Skrevet av Emne: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)  (Lest 259095 ganger)

Utlogget JHH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 568

  • Stavanger VK
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2325 : 19. januar 2008, 23:22 »
fordi du har lyst, og fordi det gir deg en bedre økning også kanskje? Wink

joda, du vet! Noen må jo fremstille ting mer kreativt..
66 - 82 @ -69kg

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2326 : 19. januar 2008, 23:26 »
Du trener jo som om en sprinter skal springe alt det han orker rett frem på hver trening! Smiley  Ro ned vektene og få opp reps, tren teknikk og grepsteknikk, og ta i mot tips fra andre!  Du har, som gammern sier, en vanvittig styrke allerede, du har treningstalent, guts og vilje, men slik du holder på nå så kjører du deg bare enda lengre ned i kjelleren.
Ikke pokker om du når 200 i frontbøy med det kjøret der, aldri i verden!  Da du ned i vekter etterhvert uansett.

PS! Dette er godt ment Per. Wink

in-cycle 1rm nedjusteres kommende uke. det er en tvingende nødvendighet. kjører meg ikke i senk. sterk? jeg er svak som en kjerring! her må det jobbes!

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2327 : 19. januar 2008, 23:58 »
in-cycle 1rm nedjusteres kommende uke. det er en tvingende nødvendighet. kjører meg ikke i senk. sterk? jeg er svak som en kjerring! her må det jobbes!

Svak som ei kjerring, hmm, vet ikke helt om det er riktig å si Wink Jeg tror forøvrig om du hadde trent litt smartere hadde du vært enda sterkere NÅ Wink Ho ho.
Blenda!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2328 : 20. januar 2008, 00:13 »
lar meg ikke provosere, spesielt ikke av sjefskjerringer. Wink 

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2329 : 20. januar 2008, 00:14 »
Provosere, mulitiplisere, substrahere, fokusere hahaha
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2330 : 20. januar 2008, 00:24 »
lar meg ikke provosere, spesielt ikke av sjefskjerringer. Wink 

Tja, en liten provokosjon i ny og ne tåler du sikker Wink Men, mener faktisk at du trener litt for tungt, som flere påpeker. Og som Anja skrev, så har du en jobb å gjøre med frontbøyteknikken. Og etter å ha trent bøy i over 20 år, så kan jeg med sikkerhet si at det er ikke alltid belastningen som bygger styrke, men mengden, smart trening/teknikk og tålmodighet;)
Blenda!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2331 : 20. januar 2008, 00:50 »
har anja skrevet noe her? har ikke sett det...

progresjon, kontinuitet og tålmodighet er de tre tingene som er viktig. At progresjonen ikke er lineær gjennom ett treningsår har hold for de fleste. Jeg har fokus på det jeg gjør. Det er jeg som løfter, og jeg som kjenner min kropp.  Jeg er ganske så fornøyd med å ha økt frontbøyen min fra 145 til 180 på fem mnd.

Leser hva folk sier, og setter pris på all input. Men skulle jeg analysere ting ihjel så hadde jeg ikke kommet noen vei.

Ikke gidder jeg hverken å hisse meg opp eller la meg provosere av andre. Dette er livet for meg, og jeg har det gøy på trening. Jeg elsker å løfte.

Har derfor lovet meg selv å holde fokuset og ikke la meg irritere av troll som skulle dukke opp på min vei. Livet er for kort til det.

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2332 : 20. januar 2008, 01:08 »
har anja skrevet noe her? har ikke sett det...

progresjon, kontinuitet og tålmodighet er de tre tingene som er viktig. At progresjonen ikke er lineær gjennom ett treningsår har hold for de fleste. Jeg har fokus på det jeg gjør. Det er jeg som løfter, og jeg som kjenner min kropp.  Jeg er ganske så fornøyd med å ha økt frontbøyen min fra 145 til 180 på fem mnd.

