Mandag 16.april 2012
Knebøy - med stopp uten belte
(2 RM = 200kg, 3 RM = 230kg)
5 x 20kg
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 180kg
3 x 220kg @ 8.5 RPE
3 x 232.5kg @ 9.5 RPE 2.5kg forbedring av treningspers fra 26.03.2012!
Benkpress - rack press, fra bryst
(3 RM = 160kg)
5 x 20kg
3 x 60kg
3 x 90kg
3 x 120kg
3 x 150kg
3 x 165kg @ 9 RPE 5kg forbedring av treningspers fra 19.03.2012!
3 x 155kg @ 9 RPE
Benkpress - gulvpress, bredt grep
(2 RM = 162.5kg, 3 RM = 157.5kg)
5 x 60kg Tangering av treningspers fra 23.03.2012!
3 x 100kg
4 x 130kg
6 x 145kg @ 8.5 RPE 5kg forbedring av treningspers fra 19.03.2012!
6 x 140kg @ 8.5 RPE Tangering av treningspers fra 19.03.2012!
6 x 140kg @ 8.5 RPE Tangering av treningspers fra 19.03.2012!
FINITO
Hadde skrevet kjempelangt men alt forsvant pga. tidslimiten her... IRRITERENDE SOM FAEN!!!
Denne helgen har vært et helvette, men denne treningen ble som å være i himmelen!
En lang historie gjort litt kortere, men fortsatt lang:
Jeg hadde sett meg ut en bil i Gjøvik som jeg ønsket å hente. I stedet for å fly til Oslo for så å ta toget til Gjøvik og kjøre hjem alene så fikk jeg en idé ; vi lager en familietur ut av bilhentingen og drar først til Melhus, kjøper ny bil, og bruker denne nye bilen for å kjøre til Gjøvik for så å hente nye bil nummer 2!
Første del av planen gikk bra. Vi møtte selger som kom med en Opel Omega 2,5l og 170 HK. Bilen så ut til å koste 300.000.-! Jeg følte det som et kupp å betale kun 20.000.- for denne, men det er noe slikt prisene ligger på en 1997-modell. Likevel så var denne tidligere, før daværende eier, brukt av en eldre herre som passet godt på bilen med blant annet tectylbehandlinger så det var ikke noe understell-rust. Den hadde også "bare" gått 199000 km. Bilen var en fryd å kjøre med mye utstyr og blant annet soltak. Tidligere brukte til å kjøre ambasadefolk osv. Og slike som meg ; konger.
Vi kjørte til Gjøvik med denne bilen, men da vi kom til Kongsvold, over Dovre, så ble det både mørkt og snøstorm. Vi hadde ikke regnet med det der vi kjørte en bakhjulsdrevet bil med sommerdekk. Det var livsfarlig å kjøre så vi hadde ikke annet valg enn å være fornuftige og sove over én natt. Kongsvold Gjestehus er et fint navn, men ikke særlig gjestefritt når prisen er 1890.- for et døgn overnatting! Sinnsyk pris!
Dagen etter kunne vi kjøre trygt til Gjøvik da føret var mye bedre både pga. sola, vinden, biler som har kjørt før oss og litt brøyting. Vi kom fram til Gjøvik og jeg kjøpte familiens- og bedriftens drømmebil ; en blå Toyota Picnic - en stor varebil om mange seter blir tatt ut, en stor stasjonsvogn med 4-5 seter om de bakerste blir tatt ut ellers en herlig 7-seters flerbruksbil for familien.
Jeg spurte på facebook hvem kongen var, men folk trodde det var Harald, seg selv, CYC eller en Sandnes-ing i følge resultatservicen til NSF. Jeg spurte hverken om den beste styrkeløfteren, den med blått blod eller lignende. Jeg spurte om kongen. Og kongen det var meg. Jeg hadde to herlige biler og en like herlig familie. Vi bare dro. Pang til Gjøvik.
