Skrevet av Emne: DanielP: Ny diet vår 2016  (Lest 210707 ganger)

Utlogget Murmel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

  • Pia Marlen Fan
Se der ja. Ukens profil og greier. Da bør det bli masse poseringer!!
Jeg skal over i en litt hardere cardiofase nå. Kan du gi noen pekepinner på hvordan starte opp. Jeg tenkte jeg skulle begynne med en langdistanse(5000) og så ta intervall. (30 min) Hvordan så opplegget ditt ut på starten
(Før du plutselig begynte å løpe 8000 *900 metere...)

Utlogget Stjerna

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 69

Gratulerer så mye med ukens profil... du ser kjempe bra ut Grin faren din trenger kanskje litt brunfarge? hihi Wink 

Stå på videre Smiley
du blir hva du spiser Wink

Min bildeprofil :

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=26144.0

Utlogget DanielP

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 994
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 994

  • Skal nok bli stor, bare vent og se ;)
Den front double biceps posen din står det respekt av..

bigk.

Takk skal du ha Smiley Blir glad av sånne kommentarer Cheesy

må si jeg er utrolig imponert daniel.. for over et år siden så du helt annerledes ut. jeg husker du skulle sende meg filmen til coleman. DETTE ER SKIKKELIG BRA!!!

STå på du fortjener masser av ros!

MVH: Leif inge

Tusen takk Cheesy Fikk jeg noensinne sendt den filmen eller? Tongue Hehe

Grattis me ukens profil, velfortjent Wink Knall bra framgang altså!

Takk skal du ha Cheesy
+1 Gull

Dette er ingenting i forhold til hva du har klart i år!!! Står SYKT respekt av hva du har opnådd..
Se der ja. Ukens profil og greier. Da bør det bli masse poseringer!!
Jeg skal over i en litt hardere cardiofase nå. Kan du gi noen pekepinner på hvordan starte opp. Jeg tenkte jeg skulle begynne med en langdistanse(5000) og så ta intervall. (30 min) Hvordan så opplegget ditt ut på starten
(Før du plutselig begynte å løpe 8000 *900 metere...)

Hehe, vet ikke om du mente dette innlegget sarkastisk eller hva du gjorde. MEN jeg har aldri løpt en dag i mitt liv Tongue Hehe, redd det forbrenner for mye muskler.. Så frem til den dagen jeg har nok muskler, så jeg har råd til å miste bittelitt. Så holder jeg meg nok til kjapp gange...
Gratulerer så mye med ukens profil... du ser kjempe bra ut Grin faren din trenger kanskje litt brunfarge? hihi Wink

Stå på videre Smiley

Tusen takk stjerna Cheesy hehe, ja han trenger MASSE brunfarge Tongue han er brite, så blir bleik med en gang..  Tongue først knallrød pga solbrenthet, så bleik.. Finnes ikke brunt på han uansett hvor lenge eller lite han ligger i sola Tongue Hehe


Takk for ukas profil forresten, vet det er "random", men ble faktisk litt rørt nå!!

Mvh
Daniel
http://www.danielp.no. -- blogg om mitt comeback til scenen

http://www.proteinfabrikken.no/- For de beste kosttilskudd.

Utlogget Murmel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

  • Pia Marlen Fan
Hva i alle dager...Beklager, da tok jeg feil av deg og en annen som løp bort horder med fett. Posere skal du hvertfall uansett Wink

Utlogget RuneN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Har akkurat lest igjennom alle 31 sidene her.

Helt utrolig fremgang!. Du fortjener virkelig dette. Vet ikke om dette vil hjelpe deg videre, men skal komme med et par tips:

Hvis du skal bulke, vær ekstrem forsiktig med mat som inneholder karbohydrater, hold deg til proteinrik og fettrik mat. En eller to dager i uken kan du kjøre 2 måltider med bare karbohydrat rik mat fra ris, pasta, potet, frokostblanding, brødmat (disse måltidene holder du deg unna protein og fett). Dette fordi insulinnivåene i kroppen blir så høye at du lagrer fettet som du har i deg under disse måltidene. Kan med fordel ta disse måltidene som de siste måltidene pr dag. Skal du spise karbohydrat utenom bør du holde deg til epler, pærer og annen frukt, samt grønnsaker med høyt fiberinnhold.

En slik bulk vil føre til at du øker muskelmasse, uten at fettprosenten øker (kanskje den til og med går ned).

Selv tester jeg ut det samme nå. Etter 3 uker ser jeg fremgang i styrketreningen og samtidig går jeg ikke opp i fettprosent. Har nettopp lest en bok om dette som viser hvordan man skal spise og trene for at hormonene i kroppen skal være optimale slik at man bygger samtidig som man mister fett.

