Skrevet av Emne: Keiko' 88 - 290 kg raw mark side 174  (Lest 362708 ganger)

Utlogget Kongen92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2400 : 04. mars 2012, 02:10 »
Veldig imponerende vekter!
Er du norges sterkeste i benkpress? Hva er det beste rådet ditt til en relativt nybegynner for å bli sterk i benk?

shaunv

  • Gjest
Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2401 : 04. mars 2012, 02:17 »
spor.

med litt tekst.

Satan, blir litt satt ut hver gang jeg ser i loggen din! Husker jeg feil eller hadde du bodd i Drøbak før?

Angående skulderpressen din. Er det noen spesiell grunn til at du kjører såpass smalt grep? Jeg bare tenker siden det tar mer i skuldrene og mindre i triceps ved bredere grep.

Lykke til med 200 i skulderpress. ;-)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2403 : 04. mars 2012, 03:35 »
Veldig imponerende vekter!
Er du norges sterkeste i benkpress? Hva er det beste rådet ditt til en relativt nybegynner for å bli sterk i benk?

Tusen takk for det Kongen92.

Hm. Vel, jeg vil nok ikke rangere meg som den sterkeste i benkpress i Norge. Er nok et par som er hakket hissigere enn meg! Smiley

Mitt tips er at du blir god teknisk, og trener denne øvelsen ofte. Alt er relativt, men start med tre benkøkter i uka. Start med og finn deg et Dietmar-program, eller et sheikoprogram som du kan stille inn litt lett. Med dette kan du holde det gående for en lang stund. Smiley

spor.

med litt tekst.

Satan, blir litt satt ut hver gang jeg ser i loggen din! Husker jeg feil eller hadde du bodd i Drøbak før?

Angående skulderpressen din. Er det noen spesiell grunn til at du kjører såpass smalt grep? Jeg bare tenker siden det tar mer i skuldrene og mindre i triceps ved bredere grep.

Lykke til med 200 i skulderpress. ;-)

Takktakk for hyggelige ord shaunv!
Det stemmer. Født og oppvokst i Drøbak. Ihvertfall til vi var 9 år. Smiley

Mjæ.... Grunn, og grunn. Litt opptatt av rette "vinkler", hvis dette gir deg noen mening. Tenker på albuene. Ved bredt grep, så føler jeg at skuldrene blir veldig "vridd" samtidig som at vinkelen på albuene blir veldig skjev. I tillegg har jeg kjent smått ubehag av å holde det som anses som "normal" bredde.

insein

Jo, takk! Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Kongen92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2404 : 04. mars 2012, 03:45 »
Tusen takk for det Kongen92.

Hm. Vel, jeg vil nok ikke rangere meg som den sterkeste i benkpress i Norge. Er nok et par som er hakket hissigere enn meg! Smiley

Mitt tips er at du blir god teknisk, og trener denne øvelsen ofte. Alt er relativt, men start med tre benkøkter i uka. Start med og finn deg et Dietmar-program, eller et sheikoprogram som du kan stille inn litt lett. Med dette kan du holde det gående for en lang stund. Smiley
Takk selv for godt svar Smiley
Når en av norgeste sterkeste i benkpress anbefaler det så får jeg vel prøve meg på sheiko eller ditmar program etter at jeg er ferdig med 5x5/3x3 Smiley
Kan jeg spørre hva du løftet etter å ha trent 1-2 år? Er det håp selv om jeg bare ligger på rundt 130, eller betyr det at jeg ikke har talent nok til å bli blant de aller sterkeste?

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2405 : 04. mars 2012, 04:27 »
Takk selv for godt svar Smiley
Når en av norgeste sterkeste i benkpress anbefaler det så får jeg vel prøve meg på sheiko eller ditmar program etter at jeg er ferdig med 5x5/3x3 Smiley
Kan jeg spørre hva du løftet etter å ha trent 1-2 år? Er det håp selv om jeg bare ligger på rundt 130, eller betyr det at jeg ikke har talent nok til å bli blant de aller sterkeste?

