Skrevet av Emne: Melkesyre/Sviende følelse på framsiden av leggen!  (Lest 1146 ganger)

Utlogget OrionP3

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 169

Hei!
Jeg har lagt meg i har trening for sommeren...
Men det er en ting jeg sliter veldig med, når jeg når rundt en km på løpe banen eller på tredemølla, så kjenner jeg at det begynner å samle seg akkurat som en "klump" av melskesyre ned på framsiden av leggen...
Etter små diskusjoner med venner og kjente, så har vi komt fram til at jeg løper feil.... At jeg trekker fot bladet for mye opp, og stresser legg muskelen for mye under jogging....

Altså det rare med dette er at det ikke skjer under sprint, bare under jogging...
Har dere noen smarte tips til hvordan man "skal" løpe, om det bare skal gå seg til?
I det hele tatt noen som helst mening om dette, vær vennlig å svar....

Takker på forhånd for alle svar!
The best defence is a strong attack!

Utlogget Anders Hagen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

  • HELL gym
Anbefaler deg å ta det veldig forsiktig, eventuellt prate med lege. Kan være starten på en eventuell beinhinnebetennelse, og det er ikke noe du har lyst på for å si det slik :-) har vært plaget med det i over ett år nå og har venner som har hatt det i to-tre! Vanskelig å bli kvitt.

Nå skal jeg ikke si at det er det, men var slik jeg merket det først også!

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Det kan høres ut som symptomer på beinhinnebetennelse. Stopp med løpingen og dra til legen, sånt er serious.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget Christer-R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 446
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 446

  • feit1
Har slitt med akkurat samme følelse under jogging før, så det jeg kommer med er bare personlige erfaringer basert på hva jeg har gjort som har tatt hånd om dette problemet.

Jeg begynte med å massere fremsiden av leggen med Orudis gel grundig etter jeg hadde tøyd den godt etter joggeturene, ble det enda bedre, men jeg ble ikke helt kvitt det.
Etter jeg begynte å konsentrere meg om å strekke ut leggen skikkelig på fraspark under joggeturen, og være avslappet når den traff bakken igjen, ble det nok et hakk bedre, men etter jeg begynte å kombinere alt dette med leggvarmere ved jogging er jeg kvitt problemet helt.

Lykke til!

Utlogget OrionP3

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 169

Takker så mye for alle svar... Skal ta det opp til vurdering å ta det til legen... Viste ikke at det kunne være så alvorlig...
The best defence is a strong attack!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!