Skrevet av Emne: Michael Wibecan på big broter  (Lest 27016 ganger)

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: Michael Wibecan på big broter
« #135 : 01. april 2005, 02:03 »
For å si en ting helt klart først så syntes jeg aldri han noen gang fortjener full tilgivelse for hva han gjort, uansett som han soner 1 eller 5 år i fengsel og betaler 1 eller 5 milioner i erstatningspenger... Den andre mannens liv er uansett ødelagt for alltid

MEN, folk kan forandre seg.. så å se på han som en voldsmann for noe han gjorde for 7 år siden blir i mine øyne helt feil.
Jeg vil tro det som har skjedd har gått inn på han men kanskje så mye som det burde ha gjort med tanke på at han skylder erstatningspenger.
Samtidig syntes jeg det er meget alvorlig å ikke  nevne denne hendelsen til BB og jeg har full forståelse for at han har blitt kastet ut.. rulleblad er rulleblad.. uansett om det skjedde i går eller for 10 år siden.

noen som vet detaljert hva som faktisk skjedde når han slo ned denne mannen? hvis ikke tror jeg ikke vi skal nevne akkurat det flere ganger Smiley
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget fit4fight

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

SV: Michael Wibecan på big broter
« #136 : 01. april 2005, 06:39 »
Dere får drive den saken så langt dere vil! Jeg gidder faen ikke diskutere noe som er en annens privat sak lenger.
H:  jeg syntes du heller skulle stille på scenen med i hate wibecam trykket på trusa til våren slik at du får ut frustrasjonen din på en annen måte. furious



 



Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Michael Wibecan på big broter
« #137 : 01. april 2005, 08:59 »


Mod eller ikke, denne diskusjonen dreier seg ikke bare om en helt konkret handling (en person har slått en annen person i nakken, brukket nakken hans og gjort ham rullestolbundet for livet), men framfor alt om mangel på handling (manglende tilbakebetaling av en idømt erstatningssum). Selv om førstnevnte handling er forkastelig, er mangel på sistnevnte handling enda mer forkastelig, og er gjenstand for mine kommentarer. Personen Michael Wibecan for øvrig er ikke gjenstand for mine kommentarer, og jeg kjenner ham uansett ikke. Men jeg føler ikke at jeg trenger å kjenne ham heller for å rettferdiggjøre kommentarene angående det ovennevnte.



Bra, da er vi 100% enige da. Smiley Problemet er bare at han ikke gjør opp for seg...eller tar jeg feil der..? Wink

H



Det er jo godt mulig du tar feil da - i og med at du henger all din tiltro til hva en anonym kompis av en forulempet har blitt sitert på i VG liksom.......

Erstatningen får vel den forulempede dels via forsikringe og via det voldsutøveren eventuelt er dømt til å betale. Det sistnevnte skal det vel normalt lages en eller annen betalingsordning på vil jeg tro - uten at jeg har den minste peiling på det....

Jeg har selv en kompis som for omlag 10 år siden i en krangel dytta til en fyr på glattisen slik at den andre falt og pådro seg kraniebrudd. For min kompis sin del, medførte det en erstaning på kun 100.000 eller så, men det mener jeg han betalte ned nærmest som et "lån"...
Min kompis er for øvrig tynn som ei reke, og jeg har i allefall aldri sett ham i en såkalt voldlig situasjon hverken før eller siden - så dette kan skje de fleste trur nå jeg...... Men for all del, en må være mann nok til å gjøre sitt beste for å gjøre opp for seg i etterkant !


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget BjørnH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 163
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 163

SV: Michael Wibecan på big broter
« #138 : 01. april 2005, 09:35 »


Det er jo godt mulig du tar feil da - i og med at du henger all din tiltro til hva en anonym kompis av en forulempet har blitt sitert på i VG liksom.......

Erstatningen får vel den forulempede dels via forsikringe og via det voldsutøveren eventuelt er dømt til å betale. Det sistnevnte skal det vel normalt lages en eller annen betalingsordning på vil jeg tro - uten at jeg har den minste peiling på det....

Jeg har selv en kompis som for omlag 10 år siden i en krangel dytta til en fyr på glattisen slik at den andre falt og pådro seg kraniebrudd. For min kompis sin del, medførte det en erstaning på kun 100.000 eller så, men det mener jeg han betalte ned nærmest som et "lån"...
Min kompis er for øvrig tynn som ei reke, og jeg har i allefall aldri sett ham i en såkalt voldlig situasjon hverken før eller siden - så dette kan skje de fleste trur nå jeg...... Men for all del, en må være mann nok til å gjøre sitt beste for å gjøre opp for seg i etterkant !

Det er ikke bare 1 artikkel at dette blir basert på. Vist du leser hele tråden så er det vell 5 artikler tilsammen fra 2 forskjellige aviser som beskriver det samme.

Vist du har lest denne tråden så hadde muligens du også fått med deg at det har skjedd før også. Han hadde en episode i Trondheimsveien.

Det med voldserstatning er jeg ikke så sikker på om du har riktig angående at det blir dekt av staten, hvorså den skyldige betaler staten etterpå. Husker jeg så en repotasje på nyhetene for en stund siden. Der var det mora til Stine Sofie (Stine Sofie stiftelsen) som utalte at de jobba for at det skulle bli sånn, man at det ikke var sånn på nåværende tidspunkt.

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
SV: Michael Wibecan på big broter
« #139 : 01. april 2005, 09:45 »
Er du lam fra nakken og ned er du død. Bare verre....
Forulempet er ikke et dekkende uttrykk. Å slå en mann i nakken så den brekker av er en ekstrem handling. Har ikke lest det aktuelle VG, så jeg vet ikke om det er formildende omstendigheter.


Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Michael Wibecan på big broter
« #140 : 01. april 2005, 10:12 »


Det er ikke bare 1 artikkel at dette blir basert på. Vist du leser hele tråden så er det vell 5 artikler tilsammen fra 2 forskjellige aviser som beskriver det samme.

Vist du har lest denne tråden så hadde muligens du også fått med deg at det har skjedd før også. Han hadde en episode i Trondheimsveien.

Det med voldserstatning er jeg ikke så sikker på om du har riktig angående at det blir dekt av staten, hvorså den skyldige betaler staten etterpå. Husker jeg så en repotasje på nyhetene for en stund siden. Der var det mora til Stine Sofie (Stine Sofie stiftelsen) som utalte at de jobba for at det skulle bli sånn, man at det ikke var sånn på nåværende tidspunkt.

Jeg mente ikke at staten dekket det jeg. Det jeg mente var at en vel får erstatning via en eventuell forsikring - også kommer voldsoffererstatningen i tillegg som et "privat" bidrag basert på en dom av noe slag...

Jeg har ikke lest hele denne tråden, men det er forsåvidt irrellevant også, og som du indikerer er jeg litt tungnem ja....
Ingen her vet særlig mye om denne saken uansett. Jeg for min del har ingen positive vibber mht det denne fyren har gjort for å gjøre opp for seg, men jeg og dere vet nå en gang ikke stort mer enn det som står i avisene, og det vet vi jo hva er verdt i mange tilfeller...... Særlig tabloidavisene.......

Han sonet vistnok etter en del om og men fengselstraffen, og slik sett er dommen ferdig sonet.
Voldsskadeerstatningen er for alt jeg veit en privatrettslig affære som har kommet til i ettertid..... Dessverre tror jeg det er mer regel enn unntak at det er vanskelig å få inn de pengene som en er dømt til å betale, så akkurat det er neppe så unikt for denne saken .......

Denne type saker er det dessverre haugevis av, så skal en først diskutere det så synes jeg i rettferdighetens navn diskusjonen bør gå på et mer prinsipielt nivå - all den tid det garantert er sider ved denne aktuelle saken som ikke er belyst på den tabloide måten det er lagt fram på i avisene.....



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget seini

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 736
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 736

SV: Michael Wibecan på big broter
« #141 : 01. april 2005, 11:32 »


Ehm, du henger ikke med.... Kaller du dette god "reklame"? Og bli norges kjent som voldsdømt idiot? Jeg visste ikke hvem denne mannen var før han kom i BB og definitivt ikke at han hadde slått ned en annen så han ble lam. Nå som han har fått denne "positive" PRen (i dine øyne) så vil jeg alltid huske at "michael wibecan, åja, det er han fjotten som ble kasta ut av BB pga. han er tidligere voldsdømt"...

ville ikke akkurat betalt 100 000 kr for å annonsere på vg.no, daglbadet.no osv med et bilde av meg selv hvor det står voldsdømt osv (hvis jeg hadde vært voldsomt) noe som han egentlig har gjort...

All PR er god PR Wink

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Michael Wibecan på big broter
« #142 : 01. april 2005, 12:36 »
det å si at det er så og så galt å slå en mann så han brekker nakken er ganske spekulativt siden _ingen_ av dere vet detaljene om det som hendte. Det er ikke problematisk i hele tatt å slå en person hardt i brystkassa, for så å se han falle forkjært og brekke nakken.. jeg forsvarer ikke unødig vold eller blind vold på noen måte, men de fleste av de her som (som vanlig..) følger strømmen og utelukkende fordømmer en hendelse og en person kun basert på andektotiske bevis og lignende bør kanskje gå litt i seg selv.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
SV: Michael Wibecan på big broter
« #143 : 01. april 2005, 12:52 »
Melder meg ut av diskusjonen.

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Michael Wibecan på big broter
« #144 : 01. april 2005, 13:37 »


All PR er god PR Wink

Jepp i allefall for Big Brother.....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

janne

  • Gjest
SV: Michael Wibecan på big broter
« #145 : 01. april 2005, 22:29 »

Nei jeg er ikke en nær venn av michael men har snakket med han og kjenner mange i bygger/fitness miljøet som har fått det samme inntrykket som meg.
EnigSyns han virker veldig rolig og avbalansert jeg....folk kan forandre seg mye på 7-8 år!

Syntes dere tråkker litt unødvendig mye på han på et treningsforum!
Klart! Hadde dette som nevnt vært holmgang kunne dere fint sagt hvor mye dere orker om fyren, men det er det ikke.

Helt enig. Men det er tydelig at "de høye herrer" har bestemt seg for å sitte på sin høye hest.....sier bare som Jesus: den som er uten synd kan kaste den første sten!


Jeg har selv drevet med kampsport i en rekke år å holdt meg unna bråk for og slippe slike hendelser. Jeg vet hva jeg selv er i stand til og gjøre så det holder for meg.

Kjempeflott det fit4fight.....

Håper dere er enige med at vi ikke skal legge oss opp i den saken noe mer!?!


Ja helt enig!
til janne: lurer på hva du har og si til mine komentarer siden du selv har en mann som er bygger?
Hilser også på vegne i fra gutta på partner Knebøy


Syns du har kommet med noen bra innspill jeg! Og jeg er helt enig med deg i at folk er litt VELL raske til å kritisere uten å vite omstendighetene rundt det som har skjedd. Syns det virker som om kun èn side av saken har kommet frem i mediene.....og det er IKKE Sjokoboy sin side.

Hils tilbake til alle gutta på Partner....savner dere alle kjempemasse....var jo bare kjempegøy å jobbe og trene der! Dips

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!