Hehe. Jo, værsego'! Smiley

Hm. Ja. Jeg benket rundt 160 etter et års med trening tenker jeg. Gjorde 150 etter 9 måneder med vekttrening, og hadde vel 150, 2 x 2 noen få måneder senere som jeg vil tro ga meg en maks på 160. Var 16 år den gangen.

Etter litt under 2 år med trening så hadde jeg 180 i benk.

Men, om du selv er på 130 så betyr ikke det nødvendigvis at du ikke kan bli blant de beste. Nå har du ikke oppgitt hvor lenge du har trent, hvor gammel du er, eller hva du veier, men kontinuerlig og smart trening i mange år er nøkkelen. Ingen tvil. Det er det mange gode eksempler på.
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

shaunv

  • Gjest
Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2406 : 04. mars 2012, 13:35 »
Du kan godt forklare hva du mener med rette vinkler hvis du gidder. :-) Vil det si at du prøver å ha albueleddet rett under selve grepet på stanga?

160kg etter et år med trening er jo normalt.  :Smiley Er vel ca hva jeg kan klare nå det. Etter "bare" 7 år. Hehe. Ikke seriøst mye mat hele veien skal sies. Hva var vekta di da du begynte å trene egentlig, og hva var den da du tok 160 ca?

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2407 : 04. mars 2012, 16:47 »
Du kan godt forklare hva du mener med rette vinkler hvis du gidder. :-) Vil det si at du prøver å ha albueleddet rett under selve grepet på stanga?

160kg etter et år med trening er jo normalt.  :Smiley Er vel ca hva jeg kan klare nå det. Etter "bare" 7 år. Hehe. Ikke seriøst mye mat hele veien skal sies. Hva var vekta di da du begynte å trene egentlig, og hva var den da du tok 160 ca?

Ja, nemlig. Er akkurat noe av det jeg tenker på.
http://www.youtube.com/watch?v=uzTX3rm2DpY#noexternalembed&context=C3f882f6ADOEgsToPDskKv-PY21llITKsZhT4B34PB

Der ser du det ganske godt på filmen. Albuene som du sier ligger så og si rett under grepet. Tyngdepunktet kommer rett ned, fremfor på skrått innover. Smiley

Hehe. Men når det nevnes at jeg har drevet med mye styrketrening i form av kroppsøvelser i ganske mange år før jeg startet med vekttreninga så blir det fort annerledes. Uansett hva jeg har drevet med så har det vært noe som har gått igjen hele tiden. Dette vil jeg nok tro har hjulpet litt på. Jeg gjorde 100 kg i benkpress uten noe form for vekttrening, så noe må det ha gitt meg tenker jeg da.

100-160 på 12 måneder er bare 60 kg økning, og det er ikke sjeldent slike økninger forekommer i starten hos de som begynner litt seriøst. Og da starter de kanskje med et byggerprogram, mens jeg gikk rett på et selvkomponert 3 dagers benkprogram. Smiley

EDIT:

Og jeg veide forøvrig 81-82 kg da jeg begynte å trene, og vekta lå på rundt 96-98 kg da benken var oppi 160. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

shaunv

  • Gjest
Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2408 : 04. mars 2012, 17:07 »
Hmm, er kanskje verdt et forsøk å prøve litt skulderpress på din måte? Holder nesten like bredt som i benken, som kanskje er litt av grunnen til manglende styrke i øvelsen.  :Smiley

Tja, vil nå si at 60kg økning på et år er ganske mye jeg da. Gitt at du ikke starter på 40kg til 100kg. Blir litt annerledes enn 100-160 tør jeg påstå. Men kan godt se at fremgangen kommer litt fortere hvis man setter av tre dager til benking og ikke bare en til to! Prinsippet om spesifitet gjelder jo her også.  Smiley

Og i ditt tilfelle, STORT talent!

