Skrevet av Emne: Når hjertet svikter - en litt annerledes treningslogg  (Lest 22952 ganger)

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Når hjertet svikter - en litt annerledes treningslogg
« #75 : 01. november 2010, 00:16 »
Hei igjen! Tenkte det ble kjedelig å følge med på en slik detaljert treningslogg, så jeg oppdaterer heller en gang i blant og forteller litt generelt om hvordan det går.

Treningen har gått veldig bra frem til nå, men har siste uken ikke trent grunnet kraftig forkjølelse. Gleder meg til det går over så jeg kan hive meg rundt igjen Smiley

Marrelom: Repitisjoner varierer - men alt fra 10 til 100 Smiley Tommelfingerregelen er ingen tunge løft og ingen rep. failure på store muskelgrupper/flerleddsøvelser.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Når hjertet svikter - en litt annerledes treningslogg
« #76 : 11. november 2010, 01:24 »
Inspirerende og samtidig trist lesing! Ønsker deg lykke til videre, stå på!
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget mtMH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: Når hjertet svikter - en litt annerledes treningslogg
« #77 : 11. november 2010, 02:15 »
Ufattelig, du er rett og slett utrolig sterk!
Skal ærlig innrømme at dette er den føste loggen som har fått meg på gråten, men det tok ikke mange avsnittene før tårene var borte og smilet på plass. Jeg vil påstå at noe annet ville vært klin umulig, historin din er i utgangspunktet så trist, men måten du takkle det hele på og pågangsmotet du viser er så ufattelig stort. Jeg er veldig glad du har valgt å dele din historie her. Det var virkelig en tankevekker, og jeg gleder meg i likhet med mange andre til å følge med på fremgangen din. 

Tusen takk, og stå på videre biggrin!


Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Når hjertet svikter - en litt annerledes treningslogg
« #78 : 15. november 2010, 20:46 »
Hei igjen
Takk for hyggelige ord, ahnz og mtMH Smiley Det var hyggelig å lese at smilet ditt kom på plass, det har jo gått veldig bra med meg, heldigvis Smiley

Idag har jeg egentlig bare 2 godnyheter å komme med. Var på storkontroll her før helgen og alt så meget bra ut. Det har jo vært endel spørsmål knyttet til hvor lenge jeg får beholde de klaffene jeg har nå, men sjefen sjøl på thoraxavdelingen var så positiv og mente de var stabile og i beste fall kunne holde til jeg var 50-60 år!!! Jeg var så glad når jeg ruslet fra rikshospitalet at jeg gikk og smålo og sang for meg selv hele veien ned til majorstua Smiley

Og så hadde jeg en veldig ålright treningsøkt idag. Hjertet mitt har de siste månedene vært litt urytmisk, men idag slo det som ei klokke hele økta og det føltes veldig bra ut Smiley

Da gjenstår det bare utredningen ved sunnaas, og selv om jeg har en dårlig følelse i forhold til den utredningen, så har jeg fortsatt et lite håp som helt klart vokser dag for dag Smiley

Ha en fin dag!

Utlogget mtMH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: Når hjertet svikter - en litt annerledes treningslogg
« #79 : 17. november 2010, 14:42 »
Idag har jeg egentlig bare 2 godnyheter å komme med. Var på storkontroll her før helgen og alt så meget bra ut. Det har jo vært endel spørsmål knyttet til hvor lenge jeg får beholde de klaffene jeg har nå, men sjefen sjøl på thoraxavdelingen var så positiv og mente de var stabile og i beste fall kunne holde til jeg var 50-60 år!!! Jeg var så glad når jeg ruslet fra rikshospitalet at jeg gikk og smålo og sang for meg selv hele veien ned til majorstua Smiley

Og så hadde jeg en veldig ålright treningsøkt idag. Hjertet mitt har de siste månedene vært litt urytmisk, men idag slo det som ei klokke hele økta og det føltes veldig bra ut Smiley

Da gjenstår det bare utredningen ved sunnaas, og selv om jeg har en dårlig følelse i forhold til den utredningen, så har jeg fortsatt et lite håp som helt klart vokser dag for dag Smiley

Ha en fin dag!

Meget kjekt å høre at klaffene er stabile og sterke, er ikke rart du tuslet rundt med latter og sang! Lykke til med den neste utredningen og Smiley

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Da er det på tide med en liten oppdatering Smiley

Først og fremst: Føler meg frisk som en fisk og har det veldig bra!

Jeg trente ganske greit frem mot jul, men hadde en lengere treningspause i julen. (dog ble det flere turer, samt litt pushups/knebøy etc. hjemme). Begynte på igjen i januar, og med et par avbrekk grunnet reise, så har jeg holdt et godt tempo frem mot nå. Får til 4 økter i uka når jeg ikke har vært ute og reist, og det er jeg fornøyd med!

Selv om jeg studerer 100% og jobber ved siden av, så føler jeg ikke trening kræsjer med verken jobb eller studier. Det er en "fritidsprioritering", så det er kanskje først og fremst andre deler av det sosiale livet det blir kuttet ned på. Måtte bare nevne det, for har alltid syntes det har hørtes så rart ut når jeg har sittet med folk på feks. cafe og høre de si at de "ikke har tid til å trene pga jobb eller skole". Er det ikke slik at hvis man har tid til fritid, så har man tid til trening?

