Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 507469 ganger)

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Evis skal bli sterk
« #2580 : 23. september 2011, 12:04 »
Store lår  Grin
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2581 : 23. september 2011, 22:47 »
23.09.11

Knebøy med stopp på kloss uten belte

3x3 - 125

Knebøy

1x6 - 130
1x4 - 155
3x3 - 172,5

Benkpress med stopp

1x6 - 100
1x5 - 115
1x4 - 125
1x3 - 132,5
2x3 - 140

Stående press med stopp og Fat Gripz

1x6 - 45
1x5 - 55
1x4 - 62,5
1x4 - 67,5
3x4 - 72,5


Grei økt. Trente ikke i går så tok bøy til kloss og press i dag.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2582 : 23. september 2011, 22:53 »
Hehehe, ja du sier noe, kanskje jeg burde slå dine gamle perser før jeg utfordrer deg på persene som snart skal komme! Wink

Edit:  Og ja, jeg tror og håper virkelig at dette programmet vil gi meg det hoppet jeg har drømt om lenge, føler virkelig at jeg har jobbet hardt under de siste oppkjøringene, og perset, men samtlige perser har alltid liksom vært minimum av det jeg kan si meg fornøyd med.  Har vel svidd litt fordi jeg bevist har holdt kroppsvekta under 110 også.

Men må si at så langt på programmet jeg trener nå så føles ting rett og slett rett, mer trening enn noensinne, og også mer overskudd enn noensinne, tror dette blir bra.


Ja så lenge du spiser og holder det tekniske bra så må dette bli suksess. Det er forøvrig klart som du sier at du holder igjen kroppsvekten spiller inn. Jeg har vel 10kg på deg men bare 2 cm i høyden Wink

Tissen?

 woot

Haha nei jeg tenkte på magen jeg  woot

Store lår  Grin

Takk, de er større enn da jeg begynte å trene i hvertfall. Hvem hadde trodd at å fokusere på styrken i knebøy skulle føre med seg noe slikt..  :Smiley

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: Evis skal bli sterk
« #2583 : 23. september 2011, 22:54 »
Brutal styrke på deg.  Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2584 : 23. september 2011, 22:59 »
Brutal styrke på deg.  Smiley

Takk for det, men brutal er jeg ikke - har en lang vei å gå Smiley

Utlogget Big Tuna

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Sv: Evis skal bli sterk
« #2585 : 24. september 2011, 00:02 »
Sterk kar du Wink
Har fått tips om at du er god på mengdetrening i knebøy. Er det grunnen til at du kjører øvelsen såpass ofte? Hvordan tenker du på restitusjon? Har du noen tips til hvordan jeg kan øke min 1rm med 50kg med foreløpig kun vanlig knebøy hver fjerde/femte dag?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2586 : 24. september 2011, 00:06 »
Sterk kar du Wink
Har fått tips om at du er god på mengdetrening i knebøy. Er det grunnen til at du kjører øvelsen såpass ofte? Hvordan tenker du på restitusjon? Har du noen tips til hvordan jeg kan øke min 1rm med 50kg med foreløpig kun vanlig knebøy hver fjerde/femte dag?

Jeg trener knebøy seks dager i uken, siden det er det som står på programmet jeg kjører, og fordi jeg har tro på frekvent trening i knebøy (og benkpress).

Det er ganske enkelt, jo lengre det går i mellom hver økt, jo mer må du gjøre pr økt. 50kg sier meg ingenting. Du må nesten gi meg litt mer informasjon som alder, kroppsvekt, høyde, hva du faktisk løfter i knebøy, gjerne en film av teknikken din i bøy - filmet fra siden.

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Evis skal bli sterk
« #2587 : 24. september 2011, 00:09 »
Du hakje noen tips til teknikk i benk vell Evis ? 18år, 1.98-1.99høg, 110kg.. Har alltid holdt veldig smalt.. Men skal nå begynne å holde skikkelig bredt tenkte jeg..
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Big Tuna

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Sv: Evis skal bli sterk
« #2588 : 24. september 2011, 00:15 »
Ja det var ofte gitt Smiley
Er 24år, ca 73-74kg og 181cm høy. Maksen min er på 110 med ok teknikk, så målet er 160 (blir da på sikt 2xkv) Ellers ligger jeg rundt 8x80kg på flere sett. Film har jeg foreløpig ikke. Setter pris på om du hadde tatt en titt i loggen min, se signatur.