Hvordan trener du rygg egentlig? Ser jo ut som holdningen er god, så du gjør vel kanskje noe du ikke logger så mye om? Hehe.


Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2409 : 04. mars 2012, 17:19 »
Hmm, er kanskje verdt et forsøk å prøve litt skulderpress på din måte? Holder nesten like bredt som i benken, som kanskje er litt av grunnen til manglende styrke i øvelsen.  :Smiley

Tja, vil nå si at 60kg økning på et år er ganske mye jeg da. Gitt at du ikke starter på 40kg til 100kg. Blir litt annerledes enn 100-160 tør jeg påstå. Men kan godt se at fremgangen kommer litt fortere hvis man setter av tre dager til benking og ikke bare en til to! Prinsippet om spesifitet gjelder jo her også.  Smiley

Og i ditt tilfelle, STORT talent!

Hvordan trener du rygg egentlig? Ser jo ut som holdningen er god, så du gjør vel kanskje noe du ikke logger så mye om? Hehe.

Ja, jeg tør ikke garantere styrkeøkninger, men vil tro det er en litt mer gunstig variant fremfor å holde like bredt som du gjør i benk (forutsatt at dette er ca. normal bredde). Om ikke annet. Smiley

Ja, jo.... Men tusen takk for det. Smiley

Jeg trener egentlig ikke rygg så mye. Ihvertfall ikke markløft. Går bare i chin-ups, og nedtrekk i et forsøk på å få litt bredde. Holdningen min kommer nok ikke så godt frem på filmene. 8 år med benking, og bare 2 av de årene har markløft og knebøy vært med så det er uten tvil et litt ugunstig forhold der. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

shaunv

  • Gjest
Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2410 : 04. mars 2012, 17:34 »
Hehe, kanskje ikke så rart om det er litt ujevn fordeling da ja! Synes det er litt rart at du ikke trener stangroing må jeg si. Føler liksom at den bidrar i benk mer enn chins!

Du kan godt få litt relativ bredde av meg i bytte mot litt pressstyrke.  Wink Er vel det eneste jeg har å tilby. Hehe.

Forresten : Har vurdert en variant av keiko da jeg det siste halvåret har sett at jeg reagerer bedre på litt tung trening. (kjørt 5-3-1)og økt mer på et halvt år enn siste to årene. :Smiley Har du et tips til hvor man begynner? Lett å gå se vill i keiko programmer ser det ut til. what

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2411 : 04. mars 2012, 22:30 »
Hehe, kanskje ikke så rart om det er litt ujevn fordeling da ja! Synes det er litt rart at du ikke trener stangroing må jeg si. Føler liksom at den bidrar i benk mer enn chins!

Du kan godt få litt relativ bredde av meg i bytte mot litt pressstyrke.  Wink Er vel det eneste jeg har å tilby. Hehe.

Forresten : Har vurdert en variant av keiko da jeg det siste halvåret har sett at jeg reagerer bedre på litt tung trening. (kjørt 5-3-1)og økt mer på et halvt år enn siste to årene. :Smiley Har du et tips til hvor man begynner? Lett å gå se vill i keiko programmer ser det ut til. what

Kjørt en del stangroing, men får vondt i håndleddene etter et par økter. Dette er riktig nok et par år siden. Har ikke prøvd siden. Smiley

Sheiko, ja. Ikke dumt det. Eneste minuset er at de ofte er beinharde så det kan være greit å stille inn programmene ganske lett. Se ihvertfall godt gjennom programmene før du setter i gang.

Selv har jeg kjørt en del sheiko, og har god erfaring med det. Hadde et excel-dokument med mange "runder" av sheiko-programmet, avhengig av hva som var målet osv., men det veit jeg faen ikke hvor har blitt av.

Uansett, det ene er nok neppe noe dårligere enn det andre, de har bare litt ulike formål som competition prep 1, 2 og 3. Videre er det et par runder der som går over 6 uker, og er relativt lett gjennomførbare, som en "hvile" periode mellom de litt tøffere takene. Det viktigste er at du ser over programmene, og ser på øktene for å avgjøre om de er gjennomførbare eller ikke. Stil såpass lett at du VET det vil gå med dagens form.

