Skrevet av Emne: Mühlegg OL 2002!  (Lest 15519 ganger)

tfildaed

  • Gjest
Mühlegg OL 2002!
« : 13. februar 2010, 15:35 »
For å gi litt mer informasjon om Mülegg's fantomløp på 30KM i OL 2002, Salt Lake City.
Bjørndalen kommenterte idag på tv at Mühlegg hadde dårlige ski på 30KM, enda så vant han med 2 min+
Denne øvelsen var fellestart, det å vinne med over 2 min er da sensasjonelt, så må det også nevnes at utøveren hadde få resultater å vise frem til(han fikk gull og sølv i Lahti, men det er vel ingen hemmelighet hvordan, bare dopede finner slo han)
Tilslutt så kommer det frem at han vant med 2 min med dårlige ski, da snakker vi fort om 3-4min med like ski.

En tidligere norsk proffsyklist Mads Kaggestad var med på et forsøk for å finne ut effekten av EPO, enkelte fikk saltvann(placebo) og han med flere fikk EPO uten å vite det. Etter en stund under trening begynte enkelte å klage på tempoet til Kaggestad, da skjønte han at han fikk EPO, under målinger av O2 så hadde kapasiteten økt med ca 10%, det er en del høyere én hva jeg trodde på kondisjons-idretter.

Mühlegg hadde en estimert effekt på mellom 5-7% noe som er helt ekstremt........

Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

Sv: Mühlegg OL 2002!
« #1 : 21. februar 2010, 02:05 »
Hvor mange % får Bjørgen på den nye astmamedisinen sin som står på dopinglista da? Er det gjort noen undersøkelser på det?

Utlogget tsk tsk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 106

  • Nei nei
Sv: Mühlegg OL 2002!
« #2 : 21. februar 2010, 02:18 »
Eller hvor mange % får Northug bare av det mentale? hehe... Riktignok ikke så mye nå om dagen da.

Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

Sv: Mühlegg OL 2002!
« #3 : 21. februar 2010, 03:03 »
Er meg en stor glede å se han sitte å furte i målområdet etter 11. plass.

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: Mühlegg OL 2002!
« #4 : 21. februar 2010, 03:05 »
Er meg en stor glede å se han sitte å furte i målområdet etter 11. plass.

Åk sjæl, gubbjævel =)


Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

Sv: Mühlegg OL 2002!
« #5 : 21. februar 2010, 03:24 »
Orker ikke trynet på typen bare. Han får Ari Behn til å fremstå som en kjernekar spør du meg.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Mühlegg OL 2002!
« #6 : 21. februar 2010, 07:37 »
Sinnsykt herlig å ønske folk motgang fordi du ikke helt er kongruent med de. Vi kan prøve å tenke oss hvor hardt det er å stille ol, ha favorittstempel - særlig i hjemlandet som omtrent legger hele æren i den viktigste øvelsen på deg, det går ikke bra (veldig dårlig) første gangen og du blir naturlig nok blir utrolig skuffa, neste øvelse klarer du bronse- men har klare ambisjoner om gull, og så på denne tredje distansen hvor du endelig kunne få innfri de enorme forventningene så går det til helvete - hadde ikke du furtet litt da? Spesielt med det enorme konkurranseinstinktet til Northug. Ikke blitt litt lei deg på innsida? Lei deg for de enorme forventningene du ikke klarte å innfri og de som er skuffa, hvor ENORMT skuffa og sint du er på deg selv?

Folk i støtteteamet sa at Northug satt i smørebua og klarte ikke å si noe som helst. At selv trenerene ikke fikk et ord ut av han, fordi han ikke klarte å uttrykke seg. Selv i norge anno 2010 må du passe på å ikke juble alt for mye når du  blir verdensmester.

Syns synd på han jeg, veldig.

Og hva enkelte mener om Northug (er sinnsykt mange som mener det er deilig at han gjør det dårlig) har gjort at jeg har begynt å forberede årets julegaver, i år er det Aksel Sandemose - En flyktning krysser sitt spor som skal under treet, så kanskje folk skjerper seg litt.


Til topic: Utrolig interresant å få tall på det, jeg må innrømme jeg er spent på resultatene etter dopingprøvene denne OL selv om jeg håper at det er rent.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Mühlegg OL 2002!
« #7 : 21. februar 2010, 11:31 »
En av norges beste triatlonutøvere var med i prosjektet som testet ut EPO for noen år siden. (aranesp)
Han pleide å svømme 9x200 meter etter hverandre med litt pause mellom hver distanse. Med aranesp i seg, så greide han å svømme den siste av 9- 200 metere raskere enn sin egen pers på vanlig 200 meter.

Ikke rart han ikke fant motivasjon til å fortsette.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Mühlegg OL 2002!
« #8 : 21. februar 2010, 12:12 »
Det er jo helt sinnsykt! Hvorfor drev de forskning på EPO på idrettsutøvere, var det før det ble mot reglene?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Mühlegg OL 2002!
« #9 : 21. februar 2010, 12:17 »
Med aranesp i seg, så greide han å svømme den siste av 9- 200 metere raskere enn sin egen pers på vanlig 200 meter.

Ikke rart han ikke fant motivasjon til å fortsette.
Slik er det med anabole steroider også. Tre uker på kur og man kan gjøre 3x1 RM.

De fleste som prøver anabole ønsker nok sikkert å fortsette med dem pga. dette, så det er nok ikke så lurt å hverken prøve dét eller EPO om man driver med kondisjonsidrett.

Foruten at man ser hvor bra man selv kunne blitt med slike stoffer så burde en seriøs idrettsutøver likevel finne motivasjon til å fortsette selv om muligheten for at konkurrenter jukser er til stede. Som utøver skal ikke hovedfokus være å prøve å slå dopere, men å bli så god som mulig. Og så eventuelt se hvor man havner på resultatlisten.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Mühlegg OL 2002!
« #10 : 21. februar 2010, 12:22 »
Jeg kommer til å tenke på følelsen av å ha gått ned mange kilo i 1rm etter sykdom, skade eller treningsopphold for andre grunner, som er svært demotiverende og noe av det tyngste med å nettopp bli sjuk, skadet eller lignende (en vet jo en blir like sterk igjen før eller siden, men). Da må jo følelsen av å ha løftet vekter/satt perser som en kanskje aldri blir sterk nok til å ta, ihvertfall ikke på lang lang tid være veldig demotiverende.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Mühlegg OL 2002!
« #11 : 21. februar 2010, 12:28 »
Jeg skal forsøke å ikke antyde noe som helst her.... men norge har et veldig kunnskapsirkt og kompetent dopinglaboratorium.

Noen av de fremste ekspertene på doping er skandinaviske.

De utøvere som det påstås har vært med på tester av diverse, er utøvere som har  eller var i ferd med å legge opp aktive karriærer og hvor de hadde veldokumentert O2 opptak og personligerekorder osv.. ergo lett å måle nøyaktig effekt av medisinene.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Mühlegg OL 2002!
« #12 : 22. februar 2010, 22:13 »
Jeg skal forsøke å ikke antyde noe som helst her....

Hehe.... men du gjør det uansett Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Mühlegg OL 2002!
« #13 : 22. februar 2010, 22:18 »
Shhh...

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Mühlegg OL 2002!
« #14 : 22. februar 2010, 22:27 »
Uten og beskylde noen eller antyde noe her (hehe) så er det rart at Norge alltid var beste skinasjon selv når de andre landene brukte epo.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!