Skrevet av Emne: Dop er for tapere  (Lest 116388 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dop er for tapere
« #345 : 28. juli 2006, 23:32 »
Sidan EM hadde eg litt fri fra trening, så begynte eg å trene men fant ut at eg skulle trene litt BB aktig med med splitt trening og ei trening i veka pr muskelgruppe. Min intensitet og hard kjør på dei treningene står nok ikkje tilbake for noken kroppsbygger, då eg kun har to stiller og det er full eller null gass, (ref. min mangel på lappen)

Har bicepsen kommet seg bra?

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Dop er for tapere
« #346 : 28. juli 2006, 23:35 »
Det er nok av idretter i Norge hvor utøvere satser som "proffe" og trener enormt mye selv om de tjener lite eller ingenting av idretten. Hvis man virkelig ønsker å trene mye så klarer man det selv om man jobber. Men da må man jo "ofre" mye annet (noe som jeg forresten blir mektig irritert over er hver gang en toppidrettsutøver snakker om hvor mye de har "ofret", som om de ikke likte det de drev med...).

Et ekstremt eksempel på tidsbruk/mengdetrening var en jeg jobbet sammen med. I løpet av to år kom han helt i toppen i Norge i dart. Han trente 30-40 timer dart i uka i tillegg til full jobb.


Her tenkte jeg først å poste dette:

"Neeeeii, ikke si det a !  Si at 3 ganger i uka er bra a ?"

Men så tenkte jeg, nei det blir for mye tull på kort tid.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dop er for tapere
« #347 : 28. juli 2006, 23:43 »
jeg kunne gjerne ønsket at jeg kunne trent like mye som mr.benkpress jeg, men jeg har nok på langt nær arbeidskapasiteten som kreves for det pr i dag.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dop er for tapere
« #348 : 28. juli 2006, 23:51 »
jeg kunne gjerne ønsket at jeg kunne trent like mye som mr.benkpress jeg, men jeg har nok på langt nær arbeidskapasiteten som kreves for det pr i dag.. Wink

Du må du "arbeide" med det davettu.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Dop er for tapere
« #349 : 28. juli 2006, 23:52 »
Man gjør davel det.. Wink Får vel en vakker dag bite i det supre eplet og gjeninnføre lengre økter.. Sad
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Dop er for tapere
« #350 : 29. juli 2006, 01:24 »
Olaf trener 6 dager i uken og har gjort dette i flere år nå.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dop er for tapere
« #351 : 29. juli 2006, 01:26 »
i Olaf og Mr Benk sitt tilfelle er det jo selvfølgelig snakk om opparbeidet arbeidskapasitet, noe som glatt kan overgå arbeidskapasiteten til en Garasjeboler.

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: Dop er for tapere
« #352 : 29. juli 2006, 02:25 »
Garasjeboler  rofl

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Dop er for tapere
« #353 : 29. juli 2006, 03:45 »

Etter dette doping og sprinter utspillet ditt, vart ikkje vi enige ( eg var iallefall det) om at du burde slutt å uttale deg om ting du ikkje har greie på.
Din uvitenhet vil vist ingen ende ta.
EG håper ikkje du bruker desse stoffa sjølv, for då er eg styggt redd for at du vil kunne påføre deg sjølv bivirknigner ikkje ein gang ADN har hørt om.

Hvilket doping og sprint innspill?
Sier ikke at jeg har så forbanna mye greie på det, men det der leste jeg faktisk på siden til Ståle Wadsworth(hvis du vet hvem det er?)
Å må personlig si at jeg tror mer på en som selv har vært bruker med egne erfaringer, som driver internett siden steroider.net med info om doping og konsekvenser, som har holdt foredrag om steroider og hvilke fatale konsekvenser det kan gi, som har attester fra hele landets medisin forbund om sine foredrag og kunnskap..
Kontra å høre på en styrkeløfter som er minst like uviten som meg på dette tema.

Hvis du lurer på hvorfor jeg legger min tillitt til han kan du se hans attester og info her.

Og nei, jeg bruker ikke slike preparater, men hva har det med saken!?
Og hvorfor skulle da absolut jeg ende opp med bivirkninger ADN ikke har hørt om!?

Virker ikke som du har så forbanna mye kunnskap på dette temaet selv, så jeg oppfordrer deg til å holde deg til det du kan.
Og ja, du har sagt det samme til meg, så jeg skal ta det til etterretning.

Om du nå under noen omstendigheter skulle sitte på dyp kunnskap om preparater brukt for doping, og konsekvenser for dette fåreslår jeg at du skriver hvilken.(medisin studie etc)
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget 123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

SV: Dop er for tapere
« #354 : 29. juli 2006, 04:43 »
det kiommer fram et par klysete ekle folk her.. tenk å håpe noen død  og pine og hat bare fordi de har brukt testo. helt sykt. (tidligere i tråden) skjønner dere er pisst på de som deltar i konkurranser og sport som skal være reine, det er jo juks uetisk. taper er å gå for langt, å kalle noen en taper er god nok grunn til å få deg en på kjeften.

enig at det ikke har noe i organisert sport å gjøre, men for hvermansen sålenge de har vurdert det nøye å gjør det riktig så bryr ikke jeg meg, blir bare fascinert av at de har the balls to do it og hvorfor de så sterkt ønsker å gaine...

men småunger som gjør det så syns jeg synd på dem å lurer på om de har peiling hva de driver med...

men sånn nøytralt sett leste mange viktige personer  for idrettsarrangering stiller seg skeptisk til den framtidige idretten  uten doping/prestasjonsfremmende. Alle hopper like langt, springer like fort, kasterlike langt løfter like tungt med ekstremt småe marginer. dette blir jo kjedlig til slutt.
i 2000 sprang ola odourbbelmorale 400m på 1min 2 sek. i 3040 sprang nicky tribel 400m på 1 min og 1,9 sek. wæow heftig spennende. revolusjon.
eller bobby løfta 580,4 kg, freakminator løfta 580,5 kg.

