Skrevet av Emne: Tragisk form på styrkeløftere?  (Lest 82360 ganger)

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #60 : 23. juli 2010, 22:46 »
Hernes: Videre betviler jeg leseforståelsen din, når det er det du trekker ut av innlegget mitt over. 

Meg: Hva trekker jeg ut av innlegget ditt? Du svarer med 800 meter tider. Noe jeg ikke har nevnt et sted. Hva skjer i topplokket ditt?

Hernes: Du starter hele tråden med å trekke frem tider på 800meteren, så jo det har du nevnt et sted.

Ja, jeg har i hele tråden sagt at 800 meter er ingen ting og en hver person som kaller seg trent bør løpe denne distansen med et stort smil om munnen. Så kommer du med at jeg trekker noe ut av posten din, som ikke handler om 800 meter i hele tatt, nærmere sagt kondisjon. Så fra å gå fra å kommentere om hva jeg trekker ut fra "din kommentar", trekker du det tilbake til hva jeg nevner i starten av tråden. Noe som er helt annerledes enn hva vi to diskuterer.

Så, snakker vi om hva jeg har trekt ut av innlegget ditt, eller hva som diskuteres i tråden generelt? På tide å bestemme deg! Personer med demens har bedre oversikt enn deg

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #61 : 23. juli 2010, 23:07 »
Fantastisk  Grin

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #62 : 23. juli 2010, 23:26 »
 Eating

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #63 : 24. juli 2010, 07:20 »
Da burde det være et krav for hele den norske befolkningen at alle som trener 3-7 ganger i uken skal ta 300kg i knebøy uten å trene på det..

Det er like fantastisk som enkelte sammenligner en 800 meter med å ta 300 kg i knebøy.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #64 : 24. juli 2010, 18:55 »
Men du har fått med deg at alle utenom en fullførte 800 meteren?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #65 : 24. juli 2010, 19:12 »
800 meter
1. Christopher Berge: 2,57 minutter (8 poeng)
2. Glenn Waksvik: 2,59 minutter (7 poeng)
3. Kim Gundersen: 3,03 minutter (6 poeng)
4. Per Marius Hole: Ingen tidtagning (5 poeng)
5. Benjamin Berge: Ingen tidtagning (4 poeng)
6. Kristin Thorvaldsen: Ingen tidtagning (3 poeng)
7. Hilde Næss: Ingen tidtagning (2 poeng)
8. Børre Borgersen: Stod over (1 poeng)

Klarte kun 3 av 8 å komme seg igjennom en 800 meter? Jeg gjentar, 800 meter!!! Det er jo rett og slett tragisk at alle ikke klarer å løpe denne korte strekningen som er ferdig på to sekunder. Kan jo umulig være sunt å være i så dårlig form. Kanskje på tide å bli litt gjennomtrente her? Dere burte rett og slett skamme dere for å kalle dere selv idrettsfolk!

Denne tråden har jeg faktisk ikke sett før nå, men det var mye god underholdning her. Jeg vil først og fremst poengere at meningen med denne konkurransen ikke var å fremvise enormt gode prestasjoner. Alle som stilte visste at de kom til å møte øvelser de sjeldent eller andre trener, og derfor ikke kunne forvente all verden. Videre var meningen å ha det sosialt og samtidig være i aktivitet. Det var også å vise at styrkeløftere ikke kun løfter og holder på med en "ego-idrett", men at det også foregår sosiale sammenkomster hvor meningen er å ha det gøy i hverandre selskap. Dette for blant annet å øke rekrutteringen.

Hvis målet var å prestere bra hadde vi invitert til et styrkeløftstevne, men da hadde hele poenget forsvunnet. Vi hadde tidligere og regjerende norgesmestere i styrkeløft/benkpress på startstreken. Dette er utøvere som er på bra nasjonalt nivå i styrkeløft/benkpress, men det er ikke dermed sagt at det presterer bra i øvelser de ikke trener. Det er viktig å se hvilke forutsetninger som ligger til grunn. Hvis man vrir på det kan man si at enhver mellom- og langdistanseløfter er i tragisk dårlig form fordi de ikke er i stand til å løfte 150kg i benk. 150kg er jo rett og slett et minstekrav for å kunne kalle seg en idrettsmann... (Dette er en påstand jeg slenger ut for å presisere et poeng).


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #66 : 25. juli 2010, 12:23 »
Forresten, kjære Vadtrudne gîfr, så har jeg et spørsmål til deg. Hvor høy er du og hvor mye veier du? Videre; hva kan du vise til i øvelsene vi konkurrerte i den aktuelle dagen, og i øvelsene knebøy, benkpress og markløft? Når man til stadighet tillater seg å kritisere andres prestasjoner betinger dette ofte at man selv er på et bra nivå. Jeg kritiserer ofte fotballspillere når jeg sitter hjemme i sofaen selv om jeg vet de er veldig mye bedre enn meg selv, men forklarer dette med at de faktisk er profesjonelle utøvere som hever store lønninger. Da bør man kunne forvente en del.

Såvidt jeg har lest har verken jeg eller andre har skrytt av våre egne friidrettsprestasjoner, men hvis vi hadde det, ville kritikk vært på sin plass. Prestasjonene til de beste er bedre enn hva "mannen i gata" kan vise til, men sammenlikner man med nasjonale eller internasjonale toppresultater kan vi gå hjem å vugge. Det er vi alle klar over.

 

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #67 : 25. juli 2010, 22:32 »
rofl

at dere gidder gå på provokasjonene...

