Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279445 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tok en fjelltur til avveksling i dag. 1 1/2 time totalt, hvorav 38 minutter var i cardiotempo opp Smiley

Nå blir det to "hviledager", med utdrikningslag i morgen og bilkjøring på lørdag.  Smiley Vel og merke blir det "manhunt" i skævven i morgen, så det blir vel noe cardio likevel Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gårsdagens økt: Sykling, langkjøring. Gikk mest på flater, men motvind gjorde det litt mer intensivt enn meningen var likevel. Syklet alene, da fellestreninga begynte alt for sent for et a-menneske Wink Det er jo noe av det geniale med sykling (og andre individuelle idretter). Man kan trene når det passer en selv Smiley

Tid: Ca. 3t 40min.
Distanse: 100km
Snitthastighet: 27,2 km/h
Maxhastighet: 56,9 km/h

Greit å få noen mil i går, siden vinteren er tilbake i dag...  Angry

Km-status: 872.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En etterlengtet styrkeøkt i dag. Lot beina få fred og trente overkroppen godt, med ekstra fokus på rygg. 15 - 20 reps i øvelsene, fokus på kontakt, teknikk og utholdenhet. Deilig Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Vil tro at en pulsklokke med GPS er vel så greit, og antakelig mindre utsatt for feil. Men siden jeg alt har en god pulsklokke (eller det vil si, beltet må antakelig skiftes nå...), vil jeg ikke investere i en ny slik til 3-4k når jeg kan kjøpe en computer til 500,- i stedet. Kost/nyttevurdering Wink

Ser den. Men du får f.eks. en Forerunner 305 til 16-1700,- nå tror jeg, om ikke enda litt billigere. Men, det var bare jeg som var nysgjerrig fordi jeg selv bruker en slik på mine, svært så få, sykkelturer - men nå er jo min aktivitet stort sett utført løpende for tiden.

Helt klar blir man vel aldri nei, ikke før man hører den merkelig lyden av "vakum som løsner" og krabaten er på vei ut - det er en lyd du aldri kommer til glemme, tro meg... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

men nå er jo min aktivitet stort sett utført løpende for tiden.

Fordi du er blitt pappa?  Grin

Gleder meg til den store dagen, 2 måneder igjen nå Smiley

En Forerunner hørtes ikke dum ut. Jeg kommer nok til å vurdere noe slikt når Polaren min en gang sier takk for seg. Har forøvrig fått nytt belte nå, og det løste alt Smiley

Gårsdagens: Sykling. Korte, intensive bakkeintervaller (opp og ned asfalten mot Lyderhorn, for lokalkjente).

Brukte hybriden uten computer, så jeg har ingen nøyaktige tall på fart og distanse. Men det var snakk om ca 22 km totalt. Tid: En drøy time.

Puls snitt / max: 152 / 183.

I dag blir det hviledag Smiley
Km.status: 892.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dagens: Sykling, Gullfjellet rundt.

Tid: Ca. 5t 15min. (inkl. pauser)
Distanse: 113km
Snitthastighet: 25,2 km/h
Maxhastighet: 67,3 km/h
Puls snitt / max: 138 / 176

Det virket som om alle som har sykkel i Bergen tok denne runden i dag. Vi var 11 stk. som syklet sammen, og vi hadde en kanonflott tur! Eneste negative var at bollebutikken i Hegglandsdalen var utsolgt for kanelboller Sad Men ellers var det perfekt. hadde mer trøkk i beina nå enn sist. Både Gullbotn opp, opp til Hegglandsdalen og Langedalen opp gikk knirkefritt. Hadde bra trøkk i beina hele veien, og feltet lå jevnt i 40 km/h på flatene mellom Grimen og Lone (jaja, så var det litt medvind, men likevel Wink ). En fantastisk treningsdag på sykkelen  Cheesy

Km-status: 1005. Målet nådd!  Cheesy Kommer selvsagt til å sykle mer frem mot rittene, men likefullt hyggelig å være "i boks" med minimumsantall treningsmil Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Fordi du er blitt pappa?  Grin

På en måte ja.... Grin

Det blir litt mer effektivitet i hverdagen når man alltid kan ha med en hund eller to på tur, de får trening og jeg får trening - og alle er fornøyde.  Men, jeg er jo ikke ukjent med løping fra før av heller, og trives jo med det.

Vekta er i ferd med å se 70-tallet foresten, det vet jeg ikke hvor mange år er siden sist - nærmere 15 år antagelig.... Grin


Forerunner er å anbefale, virkelig, men ikke gå for den "dyre" utgaven. 305 får du forholdsvis billiig nå og den står ikke tilbake for noen av de eldre modellene så lenge du holder deg til "normal" bruk. At den er litt større spiller jo heller ingen rolle så lenge du hovedsaklig sitter på en sykkel. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Vekta er i ferd med å se 70-tallet foresten, det vet jeg ikke hvor mange år er siden sist - nærmere 15 år antagelig.... Grin

Brenn!  Angry

Stuck "in the eighties", men det er jo snakk om hvor mye jeg er villig til å ofre. Har konkludert med at så lenge jeg er noenlunde i form og kan delta i enkelte ritt uten å skjemmes aldeles av tiden, så syns jeg at jeg kan spise det meste med god samvittighet (har jo vært 116 en gang...) Smiley Jeg kommer aldri til å bli noen toppidrettsutøver, så hvorfor skal jeg spise som en?  Wink Men imponerende av deg!  Smiley

