Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279541 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Travle dager, men har fått sneket inn to x jobbsykling, en solid fjelltur og en styrkeøkt de siste dagene.

Km-status: 2652.

Skal forresten på en ukes sykkeltreningsferie til Mallorca i mars. Blir bra Smiley

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Du jakter mao "Mallorca-kne"? Utbredt lidelse hos middelaldrende menn med sykkelfetisj og vinterfri  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Får prøve å unngå det. Kan tenke meg at noen går rett i "flest mulig mil på kortest mulig tid"-fellen, etter å ha slanget seg på sofaen hele vinteren. Skal prøve å holde beina godt i gang gjennom vinteren, slik at jeg tåler mye trening når jeg skal reise. Trening har det forøvrig vært lite av disse dagene også, men jeg kommer nok sterkere tilbake til uka håper jeg Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Mandag: Spinning, 45 min. Puls snitt/max: 148(77%)/176(90%)
Tirsdag: Styrketrening:
-Knebøy i Smith
-Nedtrekk, smalt grep
-Brystpress i Kinesis
-Fronthev m/Kettlebells
-Liggende beinløft m/ball
I dag: Morgenspinning. 55 min. Puls snitt/max: 137(67%)/163(83%). Tok det litt piano, var gåen i beina Wink

Ang. de siste dagers opprydning blant sykkeldoperne, lurer jeg på når neste nordmann ryker og hvem det blir. Hvis jeg skal gamble, blir det en kar fra sørlandet, og da tenker jeg ikke på Thor...

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Ang. de siste dagers opprydning blant sykkeldoperne, lurer jeg på når neste nordmann ryker og hvem det blir. Hvis jeg skal gamble, blir det en kar fra sørlandet, og da tenker jeg ikke på Thor...
Tror ikke det er mr. Lauritzen vertfall?

At Kjærgård var dopet var jo noe mange gikk og trodde, etter US Postal avsløringene.
Det viste seg fort å bli riktig.

Det som maaaange lyver om, det er hvor mye de har sett og/eller vet om.
Steffen vet nok og har nok mye kjennskap på lik linje som Hamilton og andre.

Enda verre er nok alt det korrupte som jeg aldri tror vil se dagens lys.
Hvem som har blitt betalt for å tie, gjemme, glemme, holde lukkede ører/dører osv.
Alt for mye makt og folk sitter/satt i posisjoner som gjorde at de kunne ordne ting.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Jeg har veldig sansen for Dag Otto, og jeg håper og tror han ikke har hatt befatning med doping, men jeg syns det er spesielt å høre at han verken har hørt eller sett noe. Etter så mange år som proff ville jeg tro han visste mer. Mye mulig han vet mer enn hva han vil ut med. Uansett; skjelettene vil før eller siden falle ut av skapet...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Jeg håpet også at Lance var ren, men begynte å tvile da det begynte å bli fokus på US Postal. At norske idrettsutøvere generelt har en annen holdning til doping enn mange andre lands utøvere, som f.eks. Italia, Spania, tidligere østblokk-land og USA, er mitt inntrykk. Men som det nå har blitt bevist, er det naivt å tro at alle er rene, både blant dagens utøvere og tidligere. Sykkelsporten får gang etter gang noen solide skudd for baugen, men klarer heldigvis å reise seg igjen. Det gjør den nok nå også. Få idretter har vel et mer aktivt antidopingarbeid enn den, men det er jo klart at i sykkel vil doping gi utøveren en del større fordeler ift. f.eks. fotball, og det er naturlig å fokusere mest mot de idrettene hvor sannsynligheten for misbruk er størst. Jeg lever i den troen at sporten blir renere og renere, og syns det er positivt at TdF krever tilbakebetaling fra Lance. Penger er jo en viktig motivasjon for juks, så når man ser at det også får (med forbehold at de blir tilkjent erstatning) økonomiske konsekvenser å bli tatt, burde i alle fall flere tenke seg om både to og tre ganger til før de trøkker noe i kroppen som ikke burde være der...

