Skrevet av Emne: Neste mål, NM i håndbak.  (Lest 396284 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2385 : 14. april 2008, 16:53 »
Greit at du kaller deg styrkeløfter, men "normal" er vel å ta i Wink?

 woot dry

Tror vi kan fastslå at du er over normalt kondissterk til styrkeløfter å være  Smile

Så veldig kondisjonssterk er jeg ikke ennå, men om et par mnd. da..  Grin

Jeg kan si jeg er usikker mtp. løfting til hælga. Ryggen er helt mongo igjen. Vet ikke om jeg tar sjansen på noen store stunt. Jeg lever tross alt av kroppen min (nei er ikke prostituert) og må være funksjonabel i de fleste ledd når jeg jobber. Det er jeg ikke nå.  Angry
Så får man se an på oppvarmingen hvordan det går. Minste tegn til mere murring så kaster jeg inn håndkleet.
Tenker mye om dagen om hvor langt jeg kan presse kroppen min og nå er smertene ganske store synes jeg selv. Hadde lett tatt superstramme knebind hver knebøyøkt i 1 år istedet for ryggsmertene nå.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2386 : 14. april 2008, 22:19 »
Dagens rørelse:

Benkpress m/stopp:
1x3 82,5 kg
2x2 87,5 kg
1x2 95 kg

Markløft m/sko:
2x2 60 kg
2x2 70 kg

Knebøy utgikk.
Sara bøyer som hun ikke skulle ha gjort annet.   Cheesy
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2387 : 16. april 2008, 21:04 »
Dagens trening:

Knebøy:

1x3 100 kg
2x2 110 kg
1x2 120 kg

Benkpress:
1x5 75 kg
2x3 90 kg

Markløft:

1x3 100 kg
1x2 110 kg
2x2 120 kg

Dett var dett. Siste trening før et forhåpentligvis NM deltagelse. Ryggen er blitt bedre. Mindre smerter nå, men beina og spesielt låra er like følesseløse som de har vært den siste uken. Styrken kjennes grei ut, men er nummen i beina. Kjennes ut som man har dovnet bort litt. Klyper jeg hardt i låret kjennes det ut som man bare klår litt. Får håpe det blir ennda bedre til helga.  Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Store Mage

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 725
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 725

  • SDVV SC
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2388 : 16. april 2008, 21:50 »
Lykke til tynnjgubbe  Grin
Sølv NM benkpress 2011 og 2012
Stevneperser: 255 - 180 - 230

Konkurrerende utøver - styrkeløft - Røros SK



Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2389 : 16. april 2008, 21:51 »
Dagens trening:

Knebøy:

1x3 100 kg
2x2 110 kg
1x2 120 kg

Benkpress:
1x5 75 kg
2x3 90 kg

Markløft:

1x3 100 kg
1x2 110 kg
2x2 120 kg

Dett var dett. Siste trening før et forhåpentligvis NM deltagelse. Ryggen er blitt bedre. Mindre smerter nå, men beina og spesielt låra er like følesseløse som de har vært den siste uken. Styrken kjennes grei ut, men er nummen i beina. Kjennes ut som man har dovnet bort litt. Klyper jeg hardt i låret kjennes det ut som man bare klår litt. Får håpe det blir ennda bedre til helga.  Smiley

Høres ut som hovne muskler klemmer borti litt nerver. Tøying av gluteus/hams etterfulgt av nedising i korsrygg kan hjelpe litt.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Studenten

  • Gjest
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2390 : 16. april 2008, 22:40 »
Får håpe kroppen bedrer seg enda noen hakk. Lykke til i helga!  Smile

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2391 : 16. april 2008, 22:56 »
Lykke til på NM! Smiley

 Knebøy Markløft
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2392 : 17. april 2008, 16:47 »
Takker for alle lykkehilsner. Jeg skal prøve å gjøre det beste ut av det hvis ryggen er i godlune.  Cheesy
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2393 : 17. april 2008, 16:52 »
Ja, lykke til, Jan Arthur Smiley  2thumbsup

