Skrevet av Emne: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)  (Lest 259095 ganger)

Utlogget JHH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 568

  • Stavanger VK
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2295 : 19. januar 2008, 19:28 »
Kjipt med de dagene der trøkket rett og slett har gått fra deg, men ser du har viljestyrke nok til å fortsette økten, selv hvor "dårlig" det går. All honnør for det! Bra trening av deg Smiley Men hva betyr "bp bp ub" / bp bn mb / bp bo mb ..OSV?
66 - 82 @ -69kg

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2296 : 19. januar 2008, 19:37 »
Er i humør til å skrive litt til nå..Hadde du stilt programmet på samme vekter som sist og fokusert på større hastighet i hvert løft(=større kraft output), så ville du alikevel blitt sterkere. Du har mange trege sliteløft som gir forholdsvis mindre makskraft.

edit: Med det potensialet du har i beina med all treningen, så ville et opplegg med større variasjon i intensitet og mengde gitt 200 i frontbøy fort som f.

Tror eg.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2297 : 19. januar 2008, 19:54 »
bp = benkpress
bn = ben ned
bo = ben opp
mb = med belte
ub = uten belte

Gammern: Vært inne på det som en mulig forklaring.  Men trener jeg lett øker jeg meget dårlig.. Har uansett økt fra 145 til 180 i frontbøy etter jeg startet etter skaden.

Føler meg fult ut restituert etter øktene og sover godt. Men siden øktene har blitt for tunge stopper det muligens for fremgangen.

Men tar det ikke så tungt, er en erfaring det også.

10kg fremgang på 8 uker er forsåvidt greit det, men du fikk vel med deg at jeg hadde 10kg fremgang på rawfrontbøyen på fire uker i base meso cycle. Wink

dersom jeg skal begynne å trene lett får jeg heller begynne med frimerkesamling. Smiley

men har ihvertfall økt 3 ganger mer på smolov enn på sheiko, som er mer i den rute du skisserer, og derfor holder jeg meg til det. at det går trått innimellom må man bare regne med... det er langsiktigheten som teller...

jeg hører det angående intensiteten, men for meg er trening å trene hardt.. oppkast, neseblod, og drite i buksa og se stjerner er perfekt. da er livet herlig. Smiley

men jeg skal gladelig innrømme at det har vært for tungt i det siste. har ikke klart det som står på papiret...

så lenge den langsiktige tendensen er oppadstigende er jeg veldig fornøyd.


sitter her og bøtter innpå lakris nå. (ingen vane) he he he.

du vet gammern, jeg er sta som faen, så jeg lar meg ikke knekke så lett, men ser lyst på det hele. Smiley

35kg økning i 1rm i rawfrontbøy etter skaden må vel uansett sies å være bra? på ca fem mnd. så jeg antar jeg gjør noe riktig da. Wink

så inntil den tid du ser meg sitte bom fast fremgangsmessig over lang tid, så kommer jeg ikke til å gå for opplegget du skisserer. Wink


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2298 : 19. januar 2008, 19:57 »
det har du helt rett i!!!

og derfor har jeg nedjustert vekta på 1rm nå....

takk for inputen!   f.eks tror jeg, som du sikkert også vet at dersom jeg feks tar sterke løft på 150 for femmere istedetfor dødstunge løft på 160, så vil styrken komme raskere. de tyngste sliteløftene er nok ikke de tyngste i så måte. i tillegg vil man da ha mer overskudd etter trening = sterkere... slik hadde jeg det egentlig i første fase av programmet....


burde nedjustert 1rm før, men nå har jeg ihvertfall gjort alvor av det, så får vi se!

Er i humør til å skrive litt til nå..Hadde du stilt programmet på samme vekter som sist og fokusert på større hastighet i hvert løft(=større kraft output), så ville du alikevel blitt sterkere. Du har mange trege sliteløft som gir forholdsvis mindre makskraft.

edit: Med det potensialet du har i beina med all treningen, så ville et opplegg med større variasjon i intensitet og mengde gitt 200 i frontbøy fort som f.

Tror eg.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2299 : 19. januar 2008, 19:58 »
gammern, den siste posten du skrev var faktisk det beste du har skrevet noengang. jævlig bra!og det er faktisk noe jeg kunne leve godt med å trene mer eksplosivt på noe lettere vekter.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2300 : 19. januar 2008, 20:02 »
nå tenker jeg høgt her... vektene må være så tunge at jeg får styrkefremgang av det, og såpass "lette" at jeg kan kjøre med forholdsvis bra fart, slik at jeg har overskudd etter økten og ikke går helt på felgen.  i det siste har det vært mye slitereps, og da går nok det utover restitusjon/fremgang.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2301 : 19. januar 2008, 20:05 »
....Vektene må være passe tunge........du har hatt god fremgang, men kunne hatt enda mer kg nå. Er så mange flere faktorer enn tunge vekter som spiller inn.

gammern, den siste posten du skrev var faktisk det beste du har skrevet noengang. jævlig bra!