Min egen dopingfrie (ja, kom gjerne og test!  Wink ) økt i dag, bestod av utesykling i høstkulda, med litt sludd i ansiktet som et forfriskende tilbehør. Klarer en drøy time før tærne begynner å bli kalde, noe som må være en grei lengde om vinteren på uteøktene. Bruker den shabby hybriden min som vintersykkel, så den er ganske ribbet for utstyr som ikke har med sikkerhet å gjøre. Prioriterer skikkelige lys og piggdekk fremfor sykkelcomputer, så treningsdataene er veldig cirka pirka.

Tid: 1t 17min.
Puls snitt/max: 147(76%)/169(86%) Lå sjelden over terskel, stort sett under.
Distanse: Ca. 26 km.
Snittfart: Drøyt 20 km/h

Km-status: 2688.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Proffsykling, internasjonal Strongman, og vektløfting på store mesterskap. Der finner du ikke mange rene dopingprøver.

Har ingen tro på at norske proffsyklister har færre svin på skogen enn utlendingene.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Nja. Det blir jo uansett synsing, men jeg velger å tro at både Thor og Edvald kjører rent. Men at det fortsatt er mye møkk i proffsirkuset, tviler jeg ikke på. Men også her velger jeg å tro at det er renere i dag enn for 10 - 20 år siden.

Styrkeøkt i går (3 x 10) + fjelltur på glatten.

-Markløft
-Stangroing
-Nedtrekk m/bredt grep
-Liggende hantelpress
-Skulderpress m/hantler
-Situps i bukk

Fjelltur, ca 1 1/2 time på relativt lav intensitet.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Solid spinningøkt i dag. Tid: 2t 1min. Puls snitt/max: 153(80%)/183(93%). Delte økta i to. Først jevn intensitet under terskel, og så en mer intervallpreget sistetime. Good times!  Cheesy

En rolig tur på fjellet i ettermiddag ble det også tid til (ca 1 drøy time). Vått og kaldt, så det gjorde godt for kropp og sjel med pizza fra den lokale sjappa og en tur i boblebadet etterpå  Cheesy


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spinning i går. 45 min. Puls snitt/max: 154(81%)/182(92%).

Overraskende fin i beina, hadde ingen problemer med å holde trøkket oppe. Det var sikkert pizzaen som gjorde det...  Grin

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Superkarbo Cheesy



Edit: Doper!!!  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1767 : 01. november 2012, 06:37 »
Hmm. Tok litt motgift i går, i form av solide mengder gresk yoghurt og agavesirup. Får håpe det nøytraliserer pizzadopingen  Grin

Styrketrening på tirsdag:

-Knebøy
-Stangroing
-Pulldown
-Brystpress i Kinesis
-Sittende skulderpress m/hantler
-Omega i slynge

Dobbel spinningtime i går. Holdt beina i gang mellom timene, for å gjøre det til en lang økt. Første halvdel lavintensiv langkjøring, og andre halvdel mer intervallpreget. Var sjelden over terskel, men dro litt på i dragene.

Tid: 1t 57min. Puls snitt/max: 147(76%)/184(93%)

Nå er IKKE beina fine lenger, kjennes ut som sprengt betong...  Grin Noe som jeg ikke er like fornøyd med, er at korsryggen murrer litt. Mulig det skyldes at jeg tok litt vel mye i på styrketreningen på tirsdag, men mistenker det for å skyldes altfor dårlig uttøyning av hofteleddsbøyerne. Får prøve å tøye litt bedre fremover, så får vi se om det hjelper.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1768 : 02. november 2012, 15:44 »
Ingen smerter i korsrygg nå, men holder litt fokus på den. Styrketrening i dag:

-Knebøy
-Stangroing
-Nedtrekk, smalt grep
-Benkpress

Rakk ikke flere øvelser, brukte resten av tiden på tøying av bein.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #1769 : 02. november 2012, 16:06 »
Litt på etterkant av diskusjonen her, men det som bekymrer meg mest er Lauritzen og Hushovd som later som de vet så ufattelig lite. Har absolutt ingen tro på at de har så lite kjennskap til doping og dopede ryttere som de sier. Kan hende det bare er for å ikke sette ut rykter, men at Hushovd har "valgt å tro at det ikke er så mye doping i sykkelsport" er tull og tøys fra ende til annen.






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!