Skrevet av Emne: HHHH - Yoke film s.86 :P  (Lest 220687 ganger)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: HaHaHaH - Retard
« #765 : 18. januar 2010, 13:49 »
Noe man bruker for å unngå prolaps Grin

180kg benk, 180kg bøy....
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HaHaHaH - Retard
« #766 : 19. januar 2010, 08:48 »
Rehab Kaliber 18.01.10

Benk m manualer
2x20x20+20kg
1x20x22,5+22,5kg
Benkpress
3x15x50kg

Sittende hantelpress
4x8x35+35kg (lett lett heldigvis)
Sidehev
3x8x20+20kg
Sidehev med kabel
3x10x20kg
YTWI shoulder rehab
Sittende leggpress
3x8x110kg
Magemaskin
3 sett


Kommentar: Brystet kjentes greit ut. Håper det går fremover og oppover fortsatt. Skulderpressen var lett, tror jeg må finne meg i å ta hantelpress sittende igjen fremover fremfor militærpress eller stående hantelpress.

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HaHaHaH - Retard
« #767 : 23. januar 2010, 00:09 »
Diverse Kaliber 22.01.10

Knebøy uten belte
6x3x170kg
Stående press med Apollons stang
4x3x80kg
2x3x90kg
Sittende hantelpress
4x8x37,5+37,5kg
Sidehev
2 sett 15+15kg
Sittende alternerende hantelcurl
4x6x20+20kg
Enarms curl i kabel
3 sett 30kg
Triceps press
1 sett 100kg


Kommentar: Bøyen var virkelig lett denne gangen, kontrollert og fin. Hadde mye å gå på i sistesettet Smiley Good times. Stående pressen var også lett, og sittende hantelpress var enda lettere.. Smiley

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: HaHaHaH - Retard
« #768 : 23. januar 2010, 02:11 »
Går fremover dette, klomp Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HaHaHaH - Retard
« #769 : 23. januar 2010, 13:57 »
Går fremover dette, klomp Smiley

Jada Smiley Men skule bare mangle med slike lette vekter..

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HaHaHaH - Retard
« #770 : 25. januar 2010, 16:20 »
Rygg Kaliber 24.01.10

Markløft uten belte
3x3x232,5kg
Mark på kloss (deficit deadlift) uten belte
3x3x210kg
Nedtrekk bredt
3x8x90kg
Sittende roing
3x8x80kg
Stående roing
3x10x110kg


Kommentar: Jævlig fornøyd!! Første gangen at jeg har følt meg litt sterk siden skaden i sommer. Er ikke så veldig tunge vekter, men likevel.. Etter hvor jævlig det føltes forrige gang, med samme rep og sett på mark så trodde jeg aldri at jeg skulle klare det samme denne gang - og da med 5 kg mer Wink Tanken om å bare gi blaffen i marken dukket faktisk opp i hodet ettersom jeg var såpass negativ.

Tror en god del av trykket kom i fra en slik pre-workout greie som jeg hadde liggende. En liten smaksprøve som jeg hadde fått en eller annen plass - innehold coffein, beta alanine, diverse kreatin og noe NOs opplegg... Ble uansett "høy" på det og det hjalp. Har alltid hatt tro på beta-alanine, og etter dette så fikk jeg et påskudd for å prøve å ta inn en halvkilo fra bulkpowders.

Her er et abstract fra en review av beta alanine. Harris er en av de som introduserte oss til kreatin, og har også vært aktiv i å få frem beta alanine. Enkelte er skeptiske til at flere studier har vært finansiert av EAS, men de involverte forskerne er visstnok pietistiske og seriøse. Prøv selv.


Amino Acids. 2009 Dec 20. [Epub ahead of print]
Effect of beta-alanine supplementation on muscle carnosine concentrations and exercise performance.

Sale C, Saunders B, Harris RC.