Takk for hjelpen så langt Grin

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2589 : 24. september 2011, 01:05 »
Ja det var ofte gitt Smiley
Er 24år, ca 73-74kg og 181cm høy. Maksen min er på 110 med ok teknikk, så målet er 160 (blir da på sikt 2xkv) Ellers ligger jeg rundt 8x80kg på flere sett. Film har jeg foreløpig ikke. Setter pris på om du hadde tatt en titt i loggen min, se signatur.

Takk for hjelpen så langt Grin

Tja personlig har jeg ikke sansen for så mange repetisjoner i knebøy, med mindre det er noen jeg kan se trene eller er ekstremt stødig teknisk. Anbefaler heller å kjøre flere sett, med litt færre repetisjoner pr sett, for å kompensere for lavere grad av utmattelse. Det er vanskelig å gi deg et veldig konkret program da det avhenger av en del faktorer, men generelt sett så anbefaler jeg deg å fokusere på 1-5 repetisjoner pr sett, på en moderat vekt slik at du har minst 2-3 repetisjoner inne hele tiden. I forhold til antall sett så vil jeg si 5-15 sett pr økt.

La aldri teknikken din skli ut på noen måte. Det er alltid bedre avslutte et sett med færre reps enn planlagt, sammenlignet med å gjøre det planlagte antallet men på en stygg måte.

Du blir god på det du øver på, jo flere stygge repetisjoner jo flinkere blir du på nettopp stygg løfting. Det samme gjelder andre veien, med god teknikk.


Du hakje noen tips til teknikk i benk vell Evis ? 18år, 1.98-1.99høg, 110kg.. Har alltid holdt veldig smalt.. Men skal nå begynne å holde skikkelig bredt tenkte jeg..

Tja hva er veldig smalt? Type smalbenk/skuldrebredde? eller en hånd smalere enn hva du kaller bredt?

Om forskjelleni grepet er stor anbefaler jeg å begynne lett og jobbe deg rolig oppover over tid. Ellers vil vel en film av teknikken med det breie grepet gjøre det mye lettere å si om det er noe du trenger å jobbe med.

Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Sv: Evis skal bli sterk
« #2590 : 24. september 2011, 13:15 »
Er helt enig i å trene bøy ofte er gull. Har nå supersett/  droppsett til kloss på mandag, saktebøy på tirsdag, vanlig nakke på torsdag og Supersett/ droppsett på fredag. Fredagen er den dagen med tyngst vekter.
Første uka jeg kjørte dette, klarte jeg ikke hele uka etter program. Nå, etter 4 uker , går det så det suser. Beina eksploderer snart Smiley
En annen ting: Har i lengre tid hatt problemer med skulder betennelse eller noe. Trent veldig lett med mange reps en god stund. Det hjalp noe. Begynte med Gurkemeie kapsler for en uke siden. Er nå nesten helt bra Smiley. Har du vert borti dette?.
Kommet i kontakt med en fyr som kan veldig mye om naturmedisin, tror det kan komme mye godt ut av denne kontakten.
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget Big Tuna

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Sv: Evis skal bli sterk
« #2591 : 25. september 2011, 21:12 »
Takk for gode tips begge to Cheesy

Her skal jeg følge med Evis Wink

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2592 : 25. september 2011, 23:27 »
Er helt enig i å trene bøy ofte er gull. Har nå supersett/  droppsett til kloss på mandag, saktebøy på tirsdag, vanlig nakke på torsdag og Supersett/ droppsett på fredag. Fredagen er den dagen med tyngst vekter.
Første uka jeg kjørte dette, klarte jeg ikke hele uka etter program. Nå, etter 4 uker , går det så det suser. Beina eksploderer snart Smiley
En annen ting: Har i lengre tid hatt problemer med skulder betennelse eller noe. Trent veldig lett med mange reps en god stund. Det hjalp noe. Begynte med Gurkemeie kapsler for en uke siden. Er nå nesten helt bra Smiley. Har du vert borti dette?.
Kommet i kontakt med en fyr som kan veldig mye om naturmedisin, tror det kan komme mye godt ut av denne kontakten.


