Skrevet av Emne: HHHH - Yoke film s.86 :P  (Lest 220689 ganger)

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #345 : 10. august 2009, 12:12 »
Noe mere strongman fantasier da Wink ??

Ja, hadde vært artig med strongman Smiley Må bli mer enn delvis frisk i kassa først da. Skal begynne å være med på noen bod-treninger etter hvert tenkte jeg..

Øke med 20kg pr uke på 4x30 i smithbøyen til du kommer deg på 30 reppere på 300kg ?

Det var en god ide! Lineær progresjon here i come!
Tenkte egentlig å øke i reps da men Tongue Jumpersen tåler slike lette vekter uten problem, i tillegg til at jeg ikke liker å holde så veldig tungt på ryggen mtp. brystet..

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #346 : 12. august 2009, 13:34 »
Litt bein og litt skuldre, Kaliber 11.08

Beinpress
4x10x140kg
Stående militærpress
4x5x80kg
Power cleans
2x5x80kg
1x3x100kg


Kommentar: Mest ment som en restitusjonsøkt. Godt å løsne litt på lårene etter alle reppene før i helga. Tøyde fremsida når jeg kom hjem. Ingenting var spesielt tungt, noe jeg syns er positivt mtp. skaden... Fortsatt ikke svar etter MR forrige uke..

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #347 : 12. august 2009, 13:40 »
heisan. heftig styrke på deg, hadde nok gjort det bra i den lette strongmanklassen, når du blir skadefri, samt får øvelseserfaring?

så forøvrig du har jumpers? nedre eller øvre patellarpol? og hvordan behandlet du den?
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #348 : 12. august 2009, 14:01 »
heisan. heftig styrke på deg, hadde nok gjort det bra i den lette strongmanklassen, når du blir skadefri, samt får øvelseserfaring?

så forøvrig du har jumpers? nedre eller øvre patellarpol? og hvordan behandlet du den?

Har fortsatt jumpers Grin
Merker det mest under trening (naturligvis) men også av lengre bil turer. Det er den nedre delen som er påvirket (under kneskålen). Med øvre menes det da festet mot quadriceps?

Skal prøve behandling med eksentrisk enfotsknebøy (eller hva du vil kalle det).. Hvor jeg står på en plate som er vinklet i en nedoverbakke, og senker meg ned på den foten som behandles. I tillegg til at jeg skal være flinkere å tøye fremsiden for å unngå at den er stram - og da blir stående og dra i patellasenen.. Fikk vist en studie av fysioen min hvor de brukte denne behandlingen, og de fikk gode resultater. men dette er mer en kontinuerlig trening som man nesten bør fortsette med hele tiden, og resultatene kommer ikke før om 6-12 måneder.

Vi får se. Skal prøve å få tak i den artikkelen forresten.

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #349 : 12. august 2009, 14:25 »
festet mot quadriceps ja, det er korektomundo... er vel circus 10% av de som får jumpers som får det der.

men fortsetter du å kjøre tung bøy/front/beinpress mens du behandler det?

driver selv med litt egenkomponert eksentrisk trening der jeg presser ifra med begge beina i beinpressen, og senker med det ene..

hva var forresten utløsende årsak hos deg?

hor mag var det telemarkski kjøring, iskalde knær i heisen, og nærmest "hoppe ned i en dyp utfall" :-(   boooooring..
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #350 : 12. august 2009, 14:44 »
Ai ai ai.. Hørtes ikke deilig ut den opplevelsen din. Tror faktisk det kom av overbelastning over tid hos meg - da i form av dårlig utført knebøy uten dybde og knær langt frem (#/&%/%#£]$]€).... Dette var når jeg begynte å trene bein hardt på et vanlig treningsstudio uten noe peiling. Det ble gradvis værre og værre, og til slutt så måtte jeg kutte midt under en beintrening og ligge på gulvet i en time før jeg klarte å reise meg.

Deretter så er jeg litt usikker på hva som skjedde, men tror jeg trente veldig mye beinpress. Fortsatte med beinpress og begynte så smått å trene litt knebøy i smith, helst med surring. Det gikk helt ok, smertene var der så klart, men jeg klarte å gjennomføre øktene. Noen var værre enn andre og jeg måtte bare tilpasse meg. På diett før konkurranse i 07 (NM) så trente jeg også litt vanlig knebøy med surringer vanligvis. Fikk til det også, helt til jeg tok 4 reps på 240kg og det fungerte som en bra pådriver til mer smerter Sad

Så da ble det beinpress igjen...... Har trent knebøy innimellom (så snart jeg kjenner smerten har døyvet litt) og trent frontbøy ganske konsekvent i alle fall i vår. Frontbøy har fungert ganske bra, er jo så svak der at det ikke blir noe mye vekt å snakke om så Wink Det er vel litt av filosofien bak at jeg tok 4x30 i bøy i smith også sist - slipper at det blir for tungt. Så måten jeg skal prøve å holde meg smertefri fremover er:

- Jumpers knee rehab 2-3 ganger uka (eksentrisk bøy på nedoverbakke + uttøying)
- Varmere og jumpers knee band (sistnevnte fungere magisk bra)
- Mange repper og mye mengde er bedre enn ny pærs 1RM en gang i uka Smiley
- Sykling og bra oppvarming før hver økt
- Trene sprint intervaller en gang i uka (usikker om det hjelper, men håper det)
- Bruke boks i bøy for bedre teknikk
- Bruke surringer mer i bøy (blir som en ekstra patellasene)
- Krysse fingrene

Så får vi se... Det viktigste er vel kanskje å unngå å bli for ivrig.