Leser hva folk sier, og setter pris på all input. Men skulle jeg analysere ting ihjel så hadde jeg ikke kommet noen vei.

Ikke gidder jeg hverken å hisse meg opp eller la meg provosere av andre. Dette er livet for meg, og jeg har det gøy på trening. Jeg elsker å løfte.

Har derfor lovet meg selv å holde fokuset og ikke la meg irritere av troll som skulle dukke opp på min vei. Livet er for kort til det.


Synd du oppfatter kommentarer som "trolleri".... Er faktisk ikke ment slik, men min mening er at du har lukket øynene for annen treningsform enn det du selv mener er den "rette" og dermed vil du gå glipp av konstruktiv kritikk.... Er vel ikke lenge til du går på en smell igjen, synd å si det, bruker ALDRI å si sånt, men så jævla verdensmester som du er så må jeg bare si det. Hadde ikke jeg lagt om treningen min i 03/04 og våget å høre på andre enn meg selv hadde jeg slettes ikke vært der jeg er i dag. Du sier selv at du gjør dette for moro skyld, og det er bra, og hva faen tror du vi andre gjør det for da?Huh Penger??? Ho ho..... Nei, her inne er vi alle i samme bås, landslaget, nasjonalt, region eller mosjonistnivå! Prøv å tenk at enkelte faktisk prøver å gi råd de ærlig og oppriktig mener uten å kalle det "trolleri"....
Blenda!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2333 : 20. januar 2008, 01:11 »
Å øke mer enn 35kg i 1rm i frontbøy på 5måneder skal vel godt gjøres Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2334 : 20. januar 2008, 01:15 »
Jeg er ingen verdensmester og lærer mye av andre. Jeg oppfatter deg ikke som spesielt konstruktiv. Beklager at jeg brukte uttrykket "svak som en kjerring". Jeg skal bruke uttrykket "svak som en mus" neste gang, slik at jeg ikke tråkker på noen tær. Det var bare et generelt uttrykk for å gi uttrykk for at jeg ønsker å bli sterkere.

Anbefaler deg å fokusere på egen trening og fremgang, istedetfor å fyre deg opp over unødvendige ting. Du er en voksen kvinne, og burde vite bedre.

Og ja, jeg trener fordi jeg elsker det - og det kommer jeg til å gjøre så lenge jeg har muligheten til det. Heldigvis er jeg min egen herre og kan styre mitt eget løp. Det nyter jeg i fulle drag.

Ser ikke hva som er ditt problem. Hver gang du kommer i denne loggen så klager du på at jeg har for dårlig fremgang, eller at det er noe galt med ditten og datten. Skulle tro du hadde bedre ting å fordrive tiden med.

Vennlig hilsen Per.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2335 : 20. januar 2008, 01:19 »
Å øke mer enn 35kg i 1rm i frontbøy på 5måneder skal vel godt gjøres Smiley

Ja, det er jeg fornøyd med. Men det er typisk at når det går dårlig, eller jeg er skadet, så kommer kritikken. Så lenge alt går strålende så er det ingen som sier noe. Men jeg vet da om flere som har trent etter Dietmar-prinsipper som har skadet seg også. Skader kan skje den beste.

Og husk:

"what goes around, comes around". karma! Wink

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2336 : 20. januar 2008, 01:22 »
Jeg er ingen verdensmester og lærer mye av andre. Jeg oppfatter deg ikke som spesielt konstruktiv. Beklager at jeg brukte uttrykket "svak som en kjerring". Jeg skal bruke uttrykket "svak som en mus" neste gang, slik at jeg ikke tråkker på noen tær. Det var bare et generelt uttrykk for å gi uttrykk for at jeg ønsker å bli sterkere.

Anbefaler deg å fokusere på egen trening og fremgang, istedetfor å fyre deg opp over unødvendige ting. Du er en voksen kvinne, og burde vite bedre.