School of Science and Technology, Nottingham Trent University, Clifton Lane, Nottingham, NG11 8NS, UK, craig.sale@ntu.ac.uk.

High-intensity exercise results in reduced substrate levels and accumulation of metabolites in the skeletal muscle. The accumulation of these metabolites (e.g. ADP, Pi and H(+)) can have deleterious effects on skeletal muscle function and force generation, thus contributing to fatigue. Clearly this is a challenge to sport and exercise performance and, as such, any intervention capable of reducing the negative impact of these metabolites would be of use. Carnosine (beta-alanyl-L: -histidine) is a cytoplasmic dipeptide found in high concentrations in the skeletal muscle of both vertebrates and non-vertebrates and is formed by bonding histidine and beta-alanine in a reaction catalysed by carnosine synthase. Due to the pKa of its imidazole ring (6.83) and its location within skeletal muscle, carnosine has a key role to play in intracellular pH buffering over the physiological pH range, although other physiological roles for carnosine have also been suggested. The concentration of histidine in muscle and plasma is high relative to its K (m) with muscle carnosine synthase, whereas beta-alanine exists in low concentration in muscle and has a higher K (m) with muscle carnosine synthase, which indicates that it is the availability of beta-alanine that is limiting to the synthesis of carnosine in skeletal muscle. Thus, the elevation of muscle carnosine concentrations through the dietary intake of carnosine, or chemically related dipeptides that release beta-alanine on absorption, or supplementation with beta-alanine directly could provide a method of increasing intracellular buffering capacity during exercise, which could provide a means of increasing high-intensity exercise capacity and performance. This paper reviews the available evidence relating to the effects of beta-alanine supplementation on muscle carnosine synthesis and the subsequent effects on exercise performance. In addition, the effects of training, with or without beta-alanine supplementation, on muscle carnosine concentrations are also reviewed.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20091069

Effekten av beta alanine kommer visstnok av en effekt på Carnosine nivå i musklene (merk at styrkerelaterte og body-mass relaterte testene ikke ga noen utslag):

Amino Acids. 2008 May;34(4):547-54. Epub 2008 Jan 4.
The effects of 10 weeks of resistance training combined with beta-alanine supplementation on whole body strength, force production, muscular endurance and body composition.

Kendrick IP, Harris RC, Kim HJ, Kim CK, Dang VH, Lam TQ, Bui TT, Smith M, Wise JA.

University of Chichester, College Lane, Chichester, West Sussex PO196PE, UK. i.kendrick@chi.ac.uk

Carnosine (Carn) occurs in high concentrations in skeletal muscle is a potent physico-chemical buffer of H+ over the physiological range. Recent research has demonstrated that 6.4 g x day(-1) of beta-alanine (beta-ala) can significantly increase skeletal muscle Carn concentrations (M-[Carn]) whilst the resultant change in buffering capacity has been shown to be paralleled by significant improvements in anaerobic and aerobic measures of exercise performance. Muscle carnosine increase has also been linked to increased work done during resistance training. Prior research has suggested that strength training may also increase M-[Carn] although this is disputed by other studies. The aim of this investigation is to assess the effect of 10 weeks resistance training on M-[Carn], and, secondly, to investigate if increased M-[Carn] brought about through beta-ala supplementation had a positive effect on training responses. Twenty-six Vietnamese sports science students completed the study. The subjects completed a 10-week resistance-training program whilst consuming 6.4 g x day(-1) of beta-ala (beta-ALG) or a matched dose of a placebo (PLG). Subjects were assessed prior to and after training for whole body strength, isokinetic force production, muscular endurance, body composition. beta-Alanine supplemented subjects increased M-[Carn] by 12.81 +/- 7.97 mmol x kg(-1) dry muscle whilst there was no change in PLG subjects. There was no significant effect of beta-ala supplementation on any of the exercise parameters measured, mass or % body fat. In conclusion, 10 weeks of resistance training alone did not change M-[Carn].

