Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279498 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dagens økt, styrketrening:

Markløft, benkpress, crunch, stangcurl og triceps pulldown. Alt 3 x 10 med det jeg klarte av vekter.

Deretter 45 min. tusling med hundene.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Mandagens økt: Spinning, 45 min. høyintensiv (som instruktør). Puls ukjent (glemte pulsbeltet for nte gang...)
Tirsdag: Hviledag.
Onsdag: Spinning, 45 min. høyintensiv (som instruktør). Puls snitt / max: 148 / 175.
I dag: Styrketrening. Stangroing, benkpress m/hantler, crunch, rygghev, curl og triceps pulldown. 3 x 10.

Fått antydning til en strekk i baksiden på venstre lår, så tar det litt med ro med markløft til det er bra igjen.  Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Bare sånn rent "teknisk" sykkelmessig, men hvor "tungt" må du trå for å komme i nærheten av makspuls? Jeg mener, du har ei økt her på 175 som maks men jeg antar det er noe unna din virkelig makspuls?

Jeg begynner å se noen "trender" på min egen sykling nemlig... biggrin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Min absolutte makspuls ble testet i fjor til 196 (mulig den ligger på rundt 195 nå altså). Det er svært sjelden jeg er i nærheten av den på en vanlig treningsøkt, men på en god dag klarer jeg å passere 190. For å komme så høyt, er det intervaller som gjelder for min del. Har relativt mye motstand på, men ikke så mye at det kan defineres som styrketråkk. Vil tro at det vil tilsvare en svak oppoverbakke utendørs. Resten er det tempoet (kadensen) som avgjør, samt dagsform og psyken. 4 x 4 er glimrende for å "gå i kjelleren".

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Holder fortsatt koken, noe mer spinning enn styrketrening den siste uka. Tar det litt som det passer for tiden, men får stort sett en økt for dagen.  Smiley

De to gode naboene er klare til jul: http://www.youtube.com/watch?v=tQqtdSR1jCk

 Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Det er ikke en direkte ukjent situasjon det der, kanskje mest når treet skal ut igjen og man ikke skal drysse noen granbar noe sted....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

 Grin

Dagens: Spinning, 45 min. høyintensiv (som instruktør). Puls snitt / max: 144 / 173.

Var litt for voldsom på volumknappen i dag, sånn kan det gå når jeg blir grepet av Metallica's vakre toner...  Wink Skjerpings neste gang, ikke meningen å skade folk på trening.  blush

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En spinningøkt i dag + en tur med hundene. Atter en gang lå pulsbeltet hjemme...  Tongue

Har forøvrig bestemt meg for å droppe Bergen - Voss neste år, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg må prioritere å bli i bedre "fjelltur-form". Skal nemlig en liten tur på Kilimanjaro til sommeren.  Cheesy

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Skal nemlig en liten tur på Kilimanjaro til sommeren.  Cheesy

Det høres spennende ut! Noen liten tur er det dog ikke, og den er visstnok tøff nok. Lykke til!

Om du hadde begynt på kakeboksene så tror jeg at jeg er i ferd med å ta deg igjen - jeg måtte kjøpe nye forsyninger av pepperkaker og marsipanpølser i dag. En for drøye med å veie seg til uti februar en gang... Grin

God jul. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Skal lese meg litt opp på turen, men som sagt skal jeg trene meg litt mer opp på fjellturgåing (kommer sikkert til å trene en del med stor sekk også) fremfor sykkeltrening neste år. Men høyden er jeg spent på hvordan jeg takler, time will show.  Smiley

Akkurat i det jeg syns vi hadde mer enn nok kaker, kom svigers på besøk med mer... Vel, de skal nok bli spist opp. It's a dirty job, but someone's gotta do it! Til verket!  Grin

God jul til deg og dine også!  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ble skogstur med hundene julaften og ditto 1. juledag.
I går, økt 1: Spinning, 35 min. høyintensiv. Puls snitt / max: 162 / 186
I går, økt 2: Tusletur med hundene i vekslende tempo. 1t 45min.

Dagens, økt 1: Styrketrening. Roing smalt grep, omvendt pec-dec, skråbenk, crunch, stangcurl, triceps pulldown og rygghev. Alt 3 x 10.
Dagens, økt 2: Spinning, 45 min. høyintensiv. Puls snitt / max: 151 / 177
Dagens, økt 3: Skogstur med hundene, ca 1 time rolig tempo.

Mye energi inn = mye energi ut.  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spinning søndag og spinning i går. Bra trøkk på begge timene, mye energi i beina.  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Årets første økter er i havn. Fin kombinasjon av variert styrketrening og spinning. Dog er fasiten etter jula +2 kg så her er det en jobb å gjøre....  Wink

Når jeg ser i loggen på all treningen jeg hadde i jula, og likevel gikk opp 2 kg, får det meg til å tenke på hva fasiten kunne vært UTEN trening!  Ohmy

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Når jeg ser i loggen på all treningen jeg hadde i jula, og likevel gikk opp 2 kg, får det meg til å tenke på hva fasiten kunne vært UTEN trening!  Ohmy

Jeg pleier å si det på den måten at uten trening er det ikke sikkert du hadde orket å spise så mye som du gjorde! Onde uansett, men med trening orker man å spise mer... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Jepp, mat er dessverre godt...  Grin

Atter en solid treningsuke overstått. Totalt 6 spinningøkter og 2 styrkeøkter, samt daglige tusleturer med hundene. Været gjør sitt til at det blir så som så med utetrening for tiden...  Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!