget kontra benkpresslaget. Det at man har blitt profilert i media synes jeg heller ikke har noen betydning. Hvis forbundet ikke vil ha personer som tidligere har brukt doping på landslaget så må de få lov til dette uten så mye oppstyr. Det virker som om det virker som om det er en menneskerettighet å være på landslaget, men det er det ikke. Ikke det å bedrive idrett heller. Og hvis det er en person som man mener ikke passer inn under kriteriene så skal man selvsagt ikke gjøre unntak fordi personen er profilert i media. Det at personen blir profilert er vel egentlig bare en desto større grunn til å unngå at han blir profilert. Fordi profilen NSF ønsker er en helt annen enn den de mener en person som ikke kan gå under kriteriene kan profilere.

Sitat
Så om det kommer en om 2år som gjør 1000kg på sitt første stevne og deretter innfrir alle krav og "alle"  "vet" at han har dopet seg, men han har ikke brutt noen regler og hevder han er livstids-dopingfri. Da får han en landslagsplass altså?    
Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor kriteriene kom i det hele tatt. Sportslig leder er alltid den som bestemmer hvem som skal få løfte på landslaget og han kunne ha unngått å ta ut den mye omtalte personen selv uten noen kriterier. Disse kriteriene prøver bare å vise til hva landslaget legger til grunn for refutasjonen. Hvis alle "vet" at den personen som løfter 1000 kg på sitt første stevne om to år har dopet seg så får nok ei heller han en landslagsplass. Selv om han "passerer" alle kriterier så regner jeg med at sportslig leder unngår å ta han ut. Hvis han da ikke tror personen faktisk er ærlig når han sier det han sier. Klarer han å passere så er det trist, men alle lover, regler og kriterier har smutthull og uærlighet kan man faktisk komme veldig langt med. Jeg står likevel på det jeg skrev om at dette ikke bør bety at vi skal droppe alle lover, regler og kriterier. Vi må prøve så godt vi kan å oppnå det vi vil. Og når jeg skriver "vi" så er det ment generelt. Det er ikke jeg og styret eller jeg og forbundet eller jeg og alle andre styrkeløftere. Jeg har mine egne meninger og det er ikke noe "dere" og "vi" i denne debatten selv om det virker som om det gjerne skal tegnes opp til å være det.

Sitat
Jeg mener det er 100% høl i hodet å ha regler som det er umulig å etterprøve. Man må gå etter det som det er mulig å bevise, etterprøve og ha ett forhold til. Ikke noe så vagt som et man skriver under på ett papir om man har dopet seg før eller ikke. Det vil komme dopere inn i forbundet deres og ikke alle vil bli tatt. Det at dere nekter Roy, som faktisk er ÆRLIG, ANGRER og faktisk har ytret at han vil hjelpe ADN i antidopingarbeid, i døra er bakmål.
Ja, det er synd hvis en som er ærlig og angrer og vil hjelpe ADN i antidopingarbeidet blir rammet. Hvis slike ikke kunne bli rammet hadde det imidlertid vært veldig lett for andre å brukt dette som et smutthull også? "Det er bare å dope i vei fordi hvis jeg sier at jeg har brukt og angrer så får jeg delta". Slikt kan det såklart ikke være. Ærligheten bør honnoreres, men det bør ikke gi noen rett til å komme på landslaget. Hvis forbundet mener at det ikke står til deres profilering så får det bare være slik. Hvis de mener at doping kan ha en langtidsvirkning så mener jeg at det er riktigere å unngå at man har "slike" på et landslag enn medmenneskelig og lar personen likevel få delta. Medmenneskelighet bør ikke bli brukt som et argument for at det som blir sagt å være urett skal bli rett.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Lærdom fra denne tråden:

- Man må bole i skjul, ikke si det til noen!

