Skrevet av Emne: Nå skal det gjøres!! Froggys logg  (Lest 108736 ganger)

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #330 : 22. mars 2011, 22:11 »
Ble alt annet enn en rolig time, hadde sykt med energi og kjørte på. I morgen blir det heldigvis treningsfri.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #331 : 24. mars 2011, 10:18 »
Blir fullkropp og en hard spinningtime i kveld.

M1: Havregrøt m/ brunost, 1 Skyr, tran, vann.
M2: 3 grove skiver med makrell i tomat, 1 egg, 1 Skyr, vann.
M3: Havregrøt m/ brunost, vann.
M4: Proteinshake
M5: Kylling med blomkål, brokkoli og tomater, 1 Skyr, vann.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 409
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 409

Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #332 : 24. mars 2011, 10:21 »
Legger igjen ett spor her jeg Smiley
Smiley

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #333 : 24. mars 2011, 11:18 »
Hyggelig, Bjørn Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #334 : 24. mars 2011, 21:03 »
Ser ut til å være snøfritt på alle veier og gang/sykkelstier i området her så i morgen tror jeg sykkelen blir dratt frem. Ruta er i overkant av 3 mil, så får jeg testet uteformen litt. Noe helt annet enn å sitte i en svett spinningsal. Gleder meg allerede!  woot
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #335 : 25. mars 2011, 20:04 »
Nydelig å komme seg ut på sykkelen igjen selv om det var litt kaldt i dag. Merker at formen er betraktelig bedre enn hva den var i fjor og at jeg er sterkere i bena. Slet litt med å få opp tempo på flatmark uten å bli sur i lår i fjor men det gikk mye bedre nå. Jobber også på høyere puls enn hva jeg klarte i fjor. Godt å se at all treningen i vinter kan komme til nytte nå i sykkelsesongen.

I morgen blir det en styrkeøkt og en spinningtime, evt. sykling ute om sola står på.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #336 : 26. mars 2011, 16:16 »
Ble ikke så mye trening som jeg ønsket i dag, vært litt sliten. Bryst og rygg fikk jeg nå hvertfall med meg + 25 min på mølle i 15% stigning. Nettopp kommet inn fra en sykkeltur på 15 km men det er fortsatt litt for kaldt, hostet en del i natt etter turen i går. Får vel vente til gradene stiger litt før jeg tar noen flere turer.

Nå er det treningsfri frem til mandag.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #337 : 28. mars 2011, 10:24 »
Endelig mandag Cheesy

Oppvarming = 1000 m padling
Vanlig planke 3x1 min.
Sideplanke 3x30 sek.

Benkpress 2x10 45 kg 2x5 50 kg
Liggende flies 2x8 2x12 kg 1x8 2x14 kg
Stangroing 3x10 45 kg
Pushdown 3x10 27,5 kg
Sidehev 3x10 2x6 kg
Beinpress 3x10 150 kg

Blir enten en intervall på sykkel eller en Zumba-time etterpå.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #338 : 29. mars 2011, 10:04 »
Rolig langkjøring i kveld, ca. 2 timer.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 409
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 409

Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #339 : 29. mars 2011, 10:17 »
Innendørs sykling? I så fall er det veldig imponerende å gidde å sitte på sykkelen så lenge Wink
Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 253
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 253

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #340 : 29. mars 2011, 10:25 »
Innendørs sykling? I så fall er det veldig imponerende å gidde å sitte på sykkelen så lenge Wink
Det er utrolig hvordan litt målsetning og god musikk på iPoden kan gjøre så man gidder såpass Wink

Hvor mange kardioøkter har du i uken? Er det lenge siden du har hatt diettpause nå? Hvor langt unna er du målet?

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #341 : 29. mars 2011, 11:01 »
Bjørn, det er innesykling, ja. Kan ikke akkurat sammenlignes med utesykling men blir motivert når det er folksomt og bra trøkk i salen.. og bra musikk Smiley

Stian, kjører kardio mandag og tirsdag + torsdag og fredag og ofte også lørdag. Prøver å ta onsdag og søndag fri hver uke, men det hender jeg blir overivrig Wink

Lenge siden jeg har hatt full pause, men det blir jo noen utskeielser i matveien støtt og stadig. Påskeuken har jeg planlagt full fri hele uka + ligge litt over vedlikehold.