Tips i forhold til treningen:

For å sørge for at treningen din gir deg enda bedre resultater (da får du vel strekkmerker du da), lønner det seg å kjøre mellom 6-9 reps til du feiler. En hjelper er et krav. Ikke kjør mer enn 2-3 sett pr øvelse og ikke ta mer enn 1 minutt hvile mellom øvelsene. Ikke la den totale treningen ta mer enn 45 minutt inkl 5 min oppvarming. Dette fordi kortisolnivået (nedbrytende hormon) blir høyere og høyere, mens testosteronnivået blir for lavt etter trening som pågår over 1 time. Testosteronnivået er optimalt etter ca 45 minutter. Trener du for lenge vil du i værste fall bryte ned mer enn du bygger opp (PS! Har åpenbart ikke skjedd deg :-).

Hvis du vil øke kondisjon uten at det hemmer muskeltilveksten bør du vurdere korte intervalltreninger. Mest optimalt på dager du ikke trener styrke. 1 minutt spurt, 1 minutt hvile, gjenta 4 ganger. Ferdig. Mange jogger i timesvis og oppnår svært god kondisjon, men de mister utrolig mye muskler (dette pga skyhøye nivå av kortisol, minimale verdier av testosteron). Bare se på langdistanseløpere (tynne og spinkle), mens kortdistanseløpere kraftige til tusen. Kortdistanseløpere driver intervall og styrketrening.

Håper dette kan hjelpe deg. DU fortjener alt godt :-) Stå på.

Uansett: Lykke til, din fremgang er bare rå.

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

Sinnsykt bra!:Bow:
Har du tenkt å stille i konkurranse i nærmeste fremtid? Utenom Tf open altså.

Utlogget Fleex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 386
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 386

Har sitter og lest igjen om hele denne profilen og må si meg virkelig imponert.
Og inspirert ikke minst.

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686


Hvis du skal bulke, vær ekstrem forsiktig med mat som inneholder karbohydrater, hold deg til proteinrik og fettrik mat...

...

Tips i forhold til treningen:

For å sørge for at treningen din gir deg enda bedre resultater (da får du vel strekkmerker du da), lønner det seg å kjøre mellom 6-9 reps til du feiler. En hjelper er et krav. Ikke kjør mer enn 2-3 sett pr øvelse og ikke ta mer enn 1 minutt hvile mellom øvelsene. Ikke la den totale treningen ta mer enn 45 minutt inkl 5 min oppvarming. Dette fordi kortisolnivået (nedbrytende hormon) blir høyere og høyere, mens testosteronnivået blir for lavt etter trening som pågår over 1 time. Testosteronnivået er optimalt etter ca 45 minutter. Trener du for lenge vil du i værste fall bryte ned mer enn du bygger opp (PS! Har åpenbart ikke skjedd deg :-).


Vet ikke helt om jeg er enig med alt dette.

For det første så vi alle ulike. Det vil f.eks si at "regelen" om at man skal ikke trene i mer en 45 min eller 2-3 sett pr øvelse ikke nødvendigvis gjelder for alle. En liten metafor: tenk deg en skoleklasse hvor en av elevene er et geni, en annen er en "vanlig" elev, mens en tredje elev har veldig vanskelig for å lære ting. Disse tre elevene må bruke forskjellig framgansmåte, metoder og tid til å lære.

Akkurat det samme gjelder i gymmen. Selv trener jeg nesten alltid over 45 minutter.

Og den teorien om å ligge unna karbohydrater på bulk var også uvanlig. Men som sagt, vi er alle ulike og forskjellige ting fungerer for forskjellige folk.

Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget RuneN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Til YIF:

Ang. trening: Det viktigste er at man spiller i lag med kroppens hormoner når man trener. Det er kjent at hormonet testosteron er et oppbyggende hormon, mens hormonet kortisol er nedbrytende. I tillegg vil økte verdier av testosteron samtidig øke kroppens naturlige produskjon av veksthormon (Human Growth Hormone).

Forskning viser at hormonet testosteron øker ved fysisk aktivitet, men at det når toppen i løpet av ca. 40-50 minutt. Det er også kjent at hormonet kortisol øker ved fysisk aktivitet. Jo lengere trening jo høyere kortisolnivå. Det er viktig at man stopper treningen før nivået av kortisol er høyere enn nivået av testosteron. Derfor skrev jeg ca. 45 minutter er den idelle treningsøkt. Målet er å bryte minst mulig ned og få kroppen til å bygge.