Så jeg har skrevet mye drit før... woot Men står inne for at et RIKTG oppsatt program ville gitt deg et stort løft. Jeg har sett deg og beina dine og mener bestemt at et opplegg med litt lettere innstilt smolov kombinert med andre opplegg som tar inn de faktorene jeg har nevnt, ville gitt deg et løft deluxe. Du har et meget stort ufoløst potensiale som holdes litt igjen av villmannsopplegget ditt Wink
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget JHH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 568

  • Stavanger VK
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2302 : 19. januar 2008, 20:10 »
Hvor lenge har du igjen på programmet ditt her nå, Per?
66 - 82 @ -69kg

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2303 : 19. januar 2008, 20:12 »
jaha....du skriver faenmeg mye drit. høh. masse snuskete sexlinker i loggene til folk og sånn! Wink

men fra spøk til revolver... har du smolov-regnearket ?


hva ville du anbefalt å sette 1rm på siste to ukene der nå da ?

tror forøvrig at du har rett!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2304 : 19. januar 2008, 20:15 »
Hvor lenge har du igjen på programmet ditt her nå, Per?

to uker... men setter ned maksen vektene går utfra nå, for ellers har jeg ikke sjans. hengt litt etter denne gangen. hang med forrige smolov, men da kjørte jeg kun på mat hele veien, denne gangen kjørte jeg på med createch og hadde en enorm formtopp før jul, etter jul gikk jeg tom, og så har det gått trått.

men slikt overlever man. ingen krise. gir meg ikke så fort..

Utlogget JHH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 568

  • Stavanger VK
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2305 : 19. januar 2008, 20:19 »
Står respekt av din viljeskraft.. Hvor mange år har du løftet egentlig? Jeg hadde dog også en veldig flott bøyøkt idag. - Eller, flott var den aldeles ikke... den var helt jævlig tung, men følelsen det gir deg er ubeskrivelig deilig >Cheesy
3x4 85kg
1x3 85kg ..hmm..
1x4 85kg
1x0 85kg =/

Meget gode løft for å være meg faktisk, hver rep var like jævlig!
66 - 82 @ -69kg

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2306 : 19. januar 2008, 20:23 »
Vanskelg å gjøre mye fra eller til på 2 uker. Jeg ville lagt innn noen dager ekstra hvile, kjørt på samme vekter som forrige syklus og jobbet med hastigheten.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2307 : 19. januar 2008, 20:29 »
Står respekt av din viljeskraft.. Hvor mange år har du løftet egentlig? Jeg hadde dog også en veldig flott bøyøkt idag. - Eller, flott var den aldeles ikke... den var helt jævlig tung, men følelsen det gir deg er ubeskrivelig deilig >Cheesy
3x4 85kg
1x3 85kg ..hmm..
1x4 85kg
1x0 85kg =/

Meget gode løft for å være meg faktisk, hver rep var like jævlig!
løftet siden sommeren 2000. da hadde jeg nok måttet presse meg maks for å holde følge med den økten du viser til der!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2308 : 19. januar 2008, 20:33 »
Vanskelg å gjøre mye fra eller til på 2 uker. Jeg ville lagt innn noen dager ekstra hvile, kjørt på samme vekter som forrige syklus og jobbet med hastigheten.

170 altsåå... da hadde vi nesten likt da med 172.5 som mitt forslag. forøvrig enig med deg...

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)
« #2309 : 19. januar 2008, 20:33 »
Jeg ville ikke satt ned max %, men heller kuttet på ant. reps. Kjørt 1 - 3 reps. max. Er aldri noen god ide å bytte på et opplegg midt inne i det ihvertfall ikke hvis du evaluerer i etterkant.

Jeg vil også tro at hvis du begynner på Smolov igjen etterpå og går på et av de første programmene etter skaden og trent det, da ville du helt sikkert nå 200 kg.
Fordi du har trent med overskudd og vil ha overskudd til et maxløft. Når du nå trener så tungt at du ikke greier et sammenhengende sett vil det bare drepe overskuddet. Når du da trener slik gang på gang vil det evt. restitusjon forskyves og aldri komme til å være optimal og du vil mest sanssynligvis bli overtrent.
Musklene vil klare denne påkjenningen, men for å bli sterkere trenger man riktig stimulering av nervebanene, og det får de ikke som du trener nå.

Min teori er at man kan kjøre på slik tung runde Smolov 4 - 6 uker og få en økning, men ikke over tid. En gang i året mener jeg.

 Bare min mening.Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!