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18175046

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: HaHaHaH - Retard
« #771 : 25. januar 2010, 17:14 »
hva er persen din i mark Hårvard? Wink

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HaHaHaH - Retard
« #772 : 25. januar 2010, 17:25 »
hva er persen din i mark Hårvard? Wink

Det jeg faktisk har løftet er bare 260kg stående på en 10cm kloss. Som da er tyngre enn vanlig mark. Men i sommer var jeg vel god for 280, og var på vei til 300 etter hvert da skaden skjedde. Nå er jeg vel i alle fall oppe på 260kg Smiley

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HHHH - Frankenstein rehab
« #773 : 28. januar 2010, 00:04 »
Bøy og bryst Kaliber 26.01.10

Knebøy
5x5x162,5kg
Benk m manualer
15x22,5+22,5kg 2x15x25+25kg
Benkpress
3x15x60kg
Sittende alternerende hantelcurl
4x7x20+20kg
Stående EZ curl
3 sett 30kg
Enarms curl i kabel
3 sett 30kg


Kommentar: Bøyen begynner å kjennes lettere ut... Men kjente det godt halvveis gjennom økta i knærne. Fikk jobbet litt med det med uttøying i løpet av økta, og tøyde litt i dag også på trening.


Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HHHH - Frankenstein rehab
« #774 : 28. januar 2010, 00:07 »
Sentrening Kaliber 27.01.10

Stående press med apollon
3x3x90kg
Sittende hantelpress
4x6x40+40kg
Sidehev
3 sett 20+20kg
Sidehev med kabel
3-4 sett 20kg
Pushdowns
4 sett 100kg
Pushdown med tau
3 sett 40,45kg


Kommentar: Ble litt sent før vi kom oss på trening.. Var ikke helt i slaget, spesielt på stående press. Gikk dog bedre i sittende, jeg er tydeligvis laget for den.. Bare lett..

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: HHHH - Frankenstein rehab
« #775 : 28. januar 2010, 00:09 »
Sentrening Kaliber 27.01.10

Stående press med apollon
3x3x90kg
Sittende hantelpress
4x6x40+40kg
Sidehev
3 sett 20+20kg
Sidehev med kabel
3-4 sett 20kg
Pushdowns
4 sett 100kg
Pushdown med tau
3 sett 40,45kg


Kommentar: Ble litt sent før vi kom oss på trening.. Var ikke helt i slaget, spesielt på stående press. Gikk dog bedre i sittende, jeg er tydeligvis laget for den.. Bare lett..

apollon? (ny, så må spørre om alt jeg ikke vet woot)
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HHHH - Frankenstein rehab
« #776 : 28. januar 2010, 00:13 »
apollon? (ny, så må spørre om alt jeg ikke vet woot)

Ja, ei slik apollons stang som de bruker i strongman. Den roterer ikke og har tykkere grep (50mm eller noe). Ser en slik her nedenfor:

Edit: Den jeg brukte var ikke så forseggjort da - er kun bildekk montert på den Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=k3O4rjD5_eA#noexternalembed&feature=related

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: HHHH - Frankenstein rehab
« #777 : 28. januar 2010, 00:15 »
ikke noe for det veike grepet mitt ser jeg! woot
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: HHHH - Frankenstein rehab
« #778 : 28. januar 2010, 00:17 »
ikke noe for det veike grepet mitt ser jeg! woot

Fint å trene opp grepet Wink Men brukes med forsiktighet, i alle fall i begynnelsen for å unngå overbelastning og eventuell betennelse.

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: HHHH - Frankenstein rehab
« #779 : 28. januar 2010, 00:25 »
Fint å trene opp grepet Wink Men brukes med forsiktighet, i alle fall i begynnelsen for å unngå overbelastning og eventuell betennelse.

har nok annet småtteri å prøve meg på foreløpig tror jeg Grin
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!