Takk for gode tips om pulsklokke Smiley

Treningsoppdatering:

16/5:

Tid: Ca. 2t
Distanse: 53km
Snitthastighet: 27,2 km/h
Maxhastighet: 56,9 km/h
Puls snitt / max: 154 / 178

Dagens:

Tid: Ca. 2t 5min.
Distanse: 58km
Snitthastighet: 27,4 km/h
Maxhastighet: 58,3 km/h
Puls snitt / max: 155 / 183

Begge øktene ble kjørt hardt, med tanke på å få opp guffen i beina før Skjærgårdsrittet på mandag. Selv om snittpulsen ikke skulle tilsi det, har jeg kjørt på terskel begge øktene. Litt lav snittpuls skyldes medvind, flater og rett og slett sikkerhet. Ikke noe poeng i å dure gjennom kryss o.l. på full guffe på en treningsøkt. Da blir pulsen fort 0 i stedet...  Wink Har fått meg to fine fjellturer også, med varierende intensitet. Nå blir det for det meste hvile frem mot rittet, men tar kanskje et par turer for å "holde beina i gang". Da på rolig intensitet.

Fant forøvrig ut at bremsebelegget på bakbremsene var borte vekk (ikke rart det skrapte...).  Ohmy  Må byttes før sykkelen brukes igjen.

Km-status: 1116


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Rolig og kort testtur med sykkelen i dag, for å ikke kjøre så hardt før rittet på mandag. Nye dekk og bremseklosser gjorde seg Smiley

Tid: 40 min.
Distanse: 17km
Snitthastighet: 25,4 km/h
Maxhastighet: 53,9 km/h
Puls snitt / max: 153 / 176

Siden jeg bor på toppen av en bakke, blir uansett pulsen høy når jeg sykler t/r hjemme. That's life Wink

Km-status: 1133




Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Skjærgårdsrittet unnagjort i dag. Motvind, akkurat som i fjor, men var heldigere og fant grupper på omtrent samme nivå som meg. Var på den måten aldri alene mot vinden, og gjorde det bedre enn i fjor. Beina var fine hele veien, og klarte til og med et lite rykk mot slutten Smiley

Tid: ca 2t 15min. (offisiell tid ikke klar enda)
Distanse: 65km (+10km oppvarming og 9km nedsykling)
Snitthastighet: 27,9 km/h
Maxhastighet: 66,1 km/h
Puls snitt / max: 162 / 196 (vet ikke hvor jeg maxet til 100%, kanskje opp Rongesundbrua, den var TUNG i vinden)

Km-status: 1217

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tok en fjelltur i dag. Liatårnet passet fint for å "gå ut" litt av beina etter rittet. Ca 1 1/2 time i relativt rolig tempo. Det blir 7-fjellstur på søndag, men skal prøve å få et par økter på sykkelen før det Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Intervalltrening i bakke i dag. Opp og ned Kvarven et par ganger for å kjenne at jeg lever Wink Syns denne bakken er helt genial for bakketrening. Det er et av få steder uten biltrafikk og med god asfalt. Må bare ta det litt kuli nedover, da det er mange turgåere der.  Smiley

Tid: ca 1t 
Distanse: ca 22km. Hadd eikke computer i dag, da jeg brukte hybridsykkelen.
Puls snitt / max: 154 / 185

Km-status: 1239



Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Det begynner å nærme seg fødsel nå, gjør det ikke?
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Liatårnet på Sotra? Må være forsiktig med å gå der i dagslys, for jeg kan se det fra kontoret mitt, og jeg er djevelsk til å sikte.  >Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Det begynner å nærme seg fødsel nå, gjør det ikke?

Hehe, du har kontroll Wink Termin er i midten av juli. Har vært på omvisning på Kvinneklinikken (greit å vite hvor man skal gå i panikktilstand...) og på infomøte. Sambo sliter med bekkenløsning, og kan vel egentlig ikke bli fort nok ferdig med svangerskapet. Ellers er alt bra, barnerommet er klart, utstyr er på plass osv. Kjenner at jeg begynner å glede meg mer nå, men har fortsatt et litt distansert forhold til barnet. Hadde vel vært annerledes om det hadde vært inni meg Wink

Liatårnet på Sotra? Må være forsiktig med å gå der i dagslys, for jeg kan se det fra kontoret mitt, og jeg er djevelsk til å sikte.  >Cheesy

Jepp. Takk for tips, skal klistre opp et kjempebilde av meg selv på en av de runde antennene der neste gang, slik at du blir lurt  Grin Når det er sagt, er det sjelden at jeg går på det fjellet.  Wink

Skulle ha en rolig langkjøring i dag, siden det er 7-fjellstur på søndag. Famous last words... Et eller annet kortsluttet i hodet mitt og plutselig syns jeg at både jeg og andre som var ute og syklet, syklet alt for sakte. Stupid, stupid, stupid! *klaske meg selv i hodet* Nå er jeg kanonsliten i beina...

Tid: 3 timer inkl. en pause.
Distanse: 80km
Snitthastighet: 28,1 km/h  :Smiley
Maxhastighet: 55,8 km/h
Puls snitt / max: 149 / 174. Burde lagt 15 - 20 slag under dette snittet.  Tongue

Bortsett fra det var det en fin tur.

Km-status: 1319



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!