- Man må løfte atlassteiner og apollons i skjul. Blir man ferska med stokken i hendene så må man for all del ikke ytre at man "satser" på strongman! Si heller, jeg rydder vekk det forferdelige strongmanutstyret som ligger og slenger her...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Et annet etisk dilemma med dette er at Roy blir forskjellsbehandlet fra andre mennesker på grunn av hans nasjonalitet. Andre nasjoner har ikke i nærheten av de samme kravene for landslagsutdøverne sine. Faktisk så er tidligere steroidebrukere som aldri har brukt doping i styrkeløftsammenheng mest sannsynlig renere enn de reneste personene mange nasjoner sender til internasjonale konkuranser. Hvorfor skal Roy bli straffet fordi han er norsk istedenfor.. noen som helst annen nasjon?

Er det ikke sannsynlig at det øverste organet i IPF (hva enn det er) må sette foten ned å si at dette ikke går an? På internasjonalt nivå konkurerer utdøvere mot hverandre på lik linje og med like regler, og man bør da heller ikke være avhengig av sin nasjons særegne regler.

Jeg er helt for de nye uttakskriteriene til landslaget, men med så strenge krav for hvem som skal være på landslaget, så må nesten NSF åpne for at folk som klarer kilokravene men som ikke kvalifiserer for landslaget allikevel kan delta på internasjonale mesterskap utav egen lomme. Dette tror jeg har vært oppe på tinget før? Faktisk tror jeg dette er den mest sannsynlige måten at Roy skal få delta internasjonalt på. Dessuten vil ikke dette være noe mer "moralsk stress" for landslagsutdøverne da de i verstefall konkurerer mot Roy på samme måte som de ville konkurert mot en russer/ukrainer.

Det vil og sende et sterkt budskap til de andre nasjonene (noe NSF virkelig er opptatt av tydeligvis) at han der er kanskje best, men det holder ikke til landslaget når han har brukt steroider som strongman utdøver for mange år siden, så han spiser hotell-frokosten sin aleine Wink

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Et annet etisk dilemma med dette er at Roy blir forskjellsbehandlet fra andre mennesker på grunn av hans nasjonalitet. Andre nasjoner har ikke i nærheten av de samme kravene for landslagsutdøverne sine. Faktisk så er tidligere steroidebrukere som aldri har brukt doping i styrkeløftsammenheng mest sannsynlig renere enn de reneste personene mange nasjoner sender til internasjonale konkuranser. Hvorfor skal Roy bli straffet fordi han er norsk istedenfor.. noen som helst annen nasjon?

Er det ikke sannsynlig at det øverste organet i IPF (hva enn det er) må sette foten ned å si at dette ikke går an? På internasjonalt nivå konkurerer utdøvere mot hverandre på lik linje og med like regler, og man bør da heller ikke være avhengig av sin nasjons særegne regler.

Jeg er helt for de nye uttakskriteriene til landslaget, men med så strenge krav for hvem som skal være på landslaget, så må nesten NSF åpne for at folk som klarer kilokravene men som ikke kvalifiserer for landslaget allikevel kan delta på internasjonale mesterskap utav egen lomme. Dette tror jeg har vært oppe på tinget før? Faktisk tror jeg dette er den mest sannsynlige måten at Roy skal få delta internasjonalt på. Dessuten vil ikke dette være noe mer "moralsk stress" for landslagsutdøverne da de i verstefall konkurerer mot Roy på samme måte som de ville konkurert mot en russer/ukrainer.

Det vil og sende et sterkt budskap til de andre nasjonene (noe NSF virkelig er opptatt av tydeligvis) at han der er kanskje best, men det holder ikke til landslaget når han har brukt steroider som strongman utdøver for mange år siden, så han spiser hotell-frokosten sin aleine Wink

MEGET BRA FORSLAG!!!

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Andre nasjoner har ikke i nærheten av de samme kravene for landslagsutdøverne sine. Faktisk så er tidligere steroidebrukere som aldri har brukt doping i styrkeløftsammenheng mest sannsynlig renere enn de reneste personene mange nasjoner sender til internasjonale konkuranser.