Og ja, jeg trener fordi jeg elsker det - og det kommer jeg til å gjøre så lenge jeg har muligheten til det. Heldigvis er jeg min egen herre og kan styre mitt eget løp. Det nyter jeg i fulle drag.

Ser ikke hva som er ditt problem. Hver gang du kommer i denne loggen så klager du på at jeg har for dårlig fremgang, eller at det er noe galt med ditten og datten. Skulle tro du hadde bedre ting å fordrive tiden med.

Vennlig hilsen Per.

Nå overdriver du. Du legger ut en logg, dermed ønsker du tilbakemeldinger? Når jeg svarer så oppfatter du det som kritikk, selv om du selv har lagt opp til en "humoristisk" tone når du skriver som feks " løfter som ei kjerring", jeg legger da inn en kommentar i likeledes tone og blir oppfattet som om jeg ikke har tid til å drive med annet? Jeg har ikke problemer med at du trener slik du gjør, men antar du ønsker en eller annen tilbakemelding? Jeg har lest i loggen din i dag/kveld at du sliter, og tenkte at du kanskje ville ha godt av å skifte litt? Unnskyld om du oppfattet det som "kjerringsurmuling", var ikke ment slik og jeg skal ikke komme med kjerringkommentarer og min sære humor i loggen din igjen. Stay strong!
Blenda!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2337 : 20. januar 2008, 01:41 »
hehe.. dere kvinnfolk altså! *sukk* Smiley Du trenger ikke ta det ille opp. Det var den nest siste kommentaren din jeg siktet til:


Synd du oppfatter kommentarer som "trolleri".... Er faktisk ikke ment slik, men min mening er at du har lukket øynene for annen treningsform enn det du selv mener er den "rette" og dermed vil du gå glipp av konstruktiv kritikk.... Er vel ikke lenge til du går på en smell igjen, synd å si det, bruker ALDRI å si sånt, men så jævla verdensmester som du er så må jeg bare si det. Hadde ikke jeg lagt om treningen min i 03/04 og våget å høre på andre enn meg selv hadde jeg slettes ikke vært der jeg er i dag. Du sier selv at du gjør dette for moro skyld, og det er bra, og hva faen tror du vi andre gjør det for da?Huh Penger??? Ho ho..... Nei, her inne er vi alle i samme bås, landslaget, nasjonalt, region eller mosjonistnivå! Prøv å tenk at enkelte faktisk prøver å gi råd de ærlig og oppriktig mener uten å kalle det "trolleri"....

var ikke så konstruktivt, var det vel ?

jeg er selvsagt interessert i å få råd, og tar imot kritikk så lenge den er konstruktiv. direkte tullete innlegg hvor det står at jeg burde hatt bedre fremgang kan jeg ikke ta seriøst når jeg har økt så bra som jeg har gjort. jeg har jobba rævva av meg. det kommer ikke gratis, det kan jeg love deg. Det er slike økter som dette som har lagt grunnlaget mitt, og ikke har jeg sett hverken deg, Ingunn eller Anja hverken trene eller legge ut noe som ligner på dette. Jeg er stolt av det jeg har fått til.

Du må gjerne fortsette å poste i loggen min, men jeg håper vi kan prate sammen som voksne mennesker.

Husk også at jeg sitter (nei, ligger i senga med laptopen faktisk), og er helt rolig, avslappet og avbalansert.

Du virker å legge verste mening i mye av det jeg skriver, og det er uheldig. Det er kanskje noen i kvinnes natur som gjør dette, men det er ikke noe poeng i det. Jeg vet at du både er hyggelig og grei på alle måter og har bare godt inntrykk av deg, og skjønner hvorfor ikke du da skal ta slik av her.

Når man gir råd til noen vil rådene noen ganger bli lyttet til, og andre ganger vil de ikke bli lyttet til. Den kloke aksepterer dette. Det er bare de mindre kloke som da likevel prøver å tre rådene nedover hodet på andre.

Om du hadde lest tidligre i loggen i dag, så hadde du sett en positiv meningsutveksling i dannede former. At du fyrer deg opp er meningsløst.