Han vil bare irritere dere og fortelle så ufint han greier at utstyrsbruk i styrkeløft gjør at dere ikke har troverdighet i noe annet tema.. Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #68 : 25. juli 2010, 22:55 »
Jeg blir ikke provosert, jeg synes bare fyren virker dum Smiley Selv er jeg en styrkeløfter med fryktelig tragisk form. Formen er så tragisk at jeg burde ha lagt opp og tenkt på formen, men i stedet så har jeg det bra med meg selv og bryr meg ikke om å imponere noen med bra form. Jeg sjokkerer heller med hvor dårlig formen er Smiley I dag ble jeg nesten sjokkert selv også. Var og badet i ferskvann og 100 meter svømming tok en evighet og gjorde meg fryktelig sliten. For 20 år siden så tok jeg alle svømmemerkene som var, foruten den store svømmehesten i gull fordi jeg ikke turte å stupe fra 5 meter noe jeg gjorde 1-2 år senere, og var en konge på svømming. Det var så vidt jeg klarte å røre på beina etter svømmingen og stuping (fra 1,5 meter der jeg nesten nådde bunnen) og balansen ble veldig dårlig de første sekundene jeg kom opp fra vann. Da jeg etterpå skulle gå 200 meter opp en slakk bakke opp til bilen så var jeg helt skutt. Jeg hadde ikke klart å gå stykket hvis jeg ikke hadde hatt så bra stå-på-vilje som jeg har. Fysisk sett var det et mareritt.

Neste år skal jeg stille på stevnet til Gundersen. Og jeg skal løpe 800 meter. Det er faktisk ikke umulig at jeg ikke klarer å komme i mål, men jeg både tror og håper at jeg skal klare det når jeg er forberedt på det og har mitt eget løpsopplegg klart. Noen kjempetid blir det imidlertid helt sikkert ikke. En kjempes tid tror jeg heller vi sier.

Så i mitt tilfelle har Vadtrutne rett og jeg blir ikke provosert fordi jeg vet han har rett angående meg. Jeg vet også han har rett ift. de fleste av mine kompiser i miljøet, men at han tar feil ift. styrkeløfterne i lettere klasser. Det er nemlig sjelden folk på 140 kg er så veldig allsidige og det er det nok flere grunner til.

Nå skal jeg sitte på rævva og lade opp formen til en styrkeøkt for å ytterligere forbedre mine sterke sider og så driter jeg i resten.

Takk.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #69 : 25. juli 2010, 22:59 »
Enig med Gilberg. Bedre å være god i noe og dårlig i andre ting enn å være middelmådig i det meste.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #70 : 29. juli 2010, 02:30 »
Richard løp 3000 meteren nesten 3 minutter raskere enn jeg greide på 115 kg kroppsvekt.
og det på minst 20 kg tyngre kroppsvekt (tror han veide 135 i forcen) ... Grin

12min? stemmer det? helvette, på tide å skjerpe seg
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Vilje

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 188

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #71 : 29. juli 2010, 02:44 »
Sitat
Formen er så tragisk at jeg burde ha lagt opp og tenkt på formen, men i stedet så har jeg det bra med meg selv og bryr meg ikke om å imponere noen med bra form. Jeg sjokkerer heller med hvor dårlig formen er  Smiley


Nå fikk du frem et smil hos meg.  Smiley Tenk å kunne ha en slik innstilling. Kanskje ikke direkte oppbyggende for helsa, men saktens må det være godt for sjelen.
- Kom treningslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne! Smiley

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #72 : 29. juli 2010, 07:25 »
12min? stemmer det? helvette, på tide å skjerpe seg

jepp villmann :s all kreditt, det er god form!

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #73 : 29. juli 2010, 09:41 »
Jeg er heller ikke i noen særlig god form, jeg tror ikke jeg har hatt lyst på god kondis en dag i mitt liv. Jeg går ganske mye, men det er fordi jeg bor i Oslo og her virker det som om det blir mer gange enn når jeg bodde i Risør. Den utholdenheten vi som oftet trener på er med vekter, og det er i all hovedsak for å forbedre arbeidskapasiteten på stevne.

Jeg er nok enig med Gilberg her, jeg tror trådstater er litt dum eller veldig umoden. Særlig med tanke på hvordan han velger å adressere Hernes. Inntill den posten virket det bare som vanlig trolling, men nå er jeg ikke så sikker på det lenger.

Utlogget Hezry

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #74 : 31. juli 2010, 17:37 »
800 meter
1. Christopher Berge: 2,57 minutter (8 poeng)
2. Glenn Waksvik: 2,59 minutter (7 poeng)
3. Kim Gundersen: 3,03 minutter (6 poeng)
4. Per Marius Hole: Ingen tidtagning (5 poeng)
5. Benjamin Berge: Ingen tidtagning (4 poeng)
6. Kristin Thorvaldsen: Ingen tidtagning (3 poeng)
7. Hilde Næss: Ingen tidtagning (2 poeng)
8. Børre Borgersen: Stod over (1 poeng)

Klarte kun 3 av 8 å komme seg igjennom en 800 meter? Jeg gjentar, 800 meter!!! Det er jo rett og slett tragisk at alle ikke klarer å løpe denne korte strekningen som er ferdig på to sekunder. Kan jo umulig være sunt å være i så dårlig form. Kanskje på tide å bli litt gjennomtrente her? Dere burte rett og slett skamme dere for å kalle dere selv idrettsfolk!

Min pappa var med på dette stevnet (Børre borgersen). Han er snart 50 år gammel, og har ikke trent sin kondisjon på gud vet hvor mange år, nettopp fordi han ikke er interresert i å ha kondisjon og han har greid seg helt fint uten det helt fram til i dag. Han driver med benkpress, ikke kondisjon.. Så slutt å kom med slike dårlige anklagelser når du ikke har noe informasjon bak påstandene dine.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!