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2394 : 18. april 2008, 06:42 »
Lykke til i helga, Jan Arthur!  biggrin (Jada, jeg vet jeg er for seint ute, men bedre seint enn aldri....)
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2395 : 21. april 2008, 08:08 »
Takk for hyggelig busstur og masse "skitprat" Wink Er litt av en gjeng Marie har å "slite" med, he he.
Håper ryggen ikke er så aller verst!
Blenda!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2396 : 21. april 2008, 17:59 »
Ja da var årets NM over.
Jeg har slitt med kvalikkravet i mange år og havnet på 575 kg totalt på hver stevne jeg har stillt på.
I fjor bedret dette seg betraktelig og med en pers på 642,5 kg var vel saken biff da kravet er 585 kg. Smiley
Jeg har trent i 22 uker nå målrettet mot NM, med stort sett utstyrsøkter hver mandag i bøy (bind hver mandag og drakt annenhver).
Har gått ut fra oppkjøringsprogram som jeg har hatt stor suksess med før.
Jeg har heller ikke slitt med noen form for sykdom på nesten 15 mnd. Ikke en gang forkjølelse har jeg hatt.
Så sånn sett så har vel oppkjøringen vært opptimal.
Trente mengdeprogram før oppkjøringen og jeg har aldri vært bedre rustet til å ta fatt på et oppkjøringsprogram eller. Rawstyrken har vært fantastisk bra til meg å være så dette måtte bare bli en suksess.
Begynnte ganske tidlig å kjenne et fraværende trykk på oppkjøringsprogrammet. Spesielt begynnte jeg å slite i bøy. På mengdeprogrammet tok jeg en lett singel på 180 kg med fin teknikk og belte. Hadde nok klart 2 til der hvis det har stått om så. Derfor la jeg lista etter en max på 182,5 kg på oppkjøingsprogrammet. Og ettersom jeg skulle kjøre alle de tyngste settene med surringer burde ikke dette by på noen problemer av noe slag. Jeg har tatt en grei rep på 200 kg med bind like før oppkjøringen startet.
Benken kjørte jeg akkurat det samme programmet som jeg brukte mot RM på Røros. Der perset jeg med 7,5 kg. Alle vektene var en lek for meg da. Nå trente jeg etter de sammme belastningene som i høst, men nå var det tungt, skikkelig tungt.
I påsketiden så fikk jeg meg en jævel i ryggen når jeg hadde en hosteføyke. Den jævelen har vært der å plaget meg slik at jeg ikke har fått trent skikkelig etter påske.
Markløften min har vært helt kanonbra siden i fjorhøst og har hatt en oppadgående kurve, men ryggplagene mine har hemmet meg såpass at jeg ikke har fått trent mark på opptil 9 dager. Jeg har vært litt nærvøs for at formtoppen skulle komme før NM.
Jeg har også vært til behandling jevnlig i det siste for ryggplagene og har blitt bedre, men blir skikkelig stiv i ryggen hvis jeg sitter for lenge i ro.
Men har man meldt seg på en konkurranse så må man stille synes jeg, ihverfall prøve. Så jeg prøvde på lørdag.

                                                              NMdagen!

 Stod opp ganske tidlig slik at jeg skulle klare å få på meg sokkene i tide. Var skikkelig stiv i ryggen, men fikk tøyd såpass mye at jeg syntes jeg ble bedre utover dagen.
Veide inn på 91,9 kg, noe som jeg var litt nærvøs for å ikke klare. Var redd jeg var under 90 kg. Jeg har slitt med matlysten siden påske fordi ryggen ha vært til tider helt jævlig. Men vekta var grei den.
På oppvarmingen syntes jeg det gikk ganske greit og jeg bestemte meg for å satse på løfting da ryggen virket ganske fin og smidig. Tok mange reps på 60 kg, flere sett. Så noen reps på 110 kg og 120 kg. Tok en rep på 140 kg. Den var grei. Ingen smerter. På med drakt og bind, så 195 kg. Greit løft.
På plattingen hadde jeg bedt om 210 kg som i seg selv var en grusom vekt når jeg løftet av. Har de feillastet tenkte jeg? Fikk nedsignal og bøyde. Nede i bunn så kjente jeg det murret i ryggen og for med så hørtes det ut som murringen skulle jome ut i hele salen, men det var ingen andre som hørte den (heldigvis). Selv om avløftet var tungt så var selve reisingen latterlig lett. Har hadde jeg hatt mye mere å gått på kjente jeg og jeg fikk 3 - 0 godkjent. Høynet til 230 kg, men valgte å stå over 2. forsøk om håp om at ryggen skulle bli bedre. For murringen var skaden som rev seg opp igjen. Angry
Ryggen ble skikkelig stiv og ekkel nå. Ble så jeg droppet siste forsøket også, noe jeg ikke angrer på i ettertid.