Jeg har trent meg selv siden jeg startet, og kommer til å fortsette med det. Jeg er ikke på landslagsnivå, men trives likevel meget godt med det jeg driver med.

Jeg har lært ting av Randen, Tolleff, Saktemensikkert, Jørgen, Bente og mange flere. Og mye har jeg lest meg til i bøker og på forum. Smolov ble jeg introdusert for første gang av Andrey Butenko. Sterk russisk styrkeløfter. Jeg har da gjort opplegget noen ganger, og hatt god effekt av det, så god effekt at det er et opplegg jeg har veldig sansen for og som jeg liker å trene.

Jeg har gått på noen smeller og en stor smell, men man lærer av alt. Dersom du tror at jeg hodeløst trener meg selv inn i ulykka så tar du veldig, veldig feil. Husk også på at jeg er utdannet personlig trener fra NIH og har jobbet på helsestudio i syv år. Jeg har lært kjempemye i de årene jeg har holdt på med styrketrening, og har funnet ut hva som fungerer for meg, og hva jeg liker.

At du har andre prinsipper og andre filosofier er noe jeg respekterer 100%, jeg har aldri prøvd å endre dine måter å trene på, eller dine prinsipper.

Jeg er fullstendig klar over at jeg velger en vei som mange andre ikke ville valgt, og jeg ville vel heller ikke anbefale andre å velge samme vei som meg.

Det viktigste for kontinuitet og fremgang er å ha fokus. Jeg er fremdeles en ung mann, og jeg kan være på mitt sterkeste når jeg er 45 f.eks. Det vil si om 15 år...

Vi som styrkeløftere bør dra lasset sammen og ikke motarbeide hverandre.

Utlogget JHH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 568

  • Stavanger VK
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2338 : 20. januar 2008, 01:50 »
Men det er typisk at når det går dårlig, eller jeg er skadet, så kommer kritikken.

Joda, men innimellom all kritikker det også positiv respons. Det er ikke mange som velger å kjøre en så hard måte å trene på som du velger, og det sier seg nesten selv at alle økter ikke kan fullføres slik det står på papiret. skjønner egentlig ikke hvorfor det blir så mange spekulasjoner rundt deg den treningen du bommer litt, selv om du (som du har sagt du vil gjøre nå) skulle nedjustert 1RM litt, men dette er jo en erfaring for deg, er det vel ikke? Smiley

Men jeg legger meg nå jeg, skal dog ha en ekstra bøyøkt i morgen, gleder meg! Så i morgen får du fullt tillit til å stikke innom loggen min, Per :Smiley Cool
66 - 82 @ -69kg

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2339 : 20. januar 2008, 01:57 »
får se litt på logen din i morra da vet du. må jo følge med talentene! Smiley

har bommet en del før også, men det er flere faktorer denne gangen.

- etter 180 var jeg syk. hadde en forkjølelse.
- gikk av createch (kreatin og ribose produkt)
- spiste lite i begynnelsen av januar.

Så i etterpåklokskapens navn (menneskehetens største vitenskap forøvrig!) så burde jeg muligens ha nedjustert 1rm tidligere, men håpte på at det skulle løsne og at jeg fikk fremgang fra trening til trening slik som forrige smolov-periode.

Men når det gjelder trening er intenting skrevet i stein, og man kan gjøre akkurat det samme to ganger uten å få samme resultater. Jeg er likevel overbevist at med fortsatt createch bruk og med bedre spising ville jeg hengt bedre med.

Setter pris på alle positive kommentarer og konstruktiv kritikk, kritikk som jeg oppfatter som meningsløs og som går på tvers av min filosofi ser jeg derimot ingen nytte i.

Mr.Skade er et eksempel på en person som trener beinhardt for å bli sterk, det samme er Asse. De hadde nok slett ikke blitt så sterke om de ikke turte å ta i noen tak på trening.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!