avstemning
Spørsmål: Skal jeg bli norsk statsborger i 2006?  (Avstemning er avsluttet: 08. desember 2005, 11:40)
Ja seff! - 19 (82.6%)
Nei ikke f**n - 3 (13%)
Pakk sammen sakene dine og flytt hjem til sverige - 1 (4.3%)
Stemmer totalt: 22

Skrevet av Emne: Linda: back from the dead  (Lest 138922 ganger)

Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1005 : 06. september 2006, 20:17 »
Jeg drømmer om kake og "smörgåstårta" Grin og mormors kjøttboller, ogogog.. Wink og en type godteri som de bare selger på markedet, som jeg ikke har spist på 7 år!!! Denne helgen blir sååååååå bra den Smiley og så får du møte svigerslekta Tongue

Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1006 : 07. september 2006, 11:43 »
Dagens trim

15 min på mølle

Rygghev 10x3

Low row
25kgx12
25kgx12
25kgx12

Nedtrekk
30kgx12
30kgx12
30kgx12
smalt grep
20kgx12
20kgx12

Benpress
60kgx12
80kgx12
100kgx6
100kgx6
100kgx6

Lårspark
10kgx12
10kgx12
10kgx12

Stående gluteus
25kgx12
30kgx12
30kgx12

Mage

Uttøying

Kommentar: God økt, minimalt med smerter - jeg er kjempehappy Grin
Mye greier å trene sammen med ei venninne også, hjelper på lysten når jeg får "instruere" litt Wink

Utlogget Cochise

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 234
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 570

  • By the power of Greyscull!
SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1007 : 07. september 2006, 11:45 »
hoho.. jeg trodde du tok 100kg i benkpress Shocked

men så leste jeg det en gang til..

fin trening. har du bestemt deg om du blir svensk eller norsk?
kk67

Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1008 : 07. september 2006, 11:47 »
Hihi, det hadde tatt seg fint ut :Smiley

blir både norsk og svensk Wink fikk ha dobbelt når jeg hadde bodd her i over 7 år, og det har jeg nå. Må bare sende i vei søknaden, og det var så mye papir som måtte være med der, så jeg har ikke orket enda :Smiley men det blir

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1009 : 07. september 2006, 11:52 »
Jeg drømmer om kake og "smörgåstårta" Grin og mormors kjøttboller, ogogog.. Wink og en type godteri som de bare selger på markedet, som jeg ikke har spist på 7 år!!! Denne helgen blir sååååååå bra den Smiley og så får du møte svigerslekta Tongue

Blir kjempe skummelt  Shocked
Men ordner seg nok Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1010 : 11. september 2006, 19:45 »
Da har jeg vært "hjemme" i sverige en tur Smiley Lars ble godkjent og alt Wink

Mamma hadde snakket med sin fysio idag, og han mente det kanskje ikke var så nødvendig for meg å gå til fysio, annet enn for å få hjelp med noen øvelser for å styrke mage og rygg. Men det kunne jeg vel selv mente han. Og så hadde han sagt at han syntes jeg var for ung for å ha prolaps, at det var mest eldre menn, med overvikt som fikk dette.. syntes jeg hørtes rart ut  what

Har i alle fall vært litt produktiv idag, bakt brød og begynt på årets julegaver i form av ullsokker Wink fant garn som laget mønster av seg selv, så jeg er kjempehappy Grin
Memo til meg selv er at når jeg får egen leilighet så skal ha fler enn to ovnsplater, er veldig vanskelig å bake brød når man må bytte på dem  dry

nann-rosita

  • Gjest
SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1011 : 11. september 2006, 20:41 »
Da har jeg vært "hjemme" i sverige en tur Smiley Lars ble godkjent og alt Wink

Mamma hadde snakket med sin fysio idag, og han mente det kanskje ikke var så nødvendig for meg å gå til fysio, annet enn for å få hjelp med noen øvelser for å styrke mage og rygg. Men det kunne jeg vel selv mente han. Og så hadde han sagt at han syntes jeg var for ung for å ha prolaps, at det var mest eldre menn, med overvikt som fikk dette.. syntes jeg hørtes rart ut what

Har i alle fall vært litt produktiv idag, bakt brød og begynt på årets julegaver i form av ullsokker Wink fant garn som laget mønster av seg selv, så jeg er kjempehappy Grin
Memo til meg selv er at når jeg får egen leilighet så skal ha fler enn to ovnsplater, er veldig vanskelig å bake brød når man må bytte på dem dry
eldre menn ? med overvekt?

Iht ryggforeningen er det faktisk flest tynne mennesker som får prolapser...

Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1012 : 12. september 2006, 08:55 »
Wihoo, jeg er klassifisert som tynn Wink

Utlogget cordura

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 97

  • Liten og ikke så sterk
SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1013 : 12. september 2006, 09:11 »
Jeg fikk mitt første prolaps som 19- åring og fikk da beskjed fra lege og fysioterapeut om at det bare var ett eller annet muskulært. Oppdaget ikke at det var prolaps jeg hadde hatt før jeg fikk et nytt verre ett og ble sendt til røntgen av kiropraktoren min.
Krev røntgen. MEN, det skal også sies at den eneste hjelpa du får er øvelser til opptrening av støttemuskulatur fordi de "operer ikke når man er så ung...." (så fremt det ikke er alarmsymptomer som inkontinens tilstede). 

Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1014 : 12. september 2006, 09:23 »
Jeg har vært på røntgen jeg.. Det jeg lurer på er om det er verd å bruke tusnevis av kroner på fysio når det kanskje ikke hjelper så veldig mye alikvell. Det er ju ikke slik at det kan fikses uansett..

Utlogget mocca.

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 562
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 562

  • monica---er meg det.
SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1015 : 12. september 2006, 09:23 »
eldre menn ? med overvekt?

Iht ryggforeningen er det faktisk flest tynne mennesker som får prolapser...
Da har jeg vært "hjemme" i sverige en tur Smiley Lars ble godkjent og alt Wink

Mamma hadde snakket med sin fysio idag, og han mente det kanskje ikke var så nødvendig for meg å gå til fysio, annet enn for å få hjelp med noen øvelser for å styrke mage og rygg. Men det kunne jeg vel selv mente han. Og så hadde han sagt at han syntes jeg var for ung for å ha prolaps, at det var mest eldre menn, med overvikt som fikk dette.. syntes jeg hørtes rart ut what

Har i alle fall vært litt produktiv idag, bakt brød og begynt på årets julegaver i form av ullsokker Wink fant garn som laget mønster av seg selv, så jeg er kjempehappy Grin
Memo til meg selv er at når jeg får egen leilighet så skal ha fler enn to ovnsplater, er veldig vanskelig å bake brød når man må bytte på dem dry

Hey.
Det med prolaps....har startet på pt kurs og i helgen lærte vi om akkurat det. Det er helt motsatt.... Det er helt normalt at yngre får prolaps, fra 20 til mellom 35 er mest vanlig.
Den veska som siver ut og lager prolapsen, blir det mindre og mindre av ettersom man blir elder, så tjangsen for prolaps er faktisk mindre ettersom tiden går. Høres rart ut men slik er det nå.
Er bare legenes uvitenskap, så dette må du ikke høre på.
fikk navnet på et preparat som er med på å bygge opp brusken, glukosamin, sammen med zink, magnesium, c vitamin, k vitamin og fettsyrer. Dette i samsvar med bra kosthold.
Spørs jo hvordan prolapsen din er...min er der for å bli, så skaden som jeg har lar seg ikke reparere, men kan nok bedres med dette, samt tøying for sete, bakside lår og hofteleddbøyer.
Og seff stabiliseringsøvelser for mage rygg.
Og det med fysio....hadde du hatt noen til å lære deg disse øvelsene, hadde du sluppet betale fysio og brukt tid på det.
Statiske øvelser, øvelser på ball osv er bra for prolaps rygger.
Og seff ligge unna et par øvelser da, knebøy, for tung benkpress...spørs jo helt hvor vondt du har osv.
Personlig trener
182 cm liten pike
Max i benk 2 * 65 kg

Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1016 : 12. september 2006, 09:27 »
Det sto små funn på røntgenlappen som jeg fikk.. Så jeg regner med det ikke er så alvorlig, men vondt er det alikvell ja.
Fant tre øvelser i et blad i går for folk med den samme kroppsholdningen som meg, svankrygg. Skal prøve dem også for å se om det hjelper Smiley
Får holde meg vekk fra bøy og mark til over nyttår i alle fall, se hvis det hjelper.. 

Utlogget mocca.

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 562
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 562

  • monica---er meg det.
SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1017 : 12. september 2006, 09:34 »
Det sto små funn på røntgenlappen som jeg fikk.. Så jeg regner med det ikke er så alvorlig, men vondt er det alikvell ja.
Fant tre øvelser i et blad i går for folk med den samme kroppsholdningen som meg, svankrygg. Skal prøve dem også for å se om det hjelper Smiley
Får holde meg vekk fra bøy og mark til over nyttår i alle fall, se hvis det hjelper..
[/quot

Har du vært på mr? Eller bare røngten?
Tren bekkenmunns muskelatur, den er ofte gal om en har litt svai rygg.
Bakside skuldre er også bra for en bedre og rakere holdning.
Selv om det var små funn, så er det f......så vont.
Har to små prolapser, men skal love deg at de merkes. Utrolig slitsomt å kjenne murring til heftig smerte hver eneste dag, samt stivhet.
Men ikke slutt å tren i allefall, mange som bare legger seg ned, det er jo ikke lurt.
Lykke til og håper du får hjelp til noen øvelser som kan hjelpe deg.
Personlig trener
182 cm liten pike
Max i benk 2 * 65 kg

Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1018 : 12. september 2006, 09:37 »
Begge deler Smiley Jeg får prøve meg fram og se hva som skjer.. Har ju en type som har tre prolapser, så regner med han har lært seg noe han også.
Fysio passer ikke helt inn i mitt studentbudsjett  Undecided kanskje jeg kan gå et par ganger bare for å få hjelp til noen øvelser.. hmm, jaja. "det ordnar sig.."  Smile

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Linda blir stooor..(og sterk?)
« #1019 : 12. september 2006, 12:07 »

Og seff ligge unna et par øvelser da, knebøy, for tung benkpress...spørs jo helt hvor vondt du har osv.

I knebøy må man kjenne seg fram. Har økt noen kilo i knebøy etter mine tre prolapser. Faktisk 10 kg 4 uker at jeg fikk de 3 prolapsene.
Tunge markløft derimot tar helt knekken på ryggen i flere måneder.

Merker meg at frontbøy kan være å fortrekke fremfor vanlig. Og skal du kjøre vanlig knebøy må det gjøres med stangen på nakken.

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!