Benken gikk egentlig greit mtp. oppkjøringen der jeg har bommet omtrent på hvert eneste draktløft.
145 kg var et maxløft. Jeg slo Bente og tangerte Inger. (tenk å være like sterk som en verdensmester)  Cheesy

Markløften senket vi inngangsvekten fra 240 kg til 220 kg for å skåne ryggen. Jeg ville ha et godkjent stevne når jeg først har rotet meg helt dit.
220 kg var latterlig lett. Ingen motstand overhodet. Ryggen ble heller ikke noe værre så jeg satset på 260 kg som jeg mente skulle være et greit 2. løft. Jeg gikk så til de grader tom for energi rett før 2. løftet, men med frisk mot så satte jeg alle kluter til og dro. Vekte gikk greit opp til knærne, men bråstoppet der. Hva i h... tenkte jeg. Jeg slet og jeg slet, men den ville ikke komme høyere. Hadde den kommet seg 2 cm lenger opp hadde den kommet helt opp, men nei. Bom. 3. forsøk var bare et halvhjertet forsøk og jeg ga meg der. Totalt tom for energi og med et resultat jeg ikke liker. Vond rygg.

På banketten hadde ryggen blirr så stiv og vond at jeg knapt greide å sitte ordentlig. Fikk meg en voltaren som hjalp meg litt over natten og utover neste dag når jeg skulle hjelpe Hans.

I skrivende stund er ryggen bedre, men langt fra bra. Jeg har gått i tenkeboksen nå for å finne ut hva jeg vil. Det frister ikke med flere stevner for min del når jeg aldri klarer å få noen form for klaff. Alltid kommer det et eller annet i veien som forhindrer et fint stevne for min del. Jeg har trent så målrettet mot NM nå og jeg har forsaket og ofret så mye for å bli best mulig til dette stevnet. Nå skal jeg bare ta det med ro og trene kondisjon i sommer for å bli kvitt mange vondter og komme meg på rett kjøl igjen. Så jeg får se til høsten om lysten er der eller om jeg skal bli en rollerblader på fulltid. Der har jeg sjanse på jakte rekorder hvis jeg går inn for fullt.  >Cheesy
Jeg er ikke skuffa, men mest lei meg nå. Føles som man går på jobb uten å få betaling for alt arbeidet man har lagt ned.

Ellers synes jeg de andre i klubben gjorde en helt fantastisk innsats i hælga.
Den største prestasjonen var det Jon Arne som stod for. For en arbeidskapasitet sier jeg. Bow
Ingen hjelpere i hele Norge er i nærheten av det han klarer å prestere. INGEN!!

Takker Ulefoss AK for et fantastisk stevne og arrangement.  Cheesy
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2397 : 21. april 2008, 18:10 »
Fint referat, Jan Arthur Smiley Honnør til deg.


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2398 : 21. april 2008, 18:25 »
Synd dette, selv om det var fine løft med tanke på skaden. Vil vel heller ikke påstå at det egentlig ER bortkasta tid vel? Det er alltid cred å være en sliter, og du er et stort forbilde for mange av oss yngre slitere som ikke har noen forutsetninger for å være store og sterke, men som dag etter dag, uke etter uke, mnd etter mnd, år etter år, fortsetter å tøye grensene og vår genetiske drittkapasitet Cheesy  Honnør!
Sa brura

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #2399 : 21. april 2008, 20:41 »
Du får ta deg en velfjortjent pause og bli bra i ryggen igjen!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!