Skrevet av Emne: Cube ♥ Training the 531 Routine ► (SL 5x5, 531)  (Lest 144279 ganger)

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Cube ♥ Training the 531 Routine ► (SL 5x5, 531)
« #600 : 28. april 2011, 03:14 »
latterlig av deg å tro at det er ekte. det er jo åpenpart fake
latterlig at du i det hele tatt får lov til å uttale deg!

at du tar under 150kg benpress etter 1,5 års trening viser bare hvordan du har trent og spist... RÆVVA!
dessuten måler man ikke beinstyrke i benpress, men i bøy!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Cube ♥ Training the 531 Routine ► (SL 5x5, 531)
« #601 : 28. april 2011, 03:38 »
ok takk for svar=) forstår fortsatt ikke hvordan han tar 300kg i benpress. jeg har trent i 1,5 år og tar fortsatt under 150kg

Det er stor forskjell fra benpress til benpress. Jeg mener å huske at benpressen på kaliber gym i trondheim er veldig tung sammenlignet med cybex squat press, f.eks. Jeg mener å huske at 100 kg på kaliber var omtrent som 200 kg på cybex squat press (plate loaded).

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Cube ♥ Training the 531 Routine ► (SL 5x5, 531)
« #602 : 28. april 2011, 13:16 »
Det er stor forskjell fra benpress til benpress. Jeg mener å huske at benpressen på kaliber gym i trondheim er veldig tung sammenlignet med cybex squat press, f.eks. Jeg mener å huske at 100 kg på kaliber var omtrent som 200 kg på cybex squat press (plate loaded).

Stemmer, det er fordi du presser vektene i en litt annen bane på den på kaliber (den svarte benpressen altså).
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Cube ♥ Training the 531 Routine ► (SL 5x5, 531)
« #603 : 28. april 2011, 14:12 »
Thursday 28/04-11 – 531 Cycle 3, Week 2, Day 2 (35)
Duration: 1h 30m + 10m stretching

Warm-up: Treadmill 0.6 km, ~11 km/h ..

Deadlift: 3 x 115 kg | 3 x 130 kg | 11 x 145 kg
Assistance Work: BB Template
Pull-ups: 8 / 8 / 6 + 2 / 5
Row (DB): 10 x 20 kg | 10 x 24 kg | 2 x 10 x 26 kg
Hanging Leg Raise: 8 / 7 / 7 / 5
Back Extension: 4 x 10 x 10 kg

Stretching exercises

Comment: Tung og god deadlift. Kom til 10, men ville ikke stoppe der : ( Ble 11; hadde kanskje 1-2 inne. Stoppet på 8 reps første sett med pull-ups; kunne tatt noen flere, men valgte å stoppe. Siste 5'er settet var eksplosivt opp og supersakte ned. Tungt. God DB rows. Greie HLR; tungt for abs og grip. Back extension greit. Deilig stretching.

Det samme som er forskjellen på knebøy og squat - sistnevnte er på engelsk.
Stemmer, stemmer. Jeg liker å skrive øvelsene på engelsk om noen ikke har fått med seg det ennå : )

*Video* - Cube om 6år ish [...]. Du får sikkert kjøpt litt av han (Eventrener) om du spørr pent [...]
Meg om 6 år? Hm, hadde vært noe det ja. Til det siste der; Nei takk, jeg tar ikke imot slike ting
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Cube ♥ Training the 531 Routine ► (SL 5x5, 531)
« #604 : 28. april 2011, 18:45 »

Nei nei, viste bare til det du kødda om når jeg spurte om hva du spiste. Mente ikke kjemi-shake Wink
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Cube ♥ Training the 531 Routine ► (SL 5x5, 531)
« #605 : 30. april 2011, 18:43 »
Saturday 30/04-11 – 531 Cycle 3, Week 3, Day 3 (36)
Duration: 1h 30m + 15m stretching

Warm-up: Treadmill 1km, ~10 km/h+

Bench Press: 3 x 65 kg | 3 x 75 kg | 7 x 85 kg
Assistance Work: BB Template
Bench Press (DB): 10 x 20 kg | 10 x 24 kg | 10 x 30 kg | 10 x 32 kg (H) | 6 x 32 kg
Dips: 10 x BW | 6 x 10 kg | 8 x 20 kg | 5 x 20 kg
Fly's: 4 x 10 x 8 kg
Triceps (DB): 10 x 18 kg | 10 x 22 kg | 8 x 22 kg
Biceps Curl (EZ): 10 x 12 kg | 10 x 22 kg | 10 x 27 kg (H) | 9 x 27 kg