Derfor er det viktig å få trenet mest mulig av den muskelgruppen man ønsker å trene i løpet av disse 45 minuttene. En må selvsagt kjøre høy intensitet og belastning i alle sett. En må også selvsagt øke belastningen etterhvert. For å rekke over 6-7 øvelser a 2-3 sett, samt fokusere på negativer må man ha korte pauser (helst ikke mer enn et minutt).

I tillegg er det viktig å få i seg en proteinshake blandet i vann og litt jomfruelig olivenolje (ikke energidrikk) så snart som mulig etter treningen. Dette vil stoppe kortisolnivået fra å stige. Raske karbohydrater (som er vanlig i energidrikker, banan, druer, rosiner) vil derimot øke insulinnivået slik at kroppen lagrer mer fett. Insulin er også et hormon som er oppbyggende, men samtidig kan det være nedbrytende. For lavt nivå over lang tid vil føre til at musklatur og fett forsvinner (jfr, diabetes 1), mens for høyt fører til at både musklatur og spesielt fettmasse øker (jfr, diabetes 2). Målet er et ha insulinnivået gjevnt mitt i mellom. Da er det mest oppbyggende i forhold til musklatur og ikke i forhold til fettlagring.

Selvsagt er vi alle forskjellige. Noen er genetisk disponert med mer testosteron og veksthormon enn andre. Disse vil ha enda større fremgang med denne metodikken enn de som er mindre heldig genetisk ( f.eks damene ), men de og vil ha stor fremgang med denne metodikken.

For mer informasjon viser jeg til hjemmesiden til forfatteren av bøkene jeg har lest om dette:

http://www.extique.com/

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Trodde jeg gikk inn på feil profil her jeg, for jeg husker deg fra de første bildene du la ut her...

Så gikk jeg på side 1 og så at det faktisk var deg! Hva faen??

Sinnsykt bra jobba!!!! Står respekt av de resultatene der!!
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

Trodde jeg gikk inn på feil profil her jeg, for jeg husker deg fra de første bildene du la ut her...

Så gikk jeg på side 1 og så at det faktisk var deg! Hva faen??

Sinnsykt bra jobba!!!! Står respekt av de resultatene der!!
Fikk samme følelsen for en stund siden jeg også.
Husket jeg småleste litt på denne profilen og var en del snakk om at han ville gå ned i vekt. Så var det noen som ga meg en link til profilen hans, til en av de nyeste bildene. Og det så jo skikkelig bra ut! Gikk nesten i bakken når jeg så på de første bildene igjen.

Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

Kan ikke si annet enn godt jobba  2thumbsup
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget DanielP

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 994
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 994

  • Skal nok bli stor, bare vent og se ;)
Tusen takk for 2 gode lange svar RuneN får honnør for de. Men må si meg enig med YIF på noen av disse punktene..

 
Sinnsykt bra!:Bow:
Har du tenkt å stille i konkurranse i nærmeste fremtid? Utenom Tf open altså.

Takk skal du ha.. Jeg håper på å stille i Stavanger Open som Junior neste år. Viss jeg har potensiale da.. Er nok for liten til å stille enda..

Har sitter og lest igjen om hele denne profilen og må si meg virkelig imponert.
Og inspirert ikke minst.


Tusen takk for det Cheesy
Trodde jeg gikk inn på feil profil her jeg, for jeg husker deg fra de første bildene du la ut her...

Så gikk jeg på side 1 og så at det faktisk var deg! Hva faen??

Sinnsykt bra jobba!!!! Står respekt av de resultatene der!!

Hehe, såpass ja Cheesy Tusen takk skal du ha!!!

Fikk samme følelsen for en stund siden jeg også.
Husket jeg småleste litt på denne profilen og var en del snakk om at han ville gå ned i vekt. Så var det noen som ga meg en link til profilen hans, til en av de nyeste bildene. Og det så jo skikkelig bra ut! Gikk nesten i bakken når jeg så på de første bildene igjen.

kjekt å kunne sjokkere litt innimellom Cheesy

Kan ikke si annet enn godt jobba 2thumbsup

Tusen takk Cheesy
http://www.danielp.no. -- blogg om mitt comeback til scenen

http://www.proteinfabrikken.no/- For de beste kosttilskudd.

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Må bare si at den helposeringen av front double biceps du viser er fenomenalt bra!
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget DanielP

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 994
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 994

  • Skal nok bli stor, bare vent og se ;)
Må bare si at den helposeringen av front double biceps du viser er fenomenalt bra!

Tusen takk Cheesy Det var veldig flott kommentar.. Blir litt usikker på poseringer innimellom. Men derfor man tar bilder, for å bli bedre og bedre.. Får håpe de er perfeksjonert innen Stavanger Open neste år..
http://www.danielp.no. -- blogg om mitt comeback til scenen

http://www.proteinfabrikken.no/- For de beste kosttilskudd.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!