Øvelsene jentene liker å se gutta gjøre

Diverse14.01.2017Julie Firing-Schou305

Bli jentenes favoritt på gymmet med disse øvelsene.

Når det kommer til å sjekke ut det motsatte kjønn på treningsstudioet, tenker man kanskje automatisk på gutta krutt, men nei da - vi jenter er akkurat like mye på sjekkeren!

Den eneste forskjellen er kanskje at gutta ikke benytter seg av trange tights og nytt treningstøy annenhver økt, men det betyr ikke at vi ikke titter og sikler litt selv om!  

For la oss være ærlig, mange av dere gutter ønsker å imponere og vi jenter ønsker å bli imponert, det ligger så å si i det naturlige for oss mennesker. Så uansett grunn til at du trener skader det aldri å kunne imponere noen jenter med max vekt eller ikke på stanga!

Mens det er diverse øvelser dere gutter liker å se oss jenter utføre, som for eksempel knebøy, kickbacks og hoftehev. Har vi jenter en del øvelser vi liker å se gutta utføre, etter en liten undersøkelse er det disse 6 som kom best ut for jentenes øyne.

Knebøy

Vi jenter sier ikke nei takk til en god sprettrumpe på gutta! Og under knebøy bygges det ikke bare rumpe og lår, men her har dere også mulighet til å vise frem en total styrke. Her trenger man faktisk ikke å løfte med tunge vekter for å imponere ei jente, så lenge teknikken sitter og du går dypt nok.

Og la oss nok en gang være ærlig, det finnes ikke noe mer usexy enn en gutt/mann som skipper over bentreningen. Så kjør gjerne beina to dager i uken. Knebøy, benpress og utfall skårer høyt hos jentene.

Markløft

Er du av den typen som løfter tungt med god teknikk er det bare å laste på med vekter på stanga under en god markløft økt! Ingenting er mer sexy enn å se en fyr løfte tungt helt fra bakkenivå!

Her kan du også imponere med flere utførsler, på kloss,bredt og smalt.

La svetten renne, blodårene sprette og jeg kan love deg at du fascinerer ei jente eller to. Vi jenter liker å vite at du kan løfte oss opp - uansett situasjon!

Pull-ups

Denne øvelsen viser styrke! For de fleste jenter klarer nemlig ikke å utføre mer enn èn pull-ups, så vis hva du kan tilby deg og gjerne hjelp til dersom du ser ei som ikke får det til. Ønsker du å imponere litt ekstra? Fest noen vekter rundt livet og lek deg med øvelsen. Show them what you got!

Dips

Dips er en flott måte til å vise frem cuts og muskel fibre. Så ikke hold igjen dersom du har mulighet til å trene i singlet eller baris for å vise frem litt ekstra definisjoner i bryst og skuldre.

Her er det samtidig viktig å tenke på utførelse og ekstra vekt - for guds skyld ikke legg ekstra vekt på dersom du ikke kan håndtere øvelsen - da blir det bare flaut!

Benkpress

Jenter bokstavelig talt elsker en god brystkasse, for hva er vel bedre å ligge på om kvelden? Både bruk av manualer og stang er en effektiv måte for å pumpe opp brystkassen. Og de fleste jenter blir faktisk kraftig imponert dersom du løfter tungt i benken - og kanskje noen av gutta også vel og merke...

Smalt, bredt, benkpress med stopp er tre av flere muligheter på benken - push, push, push!

Cardio

Å ha store muskler er ikke det som tiltrekker alle jenter, mange elsker nemlig en funksjonell kropp hos gutter - egentlig de fleste av oss!

En god kondisjon og bra utholdenhet viser nemlig ikke bare at du kan prestere på treningsfronten.... Når det gjelder cardio trenger du heller ikke kun utføres på treningssenteret. Ta deg en god løpetur ute - kanskje møter du drømmedame?

 


Julie Firing-Schou 

Julie sitter med god erfaring og kunnskap innen fitness, livsstilsendring, helse, trening og kosthold. Hun jobber aktivt innen trening som PT og treningsinstruktør i både spinning, bodypump, crossfit og bodybalance.

Han her troller med fitnessbloggerne på Instagram.
Her løfter han så tungt at innvollene "eksploderer", men det er selvsagt juks.

Trolling på gymmet - prank

Diverse15.10.201742

Se hva som skjer når de blir trollet på gymmet.
Denne strongman får tatt i bruk sin enorme styrke utenfor trening.

Trolling på gymmet - prank

Diverse15.10.201742

Så lenge må du hvile mellom settene for økt muskelmasse.
Marte Elverum satte ny europeisk rekord i markløft med hele 220 kg RAW.

12 matvarer du bør spise mer av

Kosthold19.09.201821

Dette er mat som er fullstappet med gode og sunne næringsstoffer.

6 styrkedrikker for mer energi

Kosthold18.09.201870

Disse 6 styrkedrikkene kan du lage selv og drikke før eller etter trening.
Never skip leg day!