Stretching exercises

Comment: Benken var god, men siste rep var litt seig. Super-fornøyd med DB bench. Villt tungt. Dips var tungt. Fly's var helt greit, men vurderer å finne en erstatningsøvelse for en periode; annet alternativ til den. Triceps extension ble gjort med DB's i dag, og biceps curl med EZ. Kommer til å ha en biceps økt på benk-dagene fremover tenker jeg, slik at Biceps brachii får kjørt seg slik annenhver økt.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Monday 02/05-11 – 531 Cycle 3, Week 3, Day 4 (37) - * Squat Rep-PR *
Duration: 1h 30m + 15 min stretching

Warm-up: Treadmill 0.5 km, ~10 km/h

Squat: 3 x 107.5 kg | 3 x 122.5 kg | 8 x 137.5 kg – (C2 W3 D4 (22): 7 x 132.5 kg)
Assistance Work: BB Template
Leg Press: 10 x 140 kg | 10 x 200 kg | 10 x 240 kg | 10 x 300 kg (H) (Technogym Leg Press - (Link) )
Leg Extension: 10 x 40 kg | 3 x 10 x 50 kg
Leg Curl: 10 x 50 kg | 3 x 12 x 58.5 kg
Crunches: 4 x 14-ish

Stretching exercises

Comment: Gruet meg til squat i dag. Gikk overraskende 'greit', men var villt tungt: 8 reps på 137.5 kg; PR. Gøy å se at jeg øker fortsatt, mens BW vekten (~85-86 kg) holder seg stabil. Gjentok samme stigning med leg press som sist, bare med en annen sled (leg press). 10 villt tunge reps på 300 kg. Fikk vondt/stretch i høyre biceps under leg extension, da jeg måtte holde meg ned hardt med de håndtakene, noe som gjorde at jeg fikk litt påkjenning i høyre biceps brachii. Leg curl gikk lekende, og crunches likeså. Fikk tøyd ut nakke, lår osvosv etterpå, noe som var kjempegodt.
Anbefaler alle sammen å stretche etter alle former for trening
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Wednesday 04/05-11 – 531 Cycle 3, Week 3, Day 1 (38) - Low energy, rushed through the workout.
Duration: 30m

Warm-up:

Military Press: 5 x 50 kg | 3 x 57.5 kg | 4 x 65 kg - (C2 W3 D1: 6 x 62.5 kg)
Assistance Work: BB Template
Mili. Press (DB): 10 x 18 kg | 3 x 10 x 20 kg
Biceps Curl (DB): 12 kg - 10 / 10 / 10 (H)

Stretching exercises

Comment: Lavt med energi preget mye av dagen, og bestemte meg for å gå igjennom økten kjapt i dag. Ble ingen generell oppvarming da jeg hadde restricted med tid, ei ingen stretching. 4 x 65 kg i military press var ok/tungt. Har de siste to dagene merket litt vondt i mellom skulder/biceps på høyre side, og derfor var jeg klar til å droppe skulderøvelsene, men merket heldigvis ikke noe til det i dag, som resulterte i at jeg kunne fullføre. Var sikkert en strekk eller noe etter sist økt (merk; leg extension?)... Det ble bare mili DB og biceps curl etter hovedøvelsen. Alt i dag var preget av korte pauser. 30 sec pauser mellom mili. DB, noe om var veldig tungt, og 30'ish pauser mellom biceps curl. Det ble en litt lengre pause mellom military press (BB) på starten av økten, så og si alle settene, men litt kortere enn vanlig.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Friday 06/05-11 – 531 Cycle 3, Week 4, Day 2 (39) - * Deadlift Rep-PR *
Duration: 1h 30m + ~20m stretching

Warm-up: Treadmill 0.6 km, ~10 km/h ..

Deadlift: 5 x 122.5 kg | 3 x 137.5 kg | 10 x 155 kg - (C2 W4 D2 (24): 10 x 150 kg)
Assistance Work: BB Template
Pull-ups (neutral grip): 12 / 6 / 8 / 6
Row (DB): 10 x 20 kg | 10 x 22 kg | 10 x 24 kg | 10 x 26 kg
Hanging Leg Raise: 10 / 8 / 7 / 7
Back Extension: 4 x 10 x 10 kg

Stretching exercises

Comment:    -|||||--------------|||||-

Warm-up settene til deadlift var greie, det første work-settet føltes litt tungt. Det nest siste var 'fjærlett', OH-grip. Det siste derimot, var pain. De siste 4-5 reps var blytunge, og det siste var helt utrolig villt. Måtte jokke den litt... Mixed grip. 10 x 155 kg er ny Rep-PR : ) Bodyweight (BW) på 85 kg. Alle løft uten belte.

