Skrevet av Emne: skulderpress med hantler eller militærpress for skuldra??  (Lest 6628 ganger)

Utlogget Firstprice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

Lurer på hvilken øvelse folk på forumet her mener er beste øvelse for skuldrene av skulderpress eller militærpress?

eller om det er noen andre øvelser som dere mener er bedre? Smiley

Utlogget Rise_above_hate

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 28

Heisann, jeg har hatt best fremgang med hantler, for da føler jeg skuldrene må jobbe mer. Smiley men har kjørt tungt med hantler (4-6 repetisjoner 3 sett) å så gått rett på 2 sett med militærpress med stang 12-15repetisjoner. Å så sidehev å bakside skuldre, har funka på meg:-) kan anbefales:-)
Failure is simply the opportunity
to begin again,
this time more intelligently SmileySmiley

Utlogget oleper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Lurer på hvilken øvelse folk på forumet her mener er beste øvelse for skuldrene av skulderpress eller militærpress?

eller om det er noen andre øvelser som dere mener er bedre? Smiley

Skulderpress med hantler er vell mere bodybuilding relatert øvelse en militærpress anntar jeg?
Så da spørs det jo hva du har mest lyst til å gjøre Smiley

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Med hantler er kanskje mye brukt blant bodybuildere, men det betyr ikke at man kan redusere volum og trene mer styrke Wink Blir jo litt som benk med manualer... Det kreves mer stabilitet og flere muskler må jobbe hardt. Bodybuildere trener forsåvidt ikke for å bli råsterke, men store, så den store forskjellen er sett og reps.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Militærpress krever mye mer teknikk, og er mye vanskelige å utføre ordentlig. I tillegg tar den mye på ryggen, i alle fall for min del. Mitt svar er at dersom man har som mål å stimulere deltoid mest mulig så er hantelpress mye bedre. Med hantelpress er det også godkjent å kjøre halv reps (ute lockout) for å holde stress på musklene hele tiden, mens i militærpress er det en slags allmenn enighet om at den skal utføres korrekt hele tiden.. Det er bare sånn Tongue haha
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget ZOMBIES

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 83

Hva forno? Mener du at millitærpress krever mer teknikk en hantel press. Serriøst? Og hvem teknikk snakker du om.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Hva forno? Mener du at millitærpress krever mer teknikk en hantel press. Serriøst? Og hvem teknikk snakker du om.

Ja, jeg gjør det. Stor forskjell på å gjøre en stående øvelse enn når man sitter trygt og fint på en benk. Hva er det du ikke skjønner  her mister?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Militærpress og skulderpress med hantler er det ikke store forskjellen på. Tunge militærpress bygger muskelmasse på skuldrene og en god styrke, det samme gjør skulderpress med hantler. Det er sant som det sies over meg her; militærpress er en større øvelse og mestre. Sitter du på benk med hantler, er det vesentlig lettere å utføre, ettersom det er færre muskler som spiller inn. Militærpress handler mye om balanse osv også. Lykke til Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

EmyR

  • Gjest
Lurer på hvilken øvelse folk på forumet her mener er beste øvelse for skuldrene av skulderpress eller militærpress?

eller om det er noen andre øvelser som dere mener er bedre? Smiley

Hvis man kun skal pakke masse på skuldrene er skulderpress best. Der trenger man ikke bruke energi på kjernemuskulatur og balanse slik man gjør i milli, ergo får man plantet mer kg rett ned på skuldrene.

Utlogget Matsenator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Hvis jeg måtte velge imellom en av dem så hadde jeg valgt Militærpress Smiley
"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general. "

Matsenator prosjekt beach 2012 PSMF edition:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=122519.msg1818498;topicseen#new

Utlogget Muskelsmurf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 316

Militærpress
"I have fought the good fight. I have finished the race, I have kept the faith" - Rocky

Utlogget OleKristian

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hva med arnoldpress da? Har trent den en stund og jeg får en følelse av at den tar større deler av skulderen iom at du får rotasjonen.

Utlogget Matsenator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Det kan vell stemme at man får mere "kontakt" med deltoids hvis man trener arnoldpress siden man gjør en extra rotasjonsbevegelse. Men jeg syns alikevell ikke arnoldpress kan måle seg med militærpress  :Smiley
"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general. "

Matsenator prosjekt beach 2012 PSMF edition:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=122519.msg1818498;topicseen#new

Utlogget Langrennsløpern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 460
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 460

Jeg løfter 65 kg * 4 reps i militærpress med hantler, føler meg mye sterkere her enn med stang, det samme gjelder benkpress, løfter 85 kg * 2 med hantler.
17 år
180 cm
78 kg

17 pullups * kroppsvekt
135kg * 4 REPS Mark
110kg * 4 REPRS Knebøy
Benkpress med hantler 85kg*2
70kg Militærpress med hantler * 4
70 Pushups - Helt ned & opp

Halvmarathon 1.20 time

Utlogget mirin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Anbefaler variasjon jeg Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!