Er det ikke sannsynlig at det øverste organet i IPF (hva enn det er) må sette foten ned å si at dette ikke går an? På internasjonalt nivå konkurerer utdøvere mot hverandre på lik linje og med like regler, og man bør da heller ikke være avhengig av sin nasjons særegne regler.


Norge bør vel helst feie for egen dør så får de andre nasjonene ta tak i sine utfordringer i denne sammenhengen. Målsetningen til NSF er et dopingfritt landslag og de jobber ut i fra den, hva russerne håper å oppnå med utestengt landslag kan man vel spørre seg.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Tidspunktet for kriteriene er jeg enig i at er feil, men bedre sent enn aldri hvis, legg merke til hvis, det er, eller er grunn til å tro, at man kan ha langtidseffekter av dopingbruk.

Einar. Er det ikke grunn til å tro at wada har bedre oversikt over dette enn nsf sitt styre? Wada besitter relativt ubestridt verdens desidert største ekspertise på doping. De legger retningslinjer utifra hva de synes er korrekt. Hvorfor ikke følge wada? Hyppig og utbredt testing av både blod og urin - ja takk - avdekk alt og alle - men la ekspertisen være ekspertene.

Forøvrig er det fullt mulig å lage vanntette kriterier som vil utelukke identiske saker for all fremtid, jeg fatter ikke hvorfor man da må lage kriterier som er håpløse å følge.

Det blir helt feil å få tilbakevirkende kraft på kriteriene. Jeg synes også det blir helt feil å ikke ta ut de beste på landslaget. Jeg kan ikke helt skjønne at det kan ha skjedd før i en individuell idrett.

Jeg mener at alle bør behandles likt innenfor gjeldende kriterier. Uten unntak.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Gangsyn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

1.Enig...
2. Enig..
3. Enig: det har de visstnok alltid gjort og vil nok alltid fortsette og gjøre det:

eks: Bjørn Larsen løftet alle kriterier for landslaget til junior!: han ble ikke tatt ut pga at han hadde vært med på noen strongman konkurranser..(han var hele tiden innmeldt i NSF og dop-testet): dvs uttaksreglene burde vært slik:

Vi tar kun med de vil ha ha med.

Hvordan kan unge løftere som løfter over uttakskriterier komme med på landslag?
Er det noen vits i for de å bruke masser av år og tid og energi, hvis man ikke kommer med allikevel?

Jeg trodde det var slik: Alle som fyller kriterer skal få være med og som er ranket som no. 1..?men er det slik? Nope..dessverre..

Ett tilfelle til som var meget beklagelig. Flott utøver som hadde/har et stort tallent innenfor styrkeidrett, men som ikke fikk sjansen.


Utlogget Sokoban

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

Konklusjonen på dette må være: "Begynn ALDRI med styrkeløft. Det finns så mange andre idretter å velge i mellom."

Mvh En hobby løfter som ikke kjenner Roy, er imot doping og har aldri brukt/prøvd doping. Men som støtter Roy i denne saken hvor all respekt for NSF har forsvunnet.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Bjørn Larsen, Roy Holte og Ralf Male... det er de tre jeg kjenner til som har blitt fucked av et forbund som har lite gangsyn, lite perspektiv og sviktende menneskesyn.

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club

Spørsmål:

Hvorfor i svarte skal vi i Norge prøve å være så forbanna mye bedre enn de andre nasjonene???

Hvorfor vil det norske landslaget løfte mot dopere på internasjonale stevner når de er så prippne ellers??

Hvorfor må man følge Dietmar-program for å komme med på landslaget??
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Gå på opprop.no og lag en underskriftskampanje... får ikke det til på denne pc'n... men noen... så får vi se hvor mange som vil ha Roy på landslaget...
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!