Målene frem til sommeren er i følgende prioritering:

* Holde seg frisk, rask og skadefri
* Ligge på en gjennomsnittelig treningsmengde på 4 økter i uka
* Øke litt i muskelmasse
* Komme seg ned til en fettprosent på rundt 10% og aller helst bli liggende der for alltid!  Tongue

Utenom det må jeg nesten komme med litt skryt av treningssenteret jeg nå trener på, Elexia Collosseum. Tidligere har jeg styrt unna "kjeder" med stor margin, men fordommene mine har gått meg i møte og jeg er veldig fornøyd med hele senteret. For det første synes jeg det er et bra miljø der med mye treningsglade mennesker, fasilitetene er helt vanvittig med mange muligheter for en som meg (som nå styrer unna knebøyracket og koser seg med alle mulige rare friøvelser) og de ansatte får en alltid til å føle seg velkommen.

Jeg kommer sikkert tilbake med en liten oppdatering om en stund og da har jeg forhåpentligvis litt progressjon å skryte av Smiley

Ha det best!

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Du er bare rå, gidder ikke skrive mere, for det kan ikke bli sagt med ord.
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Slicky

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 908

Er inne og snikleser fortsatt, gøy å se at ting går bra enda. Setter ting i perspektiv som sagt. Keep updating Smiley

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Kjekt at ting går bra her! Smiley
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sterk lesing, men samtidig godt å høre hvor bra du har taklet dette og hvor sterk du har vært gjennom det hele og fortsatt er Smiley Håper alt går bra for deg! Gleder meg til flere oppdateringer framover  Smiley

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Veldig rørende historie. Jeg tror man trenger å bli påmint om slike historier av og til for at vi skal forstå hvor heldige vi er. Det er så fort å glemme hvor heldige vi friske og opplagte er.

En tror aldri at sånt skal skje en selv.. før det skjer. Vi mennesker har vanskelig for å være tillfreds med oss selv, og i den situasjonen vi er i. Vi strekker oss hele tiden etter ting som er mindre uviktig.
Jeg kan nå tenke, bare jeg når 10 kilo ekstra i benkpress vil jeg bli SÅ fornøyd. Men om noe skulle skje med hjertet mitt, noe som forandrer livet. Ville jeg sett på det som latterlig og patetisk, da ville jeg bare vært glad for at jeg var så frisk og opplagt som jeg var, alt annet ville vært uviktig egentlig...
Jeg hadde ikke kunne vært fornøyd med meg selv, om at jeg ikke var mer fornøyd med meg selv om hvor frisk og i bra form jeg var. Vi mennesker må lære å sette mere pris på det mere grunnleggende, vi er blinde i den verden vi lever i dag.

Stå på videre!
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Tusen takk for et veldig hyggelig innlegg og gode refleksjoner Smiley Det rare er at jeg var akkurat slik du beskriver. Var drit forbanna om jeg hadde litt vondt i albuen eller måtte skippe en trening pga migrene. Alt er jo relativt!

Har forøvrig hatt et nytt sykehusopphold igjen. Kjipt å miste det lille jeg hadde fått av muskelmasse i løpet av vinteren/våren, men ser ut til at ting er bedre nå og at jeg er frisk nok til å ta eksamen Smiley Og det er jo egentlig det viktigste! Og så er det ufattelig digg å være ferdig med sykehus til sommeren. Kan ikke tenke meg noe værre enn å ligge inne i en korridor i varmen!! hehe Smiley


Utlogget Mir

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 65

Her må jeg følge med, sterk lesning. Stå på!

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Får komme med en liten oppdatering:

var innlagt på sykehus i ca 3 uker i april/mai skiftet. Ble brått dårlig, men denne gangen gikk det over uten antibiotika. Legene skjønte ingenting Smiley Da jeg kom ut igjen måtte jeg starte et marathon fram mot eksamen. Jeg leste 12-16 timer hver dag og fikk ikke tid til noe trening. Da jeg var ferdig med siste eksamen var jeg ganske så utslitt og demotivert. Så nå ser jeg ikke ut Sad Men, har kommet igang igjen forrige uke og skal nå være så flink som mulig i løpet av sommeren. Skal jobbe mye - og det lar seg bra kombinere med trening Smiley

Planen fremover nå er:

-Minst to økter på helsestudio med lett styrketrening og lett kardio
-Prøve å få til to økter i uken med grappling (dog veldig rolig med et par venner)
-Gå en times tur hver kveld og en 3-4 timers tur i helgene

Uansett deilig å kjenne det klø i kroppen etter trening igjen (etter en lang periode uten), så nå stikker jeg bort for å ta meg en økt Smiley

Ha en fin dag!

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Ser ut som en fornuftig plan! Kansje lurt å legge til litt og litt gradhvis? så du ikkje går på en smell med alt det der med en gang..
Westside disciple

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!