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #351 : 12. august 2009, 14:57 »
det høres ut som om planene dine er ganske klare da:-) høres veldig fornuftig ut det der..

frontbøy tror jeg er en glimrende øvelse, da  ivertfall jeg klarer å holde ryggen mer rett uten å få altfor spisse knær, ellers tror jeg bulgarske utfall kan være et godt alternativ da man klarer å holde leggene rimelig vertikale nder utførelsen..

mine smerte er egentlig ikke så voldsomme under utførelsen, det er mer en kraftig ømhet  i området eller trening, begynner å halte pga det faktisk..

ellers er jeg enig i at høyt volum kontra voldsom intensitet vil fungere bedre, da man ikke vil få det voldsomme draget i scenen, som man gjør med vekter ned imot 1RM.

ellers blir det spennende å følge utviklingen din fremover, da du i mine øyne er norges beste
 -180 i classic:-)

anders..
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #352 : 12. august 2009, 15:05 »

ellers blir det spennende å følge utviklingen din fremover, da du i mine øyne er norges beste
 -180 i classic:-)

anders..


Takk for det Smiley

Vi får se hva som skjer fremover, om det blir classic eller sterkmann. Smiley

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #353 : 14. august 2009, 14:22 »
Trening i går, markløft på Kaliber 14.08

Markløft uten belte
3x8x200
Halvmark
3x5x225
Grepstrening med statisk hold
2x160kg

Kommentar: Hadde respekt for markserien, så jeg turte ikke legge alle død på første sett.. Men formen var faktisk utrolig bra, og vekta fløy opp. Så jeg tror de siste reppene på første settet og alle reppene på de siste settene var helt fine. Skog trente press-medley på samme plass, så han hoppet elegant over stanga mi i det han begynte med apollons, gikk deretter til stokken, så til en vanlig stang, så to manualer samtidig og deretter en enarms press med manual (begge hender vekselsvis). Er vel ikke så kult om jeg sier hva han trente med, men jeg gjør det likevel - er jo ikke NSM snart så  Grin

Apollons: 105 (eller125kg) pluss stanga
Stokk: 125kg
Vanlig stang: 110kg
Manualer: 40kg
Enarms manual:45kg

Han gjennomførte 5 serier og alle vendingene gikk på direkten. Alt var lett, det var vel mest kondisjonen som fikk kjøre seg. Rimelig korte pauser også og fokus var vel på å gjennomføre på kortest mulig tid. Så han er i alle fall i god form - bevegelig men likevel oksesterk. Gleder meg til å se hva som skjer på WSM!

Måtte forresten skynde meg hjem for å få med meg VPC Smiley

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #354 : 14. august 2009, 16:15 »
Svar fra MR-undersøkelse

Ble nettopp oppringt fra ortopeden som undersøkte meg for flere uker siden. Der hadde de fått svar fra MR-undersøkelsen, og det viste seg at det var en komplett avriving mellom senen og beinet. Altså ikke en delvis avriving som antatt. Så det var enda bra at jeg valgte MR "kun for nysgjerrighetens skyld" som ortoped-overlegen formulerte det.

Nå skal ikke jeg være surmaga og ekkel - jeg har jo faktisk fått operasjon Smiley Men det ligger vel noe sannhet i de artiklene i ortopediske journaler som anbefaler MR - selv om det tilsynelatende ser ut som delvise avrivinger.. Og da spesielt (!) for styrkeatleter.. Diagnose av avrivinger er ikke enkelt nei..

Men det var jo dagens gladnyhet.  Cheesy

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #355 : 14. august 2009, 20:27 »
Lykke til med opperasjon Wink

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #356 : 18. august 2009, 08:42 »
Litt bein Kaliber 17.08

Bøy i smith til litt for høy boks
40x100, 30x100, 30x100


Kommentar: Egentlig 105kg, ettersom "stanga" er målt til 25kg.. I helga var det Åge konsert på Torget i Trondheim med ca 16000 til stedet Smiley Trenger vel nesten ikke å påpeke at det var rimelig bra. For de som syns Åge er litt..... Åge, så kan de oppleve det live - for da kan det hende oppfatningen blir noe annet. Lørdagskvelden ble avsluttet med et lite nachspill med karsk - minst fem år siden noen av delene. Treningen i går ble bare lett, mest sannsynlig så blir jeg operert i dag eller i morgen, venter på telefon nå...

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #357 : 18. august 2009, 09:53 »
Bra at MRen viste noe som man kan gjøre noe med. Jeg sleit med jumpers i 4-5 år og MR viste "ingen patologi". Lykke til med operasjon!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #358 : 18. august 2009, 09:55 »
Bra at MRen viste noe som man kan gjøre noe med. Jeg sleit med jumpers i 4-5 år og MR viste "ingen patologi". Lykke til med operasjon!

MRen var av pectoralis major den sjø Smiley
Jumpersen må jeg vel bare leve med tenker jeg....

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: HHHH logg - mest tynnfeit
« #359 : 18. august 2009, 09:59 »
Lykke til med operasjonen..




1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!