Skrevet av Emne: Kardio-magetrening-frokost??  (Lest 830 ganger)

Utlogget Jan Bavian

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 28

Kardio-magetrening-frokost??
« : 08. april 2005, 22:30 »
Har karido økte på morgonen før forkost og då tenkte eg å legge inn ei lita økt med mage trening (ca 10-15min)etter på.
Går det greit å legge inn mage økt etter ei kardio trening eller bør eg ha det til treningsøktene mine?
9125       Dager gammel
70 000 Gram tung
1690    Millimeter høg
"I dream my Paintings, then I Paint my dreams" -  Van Gogh

Utlogget Looper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 291
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 291

SV: Kardio-magetrening-frokost??
« #1 : 08. april 2005, 22:48 »
Vet ikke helt om jeg forsto den første setningen, men kardiotrening er best å kjøre på morgenen for å forbrenne fett. Da er insulinnivået på bunn og testosteronnivået er høyest på denne tiden av dagen. Hvis du ikke klarer å holde deg vekke fra mat før du starter kardioen, så spis ihvertfall noe med veldig lite karbohydrater. Hvis du spiser karbohydrater, så stiger insulinnivået og det vil vi ikke ha.

Insulin er et lagringshormon som sloss mot stresshormonene (forbrenningen) og hvis det er høyt så vil det bli forbrennt mindre fett og mer muskelmasse. Det vil derfor ikke lønne seg å ta seg en sportsdrikk eller lignende karbohydratholdig når du driver med fettforbrenning. Ha som regel å ikke ha spist 3 timer før forbrenningstreningen, da dette vil gi bedre resultat.

Lavt insulinnivå = bedre fettforbrenning

Sånn, nå har du blitt matet den viktigste teorien rundt forbrenningstrening. Smiley

Når det gjelder magetreningen tror jeg det er ingen skade en spesiell skade i å legge dette etter kardiotreningen, om du klarer det da. Magetrening er jo høyrepstrening, så jeg vil ikke tro det spiller så stor rolle om du kjører dette etter kardiotrening. Selv ville jeg allikevel kjørt magetreningen senere på dagen, bare for å være sikker på at du får optimale resultater.
- Whether you think you can, or think you can't - you are probably right

- Eat to live, not live to eat

- Excess body fat is ugly and dangerous!

- Hjerte er kroppens viktigste muskel, så hvorfor ikke trene den?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!