Ettersom denne også var skiftet over for sommerdekk (det var frist for å skifte den dagen jeg kjøpte den), altså søndag, så tenkte vi å være smarte og kjøre over Østerdalen istedet for Dovre da Østerdalen ikke var like mange meter over havet. Og det gikk fint lenge, men i nærheten av Koppang ble vi søndags kveld værfaste igjen. Vi måtte nok engang overnatte og denne gangen ble vi veldig fornøyd. Resepsjonen på hotellet der var stengt så vi måtte ringe et mobilnummer. Mannen som dukket opp ga oss glimrende service ; jeg fikk til og med kjøpe 3 brødskiver med egg og paprika samt en hel liter melk. La merke til at Tine-Melk-kartongen fra Østlandet var forskjellig fra den i Midt-Norge. Mye størrre topp. Det merktes.
Vel, dagen etter igjen, i dag, mandag, så hadde jeg håpet å komme hjem i ca. lunstid, spise og så trene. Det ble ikke slik. På et stykke mellom Alvdal og Tynset, ca. én mil fra Tynset, så var det snø i midtrabatten. Vi kjørte i 60 km/t i 80-90-sone for å ta hensyn til dette. Alle forhåndsregler ble fulgt bortsett fra å skifte hjul. En tror jeg det skal gå bra og føler seg nesten tvungen til å få den hjem. At man skulle skiftet til vinterdekk er bare etterpåklokskap.
Det som hendte var at min splitter nye Toyta Picnic plutselig begynte å skli til høyre pga. hjulparet som stadig kjørte i midtrabatten. Jeg skled mot autovernet, og da handler man som regel kanskje med å innstinktiv vri til venstre. Det gjorde jeg også. Og plutselig fikk bilen skrens og roterte 180 grader, rett over til motsatt kjørebane og rett ned i en grøft som er 2 meter dyp og heller 45 grader. Hadde det ikke vært for gjerdet og treet som stoppet oss så hadde vi nok ruller rundt på taket. Det hadde vært noe. Det første jeg tenkte på da jeg skjønte det ble en ulykke, var faktisk bilen. Da ulykken var et faktum så sjekket jeg selvsagt ungene. Jeg er stolt over å klare holde roen så bra som jeg gjorde. Alt bra me ungene, foruten at Mia fikk litt vondt da jeg knakk setet jeg satt på og presset foten hennes litt.
Mange ødeleggelser på bilen som Falck måtte komme og hente. Nå er den på et speisalverksted på Tynset og jeg håper jeg slipper å betale så alt for mye for å få reparert bilen. Jeg frykter det verste. Og håper på det beste. Jeg var konge. Jeg ble knekt. Bokstavelig talt. Knekt.
Vi dro hjem med Opelen vår etter en bedre lunsj på Stasjonen Restarant. Anbefales sterkt! Blant annet hadde de Reinsdyrstrimler (som jeg tok) og kyllingwok osv. Ikke den helt klassiske a la carte menyen som de fleste konkurrenter bruker. Dette var en flott restaurant!
Da vi kom hjem hadde vi overnattet to netter og kjørt mange, mange mil. Sov 5.5 time natt til lørdag, etter test-stevne, 7 timer natt til søndag og 7-8 timer natt til mandag. Deretter bilulykke der normale folk ville havnet på sykehus og slitt med traumer i årevis. Ikke jeg. Jeg dro ikke opp, hjem, engang - bare satte meg i Opelen og kjørte på jobb der jeg gjorde småting, spiste og begynte å trene. Det kokte i hodet og jeg hadde ikke store forventninger.
Resultat? Fantastisk. Ny pers i 3 reps med stopp uten belte ; hadde klart 3x240 om jeg hadde gått for det men siste rep på 232,5 ble litt tung fordi ekstra lang stopp og litt utav teknikken. Ellrs helt konge! Peret med 5 kg i både floorpress og pinpress.
Jeg er snart kongen igjen.
Takk.
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=VdsOUOgstqg#noexternalembed