Ja, det høres bra ut at du mengden føles lettere ut. Jeg vil forsåvidt også si at det absolutt går ann å bli sterk uten å trene knebøy veldig ofte også, her er det mye som spiller inn. Frekvens er bare en av faktorene som er med i regnestykket. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er intensitet det mest spesifikke for maksimal styrke, sånn at det er et punkt som i det store bildet ikke må undervurderes og slippes for lavt totalt sett.

Ikke vært borti Gurkemeie som supplement nei, men det kan sikkert ha noe for seg. Det blir et spørsmål om hvorfor du har betennelse vs. hvordan bli kvitt betennelse. Om du ligger helt dønn i ro og ikke beveger deg lenge nok, så vil de fleste betennelser forsvinne - utfordringen er å kunne fortsette å trene uten at betennelsen blusser opp igjen. Dette gjelder i hovedsak tilfeller hvor det ikke er noe akutt og gjerne eksternt som har ført til inflammasjonen.

Det første man må gjøre når det kommer til skuldre er å se på bevegeligheten, da skuldrene er relativt komplekse greier som er ment for å ha ganske stort og fritt bevegelsesområde. Her må individuelle vurderinger tas, om hvor ille det står til med mobiliteten og evt. symptomer, men en ting som er undervurdert er å løfte over hodet - om du kan, problemfritt. For en ting er sikkert, beveger du deg aldri over hodet så mister du evnen til det, og blir dermed langt mer utsatt for betennelser etc i skuldre, albuer, håndledd, biceps, bryst etc. Stående, enarms  press med hantel er en ganske enkel variant, stående press med stang fra kragebeinene er en litt mer avansert variant.

Ofte blir press over hodet satt i samme gruppe som horisontal press, benkpress etc, når det kommer til hvilke ubalanser det fører til. Dette er veldig feil etter min mening. Typisk så hører man at dra-øvelser balanserer ut press-øvelser - og at dette liksom nesten er uansett hvilke press- og dravarianter man går for.  Om man generaliserer litt og ser på hvilke muskler som gir mest problemer for skuldrene, så dukker både brystmuskulaturen (pec major og minor) og latissimus dorsi ("vingene") ofte opp. Da ser man fort at den typiske styrkeløfterdietten av benkpress og nedtrekk ikke er noen god oppskrift på skulderhelse.

Ro-øvelser blir gjerne sett på som et bedre alternativ for å balansere ut all benkpressen, ettersom det blir mer stress for nedre- og midtre trapezius og bakre del av skuldrene - men da har man plutselig en langt mer begrenset bevegelse enn nedtrekk igjen, ettersom hendene aldri går over hodet her. Felles for begge dra-variantene, og benkpress forøvrig, er at de ikke tar for seg serratus anterior - som er en svært viktig muskel for skulderhelse. Snarere tvert i mot faktisk, så vil alle tre løftene trene serratus' antagonist, rhomboidene, noe som vil føre til enda mer problemer igjen. Det er er her viktigheten av å vedlikeholde (og forbdedre) bevegeligheten man har med øvelser som innebærer press over hodet kommer inn, disse øvelsene øvelsene trener nemlig serratus anterior veldig godt - på den måten den er ment for å jobbe.

Ble et lite sidespor her men så kan de som er interessert og ikke allerede klar over dette få det med seg. Smiley

Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Sv: Evis skal bli sterk
« #2593 : 26. september 2011, 12:58 »
Du har mye viten til å være så ung. Har du utdannelse innen trening, skader ol. ?
Veldig gode svar til alle som har spørsmål, du begynner å komme opp på et bra nivå selv også, viser at du har et talent der også Wink
Velfortjent honør  Smiley
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2594 : 26. september 2011, 22:16 »
26.09.11

Knebøy

1x6 - 130
1x4 - 150
1x2 - 170
1x2 - 185
1x2 - 195
1x2 - 210

Benkpress med stopp, medium grep

1x6 - 100
1x5 - 110
2x3 - 122,5
2x3 - 130

+3x15 rygghev, 4x5 sup. chins, triceps nedpress


Grei økt, 5kg dobbelpers i knebøy.. ikke noe som skjer hver dag. Ikke pers i prestasjon men en grei start.

Endelig fikk vi på plass et rygghevstativ i Odinhallen i dag, av typen som er horisontal med bakken. Skal bli interessant å se hvordan det påvirker kroppen. Kjentes lett og fint ut men når jeg gikk av apparatet var beina gelè,


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!