Når det gjelder målet så er jeg litt usikker, ser mer på fettprosent enn vekta akkurat nå men jeg bør nok ned 10 kg før jeg kan si meg fornøyd.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 253
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 253

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #342 : 29. mars 2011, 11:24 »
Stian, kjører kardio mandag og tirsdag + torsdag og fredag og ofte også lørdag. Prøver å ta onsdag og søndag fri hver uke, men det hender jeg blir overivrig Wink

Lenge siden jeg har hatt full pause, men det blir jo noen utskeielser i matveien støtt og stadig. Påskeuken har jeg planlagt full fri hele uka + ligge litt over vedlikehold.
Det var det jeg trodde! Jeg er ikke noe fan av altfor mye kardio på diett, men hvis det hjelper deg å holde motivasjonen er det gull verdt. Men 4-5 økter i uka synes jeg blir for mye. Jeg ville holdt meg til 1 eller 2 max, og definitivt på ikke-styrkedager.

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/too-much-cardio-followup.html

Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg synes hvileuker virker best hvis jeg bare trener veldig lett, og ikke tar helt treningsfri. Tar jeg helt treningsfri (som jeg har gjort den siste uka) mister jeg mye motivasjon, trener jeg lett og spiser rett under vedlikehold merker jeg derimot at det begynner å klø i hele kroppen etter å trene tyngre. Tror dette har noe å gjøre med at når du trener lett gir du kroppen masse hvile, men du mister ikke rutinen din - lettere å holde fokus på målet når du kommer deg på senter 3x i uken.

Synes heller ikke du bør gå OVER vedlikehold på hviluken, heller litt under. Men ikke mye, vedlikehold minus 10% er fint. Etter noen uker med masse kardio og kaloriunderskudd har nok metabolismen din fått seg en liten trøkk desverre. Da vil spising over vedlikehold virke mot sin hensikt.

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-full-diet-break.html

(dette er tips, ikke ordre Tongue )

Når det gjelder målet så er jeg litt usikker, ser mer på fettprosent enn vekta akkurat nå
Denne holdningen er derimot veldig fan av Smiley

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 409
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 409

Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #343 : 29. mars 2011, 11:26 »
Noen synes jo det er moro å trene kondisjon, og det er faktisk både en god følelse og godt for kropp og helse å ha en generelt bra kondisjon Smiley
Det er ikke alle som har styrketrening som viktigste aktivitet.

Nå skal froggy få ha loggen sin i fred Wink
Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 253
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 253

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Mine siste 15 (?) Bilde s. 6, sammenligning s. 20
« #344 : 29. mars 2011, 11:44 »
Noen synes jo det er moro å trene kondisjon, og det er faktisk både en god følelse og godt for kropp og helse å ha en generelt bra kondisjon Smiley
Det er ikke alle som har styrketrening som viktigste aktivitet.

Nå skal froggy få ha loggen sin i fred Wink
Jeg er enig med deg og respekterer at folk prioriterer kondis over styrke, men jeg har fått inntrykk av at kroppssammensetning har høyere prioritet enn kondisjon hos froggy akkurat nå. Du kan ikke få maksimalt ut av begge på en gang, spesielt ikke i kontekst av kaloriunderskudd

På den annen side: ikke engang profesjonelle kondisjonsutøvere trener tung kondisjonstrening 4-5 dager i uken med styrke ved siden av. Da skjønner ikke jeg hvorfor en som synes det hadde vært greit med litt bedre kondis (f.eks froggy), skal trene tunge kondisjonsøkter 4-5 ganger i uken, kombinert med kaloriunderskudd og ganske tung styrketrening. Kaloriunderskudd er restitusjonsunderskudd.

Men jeg skal ikke krangle istykker loggen til froggy jeg heller Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!