Skrevet av Emne: Bulking på den rette måten  (Lest 3057 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Bulking på den rette måten
« : 12. oktober 2009, 10:19 »
Du har slitt i 3 måneder med riktig kosthold, kardio og hard trening for å komme i form. Magerutene er plass,blodårer overalt, kanskje har du også fått striper i rumpen? 2 måneder senere viser speilbildet noe annet.

Les hele artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Bulking på den rette måten
« #1 : 12. oktober 2009, 10:53 »
Det må være en trykkfeil i artikkelen. Det står "2 måneder senere viser speilbildet noe annet". Det må vel være 2 uker det er snakk om?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Bulking på den rette måten
« #2 : 12. oktober 2009, 11:10 »
Hmm, her er det max 20% av energien fra fett, mens andre sier min 20% av energien fra fett, gjerne mer. Hvor mye trenger man mon tro?

Utlogget Gerry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 312
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 312

Sv: Bulking på den rette måten
« #3 : 12. oktober 2009, 15:56 »
Det må være en trykkfeil i artikkelen. Det står "2 måneder senere viser speilbildet noe annet". Det må vel være 2 uker det er snakk om?

Klare du å gå i frå å ha striper på rumpa til pondus på to uker? Bow

Koss ser du ut itte to måneder da? woot
Once upon a time, a guy asked a girl "Will you marry me?" The girl said, "NO!" And the guy lived happily ever after and went fishing and hunting alot and drank beer whenever he wanted.

THE END

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Bulking på den rette måten
« #4 : 12. oktober 2009, 16:13 »
Sjekk Diddls Hjørnekrok i neste nummer Treningsforum Magasinet...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

Sv: Bulking på den rette måten
« #5 : 12. oktober 2009, 16:28 »
Sjekk Diddls Hjørnekrok i neste nummer Treningsforum Magasinet...

dine nattlige turer på deli deluca skal nok ha en del for den æren;)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Bulking på den rette måten
« #6 : 12. oktober 2009, 16:38 »
Synes eksempelet så ut som veldig lite mat og nekter å tro at jeg hadde gått opp i vekt av det. Men så forstår jeg også at det er individuelle forskjeller her.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Bulking på den rette måten
« #7 : 12. oktober 2009, 22:39 »
Denne artikkelen synes jeg desverre var mangelfull og dårlig på mange måter.

For å finne kaloribehovet så bruker man mifflins formel og PAL-faktor (fysisk aktivitetsnivå-faktor). Kan godt hende at en aktiv mann på 70kg har et vedlikeholdsbehov på 2400kcal, men personlig har jeg på 90kg et vedlikeholdsbehov på 2200-2400kcal. Da er jeg imidlertid ikke i særlig bevegelse utenom 3 styrketreningsøkter og en kardioøkt i uka, noe som for øvrig også er mer trening enn gjennomsnittet. Det blir med andre ord alt for generaliserende og upresist med den måten artikkelforfatter har fremstilt "formelen" på.

2,3,4gram proteiner pr kilo kroppsvekt? Finnes ingen forskning i verden, ei heller empiri på at noen trenger 4 gram proteiner. 2 definitivt, 3 kanskje for ekstreme utøvere.

Synes det var en altfor simpel artikkel, og strengt tatt ikke noe som ikke blir ytret på nybegynner og ernæringsforumet hver eneste dag. Alle regulars her inne, og som svarer seriøst på tråder, har mer inngående kunnskaper enn hva som blir fremstilit i denne artikkelen.

Kritikk til TF: Jeg trodde det var enighet og også iver etter å publisere litt mer vitenskaplige og inngående artikler? Ingenting personlig mot artikkelforfatter, han er helt sikkert en smart mann, men dette ble for meg, og sikkert mange andre, banalt og tabloid.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Bulking på den rette måten
« #8 : 12. oktober 2009, 22:40 »
Synes eksempelet så ut som veldig lite mat og nekter å tro at jeg hadde gått opp i vekt av det. Men så forstår jeg også at det er individuelle forskjeller her.

Og for meg går jeg opp i vekt av 2500kcal, og jeg veier allerede 90kg. Det er nok ikke så store forskjeller rent biologisk, men man skal ikke feie under teppet at folks aktivitetsnivå i løpet av dagen har ekstremt store variasjoner. Hadde jeg hatt en fysisk jobb, hadde kanskje behovet mitt vært 4500kcal fremfor 2500.
Sa brura

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Bulking på den rette måten
« #9 : 12. oktober 2009, 23:10 »
Er det noen som vet om noen som faktisk har klart å holde en lav fettprosent i lengre tid etter at man har konkurrert og vært på en skikkelig hard diett? De aller fleste går jo relativt bananas.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Bulking på den rette måten
« #10 : 12. oktober 2009, 23:13 »
Er det noen som vet om noen som faktisk har klart å holde en lav fettprosent i lengre tid etter at man har konkurrert og vært på en skikkelig hard diett? De aller fleste går jo relativt bananas.

Kjenner ingen byggere som stiller, men det høres jo naturlig ut at man burde legge på seg endel fett etter noe så unaturlig som å deffe seg ned i 5% kroppsfett.
Sa brura

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Bulking på den rette måten
« #11 : 12. oktober 2009, 23:18 »
Er det noen som vet om noen som faktisk har klart å holde en lav fettprosent i lengre tid etter at man har konkurrert og vært på en skikkelig hard diett? De aller fleste går jo relativt bananas.

Ole Morten (OMD) holdt seg ganske bra etter konkurransen hvor han stilte mot deg... Selv så går jeg naturlig opp rett etter konkurranse, men holder meg i ganske god form som regel - på rundt 100kg (fra rundt 88-87 før jeg kutter salt+vann).. Vanligvis så finner jeg ikke frem igjen til denne formen før noen måneder etter konkurranse Tongue Fettcellene er rimelig ivrige på å fylle seg opp igjen virker det som Cheesy

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Bulking på den rette måten
« #12 : 19. oktober 2009, 00:51 »
er ikke 0,5 kilo opp i uka ganske mye? Skal jo legge på seg abnormt mye muskler for å ikke bli feit.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!