Ifølge 1RM calculator'en estimerer den at jeg klarer (10 reps * 155 kg * 0.0333 + 155 kg = 206.6 kg) 206.6 kg! Wow. Må uansett klare å løfte 180+ kg først, en dag jeg "tør" ( ; D ).

Pull-ups var greit, men det ble 3-4 min mellom settene. DB row var greit, ok tungt. HLR ble greit tungt etter hvert. Back ex. som vanlig; helt ok. Stretching på slutten av økten var intens, og utrolig deilig.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Rå mark Smiley Ufattelige bra økninger!!!!! Rezpect

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

<3

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sunday 08/05-11 – 531 Cycle 3, Week 4, Day 3 (40)
Duration: 1h 30m + 15m stretching

Warm-up: Treadmill 1km, ~10 km/h

Bench Press: 5 x 70 kg | 3 x 80 kg | 5 x 90 kg - (C2 W4 D3 (25): 6 x 87.5 kg)
Assistance Work: BB Template
Bench Press (DB): 10 x 20 kg | 10 x 26 kg | 12 x 30 kg | 10 x 30 kg
Dips: 10 x BW | 6 x BW | 10 x BW | 10 x 10 kg
Fly's: 15 x 8 kg | 3 x 10 x 10 kg
Triceps Ext. (DB): 10 x 18 kg | 10 x 20 kg | 10 x 22 kg | 8 x 22 kg
Biceps Curl (DB): 12 kg --- 14 / 14 / 10 / 9

Stretching exercises

Comment: Bra benk, da jeg hadde som mål å få til 5 eller 6. Grei-tung DB bench. Teknikk-trening dips. Bøyer albuene litt mer under fly's; jeg hadde de ~(tilnærmet) strake frem til nå, noe de tydligvis ikke skal være... Grei sittende triceps extension med en DB for begge hendene. God og tung DB biceps curl.

Rå mark Smiley Ufattelige bra økninger!!!!! Rezpect
<3
Thanks for all the love. Appreciate it
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Tuesday 10/05-11 – 531 Cycle 3, Week 4, Day 4 (31)
Duration: 1h 30m + 10 min box jumps + 15 min stretching

Warm-up: Treadmill 0.5 km, ~10 km/h

Squat: 5 x 115 kg | 3 x 130 kg | 4 x 145 kg – (C2 W4 D4 (26): 6 x 140 kg)
Assistance Work: BB Template
Leg Press: 10 x 160 kg | 10 x 200 kg | 2 x 10 x 250 kg
Leg Extension: 10 x 40 kg | 3 x 10 x 45 kg
Leg Curl: 10 x 50 kg | 10 x 55 kg | 2 x 10 x 60 kg
Crunches: 4 x 14-ish

Box Jumps: 110 cm - 6 / 9 / 6

Stretching exercises

Comment: Det siste settet på 145 kg squat var energitømmende. Tok 4 stk, og på nr. fem steppet jeg opp på en vektskive med hælene, men gnisten sluknet i bunnposisjon, og jeg måtte legge den ifra meg, så ble 4 reps. Tror hælehøyden ødela, da det var skikkelig uvandt. Hadde kanskje klart en til om jeg ikke hadde gjort det. Leg press var tung på de siste settene, leg extensions og leg curl var ok/tunge. Crunches var plankekjøring. Tok meg friheten til å ta litt box jumps på slutten av økten. Egentlig burde denne øvelsen være den første øvelsen (eksplosiv øvelse), men det får bli neste gang og utover. Ca. navlehøyde. Jeg fant ingen flere 'ledd' til boksen, men skal se om jeg får den høyere neste gang. Alt i alt, en helt grei økt...
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Allerminstemann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

hopper du over treningene eller! det er ikke bra! du har bygget opp ett fint utgangspunkt nå til å bli skikkelig sterk..så stå på nå fremover!
perser

bicepscurl:30kgx2
triceps pushdown:32.5kgx1
benkpress:57,5kgx1
dips:52stk
pushups:12stk

kroppsvekt:54kg
høyde:186cm

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Saturday 14/05-11 – Jogging/running
Duration: 00:40:47 (40m 47s)

Average: ♥ 144
Temperature: 8o Celsius

Comment: Dagens løpeøkt utspilte seg klokken 08:00. Lettere overskyet og kjølig.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!