Programmet vil ganske sikkert gi økning uansett. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Steffenj

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 503
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 503

Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2412 : 04. mars 2012, 22:37 »
Hva ligger vekta di på? Vet du om hva RAW rekordene på 100 kg kroppsvekt er i norge?
24år
181cm
92kg
Perser m/ utstyr:
Benkpress: 210kg
Knebøy: 210kg
Markløft 250kg

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2413 : 04. mars 2012, 23:01 »
Hva ligger vekta di på? Vet du om hva RAW rekordene på 100 kg kroppsvekt er i norge?

Går i -105 selv jeg Steffenj, så det er eventuelt 250 du må slå...... Grin


Neida....... Vekta mi ligger på rundt 140-141 på morgenen, så tungt nok enn så lenge det.

Rekordene i -100 (som er den gamle vektklassa) så veit jeg at Børge Fagerli har gjort 221. Dette tror jeg skal være en uoffisiell rekord (gjort på stevne, men vi har ingen offisielle raw-rekorder i Norge). I markløft, eller knebøy er jeg usikker.

Men det kan nevnes at David Hellmikstøl har gjort 235 for 4-5 måneder siden på 98kg. At han kan få opp 230 godkjent på stevne er det ingen tvil om utifra hvordan 235 gikk.

Dette er riktig nok i åpen klasse, men du er 23 år, så hvis du fyller 24 i 2012 så går du i åpen, og hvis du allerede har fylt 23 i år, så har du et år igjen som junior, og da er den beste oppi 200.

-105 klassa en av de aller hardeste klassene i Norge å hevde seg i, men desto morsommere å gjøre det bra! Smiley


EDIT:

Hoho... Etter en klikk fra en TF-bruker skal visstnok Børge aldri ha vært medlem av NSF, så da trekker jeg den......... Så da står det vel relativt åpent. Øyvind Bjørnsen har vel gjort 220 i -100?

Hadde vært hyggelig med en liten oppklaring her føler jeg nå.... Grin
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

shaunv

  • Gjest
Sv: Keiko' 88 - 160 i skulderpress side 161
« #2414 : 04. mars 2012, 23:16 »
Kjørt en del stangroing, men får vondt i håndleddene etter et par økter. Dette er riktig nok et par år siden. Har ikke prøvd siden. Smiley

Sheiko, ja. Ikke dumt det. Eneste minuset er at de ofte er beinharde så det kan være greit å stille inn programmene ganske lett. Se ihvertfall godt gjennom programmene før du setter i gang.

Selv har jeg kjørt en del sheiko, og har god erfaring med det. Hadde et excel-dokument med mange "runder" av sheiko-programmet, avhengig av hva som var målet osv., men det veit jeg faen ikke hvor har blitt av.

Uansett, det ene er nok neppe noe dårligere enn det andre, de har bare litt ulike formål som competition prep 1, 2 og 3. Videre er det et par runder der som går over 6 uker, og er relativt lett gjennomførbare, som en "hvile" periode mellom de litt tøffere takene. Det viktigste er at du ser over programmene, og ser på øktene for å avgjøre om de er gjennomførbare eller ikke. Stil såpass lett at du VET det vil gå med dagens form.

Programmet vil ganske sikkert gi økning uansett. Smiley
Vondt i håndleddene av stangroing faktisk?:-s Samme hva slags grep du bruker? Eller kjørte du bare sinnsykt mye vekt? Hehe...

Hmm, får vel bare sette meg mer inn i sheiko jeg da. Kjørte du det såkalte sheiko bog? "Bench specialization "heter den vel kanskje? Som du kanskje skjønner er fokuset på å øke i benk da mark f.eks øker omtrent uansett bare jeg kjører det regelmessig. :-p

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!