og en annen ting kanskje en smule diffust, dere som disser steroider og andre "allment ikke akseptable" preparatene, hvorfor higer dere etter prestasjonsfremmende kosttilskudd som lover høyere testoverdier osv. det er jo ikke værre enn at noen går for the real stuff. (lurer påom det var noe mening i den siste her er ikke sikker sjøl...)

og er steroider brukt riktig av folk som vil det å ikke en fjortizz, virkelig så mye verre enn alle andre sosialt godkjente preparatene som nervemedisiner, strålingsbehandling, penicillin som gruser en organsime langt verre enn testo?
jeg syns ikke det, de blir jo ødelagt psykisk(nervemedisiner) men ingen hater dem.

jeg observerer store muskuløse folk i gata å ser skinnybitches stirrer dem i vantro å avskyr personen uten å engang kjenne vedkommende, å lurer på om detkanskje er en misunnelse uten eksplisitt grunn eller en naturlig primær instinkt som gjør at du hater en som er bedre enn deg, tenker overlevelse og nærkamp, derav primær drift elr hva det nå heter... ser på dem som en overlegen motstander som kan knuse deg lett. en tiger fikser et menneske (unntatt tarzan og crocodile dundee seff) lett liksom..

okkom igjen slakt meningene mine woot

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dop er for tapere
« #355 : 29. juli 2006, 11:41 »
Olaf trener 6 dager i uken og har gjort dette i flere år nå.

Aha! Trener han sitt eget opplegg eller kjører han også Dietmar programmer?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Dop er for tapere
« #356 : 29. juli 2006, 11:57 »
Punkt 1:

Altså, tror ikke anadrol er tingen for sprintere, så det du sier om kviser og gyno er bare tull..
Disse bruker isåfall (vill gjetting fra min side) en form for bloddoping, uten å begrunne det mere.
Vil tro at det går å se om en person er dopet, ta feks. Johan Müleg ? på ski for noen år tilbake. Så ut som løper fra en annen verden, var lett å se at denne mannen hadde drukket noe annet enn sportsdrikke før treningen.


Punkt 2:

Er heller ikke helt riktig.. De kan trene sinnsykt mye hardere ettersom tilførselen av oksygen blir større ved økt produksjon av røde blodceller.

Har du funnet ut dette på steroider.net???

Eg har nok meget bra kunnskap om dette, men vil foralltid mangle  førstehandskjennskap til virkningene av steroider. På den andre sida så har eg så pass mange som eg kjenner som har brukt (dog ikkje i styrkeløft milijøet, men det finnes ein og anna der og) så eg vil nok kunne han ein rimelig bra ide om kor det virker på kroppen, både under og etter kurer.
Eg har iallefall god nok kunnskap om dette til å holde meg langt unna steroider, det er meir enn eg kan seie for mange.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Dop er for tapere
« #357 : 29. juli 2006, 12:24 »
Aha! Trener han sitt eget opplegg eller kjører han også Dietmar programmer?
Nå er han under oppfølging av Dietmar og  trener ett opplegg på 6 dager i uken som han har laget. Tidligere trente han litt etter eget opplegg.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

SV: Dop er for tapere
« #358 : 30. juli 2006, 11:50 »
Forummedlemmet 123 skrev: "...jeg observerer store muskuløse folk i gata å ser skinnybitches stirrer dem i vantro å avskyr personen uten å engang kjenne vedkommende, å lurer på om detkanskje er en misunnelse uten eksplisitt grunn eller en naturlig primær instinkt som gjør at du hater en som er bedre enn deg, tenker overlevelse og nærkamp, derav primær drift elr hva det nå heter... ser på dem som en overlegen motstander som kan knuse deg lett. en tiger fikser et menneske (unntatt tarzan og crocodile dundee seff) lett liksom.."

Dette skal du ikke være bekymret for. Din reaksjon er ikke helt vanlig, men forekommer noen ganger hos pasienter etter overdrevent inntak av rusmidler i sterk sommervarme.

Drikk rikelige mengder kaldt vann noen dager og se om du får et mer positivt syn på verden. Hvis tilstanden vedvarer, bør du ta kontakt med fastlegen.

Vennlig hilsen
Nero

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
SV: Dop er for tapere
« #359 : 30. juli 2006, 14:29 »
Forummedlemmet 123 skrev: "...jeg observerer store muskuløse folk i gata å ser skinnybitches stirrer dem i vantro å avskyr personen uten å engang kjenne vedkommende, å lurer på om detkanskje er en misunnelse uten eksplisitt grunn eller en naturlig primær instinkt som gjør at du hater en som er bedre enn deg, tenker overlevelse og nærkamp, derav primær drift elr hva det nå heter... ser på dem som en overlegen motstander som kan knuse deg lett. en tiger fikser et menneske (unntatt tarzan og crocodile dundee seff) lett liksom.."

Dette skal du ikke være bekymret for. Din reaksjon er ikke helt vanlig, men forekommer noen ganger hos pasienter etter overdrevent inntak av rusmidler i sterk sommervarme.

Drikk rikelige mengder kaldt vann noen dager og se om du får et mer positivt syn på verden. Hvis tilstanden vedvarer, bør du ta kontakt med fastlegen.

Vennlig hilsen
Nero

Overlegen på hvilken måte tro? Jeg har en viss oppfatning av at "Knut Kroppsbygger" på 125 knallharde kilo, med 3,5% kroppsfett ville omkommet raskere i ødemarken enn Ola Dunk.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!